ROMÂNIA

CONSILIUL JUDEŢEAN TELEORMAN  

 
 

                      

H O T Ă R Â R E

 

 

pentru: aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare  a serviciului de transport public judeţean Teleorman

 

Consiliul Judeţean Teleorman, întrunit în şedinţa ordinară conform  art. 94 alin.(1) din Legea administraţiei publice locale, nr.215/2001, republicată

 

Având în vedere :

- expunerea de motive nr. 1759 din 15 februarie 2008 a vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Teleorman, Bălan Ilie şi raportul comun de specialitate nr. 1760 din 15 februarie 2008 al Direcţiilor Tehnice şi Economică, Buget – Finanţe şi Serviciului Juridic şi Contencios Administrativ;

- rapoartele de avizare ale Comisiei de studii şi prognoze economico-sociale, buget-finanţe, pentru activităţi ştiinţifice, activităţi economice, agricultură, învăţământ, sănătate, cultură, culte, sport şi tineret precum şi protecţia socială şi Comisiei de organizare şi dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului, realizarea lucrărilor publice, protecţia mediului înconjurător;

- prevederile art. 20 alin. (7) din  Legea serviciilor de transport public local nr.

92/2007;

- prevederile Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, aprobate prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 353/2007;

- prevederile art. 42 şi art. 44 din Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului transportului, nr.972/2007, pentru aprobarea Regulamentului-cadru pentru efectuarea transportului public local şi a Caietului de sarcini-cadru al serviciilor de transport public local;

- prevederile art. 91 alin. (1) lit. ,,fdin Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001,  republicată.

 

În temeiul dispoziţiilor art. 97 din Legea nr.215/2001 republicată,

 

                                            HOTĂRĂŞTE :

 

Art. 1. Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului de transport public judeţean Teleorman, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

Art. 2. Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bălan Ilie, prin Direcţia Tehnică va asigura  punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotărâri.

 

      Art. 3. Secretarul judeţului, prin Compartimentul Cancelarie, va comunica prezentul act administrativ autorităţilor şi instituţiilor interesate, în termenul prevăzut de lege .

 

 

 

 

 

P R E Ş E D I N T E,

 

Liviu Nicolae Dragnea

 

 

 

 

Contrasemnea,

secretar al judeţului

 

jr. Rodica Vrabie

 

 

 

 

 

Alexandria,

Nr. 37  din 27 februarie 2008

 

 

 

 

 

Text Box: CONSILIUL JUDEŢEAN TELEORMAN
   VICEPREŞEDINTE

 

 

 

 

 

 

 


Nr. 1759 din 15 februarie 2008

 

Expunere de motive

 

privind: aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului de

                    transport public judeţean Teleorman

 

 

Serviciile de transport public local fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitate publică şi cuprind totalitatea acţiunilor şi activităţilor de utilitate publică şi de interes economic şi social general desfăşurate la nivelul unităţilor administrativ – teritoriale, sub controlul, conducerea sau coordonarea autorităţilor administraţiei publice locale, în scopul transportului public local, precum şi a transportului public judeţean de persoane.

Potrivit art. 31 alin (1) din Normele de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, transportul public local de persoane prin curse regulate speciale se efectuează de operatorii de transport rutier în baza licenţei de traseu eliberate de autorităţile administraţiei publice locale în a căror rază administrativă se află traseul respectiv.

În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (3) din Legea nr. 92/2007 a serviciilor de transport public local, consiliile judeţene sunt obligate să asigure, să organizeze, să reglementeze, să coordoneze şi să controleze prestarea serviciilor de transport public desfăşurat pe raza administrativ-teritorială a acestora.

Autorităţile judeţene trebuie să întocmească regulamente de transport public care se elaborează  în conformitate cu Regulamentul-cadru pentru efectuarea trnsportului public local, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 972/2007 şi se aprobă de către consiliile judeţene.

Având în vedere considerentele expuse, am întocmit proiectul de hotărâre pe care îl propun spre aprobare Consiliului Judeţean Teleorman.

 

VICEPREŞEDINTE,

 

Ilie Bălan

 

 

 

 

CONSILIUL JUDEŢEAN TELEORMAN

DIRECŢIA TEHNICĂ       DIRECŢIA ECONOMICĂ,            SERVICIUL JURIDIC ŞI            

                                           BUGET-FINANŢE         CONTENCIOS ADMINISTRATIV

 

Nr. 1760 din 15 februarie 2008

 

 

RAPORT DE SPECIALITATE

 

privind: necesitatea aprobării Regulamentului de organizare şi funcţionare a

               serviciului de transport public judeţean Teleorman

 

 

Serviciile de transport public local fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitate publică şi cuprind totalitatea acţiunilor şi activităţilor de utilitate publică şi de interes economic şi social general desfăşurate la nivelul unităţilor administrativ – teritoriale, sub controlul, conducerea sau coordonarea autorităţilor administraţiei publice locale, în scopul transportului public local, precum şi a transportului public judeţean de persoane.

