ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN TELEORMAN
pentru: aprobarea Regulamentului de organizare şi
funcţionare
a serviciului de
Consiliul Judeţean Teleorman, întrunit în
şedinţa ordinară conform art. 94 alin.(1) din Legea administraţiei
publice locale, nr.215/2001, republicată
Având în vedere :
-
expunerea
de motive nr. 1759 din 15 februarie 2008 a
vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Teleorman, Bălan Ilie
şi raportul comun de specialitate nr. 1760 din 15 februarie 2008 al Direcţiilor
Tehnice şi Economică, Buget – Finanţe şi Serviciului
Juridic şi Contencios Administrativ;
- rapoartele de avizare ale Comisiei de
studii şi prognoze economico-sociale, buget-finanţe, pentru
activităţi ştiinţifice, activităţi economice,
agricultură, învăţământ, sănătate, cultură,
culte, sport şi tineret precum şi protecţia socială şi
Comisiei de organizare şi dezvoltare urbanistică, amenajarea
teritoriului, realizarea lucrărilor publice, protecţia mediului
înconjurător;
- prevederile art. 20 alin. (7) din Legea serviciilor de transport public local nr.
92/2007;
- prevederile Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, aprobate prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 353/2007;
- prevederile
art. 42 şi art. 44 din
Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului transportului,
nr.972/2007, pentru aprobarea
Regulamentului-cadru pentru efectuarea transportului public local şi
a Caietului de sarcini-cadru al serviciilor de transport
public local;
- prevederile
art. 91 alin. (1) lit. ,,f” din Legea
administraţiei publice
locale nr. 215/2001, republicată.
În temeiul dispoziţiilor art. 97 din
Legea nr.215/2001 republicată,
HOTĂRĂŞTE
:
Art. 1. Se aprobă
Regulamentul de organizare şi
funcţionare
a serviciului de transport public judeţean Teleorman, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bălan
Ilie, prin Direcţia Tehnică va asigura punerea în aplicare a
prevederilor prezentei hotărâri.
Art.
3. Secretarul judeţului, prin Compartimentul Cancelarie, va comunica prezentul act administrativ autorităţilor şi instituţiilor interesate, în termenul prevăzut de lege .
P R E Ş E D I N T E,
Liviu Nicolae Dragnea
Contrasemnează,
secretar al
judeţului
jr. Rodica Vrabie
Alexandria,
Nr. 37 din
27 februarie 2008
Nr. 1759 din 15
februarie 2008
privind:
aprobarea
Regulamentului de organizare şi funcţionare
a serviciului de
transport public
judeţean Teleorman
Serviciile de transport public local fac parte din sfera serviciilor
comunitare de utilitate publică şi cuprind totalitatea
acţiunilor şi activităţilor de utilitate publică
şi de interes economic şi social general desfăşurate la
nivelul unităţilor administrativ – teritoriale, sub controlul,
conducerea sau coordonarea autorităţilor administraţiei publice
locale, în scopul transportului public local, precum şi a transportului
public judeţean de persoane.
Potrivit art. 31 alin (1) din Normele de aplicare a Legii serviciilor de
transport public local nr. 92/2007, transportul public local de persoane prin
curse regulate speciale se efectuează de operatorii de transport rutier în
baza licenţei de traseu eliberate de autorităţile administraţiei
publice locale în a căror rază administrativă se află
traseul respectiv.
În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (3) din
Legea nr. 92/2007 a serviciilor de transport public local, consiliile judeţene sunt obligate să asigure, să organizeze, să reglementeze,
să coordoneze şi să controleze prestarea serviciilor de
transport public desfăşurat pe raza administrativ-teritorială a
acestora.
Autorităţile judeţene trebuie să
întocmească regulamente de transport public care se elaborează în conformitate cu Regulamentul-cadru pentru
efectuarea trnsportului public local, aprobat prin Ordinul ministrului
transporturilor nr. 972/2007 şi se aprobă de către consiliile
judeţene.
Având
în vedere considerentele expuse, am întocmit proiectul de hotărâre pe care
îl propun spre aprobare Consiliului Judeţean Teleorman.
VICEPREŞEDINTE,
Ilie Bălan
privind: necesitatea aprobării
Regulamentului de organizare şi
funcţionare a
serviciului de transport public judeţean Teleorman
Serviciile de transport public local fac parte din
sfera serviciilor comunitare de utilitate publică şi cuprind
totalitatea acţiunilor şi activităţilor de utilitate
publică şi de interes economic şi social general
desfăşurate la nivelul unităţilor administrativ –
teritoriale, sub controlul, conducerea sau coordonarea autorităţilor
administraţiei publice locale, în scopul transportului public local,
precum şi a transportului public judeţean de persoane.
