LICITAȚIE DESCHISĂ
Pași de urmat



   1. Identificarea necesităților și a fondurilor necesare

    Mijloc probant:

   - Referat de necesitate

   - Fila de buget/aprobare obținere credit

   2. Alegerea procedurii de licitație deschisă

    Mijloc probant:

   - Referat de necesitate care conține estimarea valorii contractului

   - Poziție în programul anual al achizițiilor publice

   3. Transmiterea spre publicare a anunțului de intenție, dacă este cazul

    Mijloc probant:

   - Cererea de publicare a anunțului

   - Extras din Monitorul Oficial/SEAP/JOUE cu anunțul publicat

   4. Elaborarea documentației de atribuire:

   - elaborarea caietului de sarcini;

   - elaborarea clauzelor contractuale;

   - stabilirea cerințelor minime de calificare referitoare la situația economică și financiară sau la capacitatea tehnică și/sau profesională și elaborarea notei justificative;

   - stabilirea criteriului de atribuire și elaborarea notei justificative cu privire la acesta;

   - finalizarea fișei de date a achiziției.

    Mijloc probant:

   - Nota justificativă pentru stabilirea cerințelor minime de calificare referitoare la situația economică și financiară sau la capacitatea tehnică și/sau profesională

   - Nota justificativă pentru stabilirea criteriului de atribuire

   - Documentația de atribuire aprobată

   

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Atenție! Nu uitați de solicitarea adresată Unității pentru Coordonarea și Verificarea        
│Achizițiilor Publice din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, potrivit prevederilor      
│Ordonanței de urgență a Guvernului
nr. 30/2006!                                             
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 

   5. Transmiterea spre publicare a anunțului de participare

    Mijloc probant:

   - Cererea de publicare a anunțului

   - Extras din Monitorul Oficial/SEAP/JOUE cu anunțul publicat

   6. Numirea comisiei de evaluare

    Mijloc probant:

   - Actul administrativ de numire a comisie de evaluare

   - Nota justificativă privind cooptarea de experți externi, dacă este cazul

   7. Punerea la dispoziția operatorilor economici a documentației de atribuire

   8. Perioadă de așteptare:

    ▪ primirea solicitărilor de clarificări și transmiterea răspunsurilor;

    Mijloc probant:

   - Adresele privind solicitările de clarificări înregistrate

   - Adresele privind răspunsurile la solicitările de clarificări

    ▪ elaborarea ofertelor;

    ▪ primirea contestațiilor, dacă este cazul;

    Mijloc probant:

   - Contestația depusă, cu număr de înregistrare

   - Decizia CNSC sau, după caz, rezoluția motivată

    ▪ depunerea ofertelor;

    Mijloc probant:

   - Lista cu ofertanții, numărul de înregistrare al ofertelor, data și ora înregistrării

    ▪ completarea declarațiilor privind confidențialitatea și conflictul de interese.

    Mijloc probant:

   - Declarațiile completate de membrii comisiei de evaluare și de către experții externi cooptați

   9. În cazul apariției conflictului de interese, se ia decizia modificării comisiei de evaluare și se modifică actul juridic de numire a acesteia.

    Mijloc probant:

   - Declarațiile completate de membrii comisiei de evaluare

   - Actul juridic modificat de numire a comisiei de evaluare

   10. Desfășurarea ședinței de deschidere:

    ▪ întocmirea procesului-verbal de deschidere a ofertelor

    Mijloc probant:

   - Procesul-verbal de deschidere a ofertelor

   11. Examinarea și evaluarea ofertelor:

   - verificarea condițiilor de:

    ▪ eligibilitate;

    ▪ calificare;

    ▪ corespondență tehnică și financiară.

   - solicitarea de clarificări privind oferta, dacă este cazul;

   - aplicarea criteriului de atribuire;

   - stabilirea ofertei câștigătoare;

   - elaborarea raportului și aprobarea acestuia.

    Mijloc probant:

   - Dacă este cazul, procesul-verbal intermediar de evaluare

   - Raportul de evaluare a ofertelor

   12. Transmiterea comunicării privind rezultatul procedurii de atribuire

   

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Atenție! Comunicarea privind rezultatul procedurii de atribuire către ofertanții a căror    
│ofertă a fost declarată necâștigătoare trebuie să motiveze această decizie și să indice     
│numele ofertantului câștigător.                                                             

În cazul ofertelor declarate admisibile comunicarea respectivă trebuie indice și          
caracteristicile și avantajele relative ale ofertei câștigătoare față de oferta respectivului
ofertant.                                                                                   
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 

    Mijloc probant:

   - Comunicările către ofertanți

   13. Perioadă de așteptare:

    ▪ primirea contestațiilor, dacă este cazul.

    Mijloc probant:

   - Contestația depusă, cu număr de înregistrare

   - Decizia CNSC sau, după caz, rezoluția motivată

   14. Semnarea contractului

    Mijloc probant:

   - Contractul semnat, în original

   15. Transmiterea spre publicare a anunțului de atribuire

    Mijloc probant:

   - Cererea de publicare a anunțului

   - Extras din Monitorul Oficial/SEAP/JOUE cu anunțul publicat



    Recomandare: Documentele care reprezintă mijloace probante ale realizării fiecărui pas al procedurii constituie file ale dosarului de achiziție publică.

   

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Atenție! Fiecare document trebuie să aibă un număr de înregistrare în ordinea cronologică a 
│întocmirii.                                                                                  

└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