Potrivit art. 31 alin (1) din Normele de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, transportul public local de persoane prin curse regulate speciale se efectuează de operatorii de transport rutier în baza licenţei de traseu eliberate de autorităţile administraţiei publice locale în a căror rază administrativă se află traseul respectiv.

În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (3) din Legea nr. 92/2007 a serviciilor de transport public local, consiliile judeţene sunt obligate să asigure, să organizeze, să reglementeze, să coordoneze şi să controleze prestarea serviciilor de transport public desfăşurat pe raza administrativ-teritorială a acestora.

Urmare prevederilor art. 20 alin. (5) lit. d) din Legea nr. 92/2007 a serviciilor de transport public local, autoritatea de reglementare competentă la nivel central pentru domeniul serviciilor de transport public local, respectiv, Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, denumită în continuare A.N.R.S.C., autorizează structurile proprii ale consiliilor judeţene.

Regulamentele serviciilor de transport public local se elaborează  în conformitate cu Regulamentul-cadru pentru efectuarea trnsportului public local, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 972/2007 şi se aprobă de către consiliile judeţene.

Conform prevederilor art. 2 alin. (1) din Ordinul nr. 207/7.11.2007, al Preşedintelui A.N.R.S.C., prin care a fost aprobat Regulamentul-cadru de acordare a autorizaţiilor de transport în domeniul serviciilor de transport public local: acordarea, modificarea, prelungirea, suspendarea şi retragerea autorizaţiilor de transport pentru serviciile de transport public local prestate în judeţe, se fac de către autoritatea de autorizare organizată la nivelul autorităţii administraţiei publice judeţene.     

În vederea aplicării prevederilor Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, au fost desemnaţi 4 reprezentanţi ai autorităţii publice locale pentru constituirea comisiei paritare, prin Dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean Teleorman nr. 28 din 11 februarie 2008.

În vederea aplicării prevederilor Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, au fost desemnaţi 4 reprezentanţi ai autorităţii publice locale pentru constituirea comisiei paritare, prin Dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean Teleorman nr. 28 din 11 februarie 2008.

Regulamentul serviciilor de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, în judeţul Teleorman, anexă la proiectul de hotărâre, reglementează următoarele probleme principale, prezentate distinct pe capitole:

-         Dispoziţii generale; 

-   Organizarea serviciului de transport public judeţean Teleorman;

-    Funcţionare serviciului de transport public judeţean Teleorman;

-    Drepturi şi obligaţii;

-    Răspunderi şi sancţiuni;

-    Dispoziţii finale.

Faţă de considerentele expuse, în conformitate cu prevederile art. 98, coroborat cu art. 44, alin (1) din Legea administraţiei publice locale, republicată, am întocmit prezentul raport de specialitate.

 

 

 

 

 

 

 

       DIRECTOR EXECUTIV,           DIRECTOR EXECUTIV,           ŞEF SERVICIU,

 

           ing. Piperea Victor                        ec. Stoian Elena                    jr. Ionescu Iuliana

 

 

 

CONSILIUL JUDEŢEAN TELEORMAN                                                 Anexa

                                                                                                            la hotărârea nr. 37

                                                                                                         din 27 februarie 2008

 

R E G U L A M E N T

 de organizare şi funcţionare

a serviciului de transport public judeţean Teleorman

 

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

 

Art. 1. (1) Regulamentul serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale este elaborat în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (1) lit. „l”, art. 20 alin. (5) lit. „b”, alin. (6) şi (7) din Legea serviciilor de transport public local, nr. 92/2007, ale Ordinului ministrului internelor şi reformei administrative nr. 353/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007; ale Ordinului ministrului transporturilor nr. 972/2007 pentru aprobarea Regulamentului – cadru pentru efectuarea transportului public local şi a Caietului de sarcini-cadru al serviciilor de transport public local; ale Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 207/2007 pentru aprobarea Regulamentului – cadru de acordare a  autorizaţiilor de transport în domeniul serviciilor de transport public local, precum şi cu cele ale Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturilor rutiere, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările ulterioare.

(2) Prezentul Regulamentul are ca obiect stabilirea regulilor de organizare şi funcţionare a serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, denumit în continuare , Serviciul.