Potrivit art. 31 alin (1) din Normele de aplicare a
Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, transportul public
local de persoane prin curse regulate speciale se efectuează de operatorii
de transport rutier în baza licenţei de traseu eliberate de
autorităţile administraţiei publice locale în a căror
rază administrativă se află traseul respectiv.
În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (3) din
Legea nr. 92/2007 a serviciilor de transport public
local, consiliile judeţene sunt obligate să asigure, să
organizeze, să reglementeze, să coordoneze şi să controleze
prestarea serviciilor de transport public desfăşurat pe raza
administrativ-teritorială a acestora.
Urmare prevederilor art. 20 alin. (5) lit. d) din Legea nr. 92/2007 a serviciilor de
transport public local, autoritatea de reglementare competentă la nivel
central pentru domeniul serviciilor de transport public local, respectiv,
Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de
Utilităţi Publice, denumită în continuare A.N.R.S.C.,
autorizează structurile proprii
ale consiliilor judeţene.
Regulamentele serviciilor de transport public local se elaborează în conformitate cu Regulamentul-cadru pentru
efectuarea trnsportului public local, aprobat prin Ordinul ministrului
transporturilor nr. 972/2007 şi se aprobă de către consiliile
judeţene.
Conform prevederilor art. 2 alin. (1) din Ordinul nr. 207/7.11.2007, al
Preşedintelui A.N.R.S.C., prin care a fost aprobat Regulamentul-cadru de
acordare a autorizaţiilor de transport în domeniul serviciilor de
transport public local: acordarea,
modificarea, prelungirea, suspendarea şi retragerea autorizaţiilor de
transport pentru serviciile de transport public local prestate în
judeţe, se fac de către autoritatea de autorizare organizată la
nivelul autorităţii administraţiei publice judeţene.
În vederea aplicării prevederilor Legii
serviciilor de transport public local nr. 92/2007, au fost desemnaţi 4
reprezentanţi ai autorităţii publice locale pentru constituirea
comisiei paritare, prin Dispoziţia Preşedintelui Consiliului
Judeţean Teleorman nr. 28 din 11 februarie 2008.
În vederea aplicării prevederilor Legii
serviciilor de transport public local nr. 92/2007, au fost desemnaţi 4
reprezentanţi ai autorităţii publice locale pentru constituirea
comisiei paritare, prin Dispoziţia Preşedintelui Consiliului
Judeţean Teleorman nr. 28 din 11 februarie 2008.
Regulamentul serviciilor de transport public judeţean de persoane prin
curse regulate speciale, în judeţul Teleorman, anexă la proiectul de
hotărâre, reglementează următoarele probleme principale,
prezentate distinct pe capitole:
-
Dispoziţii
generale;
- Organizarea serviciului de transport public judeţean
Teleorman;
- Funcţionare serviciului de transport public judeţean
Teleorman;
- Drepturi şi obligaţii;
- Răspunderi şi sancţiuni;
- Dispoziţii finale.
Faţă de considerentele expuse, în conformitate cu
prevederile art. 98, coroborat cu art. 44, alin (1) din Legea
administraţiei publice locale, republicată, am întocmit prezentul
raport de specialitate.
DIRECTOR EXECUTIV,
DIRECTOR EXECUTIV,
ŞEF SERVICIU,
ing. Piperea Victor ec. Stoian Elena jr. Ionescu Iuliana
CONSILIUL
JUDEŢEAN TELEORMAN
Anexa
la
hotărârea nr. 37
din 27 februarie 2008
R E G U L A M E N T
de
organizare şi funcţionare
a serviciului de
transport public judeţean Teleorman
Dispoziţii generale
Art. 1. (1) Regulamentul serviciului de transport public
judeţean de persoane prin curse regulate speciale este elaborat în conformitate
cu
prevederile art. 17 alin. (1) lit. „l”, art.
20 alin. (5) lit. „b”, alin. (6) şi (7) din Legea serviciilor de transport
public local, nr. 92/2007, ale Ordinului ministrului internelor şi
reformei administrative nr. 353/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a
Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007; ale Ordinului
ministrului transporturilor nr. 972/2007 pentru aprobarea Regulamentului –
cadru pentru efectuarea transportului public local şi a Caietului de
sarcini-cadru al serviciilor de transport public local; ale Ordinului
preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 207/2007 pentru
aprobarea Regulamentului – cadru de acordare a
autorizaţiilor de transport în domeniul serviciilor de transport
public local, precum şi cu cele ale Ordonanţei de Urgenţă a
Guvernului nr. 109/2005 privind transporturilor rutiere, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările
ulterioare.
(2)
Prezentul Regulamentul
are ca obiect stabilirea regulilor de organizare şi funcţionare a
serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate
speciale, denumit în continuare ,
Serviciul.
