PREȘEDINTE
HOTĂRÂRE
privind : aprobarea contului de execuție al
bugetului propriu al
județului Teleorman, pe
anul 2010.
Consiliul Județean Teleorman
întrunit în ședință ordinară, conform prevederilor art.94 alin.(1) din Legea administrației
publice locale nr.215/2001, republicată,
cu modificările și completările ulterioare,
Având în vedere :
- raportul nr.4731 din 4
mai 2011 al Președintelui Consiliului Județean Teleorman;
- raportul comun de specialitate nr.4732 din 4
mai 2011 al Direcției economice, Buget-Finante și al Serviciului Juridic și Contencios,
privind necesitatea aprobării contului de execuție al bugetului propriu al
județului Teleorman, pe anul 2010 ;
-
rapoartele de avizare ale comisiilor de specialitate
pe principalele domenii de activitate ale Consiliului Județean ;
- prevederile art.57
alin.(1) și (4) din Legea nr.273/29 iunie 2006 privind finanțele publice locale,
modificată și completată;
- prevederile art. 91 alin.(1) litera ,,b alin.(3) litera ,,a și art.
104 alin.(1) litera c) și alin.(4) litera b) din Legea nr.215/2001, republicată,
cu modificările și completările ulterioare ;
În temeiul dispozițiilor art.97 din Legea administrației publice
locale nr.215/2001, republicată,
cu modificările și completările ulterioare,
HOTĂRĂȘTE :
Art.1.
- Se aprobă contul de execuție
al bugetului propriu al județului Teleorman pe anul 2010, conform anexelor
nr.1 și
2.
Art.2.
- Se aprobă contul de
execuție al bugetului instituțiilor publice și activităților finanțate integral
sau partial din venituri proprii pe anul 2010, conform
anexei nr.3.
Art.3.
- Se aprobă contul de
execuție al bugetului instituțiilor publice și activităților finanțate integral
din venituri proprii pe anul 2010, conform
anexei nr.4.
Art.4. -
Se aprobă contul de execuție al bugetului
creditelor externe și interne pe anul
2010, conform
anexei nr.5.
Art.5. - Se aprobă contul
de execuție al bugetului veniturilor și cheltuielilor evidențiate în afara
bugetului local pe anul 2010, conform
anexei nr.6.
Art.6.
- Anexele nr.1, 2, 3, 4, 5 și 6 fac
parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.7. - Președintele Consiliului Județean Teleorman, prin
Direcția
economică buget-finanțe asigură punerea în aplicare a prevederilor prezentei
hotărâri.
Art.8. -
Secretarul județului, prin
Compartimentul Cancelarie, va comunica actul administrativ instituțiilor
interesate, în termenul prevăzut de
lege.
PREȘEDINTE,
Liviu Nicolae Dragnea
Alexandria,
Nr. ____
din __ mai 2011
Nr. 4731 din 4 mai 2011
.
privind :
aprobarea contului de execuție al
bugetului propriu al
județului Teleorman, pe anul 2010
În temeiul prevederilor
art.57 alin.(1) din Legea nr.273 din 29 iunie 2006 privind finanțele
publice locale, modificată
și completată,
ordonatorul principal de credite, întocmește și prezintă spre aprobare :
a) contul de execuție al bugetului propriu al
județului Teleorman pe anul 2010 ;
b)
contul de execuție al bugetelor instituțiilor publice finanțate integral sau
parțial
din bugetul propriu al județului pe anul 2010 ;
c)
contul de execuție al bugetelor
instituțiilor publice finanțate integral din
venituri proprii, pe anul 2011 ;
d)
contul de execuție al bugetului împrumuturilor externe și interne, pe anul 2010;
f)
contul de execuție al bugetului veniturilor și cheltuielilor evidențiate în
afara
bugetului local, pe anul 2010.
Bugetul propriu al
județului, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean nr.23 din 10 martie 2010,
având o prevedere la venituri și la cheltuieli de 212.326.000 lei, a fost
fundamentat cu respectarea prevederilor Legii finanțelor publice locale, a
Legii bugetului de stat pe anul 2010 și a Legii administrației publice locale.
Pe parcursul exercițiului bugetar al anului 2010, bugetul propriu al
județului a fost rectificat funcție de încasarea veniturilor dar și prin
aplicarea prevederilor impuse prin :
● O.G. nr.18/2010, privind rectificarea bugetului de stat pe anul 2010,
potrivit
căreia au fost
diminuate cu :
-
863 mii lei, sumele
defalcate din TVA pentru finanțarea cheltuielilor
descentralizate la nivelul
județului ;
- 876 mii lei, sumele defalcate
din TVA pentru drumurile județene și
comunale,
-
și 4.096 mii lei, cota
de 27 % din TVA pentru echilibrarea bugetului
propriu al județului.