Art. 2. (1) Serviciul asigură transportul public judeţean efectuat tur-retur, pe rute şi cu programe de transport prestabilite de către beneficiarul serviciului de transport sau de către cel care a angajat serviciul privind transportul unor persoane sau al unor grupuri de persoane, şi anume: transportul copiilor, elevilor şi studenţilor la şi de la instituţiile de învăţământ, transportul salariaţilor la şi de la instituţiile la care sunt salariaţi sau transportul angajaţilor unui operator economic la şi de la locul de muncă.

(2) Serviciul se efectuează, între localităţile judeţului Teleorman, de către operatorii de transport rutier/transportatorii autorizaţi care deţin licenţe de traseu valabile.

d) creşterea siguranţei în exploatare şi asigurarea continuităţii serviciului.

Art. 3. În sensul prezentului regulament, termenii şi noţiunile utilizate se definesc după cum urmează:

1. activitate de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale - suma operaţiunilor de transport care asigură, nemijlocit, deplasarea persoanelor, cu ajutorul autovehiculelor, pe distanţe şi în condiţii prestabilite efectuate în cadrul serviciului;

2. autobuz – autovehicul cu cel puţin 4 roţi şi o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput şi construit pentru transportul de persoane pe scaune şi în picioare, şi care are mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto;

3. certificat de competenţă profesională – document care atestă pregătirea profesională a unei persoane în domeniul transporturilor rutiere;

4. licenţa de transport – documentul eliberat de Autoritatea Rutieră Română –A.R.R., în condiţiile legii, care atestă că deţinătorul îndeplineşte condiţiile de onorabilitate, capacitate financiară şi competenta profesională, aceasta având acces la transportul rutier public;

5. copie conformă a licenţei de transport - documentul eliberat în baza licenţei de transport de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare dintre autovehiculele rutiere utilizate de operatorul de transport rutier la operaţiuni de transport rutier;

6. licenţa de traseu – documentul care dă dreptul operatorului de transport rutier să efectueze transport public de persoane prin curse regulate speciale în trafic naţional pe un anumit traseu, conform programului de transport;

7. caiet de sarcini al licenţei de traseu – documentul care însoţeşte licenţa de traseu, care cuprinde în principal cerinţele pentru asigurarea programului de circulaţie şi realizarea unui transport în condiţii de siguranţă şi confort;

8. persoană desemnată – persoana fizică care are calitate de manager al activităţii de transport rutier, posesoare a unui certificat de competenţă profesională şi care este angajată pe bază de contract de muncă să conducă permanent şi efectiv activitatea de transport a operatorului;

9. operator de transport rutier – orice întreprindere care deţine certificat unic de înregistrare, având ca obiect de activitate activitatea de transport rutier, deţinătoare a unei licenţe de transport şi care efectuează transport rutier public cu vehicule rutiere;

10. traseu judeţean - parcursul care asigură legătura între mai multe localităţi şi/sau obiective, cuprinse între două capete, pe care se efectuează transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale;

11. serviciu regulat special de transport de persoane – serviciul de transport public de persoane efectuat la solicitarea unui beneficiar, prin care se asigură doar transportul anumitor categorii determinate de persoane;

12. transport rutier – operaţiune prin care se realizează deplasarea persoanelor cu un autovehicul pe un drum deschis circulaţiei publice;

13. transport rutier judeţean – transport rutier care se efectuează între două localităţi situate pe teritoriul aceluiaşi judeţ;

14. staţie de îmbarcare/debarcare – punctul utilizat pe traseul serviciului, pentru urcarea/coborârea persoanelor transportate; nu pot fi staţiile publice, dar trebuie să se asigure condiţii minime de siguranţă, pentru persoanele transportate;

15. utilizator al serviciului  – persoană fizică sau juridică beneficiară a unui serviciu de transport public judeţean efectuat tur-retur, pe rute şi cu programe de circulaţie prestabilite.

16. program de circulaţie – documentul utilizat în transportul public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, care conţine în principal informaţii privind traseul, capetele de traseu, lungimea traseului, staţiile pentru îmbarcarea/debarcarea călătorilor, distanţele dintre staţii;

 

 

 

CAPITOLUL II

Organizarea serviciului de transport public judeţean Teleorman

 

Art. 4. În cadrul Direcţiei Dezvoltare Locală funcţionează structura Serviciul utilităţi publice care cuprinde următoarele compartimente:

-         Compartiment autorizare transport public local

-         Compartiment transporturi judeţene

-         Compartimentul monitorizare servicii publice.