Art. 2. (1)
Serviciul asigură transportul public judeţean
efectuat tur-retur, pe rute şi cu programe de transport prestabilite de
către beneficiarul serviciului de transport sau de către cel care a
angajat serviciul privind transportul unor persoane sau al unor grupuri de
persoane, şi anume: transportul copiilor, elevilor şi
studenţilor la şi de la instituţiile de
învăţământ, transportul salariaţilor la şi de la
instituţiile la care sunt salariaţi sau transportul angajaţilor
unui operator economic la şi de la locul de muncă.
(2)
Serviciul se efectuează, între
localităţile judeţului Teleorman, de către operatorii de
transport rutier/transportatorii autorizaţi care
deţin licenţe de traseu valabile.
d) creşterea siguranţei în exploatare şi asigurarea
continuităţii serviciului.
Art. 3.
În sensul prezentului regulament, termenii şi
noţiunile utilizate se definesc după cum urmează:
1.
activitate de transport public
judeţean
de persoane prin curse regulate speciale - suma operaţiunilor de transport care asigură, nemijlocit,
deplasarea persoanelor, cu ajutorul autovehiculelor, pe distanţe şi
în condiţii prestabilite efectuate în cadrul serviciului;
2. autobuz – autovehicul cu cel
puţin 4 roţi şi o viteză maximă constructivă mai
mare de 25 km/h, conceput şi construit pentru transportul de persoane pe
scaune şi în picioare, şi care are mai mult de 9 locuri pe scaune,
inclusiv locul conducătorului auto;
3. certificat de competenţă
profesională – document care atestă pregătirea
profesională a unei persoane în domeniul transporturilor rutiere;
4. licenţa de transport –
documentul eliberat de Autoritatea Rutieră Română –A.R.R., în
condiţiile legii, care atestă că deţinătorul
îndeplineşte condiţiile de onorabilitate, capacitate financiară
şi competenta profesională, aceasta având acces la transportul rutier
public;
5. copie conformă a licenţei
de transport - documentul eliberat în baza licenţei de transport de
către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. în conformitate cu
prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2005
privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 102/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, pentru fiecare dintre autovehiculele rutiere utilizate de
operatorul de transport rutier la operaţiuni de transport rutier;
6. licenţa de traseu – documentul care dă
dreptul operatorului de transport rutier să efectueze transport public de
persoane prin curse regulate speciale în trafic naţional pe un anumit
traseu, conform programului de transport;
7. caiet de sarcini al licenţei
de traseu – documentul care însoţeşte licenţa de traseu,
care cuprinde în principal cerinţele pentru asigurarea programului de
circulaţie şi realizarea unui transport în condiţii de
siguranţă şi confort;
8. persoană desemnată –
persoana fizică care are calitate de manager al activităţii de
transport rutier, posesoare a unui certificat de competenţă
profesională şi care este angajată pe bază de contract de
muncă să conducă permanent şi efectiv activitatea de
transport a operatorului;
9. operator de transport rutier –
orice întreprindere care deţine certificat unic de înregistrare, având ca
obiect de activitate activitatea de transport rutier, deţinătoare a
unei licenţe de transport şi care efectuează transport rutier
public cu vehicule rutiere;
10. traseu judeţean - parcursul
care asigură legătura între mai multe localităţi
şi/sau obiective, cuprinse între două capete, pe care se
efectuează transport public judeţean de persoane prin curse regulate
speciale;
11. serviciu regulat special de
transport de persoane – serviciul de transport public de persoane efectuat
la solicitarea unui beneficiar, prin care se asigură doar transportul
anumitor categorii determinate de persoane;
12. transport rutier –
operaţiune prin care se realizează deplasarea persoanelor cu un
autovehicul pe un drum deschis circulaţiei publice;
13. transport rutier judeţean
– transport rutier care se efectuează între două localităţi
situate pe teritoriul aceluiaşi judeţ;
14. staţie de
îmbarcare/debarcare – punctul utilizat pe traseul serviciului, pentru
urcarea/coborârea persoanelor transportate; nu pot fi staţiile publice,
dar trebuie să se asigure condiţii minime de siguranţă,
pentru persoanele transportate;
15. utilizator al serviciului – persoană fizică sau
juridică beneficiară a unui serviciu de transport public
judeţean
efectuat tur-retur, pe rute şi cu
programe de circulaţie prestabilite.
16. program de circulaţie –
documentul utilizat în transportul public judeţean de persoane prin curse
regulate speciale, care conţine în principal informaţii privind
traseul, capetele de traseu, lungimea traseului, staţiile pentru
îmbarcarea/debarcarea călătorilor, distanţele dintre
staţii;
Organizarea serviciului de transport public
judeţean Teleorman
Art. 4.
