ROMÂNIA

CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN  

 
 

                      

H O T Ă R Â R E

 

privind: aprobarea regulamentului pentru organizarea licitațiilor în vederea  închirierii bunurilor proprietate publică sau privată a județului Teleorman

 

 

Consiliul Județean Teleorman, întrunit în ședință ordinară, conform prevederilor art. 94 alin. (1) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată,

         Având în vedere :

- expunerea de motive nr. 1726 din 14 februarie 2008 a vicepreședintelui Consiliului Județean Teleorman Ilie Bălan și raportul comun de specialitate nr.1727 din  14 februarie 2008 al Direcției Tehnice, Direcției Economice, Buget - Finanțe și Serviciului Juridic și Contencios;

         - rapoartele de avizare ale Comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate ale Consiliului Județean Teleorman ;

- prevederile art. 14 și art. 15 din Legea nr.213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, modificată;

- prevederile art. 91 alin. (1) lit c), alin.(4) lit.a) și lit. b), art. 123 alin.(1) și (2) din Legea nr. 215/2001, republicată;

 

În temeiul dispozițiilor art. 97 din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată,

 

HOTĂRĂȘTE :

 

 

Art.1. - Se aprobă Regulamentul pentru organizarea licitațiilor în vederea  închirierii bunurilor proprietate publică sau privată a județului Teleorman, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

Art.2. - Vicepreședintele Consiliului Județean Teleorman Ilie Bălan, prin direcțiile de specialitate, va asigura punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotărâri.

 

Art.3. - Secretarul județului, prin Compartimentul Cancelarie, va comunica prezentul act administrativ instituțiilor în termenul prevăzut de lege.

 

 

 

 

P R E Ș E D I N T E,

 

                                     Liviu Nicolae Dragnea                                    

 

  

 

                                                                                  Contrasemnează,

                                                                                   Secretar al județului,

 

                                                                                    Rodica Vrabie

 

                                                                                   

Alexandria,                                                                                                                                                                                  

Nr.35 din 27 februarie 2008     

 

 

CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN           

              

                                                                                                  Anexa la hotărârea nr.35 din 27 februarie 2008

 

 

 

 

 

R E G U L A M E N T   

 

privind : organizarea licitațiilor în vederea închirierii bunurilor  proprietate publică sau privată a județului Teleorman

 

 

 

CAPITOLUL  I

DISPOZIȚII  GENERALE

 

Art.1. Prezentul regulament are ca obiect reglementarea și organizarea regimului de închiriere prin licitație publică pentru bunurile proprietate publică  sau privată a județului Teleorman.

 

Art.2. Închirierea bunurilor proprietate publică sau privată a județului Teleorman se desfășoară pe bază de licitație publică, organizată în conformitate cu prevederile Legii administrației publice locale nr.215/2001, republicată, ale Legii privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia nr.213/1998 cu modificările și completările ulterioare, ale Codului civil, ale Codului de Procedură civilă precum și ale prezentului regulament.

 

Art.3. Obiectul închirierii îl constituie bunul (mobil sau imobil) ce aparține domeniului public sau privat al județului, aflat în administrarea Consiliului Județean Teleorman sau a serviciului public aflat sub autoritatea Consiliului Județean Teleorman.

 

 

Art.4. Poate deveni locatar orice persoana fizică sau juridică, româna ori străina, în condițiile legii.

 

CAPITOLUL II

INIȚIEREA ÎNCHIRIERII

 

Art.5. Inițiativa închirierii o poate avea Consiliul Județean Teleorman sau orice persoană interesată.

 

 

CAPITOLUL III

ORGANIZAREA  ȘI  DESFĂȘURAREA  LICITAȚIEI

 

Secțiunea I: Comisia de licitație

 

Art.6. Componența comisiei de licitație și a colectivului de specialiști ce va întocmi documentația de licitație, se aprobă prin dispoziție a Președintelui Consiliului Județean sau prin decizie a directorului serviciului public aflat sub autoritatea Consiliului Județean Teleorman.

 

Art.7. Comisia de licitație va fi formată din minim 3 membri din care unul va fi președinte.

Persoanele desemnate să facă parte din comisia de licitație vor da o declarație privind compatibilitatea, imparțialitatea și confidențialitatea lor în raport cu  calitatea de membru al comisiei de licitație, conform prevederilor legale.

Comisia va lucra legal în prezența majorității membrilor săi. Deciziile vor fi luate de comisia de licitație cu votul majorității membrilor săi, în mod autonom și numai pe baza prevederilor prezentului regulament și ale legislației în vigoare.