Art. 5. Compartimentul autorizare transport public local eliberează licenţe de traseu, cu avizul Autorităţii Rutiere Române, pentru operatorii de transport rutier care efectuează transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale în raza administrativ-teritorială a judeţului Teleorman.

Art. 6. Compartimentul transporturi judeţene va avea în componenţă un număr de patru funcţionari cu studii superioare de lungă durată.

Art. 7. Serviciul se organizează şi funcţionează cu respectarea următoarelor principii:

a) promovarea concurenţei între operatorii de transport, cărora li s-a atribuit executarea serviciului;

b) garantarea accesului egal şi nediscriminatoriu al operatorilor de transport la piaţa transportului public judeţean;

c) garantarea respectării drepturilor şi intereselor utilizatorilor serviciului de transport public judeţean;

d) rezolvarea problemelor de ordin economic, social şi de mediu ale judeţului Teleorman;

e) administrarea eficientă a bunurilor aparţinând sistemelor de transport proprietate a judeţului Teleorman ;

f) utilizarea eficientă a fondurilor publice în activitate sau executare a serviciului de transport public judeţean;

g) deplasarea în condiţii de siguranţă şi de confort, inclusiv prin asigurarea de risc a persoanelor transportate, precum şi a bunurilor acestora prin poliţe de asigurări;

h) asigurarea executării unui transport public judeţean suportabil, în ceea ce priveşte tariful de transport;

i) recuperarea integrală a costurilor de exploatare, reabilitare şi dezvoltare prin tarife suportate de către beneficiarii direcţi ai transportului, denumiţi în continuare utilizatori, şi prin finanţarea de la bugetele locale, asigurându-se un profit rezonabil pentru operatorii de transport;

          j) autonomia sau independenţa financiară a operatorilor de transport;

k) susţinerea dezvoltării economice a localităţilor prin realizarea unei infrastructuri de transport moderne;

l) satisfacerea cu prioritate a nevoilor de deplasare ale populaţiei, ale personalului instituţiilor publice şi ale operatorilor economici pe teritoriul judeţului Teleorman, prin servicii de calitate;

m) protecţia categoriilor sociale defavorizate, prin compensarea costului transportului de la bugetul local;

n) consultarea asociaţiilor reprezentative ale operatorilor de transport, precum şi ale utilizatorilor, în vederea stabilirii politicilor şi strategiilor judeţene, privind transportul public local precum şi modalităţile de funcţionare a acestui serviciu.

Art. 8. Organizarea şi funcţionarea serviciului are ca obiective:

a) asigurarea competiţiei dintre operatori şi deschiderea pieţei;

b) creşterea calităţii şi eficienţei serviciului;

c) asigurarea transparenţei în ceea ce priveşte delegarea gestiunii serviciului şi stabilirea tarifelor;

 

CAPITOLUL III

Funcţionarea serviciului de transport public judeţean Teleorman

 

Secţiunea 1

Condiţiile efectuării serviciului

 

Art. 9. (1) Transportul public judeţean de persoane prin curse regulate speciale se efectuează de către operatorii de transport rutier în baza licenţei de traseu eliberate de Preşedintele Consiliului Judeţean Teleorman, prin dispoziţie, la propunerea Compartimentului autorizare transport public local, din cadrul Consiliului Judeţean Teleorman, cu avizul Autorităţii Rutiere Române – A.R.R.

(2) Avizul prevăzut la alin. (1) se solicită de către Compartimentului autorizare transport public local din cadrul Consiliului Judeţean Teleorman de la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.

Art. 10. Transportul public judeţean de persoane prin curse regulate speciale se efectuează de către operatorii de transport rutier care au încheiat un contract cu un beneficiar sau cu cel care a angajat serviciul de transport, pentru transportul copiilor, elevilor şi studenţiilor la şi de la instituţiile de învăţământ, transportul salariaţilor la şi de la instituţiile la care sunt salariaţi sau transportul angajaţilor unui operator economic la şi de la locul de muncă.

Art. 11. (1) Transportul public judeţean  se poate efectua numai cu vehicule rutiere a căror stare tehnică corespunde reglementărilor specifice în vigoare, având inspecţia tehnică periodică valabilă, acestea fiind clasificate/încadrate corespunzător, conform prevederilor legale în vigoare.

(2) Pentru accesul la infrastructura rutieră, vehiculele rutiere fabricate în ţară sau în străinatate, înmatriculate sau care urmează să fie înmatriculate în România, sunt supuse omologării în vederea înmatriculării ori înregistrării şi/sau inspecţiei tehnice periodice, după caz, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.(3) Transportul public judeţean de persoane se efectuează numai cu vehicule rutiere destinate prin construcţie acestui tip de transport şi, după caz, dotate cu tahografe şi limitatoare de viteză, în conformitate cu reglementările în vigoare.