În cadrul Direcţiei Dezvoltare Locală
funcţionează structura Serviciul utilităţi publice care cuprinde următoarele
compartimente:
-
Compartiment
autorizare transport public local
-
Compartiment transporturi judeţene
-
Compartimentul
monitorizare servicii publice.
Art. 5. Compartimentul autorizare transport public local
eliberează licenţe de traseu, cu avizul Autorităţii Rutiere
Române, pentru operatorii de transport rutier care efectuează transport
public judeţean de persoane prin curse regulate speciale în raza
administrativ-teritorială a judeţului Teleorman.
Art. 6. Compartimentul
transporturi judeţene va avea în componenţă un număr de
patru funcţionari cu studii superioare de lungă durată.
Art. 7.
Serviciul se organizează şi
funcţionează cu respectarea următoarelor principii:
a) promovarea concurenţei între operatorii de transport, cărora
li s-a atribuit executarea serviciului;
b) garantarea accesului egal şi nediscriminatoriu al operatorilor de
transport la piaţa transportului public judeţean;
c) garantarea respectării drepturilor şi intereselor
utilizatorilor serviciului de transport public judeţean;
d) rezolvarea problemelor de ordin economic, social şi de mediu ale
judeţului Teleorman;
e) administrarea eficientă a bunurilor aparţinând sistemelor de
transport proprietate a judeţului Teleorman ;
f) utilizarea eficientă a fondurilor publice în activitate sau
executare a serviciului de transport public judeţean;
g) deplasarea în condiţii de siguranţă şi de confort,
inclusiv prin asigurarea de risc a persoanelor transportate, precum şi a
bunurilor acestora prin poliţe de asigurări;
h) asigurarea executării unui transport public judeţean
suportabil, în ceea ce priveşte tariful de transport;
i) recuperarea integrală a costurilor de exploatare, reabilitare
şi dezvoltare prin tarife suportate de către beneficiarii
direcţi ai transportului, denumiţi în continuare utilizatori, şi
prin finanţarea de la bugetele locale, asigurându-se un profit rezonabil
pentru operatorii de transport;
j) autonomia sau independenţa
financiară a operatorilor de transport;
k) susţinerea dezvoltării economice a localităţilor
prin realizarea unei infrastructuri de transport moderne;
l) satisfacerea cu prioritate a nevoilor de deplasare ale populaţiei,
ale personalului instituţiilor publice şi ale operatorilor economici
pe teritoriul judeţului Teleorman, prin servicii de calitate;
m) protecţia categoriilor sociale defavorizate, prin compensarea
costului transportului de la bugetul local;
n) consultarea asociaţiilor reprezentative ale operatorilor de
transport, precum şi ale utilizatorilor, în vederea stabilirii politicilor
şi strategiilor judeţene, privind transportul public local precum
şi modalităţile de funcţionare a acestui serviciu.
Art. 8. Organizarea şi funcţionarea serviciului are ca
obiective:
a) asigurarea competiţiei dintre operatori şi deschiderea
pieţei;
b) creşterea calităţii şi eficienţei serviciului;
c) asigurarea transparenţei în ceea ce priveşte delegarea
gestiunii serviciului şi stabilirea tarifelor;
CAPITOLUL
Funcţionarea serviciului de transport
public judeţean Teleorman
Secţiunea
1
Condiţiile
efectuării serviciului
Art. 9. (1)
Transportul public judeţean de persoane prin curse
regulate speciale se efectuează de către operatorii de transport
rutier
în baza licenţei de traseu eliberate de
Preşedintele Consiliului Judeţean Teleorman, prin dispoziţie, la
propunerea Compartimentului autorizare transport public local, din cadrul
Consiliului Judeţean
Teleorman, cu avizul Autorităţii Rutiere Române – A.R.R.
(2)
Avizul prevăzut la alin. (1) se solicită de
către Compartimentului autorizare transport public local din cadrul
Consiliului Judeţean Teleorman de la Autoritatea Rutieră Română
– A.R.R.
Art. 10.
Transportul public judeţean de persoane prin curse
regulate speciale se efectuează de către operatorii de transport
rutier care au încheiat un contract cu un beneficiar sau cu cel care a angajat
serviciul de transport, pentru transportul copiilor, elevilor şi
studenţiilor la şi de la instituţiile de
învăţământ, transportul salariaţilor la şi de la instituţiile
la care sunt salariaţi sau transportul angajaţilor unui operator
economic la şi de la locul de muncă.
Art. 11. (1) Transportul public judeţean se poate efectua numai cu vehicule rutiere a
căror stare tehnică corespunde reglementărilor specifice în
vigoare, având inspecţia tehnică periodică valabilă,
acestea fiind clasificate/încadrate corespunzător, conform prevederilor
legale în vigoare.