● H.G. nr. 1379 din 28
decembrie 2010 privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la
dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, prin care s-au
suplimentat sumele defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale ;
● H.G. nr.1383 din 28
decembrie 2010 privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la
dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, pentru
înlăturarea efectelor calamităților naturale produse în unele județe ale țării
;
● de asemenea, prin
Hotărârile Consiliului Județean nr.77/13.07.2010 și nr.107/07.09.2010 s-a
repartizat pe unități administrativ-teritoriale suma de 2.430 mii lei,
reprezentând sume defalcate din TVA alocate prin Legea bugetului de stat pe
anul 2010 pentru decontarea cheltuielilor privind acordarea de produse lactate
și de panificație, conform prevederilor O.G. nr.96/2002.
Pe lângă rectificările bugetare
impuse prin actele normative și administrative enumerate mai sus, au fost și o
serie de rectificări la propunerea fundamentată a ordonatorului principal de
credite, prin virări de credite bugetare de la un capitol la alt capitol al
clasificației bugetare, cât și în cadrul aceluiași capitol bugetar, conform dispozițiilor
art.19 alin.(2) și ale art.49 alin.(4), (5) și (6) din Legea nr.273/2006,
rezultând o prevedere definitivă a bugetului propriu al județului pe anul 2010, în sumă de 209.076 mii
lei.
Execuția de casă pe anul 2010 s-a efectuat conform art.59 din
Legea nr.273 din 29 iunie 2006 privind
finanțele publice locale, cu evidențierea
în conturi distincte a :
- veniturilor, pe
structura clasificatiei bugetare.
-
cheltuielilor, în limita creditelor bugetare aprobate și a destinației
stabilite.
În anexa anexa 1 ,,Contul
de execuție al bugetului propriu al județului Teleorman încheiat la 31
decembrie 2010, situația se prezintă astfel :
- lei -
Program Încasări/Plăți
2010 realizate la 31.12.2010 %
Total
venituri : 209.076.000 191.400.226 92
Total
cheltuieli : 209.076.000 180.088.769 86
Excedent
: 11.311.457
I.
S
- lei -
S P E C I F I C A Ț
I E |
2010 |
|
Prevederi bugetare definitive |
Încasări realizate |
|
TOTAL VENITURI,
din care : |
209.076.000 |
191.400.226 |
A.
Venituri proprii |
1.069.000 |
1.475.119 |
B. Donații și sponsorizări |
10.000 |
|
C. Venituri din valorificarea unor bunuri |
497.000 |
17.592 |
D. Cote defalcate
din impozitul pe venit (13%) |
19.250.000 |
17.438.718 |
E. 27% din 22% cote din impozitul pe venit pentru
echilibrarea bugetelor locale |
8.812.000 |
7.948.087 |
F. Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată din
care, pentru : |
48.155.000 |
48.098.000 |
- finanțarea cheltuielilor
descentralizate la nivelul județului total, din care
: |
27.190.000 |
27.133.000 |
- drumurile județene |
8.392.000 |
8.392.000 |
-
echilibrarea bugetelor locale |
12.573.000 |
12.573.000 |
G. Subventii primite de la bugetul de stat pentru :
|
28.432.000 |
28.423.671 |
- finanțarea drepturilor
acordate persoanelor cu handicap |
29.521.000 |
29.513.275 |
- finanțarea
camerelor agricole |
875.000 |
603.592 |
- susținerea
derulării proiectelor finanțate din FEN postaderare |
28.455.000 |
17.296.659 |
H. Sume primite de la Uniunea Europeană (FEDR, FSE) |
72.432.000 |
69.009.216 |
II. S
- lei -
S P E C I F I C A Ț
I E |
2010 |
||
Prevederi bugetare definitive |
Plăți efectuate |
||
TOTAL CHELTUIELI,
din care : |
209.076.000 |
180.088.769 |
|
A. Cheltuieli
curente,
total, din care : |
95.944.000 |
93.846.910 |
|
- cheltuieli de
personal |
20.463.000 |
20.113.303 |
|
- bunuri
și servicii |
22.625.000 |
21.533.649 |
|
- dobânzi |
6.325.000 |
6.055.859 |
|
- fond de rezervă bugetară la dispoziția
consiliului judetean |
30.000 |
|
|
- 4 - |
|||
S P E C I F I C A Ț
I E |
2010 |
||
Prevederi bugetare definitive |
Plăți efectuate |
||
- transferuri între unități ale
administrației publice locale |
4.397.000 |
4.065.645 |
|
- alte transferuri |
30.047.000 |
30.038.301 |
|
-
asistență
socială |
3.912.000 |
3.896.753 |
|
- alte cheltuieli |
2.705.000 |
2.703.400 |
|
B. Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile |
86.706.000 |
71.049.325 |
|
C. Cheltuieli de capital, din care : |
27.918.000 |
16.631.017 |
|
- active
nefinanciare |
27.527.000 |
16.240.017 |
|
- active
financiare participare la majorarea capitalului social al S.C Eurobac SRL
Turnu Măgurele |
391.000 |
391.000 |
|
C. Plăti efectuate în anii precedenti și recuperate în anul curent |
-
158.690 |
-5.239 |
|
Din analiza
datelor de mai sus rezultă că, din totalul cheltuielilor bugetului propriu al
județului programate a se realiza în anul 2010, cuantumul plăților efectuate
are următoarele valori :
- 44,89 % reprezintă cheltuieli curente ;
- 33,98 % reprezintă cheltuieli
pentru proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile ;
- 7,95 % cheltuieli de capital.