Art. 12. Serviciul se efectuează de către operatorii de transport rutier cu autobuze deţinute în proprietate sau în baza unui contract de leasing pe bază de licenţe de transport şi caiete de sarcini elaborate şi eliberate de Consiliul Judeţean Teleorman, în conformitate cu normele în vigoare.

Art. 13. Activitatea Serviciului trebuie să îndeplinească cumulativ, următoarele condiţii:

          a) se execută cu autobuze deţinute în proprietate, înmatriculate în judeţul Teleorman, sau în baza unui contract de leasing, pe baza unor programe de circulaţie stabilite de către cel care a angajat transportul cu operatorul de transport rutier;

          b) se execută de către un operator de transport astfel cum este definit şi licenţiat conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările ulterioare;

          c) persoanele transportate se îmbarcă şi se debarcă în staţii stabilite special, în locul unde îşi desfăşoară activitatea sau la domiciliu/reşedinţă;

          d) operatorul de transport rutier încasează de la beneficiarul transportului sau de la cel care a angajat transportul contravaloarea serviciului stabilită în conformitate cu prevederile contractului de transport încheiat între aceştia;

e) persoanele transportate se legitimează pe baza legitimaţiei de serviciu valabile.

Secţiunea a-2-a

Acordarea licenţelor de traseu

 

Art. 14. (1) În vederea obţinerii unei licenţe de traseu pentru un serviciu de transport public judeţean, prin curse regulate speciale, operatorul de transport rutier va depune la registratura Consiliului Judeţean Teleorman, un dosar care va cuprinde:

a) cererea;

b) lista vehiculelor cu care se efectuează traseul şi capacitatea de transport a acestora;

c) copiile conforme ale licenţei de transport, într-un număr egal cu cel al vehiculelor prezentate în listă;

d) graficul de circulaţie propus, care trebuie să fie în concordanţă cu programul de începere/încheiere a activităţilor, respectiv cu programul de intrare/ieşire din schimb, vizat de beneficiarul transportului sau de cel care a solicitat transportul; graficul de circulaţie va cuprinde sensurile în care se transportă persoanele pentru începerea activităţilor/intrarea în schimb, respectiv transportul acestora la încheierea activităţilor/ieşirea din schimb;

e) contractul/contractele încheiat/încheiate cu beneficiarul/beneficiarii transportului, din care să rezulte programul de începere/încheiere a activităţilor, respectiv programul de intrare/ieşire din schimb;

f) tabelul cu persoanele transportate, anexă la contractul de transport, vizat de beneficiar. (2) Contractul prevăzut la alin. (1) lit. e) se va încheia cu fiecare beneficiar al transportului, cursa putându-se executa pentru mai mulţi beneficiari, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

a) graficul de circulaţie propus este identic pentru toţi beneficiarii transportului şi este aprobat de toţi beneficiarii transportului;

b) programul de începere/încheiere a activităţilor, respectiv programul de intrare/ieşire din schimb este identic pentru toţi beneficiarii transportului;

c) beneficiarii transportului îşi desfăşoară activitatea în acelaşi perimetru sau într-un perimetru învecinat şi sunt în relaţii comerciale directe ori indirecte, care justifică necesitatea corelării şi optimizării transportului angajaţilor;

d) capacitatea de transport a vehiculului/vehiculelor cu care se efectuează traseul permite transportul angajaţilor nominalizaţi de toţi beneficiarii transportului.

Art. 15. (1) Licenţa de traseu se eliberează operatorului de transport rutier într-un număr egal cu numărul de vehicule necesare efectuării traseului, după prezentarea avizelor eliberate de compartimentele specializate de transport din cadrul autorităţilor administraţiei publice locale, pentru staţiile utilizate pentru urcarea/coborârea persoanelor transportate.

(2) Staţiile utilizate pentru urcarea/coborârea persoanelor transportate, în cazul transportului judeţean de persoane prin curse regulate speciale, sunt altele decât staţiile publice şi trebuie să asigure condiţii minime de siguranţă pentru persoanele transportate.

(3) Licenţa de traseu se eliberează pentru o perioadă egală cu perioada de valabilitate a contractului încheiat cu beneficiarul sau cu cel care a angajat transportul, dar nu mai mult de 3 ani, după prezentarea documentului de plată a tarifului de eliberare.

(4) Modelul licenţei de traseu este prevăzut în Normele de aplicare a Legii servicilor de transport public local nr. 92/2007.