(2) Pentru accesul la infrastructura rutieră,
vehiculele rutiere fabricate în ţară sau în străinatate,
înmatriculate sau care urmează să fie înmatriculate în România, sunt
supuse omologării în vederea înmatriculării ori înregistrării
şi/sau inspecţiei tehnice periodice, după caz, în conformitate
cu prevederile legale în vigoare.(3)
Transportul public judeţean de persoane se efectuează numai cu
vehicule rutiere destinate prin construcţie acestui tip de transport
şi, după caz, dotate cu tahografe şi
limitatoare de viteză, în conformitate cu reglementările în vigoare.
Art. 12.
Serviciul se efectuează de către operatorii de
transport rutier cu autobuze deţinute în proprietate sau în baza unui
contract de leasing pe bază de licenţe de transport şi caiete de
sarcini elaborate şi eliberate de Consiliul Judeţean Teleorman, în
conformitate cu normele în vigoare.
Art. 13.
Activitatea Serviciului trebuie să
îndeplinească cumulativ, următoarele condiţii:
a) se execută cu autobuze
deţinute în proprietate, înmatriculate în judeţul Teleorman, sau în
baza unui contract de leasing, pe baza unor programe de circulaţie
stabilite de către cel care a angajat transportul cu operatorul de
transport rutier;
b) se execută de către un operator de transport
astfel cum este definit şi licenţiat conform Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 109/2005, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările ulterioare;
c) persoanele transportate se îmbarcă şi se
debarcă în staţii stabilite special, în locul unde îşi
desfăşoară activitatea sau la domiciliu/reşedinţă;
d) operatorul de transport rutier încasează de la
beneficiarul transportului sau de la cel care a angajat transportul
contravaloarea serviciului stabilită în conformitate cu prevederile
contractului de transport încheiat între aceştia;
e) persoanele transportate se legitimează pe baza legitimaţiei de
serviciu valabile.
Secţiunea
a-2-a
Acordarea
licenţelor de traseu
Art. 14.
(1) În vederea obţinerii unei licenţe de traseu pentru un serviciu
de transport public judeţean, prin curse regulate speciale, operatorul de
transport rutier va depune la registratura Consiliului Judeţean Teleorman,
un dosar care va cuprinde:
a) cererea;
b) lista vehiculelor cu care se efectuează traseul şi capacitatea
de transport a acestora;
c) copiile conforme ale licenţei de transport, într-un număr egal
cu cel al vehiculelor prezentate în listă;
d) graficul de circulaţie propus, care trebuie să fie în
concordanţă cu programul de începere/încheiere a
activităţilor, respectiv cu programul de intrare/ieşire din
schimb, vizat de beneficiarul transportului sau de cel care a solicitat transportul;
graficul de circulaţie va cuprinde sensurile în care se transportă
persoanele pentru începerea activităţilor/intrarea în schimb,
respectiv transportul acestora la încheierea
activităţilor/ieşirea din schimb;
e)
contractul/contractele încheiat/încheiate cu beneficiarul/beneficiarii
transportului, din care să rezulte programul de începere/încheiere a
activităţilor, respectiv programul de intrare/ieşire din schimb;
f) tabelul cu persoanele transportate, anexă la contractul de transport,
vizat de beneficiar. (2) Contractul prevăzut la
alin. (1) lit. e) se va încheia cu fiecare beneficiar al transportului, cursa
putându-se executa pentru mai mulţi beneficiari, dacă sunt
îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) graficul de circulaţie propus este identic pentru toţi
beneficiarii transportului şi este aprobat de toţi beneficiarii
transportului;
b) programul de începere/încheiere a activităţilor, respectiv
programul de intrare/ieşire din schimb este identic pentru toţi
beneficiarii transportului;
c) beneficiarii transportului îşi desfăşoară activitatea
în acelaşi perimetru sau într-un perimetru învecinat şi sunt în
relaţii comerciale directe ori indirecte, care justifică necesitatea
corelării şi optimizării transportului angajaţilor;
d) capacitatea de transport a vehiculului/vehiculelor cu care se
efectuează traseul permite transportul angajaţilor nominalizaţi
de toţi beneficiarii transportului.
Art. 15. (1) Licenţa de traseu
se eliberează operatorului de transport rutier într-un număr egal cu
numărul de vehicule necesare efectuării traseului, după
prezentarea avizelor eliberate de compartimentele specializate de transport din
cadrul autorităţilor administraţiei publice locale, pentru
staţiile utilizate pentru urcarea/coborârea persoanelor transportate.
(2) Staţiile utilizate pentru urcarea/coborârea persoanelor transportate,
în cazul transportului judeţean de persoane prin curse regulate speciale,
sunt altele decât staţiile publice şi trebuie să asigure
condiţii minime de siguranţă pentru persoanele transportate.
(3) Licenţa de traseu se eliberează pentru o perioadă
egală cu perioada de valabilitate a contractului încheiat cu beneficiarul
sau cu cel care a angajat transportul, dar nu mai mult de 3 ani, după
prezentarea documentului de plată a tarifului de eliberare.