,,Cheltuielile de personal efectuate
de 20.113.303 lei (11,17 % din total
plăți), însumează
achitarea drepturilor salariale conform statelor de funcții și organigramelor
aprobate potrivit legii, indemnizațiile de ședință ale consilierilor județeni,
precum și alte cheltuieli de personal autorizate de lege.
,,Cheltuielile cu bunuri și servicii în sumă de
21.533.649 lei, reprezintă
11,96 % din plățile
totale și sunt compuse din :
-
contribuții sub formă de cotizații la Asociațiile în care județul Teleorman
prin Consiliul Județean este membru, respectiv Agenția pentru Dezvoltare
Regională Sud-Muntenia, U.N.C.J.R., Asociația de Dezvoltare Intercomunitară
Teleorman, Asociația de Dezvoltare Regională Sud Muntenia și Asociația
EuroTeleorman ;
- plata facturilor ce reprezintă utilități (energie electrică, termică, apă, canal, salubritate, telefoane, combustibil și piese de schimb mijloace auto) pe capitole bugetare, precum și alte cheltuieli autorizate de lege : cărți, publicații, perfecționarea personalului, protocol, etc.
- finanțarea
acțiunilor și activităților culturale și sportive aprobate prin Hotărârea
Consiliului Județean Teleorman nr.25 din 10 martie 2010 privind
Programul activităților,
manifestărilor, competițiilor și acțiunilor culturalsportive și de tineret,
religioase, educative și de divertismentrecreere
care se
organizează și finanțează de Consiliul Județean Teleorman în anul 2010 și anume
: ,,Floare albastră, Cupa ,,Primăverii, trofeul ,,Mărțișorul, expoziția de
icoane ,,Credință și datini, ,,Noaptea muzeelor, spectacole folclorice,
de divertisment-recreere, festivalul de teatru tânăr Ideo Ideis, manifestări, actiuni, evenimente zonale și
internaționale la care participă sportivi, oameni de cultură teleormaneni
și altele.
În cadrul capitolului bugetar ,,Dobânzi,
plățile de 6.055.859 lei s-au
efectuat conform
graficelor de rambursare pentru dobânzile și comisioanele
la contractele de credit pentru investiții
încheiate
cu CEC BANK S.A. Sucursala
Alexandria, precum și a comisionului anual la contractul de credit încheiat cu
Banc Post SA Sucursala Alexandria și reprezintă 3,36 % din plățile totale.
În ceea ce privește
,,Transferurile între unități ale
administrației publice
locale, în totalul de
4.065.645 lei sunt înglobate sumele alocate din
bugetul propriu al județului pentru instituțiile publice de subordonare
județeană cu finanțare mixtă (venituri proprii și subvenții din bugetul propriu)
și anume : Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor, Muzeul
Județean, Centrul Cultural de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale,
Serviciul Informatic, Serviciul Cooperare Internă și Internațională, Serviciul
de Deservire, Pază și Protocol, Camera Agricolă precum și fonduri alocate consiliilor locale pe teritoriul
cărora sunt amplasate Centrele de zi a căror activitate este destinată
prevenirii situațiilor ce pun în pericol securitatea și dezvoltarea copilului
(Alexandria, Roșiorii de Vede, Turnu
Măgurele, Zimnicea, Zâmbreasca).
La titlul de cheltuieli ,,Alte transferuri sunt
cuprinse plățile efectuate în
anul 2010 a
fondurilor alocate pentru : - lei -
program plăți
la
2010 31.12.2010
- susținerea finanțării drepturilor
acordate
persoanelor cu handicap 29.521.000 29.513.275
- transferuri pentru finanțarea unor
cheltuieli
curente la Centrul rezidențial pentru
persoanele
vârstnice Talpa 416.000 416.000
- alte transferuri pentru finanțarea
cheltuielilor
curente la Centrul de Management al
Apei
Turnu Măgurele
110.000
109.026
De asemenea, plățile cuprinse la tilul ,,Asistență
socială și ,,Alte
cheltuieli, sunt
constituite din : - lei -
program plăți la
2010 31.12.2010
,,Asistență socială, total, din care : 3.912.000 3.896.753
- sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată
pentru acordarea de produse lactate și de
conform prevederilor H.G. nr.96/2002 3.684.000 3.670.320
-
sume cuprinse la capitolul bugetar 68.02
,,Asigurări, asistență socială 228.000 226.433
,,Alte cheltuieli
- sume defalcate din taxa pe
valoarea adăugată
pentru plata contribuțiilor pentru
personalul
neclerical angajat în unitățile de cult din
județ 2.705.000 2.703.400
În cadrul ,,Cheltuielilor
de capital s-a urmărit realizarea obiectivelor de
investiții, atât a lucrărilor noi cât și a celor
aflate în continuare și trebuie să subliniez faptul că am s-a acordat o
importanță deosebită pentru asigurarea prefinanțării și cofinanțării lucrărilor
aflate în derulare la obiectivele de investiții finanțate din fonduri externe nerambursabile,
prin sume alocate din fonduri proprii, dar și prin trageri din cele trei
contracte de credit pentru investiții încheiate
cu CEC BANK S.A Sucursala
Alexandria.