(5) Licenţa de traseu este însoţită pe toată durata efectuării transportului de caietul de sarcini aferent acesteia, în original.

(6) Caietul de sarcini aferent licenţei de traseu cuprinde:

a) staţiile, altele decât staţiile publice, precum şi distanţele dintre acestea;

b) orele de plecare, respectiv de sosire;

c) zilele în care se efectuează transporturile;

d) capacitatea autovehiculului care efectuează transportul.

(7) Modelul caietului de sarcini al licenţei de traseu este prevăzut în Normele de aplicare a Legii servicilor de transport public local nr. 92/2007.

(8) Licenţa de traseu este nominală şi nu este transmisibilă.

(9) Licenţa de traseu, eliberată unui operator de transport rutier, nu poată fi utilizată de către alte persoane fizice sau juridice, pentru a executa cu autovehiculele deţinute activităţi de transport public.

Art. 16. Compartimentul autorizare transport public local, va respinge dosarul depus în vederea obţinerii unei licenţe de traseu în următoarele condiţii:

a) dacă solicitantul nu dispune de numărul de vehicule sau de copii conforme ale licenţei de transport, necesare derulării transportului pe traseul solicitat, conform contractului încheiat cu beneficiarul sau cu cel care a angajat transportul;

b) dacă un vehicul este utilizat simultan pentru transportul angajaţilor mai multor beneficiari, cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 12 alin. (2) lit. a-d, precum şi dacă vehiculul respectiv a fost nominalizat pe un traseu din programele de transport prin curse regulate ale căror grafice de circulaţie se suprapun cu cel vizat de beneficiarul sau de cel care a angajat transportul.

          Art. 17.  Retragerea licenţei de traseu se face de către Preşedintele Consiliului Judeţean Teleorman, prin dispoziţie, la propunerea Compartimentul autorizare transport public local, în următoarele cazuri:

a) când nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza eliberării acesteia;

b) în cazul săvârşirii de către operatorul de transport rutier a unor abateri grave de la prevederile caietului de sarcini aferent licenţei de traseu sau ale regulamentului pentru efectuarea serviciului aşa cum sunt ele definite la art. 32 alin. (5) din prezentul regulament;

c) la încetarea activităţii operatorului de transport rutier;

d) la retragerea licenţei de transport.

          Art. 18.  În cazul transportului judeţean de persoane prin curse regulate speciale, operatorul de transport rutier trebuie să respecte obligaţiile prevăzute în prezentul regulament şi în caietul de sarcini al serviciului.

          Art. 19. (1) Pierderea, deteriorarea sau sustragerea licenţelor de traseu se comunică Consiliului Judeţean Teleorman, de către operatorul de transport rutier, în termen de 15 zile de la data constatării, acestea înlocuindu-se cu un document nou, cu plata tarifelor aferente.

   (2) Pierderea sau sustragerea licenţelor de traseu se publică în Monitorul Oficial al României, Partea III –a.

 

CAPITOLUL IV

Drepturi şi obligaţii

Art. 20.  Operatorii de transport rutier care desfăşoară activităţi de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale au următoarele drepturi:

a) să încaseze de la beneficiarul transportului contravaloarea serviciului, stabilită, în conformitate cu prevederile contractului de transport încheiat între aceştia;

          b) presteze serviciul de transport public de persoane cu respectarea prevederilor legale privind contractul de transport încheiat între beneficiarul transportului şi operatorul de transport.

c) să utilizeze gratuit pentru circulaţie infrastructura publică (străzi, poduri, pasaje denivelate etc.) şi instalaţiile auxiliare aferente acesteia.

Art. 21. (1) Operatorii de transport rutier au următoarele obligaţii:

a) să utilizeze pe timpul executării transportului rutier placa de traseu, cu indicarea executantului, a traseului şi a tipului de transport;
           b) s
ă preia la transport numai persoanele nominalizate în lista cu persoanele transportate, anexă la contractul de transport încheiat cu beneficiarul serviciului;
           c) s
ă asigure preluarea persoanelor transportate din vehiculele rămase imobilizate pe traseu;

d)  să asigure instruirea conducătorilor auto cu privire la obligaţiile ce le revin;

           e)  să preia la transport mărfuri sau colete doar în limita spaţiilor disponibile destinate acestui scop;
            f) s
ă asigure urcarea şi coborârea bagajelor în/din portbagajul vehiculului. Bagajele se manipulează numai de către conducătorul auto;
           g)
îmbarcarea/debarcarea persoanelor transportate trebuie să se facă în staţii stabilite special, altele decât staţiile publice, în locul unde îşi desfaşoară activitatea sau la domiciliu/reşedinţă;

           h) să oprească în toate staţiile prevăzute în graficul de circulaţie aferent licenţei de traseu, fără a opri pentru urcarea sau coborârea persoanelor transportate în alte locuri decât cele prevăzute în graficul de circulaţie;

i) să transporte persoane doar în limita numărului de locuri pe scaune înscris în certificatul de înmatriculare;

j) mijlocul de transport să nu circule cu uşile deschise sau cu pasageri pe scara acestuia;
           k) s
ă nu admită la transport în salonul autovehicului:

- materii greu mirositoare;

- materii inflamabile;

- butelii de aragaz;

- butoaie cu carbid;

- tuburi de oxigen;

- materiale explozibile;

- filme cinematografice neambalate în cutii metalice;

- produse caustice;

- materiale sau obiecte care prin natura, formatul ori dimensiunile lor pot produce daune sau pot murdări autovehiculul, bagajele ori îmbracămintea călătorilor;

- obiecte sau mărfuri interzise la transport prin dispoziţiile legale;

l) să nu supraîncarce autovehiculul peste capacitatea utilă de transport, exprimată prin numărul de locuri pe scaune înscris în certificatul de înmatriculare;

m) să asigure călătorii şi bagajele acestora pentru riscurile ce cad în sarcina operatorului de transport;

n) în salonul autovehiculului pot fi transportate numai bagajele de mână, care pot fi ţinute în mână sau în plasa portpachet. În salonul autovehiculului nu pot fi transportate bagajele care:

- nu se încadrează în categoria bagajelor de mână;

- conţin produse neadmise la transport;

- sunt aşezate pe culoarul de acces sau pe platforma din faţă ori din spate a autovehiculului;
           o) nu se admit la transport bagajele aşezate pe scaunele libere din salonul autovehiculului, chiar dacă spaţiul rămas neutilizat de către pasageri ar permite acest lucru;
           p) bagajele depuse în spaţiul destinat bagajelor se manipulează numai de către conducătorul auto;

q) autovehiculele trebuie să aibă inspecţia tehnică periodică efectuată la termen;
           r) autovehiculele trebuie salubrizate, spălate şi dezinfectate;

s) la bordul autovehiculului trebuie să existe mijloace pentru combaterea şi prevenirea incendiilor, precum şi ciocan pentru spart geamurile în caz de necesitate;
           ş) în perioada de iarnă, autovehiculul trebuie să fie echipat corespunzător circulaţiei pe drumuri cu aderenţă scăzută;

t) autovehiculele trebuie să fie dotate cu tahograf, care va fi în funcţiune pe toată durata defăşurării transportului, conform reglementărilor în vigoare.

ţ) să respecte întocmai legile şi reglementările specifice categoriei de transport public de persoane prin curse regulate speciale;

u) să asigure respectarea drepturilor utilizatorilor în efectuarea serviciului;

v) să efectueze serviciul conform prevederilor graficului de circulaţie, în condiţii de calitate, siguranţă, regularitate şi confort ;

x) să asigure continuitatea serviciului;

z) să încheie şi să onoreze contractele de asigurări pentru mijloacele de transport deţinute, precum şi asigurarea călătorilor şi bunurilor acestora, conform prevederilor legislaţiei în vigoare privind asigurările ;

(2) Conducătorul autobuzului este obligat să prezinte la controlul în trafic următoarele documente:

a) contractul de transport încheiat între beneficiarul transportului sau persoana care a angajat transportul şi operatorul de transport rutier;

b) lista persoanelor transportate, ca anexă la contractul de transport;

c) licenţa de traseu  şi caietul de sarcini al acesteia eliberată de emitentul licenţei;

d) copia conformă a licenţei de transport;

e) legitimaţia de serviciu valabilă a conducătorului auto, din care să reiasă că este   angajat al operatorului de transport;

f) contractul de leasing în original ori o copie conformă cu originalul, în cazul în care vehiculul rutier este utilizat în baza unui asemenea contract;

g) actul prin care se dovedeşte dreptul de muncă în România, în cazul  conducătorilor auto străini;

h) asigurarea pentru persoanele transportate şi bagajele acestora pentru riscuri de accidente ce cad în sarcina operatorului de transport, în copie ;

i) certificatul de competenţă profesională al conducatorului auto pentru transportul rutier public de persoane, valabil ;

j) legitimaţii de serviciu valabile, eliberate de beneficiarul transportului pentru persoanele transportate, în cazul transportului angajaţilor instituţiilor/operatorilor economici.

k) alte documente prevăzute de legile în vigoare.