        

Secțiunea a II-a - Documentele licitației

 

Art.8. Documentele licitației sunt:

 

  a.     hotărârea Consiliului județean privind aprobarea închirierii bunurilor  proprietate publică  sau privată a județului Teleorman

b.     anunțul publicitar privind organizarea licitației;

c.     caietul de sarcini;

d.     instrucțiunile pentru ofertanți;

            e.     contractul cadru de închiriere;

f.     procesul verbal al licitației.

g.    hotărârea de adjudecare

 

Art.9. Prin hotărârea consiliului județean se aprobă:

- obiectul  închirierii;

- scopul închirierii;

- prețul minim de pornire a licitației de închiriere;

- durata închirierii;

- contravaloarea documentației de licitație;

- conținutul documentației de licitație .

 

Art.10. Începând cu ziua apariției anunțului în presă și efectuarea publicității prin intermediul altor mijloace de comunicare, administratorul bunurilor pune la dispoziția solicitanților, contra cost și în baza unei solicitări scrise documentația  licitației de închiriere, respectiv:

a) instrucțiuni pentru ofertanți;

b) caietul de sarcini al închirierii;

c) contractul cadru de închiriere.

 

Art.11. Administratorii bunurilor, publică:

-         un anunț în presa locală;

-         un anunț în presa de circulație națională;

-         un anunț afișat la sediul administratorului;

-         un anunț pe site-ul administratorului (dacă există)

 

Art.12. Anunțul de licitație se transmite spre publicare cu cel puțin 30 de zile înainte de data limită stabilită pentru desfășurarea licitației de închiriere și trebuie să cuprindă cel puțin următoarele elemente:

a. Informații privind locatorul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, număr de telefon sau fax sau adresa de e-mail a persoanei de contact, etc;

b. Informații privind obiectul închirierii, în special descrierea și identificarea

bunului ce urmează să fie închiriat ;

c. Denumirea și adresa serviciului / compartimentului de la care se poate obține un exemplar al documentației de licitație ;

d. Informații privind  modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de licitație ;

e. Costul și condițiile de plată pentru obținerea documentației de licitație;

f. Data și ora limită pentru solicitarea clarificărilor;

g. Data și ora  limită de depunere a ofertelor;

h. Adresa la care trebuie depuse ofertele;

i. Data și locul de desfășurare a ședinței publice de deschidere a ofertelor;

j. Prețul minim de pornire a licitației.

 

Art.13. Caietul de sarcini trebuie să cuprindă cel puțin următoarele elemente:

a) obiectul închirierii;

b) activitățile considerate adecvate bunului ce se închiriază ;

c) durata închirierii;

d) elemente de preț și termene de plată ;

e) categoriile de bunuri care la expirarea închirierii revin locatorului și locatarului;

f) răspunderea locatarului pentru neîndeplinirea obligațiilor impuse în caietul de sarcini ;

g) cauze de încetare a închirierii, altele decât ajungerea la termen ;

h) alte obligații în raport cu obiectul închirierii, cum ar fi: primirea, depozitarea.

 

Art.14. Instrucțiunile pentru ofertanți cuprind:

a) informații generale privind obiectul licitației;

b) prețul minim de pornire a licitației și durata închirierii;

c) data și ora limită de depunere a ofertelor, precum și locul unde se depun acestea;

d) data, ora și locul desfășurării licitației;

e) condițiile pe care trebuie să le îndeplinească licitatorul pentru a fi admis la licitație (condițiile de calificare);

f) cuantumul garanției de participare la licitație și contul în care pot fi depuse acestea;

g) regulamentul de desfășurare a licitației, criteriile de selecție și modelul de contract de închiriere;

h) alte precizări considerate a fi utile pentru ofertanți.

 

Art. 15. Valoarea garanției de participare la licitația de închiriere va fi de 10% din prețul minim de începere a licitației.

 

Art. 16. În cazul în care un ofertant urmează să liciteze pentru mai multe bunuri, achită contravaloarea documentațiilor de licitație pentru fiecare bun în parte.

 

Art. 17. Garanția de participare la licitația de închiriere se restituie ofertanților în termen de 5 zile de la data încheierii contractului cu ofertantul câștigător.