Susținerea financiară s-a concretizat prin
finalizarea și recepționarea în anul 2010 a cinci obiective de investiții care
au fost finanțate atât din fonduri proprii cât și din fonduri externe nerambursabile și anume :
- ,, Sistem integrat de management al deșeurilor,
în județul Teleorman ;
- ,,Fluidizare trafic la punctul de control și trecere a frontierei Turnu
Măgurele-Nikopole, prin reabilitarea primară a DJ 546 Turnu Măgurele-limită
județ Olt ;
- "Reabilitarea barajelor aflate pe pârâul Vajiștea în localitățile
Vitănești, Răsmirești, Mârzănești în județul Teleorman" ;
- ,,Reabilitare DJ 543, limită județ Olt-Prundu-Lunca" ;
- ,,Reabilitare drum de legătură rutieră între orașul Videle și DN-61
Milcovățu prin modernizarea DN 601 D Videle si DJ 612 Milcovatu - Mereni".
Situația realizării programului de investiții pe anul 2010, este
prezentată în
anexa nr.2.
În egală măsură am încercat să asigur finanțarea
cheltuielilor
curente și de
capital pentru lucrările
de întreținere și reabilitare a drumurilor județene pentru care s-au cheltuit 28.272
mii lei, din care :
- 8.392 mii lei (29,68 %) = sume defalcate din TVA pentru finanțarea
drumurilor județene, alocate prin Legea nr.11/2010 cu privire la bugetul de
stat pe anul 2010 ;
- 19.880
mii lei (70,32 %) =
sume alocate din fonduri proprii
Odată
cu aprobarea bugetului propriu al județului pe anul 2010, prin Hotărârea
nr.24/10 martie 2010 au fost aprobate bugetele de venituri și cheltuieli,
numărului de personal și fondul
salariilor de bază pe anul 2010 ale instituțiilor și serviciilor publice din
subordinea Consiliului Județean Teleorman.
Sub
autoritatea Consiliului Județean Teleorman funcționează un număr de 7 instituții și servicii publice
care sunt finanțate potrivit art.67 alin.(1) litera b) din Legea nr.273/2006
privind finanțele publice locale, din venituri proprii și din subvenții de la
bugetul propriu al județului și anume :
- Serviciul Public Comunitar de Evidență a
Persoanelor
- Centrul Județean de Conservare și Promovare a
Culturii Tradiționale
- Muzeul Județean
- Serviciul Informatic
- Serviciul de Cooperare Internă și Internațională
- Serviciul Deservire, Pază și Protocol
- Camera Agricolă Teleorman
Potrivit aceluiași articol, veniturile proprii ale
instituțiilor publice sus menționate, s-au încasat, administrat și contabilizat
potrivit dispozițiilor legale și provin din activitățile desfășurate conform
obiectului de activitate specific fiecărei instituții sau serviciu public.
Execuția
bugetului instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial
din venituri proprii pe anul 2010, detaliată la venituri pe surse de
proveniență și la cheltuieli, pe capitole bugetare și titluri de cheltuieli,
este evidențiată în anexa nr.3
la proiectul de hotărâre și cuprinde :
-
lei -
Program Realizat
2010 2010 .
TOTAL VENITURI 5.509.000 4.728.022
din
care :
-
venituri proprii 1.512.000 1.062.377
-
subventii 3.997.000 3.665.645
TOTAL CHELTUIELI 5.509.000 4.728.022
din
care :
-
cheltuieli de personal 4.177.000 3.584.163
-
bunuri și servicii 1.305.000 1.121.415
-
cheltuieli de capital 27.000 22.444
De
asemenea, sub
autoritatea Consiliului Județean funcționează Direcția Județeană de Pază
instituție finanțată numai din venituri proprii.
În anexa nr.4 ,,Contul de execuție
al bugetului instituțiilor finanțate integral din venituri proprii pe anul
2010 sunt prezentate veniturile încasate potrivit obiectului de activitate al
instituției și plățile efectuate la 31 decembrie 2010, după cum urmează :
-
lei -
Program Realizat
2010 2010 .