(4) Modelul licenţei
de traseu este prevăzut în
Normele
de aplicare a Legii servicilor de transport public local nr. 92/2007.
(5) Licenţa de traseu este însoţită pe toată durata
efectuării transportului de caietul de sarcini aferent acesteia, în
original.
(6) Caietul de sarcini aferent licenţei de traseu cuprinde:
a) staţiile, altele decât staţiile publice, precum şi
distanţele dintre acestea;
b) orele de plecare, respectiv de sosire;
c) zilele în care se efectuează transporturile;
d) capacitatea autovehiculului care efectuează transportul.
(7) Modelul caietului de sarcini al licenţei de traseu este prevăzut
în Normele de aplicare a Legii
servicilor de transport public local nr. 92/2007.
(8) Licenţa de traseu este nominală şi nu este
transmisibilă.
(9)
Licenţa de traseu, eliberată unui operator de
transport rutier, nu poată fi utilizată de către alte persoane
fizice sau juridice, pentru a executa cu autovehiculele deţinute
activităţi de transport public.
Art. 16.
Compartimentul autorizare transport public local, va
respinge dosarul depus în vederea obţinerii unei licenţe de traseu în
următoarele condiţii:
a) dacă solicitantul nu dispune de numărul de vehicule sau de copii
conforme ale licenţei de transport, necesare derulării transportului
pe traseul solicitat, conform contractului încheiat cu beneficiarul sau cu cel
care a angajat transportul;
b) dacă un vehicul este utilizat simultan pentru transportul
angajaţilor mai multor beneficiari, cu excepţia situaţiei
prevăzute la art. 12 alin.
(2) lit. a-d,
precum şi dacă vehiculul respectiv a fost nominalizat pe un traseu
din programele de transport prin curse regulate ale căror grafice de
circulaţie se suprapun cu cel vizat de beneficiarul sau de cel care a
angajat transportul.
Art. 17.
Retragerea
licenţei de traseu se face de către Preşedintele Consiliului
Judeţean Teleorman, prin dispoziţie, la propunerea
Compartimentul autorizare transport public local,
în următoarele cazuri:
a) când nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza
eliberării acesteia;
b) în cazul săvârşirii de către operatorul de transport rutier
a unor abateri grave de la prevederile caietului de sarcini aferent
licenţei de traseu sau ale regulamentului pentru efectuarea serviciului aşa cum sunt ele definite la art. 32 alin. (5) din
prezentul regulament;
c) la încetarea activităţii operatorului de transport rutier;
d) la retragerea licenţei de transport.
Art. 18.
În cazul
transportului judeţean de persoane prin curse regulate speciale,
operatorul de transport rutier trebuie să respecte obligaţiile
prevăzute în prezentul regulament şi în caietul de sarcini al
serviciului.
Art.
19. (1) Pierderea, deteriorarea sau sustragerea
licenţelor de traseu se comunică Consiliului Judeţean Teleorman,
de către operatorul de transport rutier, în termen de 15 zile de la data
constatării, acestea înlocuindu-se cu un document nou, cu plata tarifelor
aferente.
(2) Pierderea sau sustragerea licenţelor de traseu se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea
CAPITOLUL IV
Drepturi şi obligaţii
Art. 20.
Operatorii
de transport rutier care desfăşoară activităţi de
transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale au
următoarele drepturi:
a) să încaseze de la beneficiarul transportului contravaloarea
serviciului, stabilită, în conformitate cu prevederile contractului de
transport încheiat între aceştia;
b) să presteze serviciul de
transport public de persoane cu respectarea prevederilor legale privind
contractul de transport încheiat între beneficiarul transportului şi operatorul
de transport.
c) să utilizeze gratuit pentru circulaţie infrastructura
publică (străzi, poduri, pasaje denivelate etc.) şi
instalaţiile auxiliare aferente acesteia.