 

Art. 18. Contractul cadru de închiriere va cuprinde de regulă următoarele capitole:

a. Capitolul I – Părțile contractului

b. Capitolul II – Obiectul contractului

c. Capitolul III – Durata închirierii

d. Capitolul IV – Prețul chiriei

e. Capitolul V- Condiții și termene de plată

f. Capitolul VI – Garanții

g. Capitolul VII – Drepturile și obligațiile părților

h. Capitolul IX – Forta majoră

i. Capitolul X – Litigii

j. Capitolul XI – Rezilierea / încetarea contractului

k. Capitolul XII – Alte termene și condiții

 

Sectiunea a III-a - Desfășurarea licitației

 

Art.19. Închirierea bunurilor proprietate publică sau privată a județului, se face prin licitație publică cu oferta în plic sigilat care se aprobă prin hotărare a consiliului județean și se organizează de către administratorii bunurilor. Organizarea licitațiilor de către serviciul public aflat sub autoritatea Consiliului Județean Teleorman se va face în condițiile actelor prin care le-au fost date bunurile în administrare.

 

Art.20. Cu cel puțin o oră înainte de data de desfășurare a licitației, solicitanții depun la sediul administratorului documentele prevazute în documentația de licitație aprobată.

 

Art.21. Ofertele se depun la data și ora stabilite în anunțul de licitație. Ofertele depuse după termenul limită se resping și se returnează nedeschise.

 

Art.22. Licitația de închiriere se desfășoară la data, locul și ora menționate în anunțul de licitație. Orice modificare a acestora, trebuie comunicată celor interesați.

 

Art.23. La licitația de închiriere pot participa ofertanți în nume propriu sau reprezentanți împuterniciți ai acestora.

 

Art.24. Dacă pâna la data anunțată nu au fost depuse cel puțin două oferte corespunzătoare, procedura va fi reluată în aceleași condiții ca la prima participare, după minim 7 zile. Dacă și la cea de-a doua licitație, sau la următoarele, se prezintă doar o ofertă corespunzătoare, aceasta va fi declarată câștigătoare.

 

Art.25. În urma desfășurării licitației de închiriere, după deschiderea ofertelor , se întocmește un proces verbal al ședinței de deschidere semnat de membrii comisiei de licitație și de către ofertanții sau reprezentanții acestora, prezenți la ședința de deschidere.

 

Art.26.Evaluarea ofertelor se face conform documentației de licitație aprobată.

 

Art.27.După evaluare, comisia de licitație va întocmi o hotărâre de adjudecare în baza căreia se vor înștiința ofertanții cu privire la rezultatul licitației.

 

CAPITOLUL IV

FINALIZAREA  LICITAȚIEI ȘI  ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI

 

Art.28.Participanții la licitație pot formula contestații în cazul în care consideră că nu s-au respectat dispozițiile legale referitoare la organizarea și desfășurarea licitației. Contestațiile se depun la sediul administratorului bunurilor în termen de 5 zile de la primirea comunicării privind rezultatul licitației.

 

Art.29.Comisia de licitație analizează contestațiile în termen de 5 zile de la data primirii acestora și răspunde în scris contestatarilor.

 

Art.30.Contractul de închiriere se semnează numai după împlinirea  termenului de 5 zile de la data primirii comunicării privind rezultatul licitației (în cazul în care nu sunt contestații). În cazul în care există contestații, semnarea contractului de închiriere se va face numai după ce au fost rezolvate contestațiile.

 

Art.31. Închirierea se finalizează cu încheierea unui contract prin care locatorul (titularul dreptului de proprietate sau al dreptului de administrare) transmite locatarului dreptul și obligația de exploatare a unui bun cu respectarea specificului acestuia, în schimbul unei chirii, care se constituie venit la bugetul județului.

În cazul în care contractul de închiriere se încheie de către titularul dreptului de administrare, Consiliul Județean Teleorman va încasa  50% din chiria stabilită prin contract .

 

Art.32. În litigiile privitoare la dreptul de închiriere, în instanță, titularul acestui drept va sta în nume propriu. În litigiile referitoare la dreptul de proprietate asupra bunului, titularul dreptului de închiriere are obligația să arate instanței cine este titularul dreptului de proprietate, potrivit prevederilor Codului de procedură civilă. Titularul dreptului de închiriere răspunde, în condițiile legii, pentru prejudiciile cauzate ca urmare a neîndeplinirii acestei obligații. Neîndeplinirea acestei obligații poate atrage revocarea dreptului de închiriere.

 

Art.33. În litigiile prevăzute mai sus, județul este reprezentat de Consiliul Judetean Teleorman, care dă mandat scris Președintelui Consiliului Județean. Acesta poate desemna o persoană care să reprezinte interesele județului în fața instanței.

 

CAPITOLUL V

DISPOZIȚII FINALE

 

         Art.34. Prezentul regulament poate fi modificat și completat prin hotărâre a Consiliului Județean Teleorman.

  

 

P R E Ș E D I N T E,

 

                                      Liviu Nicolae Dragnea