TOTAL VENITURI 3.130.000 1.584.907
-
venituri proprii 3.130.000 1.854.907
TOTAL CHELTUIELI 3.130.000 1.495.542
din
care :
-
cheltuieli de personal 2.457.000 1.353.450
-
bunuri și servicii 673.000 142.092
,,Contul
de execuție al bugeturilor externe și interne pe anul 2010, prezentat în anexa nr.5 cuprinde plățile la
31 decembrie 2010 efectuate prin trageri din
contractele de
credit pentru investiții, încheiate
cu CEC BANK S.A.
pentru cofinanțarea
și prefinanțarea proiectelor care beneficiază de fonduri nerambursabile de la
Uniunea Europeană.
,,Contul
de execuție al bugetului veniturilor și cheltuielilor evidențiate în afara
bugetului local (fondul de rulment) pe anul 2010 prezentat în anexa nr.6 cuprinde :
- lei
-
Program Realizat
2010 2010 .
TOTAL VENITURI
10.632.000 11.333.430
TOTAL CHELTUIELI
10.632.000 10.408.775
Fac precizarea că, în urma încheierii
exercițiului financiar al anului 2010, au fost respectate :
-
Normele metodologice privind
întocmirea
și depunerea situațiilor financiare ale instituțiilor publice
la 31 decembrie 2010,
aprobate prin Ordinul Ministrului
Finanțelor Publice nr.59/11.01.2011, cu respectarea prevederilor O.M.F.P.
nr.629/2009 și ale O.M.F.P. nr.980/2010;
- prevederile art.49 alin (3) din Legea
nr.273/2006 privind finanțele publice locale, modificată și completată, potrivit cărora, alocațiile bugetare pentru cheltuielile de personal aprobate nu au fost
majorate prin virări de bugetare ;
-
dispozițiile art.51 alin.(1), (2) și (3) ale aceleiași legi, în baza cărora,
deschiderile
de credite bugetare au fost solicitate numai în raport cu gradul de utilizare a resurselor financiare și, respectiv, a destinației stabilite în
concordanță cu prevederile bugetare
aprobate.
Execuția bugetelor aprobate prin Hotărârile Consiliului
Județean Teleorman nr.23 din 10 martie 2010, respectiv nr.24 din 10 martie
2010, a avut în vedere utilizarea
judicioasă a creditelor bugetare, încasarea
veniturilor, asigurarea integrității
bunurilor aflate în administrare din patrimoniul instituției, organizarea și ținerea
la zi a contabilității cât și prezentarea la termen a situațiilor financiare
asupra execuției bugetare.
Având
în vedere considerentele expuse, am întocmit proiectul de hotărâre
privind
necesitatea aprobării contului de execuție al bugetului propriu al județului pe
anul 2010, pe care îl supun spre analiză și aprobare.
PRESEDINTE,
Liviu Nicolae Dragnea
DIRECȚIA ECONOMICĂ, SERVICIUL JURIDIC
BUGET-FINANȚE SI CONTENCIOS
Nr.4732 din 4
mai 2011
RAPORT
DE SPECIALITATE
privind : necesitatea aprobării contului de execuție al
bugetului
propriu al județului Teleorman
pe anul 2010.
Proiectul de hotărâre pe care îl
propunem spre analiză, dezbatere și aprobare are ca temei legal dispozițiile
art.57 alin.(1) din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale,
modificată și completată.
1.
Necesitatea aprobării acestui proiect de hotărâre de către
autoritatea deliberativă, este determinată de prezentarea și însușirea de către
aceasta, a modului în care au fost aduse la îndeplinire prevederile bugetare ale
anului 2010, aprobate în condițiile Legii finanțelor publice locale.
2.
Oportunitatea
aprobării
contului de execuție al
bugetului propriu al județului
pe anul 2010, constă în aplicarea
prevederilor Legii finanțelor publice locale nr.273/2006, modificată și
completată și ale Ordinului Ministrului Finanțelor Publice
nr.59/11
ianuarie 2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea și
depunerea situațiilor financiare ale instituțiilor publice la 31 decembrie 2010.
3.
Analiza tehnico-economică privind aprobarea contului de execuție al
bugetului propriu al județului pe anul 2010
se prezintă în structura următoare:
-
la venituri : prevederi bugetare inițiale, prevederi bugetare definitive,
încasări realizate ;
-
la cheltuieli : credite bugetare inițiale, credite bugetare definitive, plăți
efectuate.