Art. 21. (1) Operatorii
de transport rutier au următoarele
obligaţii:
a) să utilizeze pe
timpul executării transportului rutier placa de traseu, cu indicarea
executantului, a traseului şi a tipului de transport;
b) să preia la transport
numai persoanele nominalizate în lista cu persoanele transportate, anexă
la contractul de transport încheiat cu beneficiarul serviciului;
c) să asigure preluarea persoanelor transportate
din vehiculele rămase imobilizate pe traseu;
d) să asigure instruirea conducătorilor auto
cu privire la obligaţiile ce le revin;
e)
să preia la transport mărfuri sau colete doar în limita
spaţiilor disponibile destinate acestui scop;
f) să asigure urcarea şi coborârea bagajelor
în/din portbagajul vehiculului. Bagajele se manipulează numai de
către conducătorul auto;
g)
îmbarcarea/debarcarea persoanelor transportate trebuie
să se facă în staţii stabilite special, altele decât
staţiile publice, în locul unde îşi desfaşoară activitatea
sau la domiciliu/reşedinţă;
h) să oprească în toate staţiile
prevăzute în graficul de circulaţie aferent licenţei de traseu,
fără a opri pentru urcarea sau coborârea persoanelor transportate în
alte locuri decât cele prevăzute în graficul de circulaţie;
i) să transporte
persoane doar în limita numărului de locuri pe scaune înscris în
certificatul de înmatriculare;
j) mijlocul de transport să nu circule cu uşile deschise sau cu pasageri pe
scara acestuia;
k) să nu admită la transport în salonul
autovehicului:
- materii greu mirositoare;
- materii inflamabile;
- butelii de aragaz;
- butoaie cu carbid;
- tuburi de oxigen;
- materiale explozibile;
- filme cinematografice neambalate în cutii metalice;
- produse caustice;
- materiale sau obiecte care prin natura, formatul ori dimensiunile lor pot
produce daune sau pot murdări autovehiculul, bagajele ori
îmbracămintea călătorilor;
- obiecte sau mărfuri interzise la transport prin dispoziţiile
legale;
l) să nu supraîncarce autovehiculul peste capacitatea utilă de
transport, exprimată prin numărul de locuri pe scaune înscris în
certificatul de înmatriculare;
m) să asigure călătorii şi bagajele acestora pentru
riscurile ce cad în sarcina operatorului de transport;
n) în salonul autovehiculului pot fi transportate numai bagajele de
mână, care pot fi ţinute în mână sau în plasa portpachet. În
salonul autovehiculului nu pot fi transportate bagajele care:
- nu se încadrează în categoria bagajelor de mână;
- conţin produse neadmise la transport;
- sunt aşezate pe culoarul de acces sau pe platforma din
faţă ori din spate a autovehiculului;
o) nu se admit la transport
bagajele aşezate pe scaunele libere din salonul autovehiculului, chiar
dacă spaţiul rămas neutilizat de
către pasageri ar permite acest lucru;
p) bagajele depuse în
spaţiul destinat bagajelor se manipulează numai de către
conducătorul auto;
q) autovehiculele trebuie să aibă inspecţia tehnică
periodică efectuată la termen;
r) autovehiculele trebuie
salubrizate, spălate şi dezinfectate;
s) la bordul autovehiculului trebuie să existe mijloace pentru
combaterea şi prevenirea incendiilor, precum şi ciocan pentru spart
geamurile în caz de necesitate;
ş) în perioada de
iarnă, autovehiculul trebuie să fie echipat corespunzător
circulaţiei pe drumuri cu aderenţă scăzută;
t) autovehiculele trebuie să fie dotate cu tahograf, care va fi în
funcţiune pe toată durata defăşurării
transportului, conform reglementărilor în vigoare.
ţ) să respecte întocmai legile şi reglementările
specifice categoriei de transport public de persoane prin curse regulate
speciale;
u) să asigure respectarea drepturilor utilizatorilor în efectuarea
serviciului;
v) să efectueze serviciul conform prevederilor graficului de
circulaţie, în condiţii de calitate, siguranţă,
regularitate şi confort ;
x) să asigure continuitatea serviciului;
z) să încheie şi să onoreze contractele de asigurări
pentru mijloacele de transport deţinute, precum şi asigurarea
călătorilor şi bunurilor acestora, conform prevederilor
legislaţiei în vigoare privind asigurările ;
(2) Conducătorul autobuzului este obligat să
prezinte la controlul în trafic următoarele documente:
a) contractul de transport încheiat între beneficiarul transportului sau
persoana care a angajat transportul şi operatorul de transport rutier;
b) lista persoanelor transportate, ca anexă la contractul de
transport;
c) licenţa de traseu şi
caietul de sarcini al acesteia eliberată de emitentul licenţei;
d) copia conformă a licenţei de transport;
e) legitimaţia de serviciu valabilă a conducătorului auto,
din care să reiasă că este
angajat al operatorului de transport;
f) contractul de leasing în original ori o copie conformă cu
originalul, în cazul în care vehiculul rutier este utilizat în baza unui
asemenea contract;
g) actul prin care se dovedeşte dreptul de muncă în România, în
cazul conducătorilor auto
străini;
h) asigurarea pentru persoanele transportate şi bagajele acestora
pentru riscuri de accidente ce cad în sarcina operatorului de transport, în
copie ;
i) certificatul de competenţă profesională al conducatorului
auto pentru transportul rutier public de persoane, valabil ;
j) legitimaţii de serviciu valabile, eliberate de beneficiarul
transportului pentru persoanele transportate, în cazul transportului
angajaţilor instituţiilor/operatorilor economici.
k) alte documente prevăzute de legile în vigoare.