Art. 22. Operatorii de transport rutier care efectuează serviciul au următoarele îndatoriri:

a) să respecte reglementările legale privind omologarea, înmatricularea şi efectuarea inspecţiilor tehnice periodice a autobuzelor;

b) să utilizeze autovehicule a căror stare tehnică corespunde reglementărilor naţionale de siguranţă rutieră şi de protecţia mediului înconjurător;

c) să angajeze transporturile şi să întocmească programul de circulaţie, astfel încât conducătorii mijloacelor de transport să poată respecta prevederile legale privind timpul de lucru, de odihnă şi de repaus.

Art. 23. Operatorii de transport rutier vor efectua serviciul cu respectarea următoarelor condiţii:

a) să utilizeze pe timpul executării transportului rutier placa de traseu, cu indicarea executantului, a traseului şi a tipului de transport;

b) să preia la transport numai persoanele nominalizate în lista cu persoanele transportate, anexă la contractul de transport încheiat cu beneficiarul serviciului;

c) îmbarcarea/debarcarea persoanelor transportate se face în staţii stabilite special, altele decât staţiile publice, în locul unde îşi desfăşoară activitatea sau la domiciliu/reşedinţă;

d) să oprească în toate staţiile prevăzute în programul de circulaţie stabilit de către cel care a angajat transportul cu operatorul de transport rutier, fără a opri pentru urcarea sau coborârea persoanelor transportate în alte locuri decât cele prevăzute în programul de circulaţie;

e) să transporte persoane doar în limita numărului de locuri pe scaune înscris în certificatul de înmatriculare.

Art. 24. Au calitatea de utilizatori, beneficiarii serviciului, persoane  fizice sau juridice.

Art. 25. Principalele drepturi ale utilizatorilor sunt următoarele :

a) să beneficieze de serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale ;

b) să le fie aduse la cunoştinţă hotărârile Consiliului Judeţean Teleorman, cu privire la transportul public judeţean de persoane prin curse regulate speciale;

c) să sesizeze Consilului Judeţean Teleorman orice deficienţe constatate în efectuarea serviciului şi să facă propuneri vizând înlăturarea acestora.

d) să aibă acces la informaţiile publice cu privire la serviciul de transport public judeţean. Consiliul Judeţean Teleorman are obligaţia de a comunica informaţii cu privire la indicatorii de calitate ai serviciului, la structura tarifară şi la clauzele contractuale care sunt de interes public;

e) să conteste hotărârile Consiliului Judeţean Teleorman în vederea prevenirii sau reparării unui prejudiciu direct ori indirect provocat de acestea, în condiţiile legii;
           f) să solicite şi să primească, în condiţiile legii, despăgubiri sau compensaţii pentru daunele provocate lor de operatorii de transport rutier, prin nerespectarea obligaţiilor asumate prin contractele de atribuire a gestiunii;

g) să renunţe, în condiţiile legii la serviciile contractate;

h) să fie consultaţi, direct sau prin intermediul unor organizaţii neguvernamentale reprezentative, în procesul de elaborare şi adoptare a deciziilor, strategiilor şi reglementărilor privind serviciul de transport public judeţean;

(2) Anumite categorii de utilizatori, persoane fizice, beneficiază, în condiţiile legii, de facilităţi pentru plata serviciului de transport public.

Art. 26. Principalele obligaţii ale utilizatorilor sunt următoarele :

a) să deţină legitimaţie de serviciu sau carnet de studii (elev, student), după caz, valabil(ă) sau alte documente stabilite prin lege ;

b) să achite, în termenele stabilite, contravaloarea serviciului prestat pe baza contractului;

c) să aibă un comportament civilizat în raport cu personalul prestatorilor de servicii, precum şi cu ceilalţi utilizatori;

 

CAPITOLUL V

Răspunderi şi sancţiuni

 

Art. 27. (1) Încălcarea dispoziţiilor prezentului regulament atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravenţională sau penală, după caz, în condiţiile Legii nr. 92/2007 a serviciilor de transport public local, precum şi ale actelor normative din domeniul transporturilor rutiere.

 

CAPITOLUL VI

                                               Dispoziţii finale

 

Art. 28. Tariful perceput pentru eliberarea licenţei de traseu, se stabileşte prin hotărâre a Consiliului Judeţean Teleorman.

Art. 29. Prezentul regulament poate fi modificat şi completat prin hotărâre a Consiliului Judeţean Teleorman.             

                        

P R E Ş E D I N T E,

 

                 Liviu Nicolae Dragnea