Anexele
proiectului de hotărâre privind aprobarea contului de încheiere a exercițiului
bugetului propriu al județului Teleorman pe anul 2010, sunt următoarele :
- Anexa nr. 1 :
,,Contul de execuție al bugetului propriu al județului pe
anul 2010
- Anexa nr.2 : ,,Situația realizării
programului de investiții pe anul 2010
- Anexa nr.3 :
,,Contul de execuție al bugetelor instituțiilor publice și
activităților
finanțate integral sau parțial din venituri
proprii pe anul
2010
- Anexa nr.4 :
,,Contul de execuție al bugetelor instituțiilor publice
și activităților
finanțate integral din venituri proprii pe
anul 2010
- Anexa nr.5 : ,,Contul de execuție al bugetului creditelor externe și
interne pe anul
2010
-xAnexaxnr.6 :
,,Contul de execuție al bugetului veniturilor și cheltuielilor
evidențiate în
afara bugetului local pe anul 2010
Aprobat
prin Hotărârea Consiliului Județean nr.23 din 10 martie 2010, având o
prevedere la venituri și la cheltuieli de 212.326.000 lei, bugetul
propriu al județului pe anul 2010 a fost fundamentat cu respectarea
prevederilor Legii finanțelor publice locale, a Legii bugetului de stat pe anul
2010 și a Legii administrației publice locale.
Pe parcursul exercițiului
bugetar al anului 2010, bugetul propriu al județului a fost rectificat funcție
de încasarea veniturilor dar și prin aplicarea prevederilor impuse prin :
● O.G. nr.18/2010,
privind rectificarea bugetului de stat pe anul 2010, potrivit
căreia au fost diminuate cu :
-
863 mii lei, sumele
defalcate din TVA pentru finanțarea cheltuielilor
descentralizate la nivelul
județului ;
- 876 mii lei, sumele defalcate
din TVA pentru drumurile județene și
comunale,
-
și 4.096 mii lei, cota
de 27 % din TVA pentru echilibrarea bugetului
propriu al județului.
● H.G. nr. 1379 din 28 decembrie 2010 privind alocarea unei sume din
Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2010, prin care s-au suplimentat sumele defalcate din TVA pentru
echilibrarea bugetelor locale ;
● H.G. nr.1383 din 28 decembrie 2010 privind alocarea unei sume din
Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2010, pentru înlăturarea efectelor calamităților naturale produse
în unele județe ale țării ;
● de asemenea, prin Hotărârile Consiliului Județean nr.77/13.07.2010
și nr.107/07.09.2010 s-a repartizat pe unități administrativ-teritoriale suma
de 2.430 mii lei, reprezentând sume defalcate din TVA alocate prin Legea
bugetului de stat pe anul 2010 pentru decontarea cheltuielilor privind
acordarea de produse lactate și de panificație, conform prevederilor O.G.
nr.96/2002.
Pe lângă rectificările bugetare impuse prin actele normative enumerate mai
sus, au fost și o serie de rectificări la propunerea fundamentată a
ordonatorului principal de credite, prin virări de credite bugetare de la un
capitol la alt capitol al clasificației bugetare, cât și în cadrul aceluiași
capitol bugetar, conform dispozițiilor art.19 alin.(2) și ale art.49 alin.(4),
(5) și (6) din Legea nr.273/2006, rezultând o prevedere definitivă a bugetului
propriu al județului pe anul 2010, în sumă de 209.076 mii lei.
Conform
prevederilor art.57 alin.(1), anexa 1
,,Contul de execuție al bugetului propriu al județului pe anul 2010 se
prezintă astfel :
- lei -
Prevederi Prevederi Incasări
inițiale
definitive realizate
.
TOTAL VENITURI :
212.326.000 209.076.000 191.400.226
Credite aprobate Credite Plăți
inițial definitive efectuate
TOTAL CHELTUIELI :
212.326.000 209.076.000 180.088.769
Excedent : 11.311.457
Veniturile
încasate provin din :
Ø
Impozite și taxe
de la populație, impozite directe, taxe și tarife
pentru
eliberare licențe și autorizații, amenzi, concesiuni, valorificarea
unor bunuri(vânzarea cabinetelor medicale)
;
Ø
Cote defalcate din impozitul pe venit (cota de 13
%), alocate lunar de
Direcția Generală a Finanțelor Publice, potrivit art.32
din Legea nr. 273 din 29 iunie 2006 privind finantele publice locale, cu
modificările și completările ulterioare ;
Ø
Sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, alocate
Consiliului
Județean pentru echilibrarea bugetului propriu al județului (cota de 27% din cota
de 22 %), virate lunar de
Direcția Generală a Finanțelor Publice, potrivit art.33 alin.(3) din Legea nr.273/2006
;
Ø
Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru
finanțarea
cheltuielilor
descentralizate la nivelul județului,
alocate prin Legea bugetului de
stat pe anul 2011, pentru : sistemul de protecție a copilului și a persoanelor cu handicap, cheltuielilor
aferente învățământului
special, drepturilor privind acordarea de produse lactate
și de panificație, conform O.U.G. nr.96/2002, modificată și completată, plăta contribuțiilor personal neclerical angajat în unitățile de cult
și serviciul comunitar județean de evidență a populației ;
Ø
Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată
destinate finanțării
cheltuielilor privind
drumurile județene și comunale,
alocate prin Legea bugetului de stat pe anul 2011, pentru completarea surselor de finanțare
necesare construcției, modernizării, întreținerii
și reabilitării drumurilor judetene ;
Ø
Sume
defalcate din taxa pe valoarea adaugată pentru echilibrarea
bugetelor locale,
alocate prin Legea bugetului de stat
pe anul 2011
;
Ø
Subvenții primite de la bugetul de stat pentru :
-
susținerea
finanțării persoanelor cu handicap virate
de Autoritatea Națională a Persoanelor cu Handicap pentru plata drepturilor și
facilităților cuvenite persoanelor cu handicap ;
-
finanțarea camerelor agricole județene ;
-
susținerea derulării proiectelor finanțate din FEN postaderare.