Art. 22.
Operatorii de transport rutier care efectuează
serviciul au următoarele îndatoriri:
a) să respecte reglementările legale privind omologarea,
înmatricularea şi efectuarea inspecţiilor tehnice periodice a
autobuzelor;
b) să utilizeze autovehicule a căror stare tehnică
corespunde reglementărilor naţionale de siguranţă
rutieră şi de protecţia mediului înconjurător;
c) să angajeze transporturile şi să întocmească
programul de circulaţie, astfel încât conducătorii mijloacelor de
transport să poată respecta prevederile legale privind timpul de
lucru, de odihnă şi de repaus.
Art. 23.
Operatorii de
transport rutier vor efectua serviciul cu respectarea următoarelor condiţii:
a) să utilizeze pe timpul executării transportului rutier placa
de traseu, cu indicarea executantului, a traseului şi a tipului de
transport;
b) să preia la transport numai persoanele
nominalizate în lista cu persoanele transportate, anexă la contractul de
transport încheiat cu beneficiarul serviciului;
c) îmbarcarea/debarcarea persoanelor transportate se face în staţii
stabilite special, altele decât staţiile publice, în locul unde îşi
desfăşoară activitatea sau la
domiciliu/reşedinţă;
d) să oprească în toate staţiile prevăzute în programul
de circulaţie stabilit de către cel care a angajat transportul cu
operatorul de transport rutier, fără a opri pentru urcarea sau
coborârea persoanelor transportate în alte locuri decât cele prevăzute în
programul de circulaţie;
e) să transporte persoane doar în limita numărului de locuri pe
scaune înscris în certificatul de înmatriculare.
Art. 24.
Au calitatea de utilizatori,
beneficiarii serviciului, persoane fizice sau juridice.
Art. 25.
Principalele drepturi ale utilizatorilor sunt următoarele :
a) să beneficieze de serviciul de transport public judeţean de
persoane prin curse regulate speciale ;
b) să le fie aduse la cunoştinţă hotărârile
Consiliului Judeţean Teleorman, cu privire la transportul public
judeţean de persoane prin curse regulate speciale;
c) să sesizeze Consilului Judeţean Teleorman orice
deficienţe constatate în efectuarea serviciului şi să facă
propuneri vizând înlăturarea acestora.
d) să aibă
acces la informaţiile publice cu privire la serviciul de transport public
judeţean. Consiliul Judeţean Teleorman are obligaţia de a
comunica informaţii cu privire la indicatorii de calitate ai serviciului,
la structura tarifară şi la clauzele contractuale care sunt de
interes public;
e) să conteste hotărârile Consiliului Judeţean Teleorman în
vederea prevenirii sau reparării unui prejudiciu direct ori indirect
provocat de acestea, în condiţiile legii;
f) să solicite şi
să primească, în condiţiile legii, despăgubiri sau
compensaţii pentru daunele provocate lor de operatorii de transport
rutier, prin nerespectarea obligaţiilor asumate prin contractele de
atribuire a gestiunii;
g) să renunţe, în condiţiile legii la serviciile
contractate;
h) să fie consultaţi, direct sau prin intermediul unor
organizaţii neguvernamentale reprezentative, în procesul de elaborare
şi adoptare a deciziilor, strategiilor şi reglementărilor
privind serviciul de transport public judeţean;
(2) Anumite categorii de utilizatori, persoane fizice,
beneficiază, în
condiţiile legii, de facilităţi pentru plata serviciului de
transport public.
Art. 26.
Principalele obligaţii ale utilizatorilor sunt
următoarele :
a) să deţină legitimaţie de serviciu sau carnet de
studii (elev, student), după caz, valabil(ă) sau alte documente
stabilite prin lege ;
b) să achite, în termenele stabilite, contravaloarea serviciului
prestat pe baza contractului;
c)
să aibă un comportament civilizat în raport cu personalul
prestatorilor de servicii, precum şi cu ceilalţi utilizatori;
CAPITOLUL V
Răspunderi şi
sancţiuni
Art. 27. (1) Încălcarea dispoziţiilor prezentului
regulament atrage răspunderea disciplinară, civilă,
contravenţională sau penală, după caz, în condiţiile
Legii nr. 92/2007 a serviciilor de transport public local, precum şi ale
actelor normative din domeniul transporturilor rutiere.
CAPITOLUL VI
Art. 28.
Tariful perceput pentru eliberarea licenţei de
traseu, se stabileşte prin hotărâre a Consiliului Judeţean
Teleorman.
Art. 29. Prezentul regulament poate fi modificat şi
completat prin hotărâre a Consiliului Judeţean Teleorman.
P R E Ş E D I
N T E,
Liviu Nicolae
Dragnea