Ø
Sume primite de la Uniunea Europeană
corespunzătoare
finanțării din instrumente structurale
(F.E.D.R și F.S.E), reprezentând prefinanțarea și plata cererilor de
rambursare aferentă cheltuielilor neeligibile pentru obiectivele de investiții
cu finanțare din fonduri externe nerambursabile.
- 5 -
Ponderea plăților,
pe capitole bugetare în raport cu plățile totale efectuate la 31 decembrie
2010, se prezintă astfel :
- lei -
S P E C I F I C A ȚI
E |
2010 |
% |
|
Credite definitive |
Plăți efectuate |
||
TOTAL CHELTUIELI,
din care : |
209.076.000 |
180.088.769 |
100 |
cap.51.02 ,,Autorități publice |
6.857.000 |
6.383.761 |
3,54 |
cap.54.02 ,,Alte servicii publice generale |
2.690.000 |
2.580.569 |
1,43 |
cap.55.02 ,,Dobânzi |
6.325.000 |
6.055.859 |
3,36 |
cap.56.02
,,Transferuri cu caracter general între diferite nivele ale administrației
(Centrele de zi) |
400.000 |
400.000 |
0,22 |
cap.60.02 ,,Apărare (Centrul Militar) |
164.000 |
163.808 |
0,09 |
cap.61.02 ,,Ordine publică (I.S.U) |
22.000 |
14.239 |
0,01 |
cap.65.02 ,,Învățământ |
8.348.000 |
8.308.657 |
4,61 |
cap.67.02 ,,Cultură,recreere și religie |
5.363.000 |
5.272.151 |
2,93 |
cap.68.02 ,,Asigurari și asistență socială |
45.648.000 |
45.523.352 |
25,28 |
cap.70.02 ,,Servicii și dezvoltare publică |
719.000 |
708.535 |
0,39 |
cap.80.02
,,Acțiuni generale, economice, comerciale și de muncă |
91.454.000 |
75.411.368 |
41,87 |
cap.83.02 ,,Agricultură |
875.000 |
603.592 |
0,34 |
cap.84.02 ,,Transporturi |
40.211.000 |
28.662.878 |
15,92 |
Situația realizării programului de
investiții pe anul 2010 prezentată în anexa nr.2, cuprinde :
-
lei -
Program Realizat
%
TOTAL, din care :
151.126.000 91.171.461 60,32
- Lucrări în continuare 145.486.000
89.951.980 59,52
- Lucrări noi 5.267.000 938.420 0,62
- Alte cheltuieli de investiții 373.000 280.060 0,18
(dotări independente și
cheltuieli
de proiectare)
În
ceea ce privește realizarea obiectivelor de investiții, atât a lucrărilor noi
cât și a celor aflate în continuare, trebuie subliniat faptul că o importanță
deosebită s-a acordat pentru asigurarea prefinanțării și cofinanțării
lucrărilor aflate în derulare la obiectivele de investiții finanțate din
fonduri externe nerambursabile, prin sume alocate din fonduri proprii, dar și prin trageri din cele trei contracte de
credit pentru investiții încheiate
cu CEC BANK S.A.
Susținerea
financiară în vederea
realizării
obiectivelor de investiții,
s-a concretizat
prin finalizarea și recepționarea în anul 2010 a cinci
obiective de investiții care au fost finanțate atât din fonduri proprii cât și
din fonduri externe nerambursabile și
anume :
- ,, Sistem integrat de management al deșeurilor, în județul Teleorman ;
- ,,Fluidizare
trafic la punctul de control și trecere a frontierei Turnu Măgurele-Nikopole,
prin reabilitarea primară a DJ 546 Turnu Măgurele-limită județ Olt ;
-
"Reabilitarea barajelor aflate pe pârâul Vajiștea în localitățile
Vitănești, Răsmirești, Mârzănești în județul Teleorman" ;
- ,,Reabilitare
DJ 543, limită județ Olt-Prundu-Lunca" ;
- ,,Reabilitare
drum de legătură rutieră între orașul Videle și DN-61 Milcovățu prin
modernizarea DN 601 D Videle si DJ 612 Milcovatu - Mereni".
De asemenea, s-a avut în vedere
asigurarea finanțării cheltuielilor de capital la
lucrările
de reabilitare a drumurilor județene, cuprinse la capitolul bugetar
,,Transporturi, pentru care s-au făcut plăți în sumă de 15.960.387 lei.
Prin Hotărârea Consiliului Județean
nr.24 din 23 martie 2010 au fost aprobate bugetele de venituri și cheltuieli
ale instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din
venituri proprii, pe anul 2010.
Având o prevedere definitivă la venituri
și la cheltuieli de 5.509.000 lei, Contul de execuție la 31 decembrie 2010
evidențiat în anexa nr.3 la
proiectul de hotărâre are următoarea structură :
- lei -
Program
Încasări/plăți
2010 la 31.12.2010 .
TOTAL VENITURI 5.509.000 4.728.022
din
care :
-
venituri proprii 1.512.000 1.062.377
-
subventii 3.997.000 3.665.645
TOTAL CHELTUIELI 5.509.000 4.728.022
din
care :
-
cheltuieli de personal 4.177.000 3.584.163
-
bunuri și servicii 1.305.000 1.121.415
-
cheltuieli de capital 27.000 22.444
Sub autoritatea Consiliului Județean funcționează Direcția
Județeană de Pază instituție finanțată numai din venituri proprii.
În anexa nr.4 ,,Contul de execuție
al bugetului instituțiilor finanțate integral din venituri proprii pe anul
2010 sunt prezentate veniturile încasate potrivit obiectului de activitate al
instituției și plățile efectuate la 31 decembrie 2010, astfel : - lei
Program
Realizat
2010 2010 .
TOTAL VENITURI 3.130.000 1.584.907
-
venituri proprii 3.130.000 1.854.907
TOTAL CHELTUIELI 3.130.000 1.495.542
din
care :
- cheltuieli
de personal 2.457.000 1.353.450
-
bunuri și servicii 673.000 142.092
,,Contul de execuție al bugeturilor externe și interne pe
anul 2010 prezentat în anexa 5,
evidențiază plățile la 31 decembrie 2010 efectuate prin trageri din
contractele de credit pentru investiții, încheiate
cu CEC BANK S.A.
pentru cofinanțarea și prefinanțarea proiectelor
care beneficiază de fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană.
Prin Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr.2/27
ianuarie 2010 s-a aprobat utilizarea în anul 2010 a fondului de rulment pentru
suma de 1.096 mii lei, diferența reprezentând fonduri externe nerambursabile
încasate în anul 2009, care potrivit legii, se folosesc în anul următor cu
aceeași destinație. Prin urmare, ,,Contul de execuție al bugetului veniturilor
și cheltuielilor evidențiate în afara bugetului local pe anul 2010 prezentat
în anexa nr.6 are următoarea structură : - lei
-
Program Realizat
2010 2010 .
TOTAL VENITURI
10.632.000 11.333.430
TOTAL CHELTUIELI
10.632.000 10.408.775
Execuția bugetelor cuprinse în anexele 1-7 pe anul 2010 a avut în vedere utilizarea judicioasă a creditelor
bugetare, încasarea veniturilor,
oportunitatea și legalitatea angajării și utilizării creditelor bugetare în
limita și cu destinațiile aprobate, asigurarea integrității bunurilor aflate în
administrare din patrimoniul instituției, organi-
zarea și ținerea la zi a contabilității cât și
prezentarea la termen a situatiilor financiare asupra execuției bugetare.
5. Legalitatea
aprobării acestui proiect de hotărâre constă în aplicarea prevederilor :
- Legii contabilității nr.82/1991,
republicată ;
- Legii nr.11/2010 privind
bugetul de stat pe anul 2010 ;
- art.57 alin.(1) și
(4) și 58 alin. (4) din Legea nr.273/29 iunie 2006
privind finanțele publice locale, modificată și completată ;
- O.M.F.P nr.59/11.01.2011 pentru aprobarea
Normelor metodologice privind întocmirea
și depunerea situațiilor financiare
ale instituțiilor publice la
31 decembrie 2010
;
- O.M.F.P. nr.629/3.04.2009
pentru aprobarea
Normelor metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare
trimestriale ale instituțiilor publice, precum și a unor raportări financiare
lunare în anul 2009
;
- O.M.F.P. nr.980/2010
pentru
aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor
financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari
financiare lunare in anul 2010.
Având
în vedere prevederile art.98 coroborate cu cele ale art.44 alin.(1) din Legea
administrației publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările și
completările ulterioare, am întocmit prezentul raport de specialitate privind
necesitatea aprobării contului de execuție al bugetului propriu al județului
Teleorman, pe anul 2010
DIRECȚIA ECONOMICĂ, SERVICIUL JURIDIC
BUGET-FINANȚE, SI CONTENCIOS,
ec. Florin Tunaru
jr. Iuliana Ionescu