ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN
privind : aprobarea
Studiului de fundamentare pentru activitatea de operare în depozitul central de
la Mavrodin, în cadrul proiectului ISPA Sistem Integrat de Management al
Deșeurilor în Județul Teleorman.
Consiliul Județean Teleorman întrunit în ședință ordinară conform
prevederilor art. 94 alin (1) din Legea nr. 215/2001, republicată, modificată
și completată
Având
în vedere:
- expunerea de motive nr.5614 din
20 mai 2008 a vicepreședintelui
Consiliului Județean Teleorman, Bălan Ilie și raportul
de specialitate nr.5615 din 20 mai 2008,
al Direcției Managementul Proiectelor cu Finanțare Internațională;
-
raportul de avizare al Comisiei de studii și prognoze economico-sociale,
buget-finanțe, pentru activități științifice, activități economice,
agricultură, învățământ, sănătate, cultură, culte, sport și tineret precum și
protecție socială;
- prevederile Memorandumului de
finanțare pentru măsura ISPA 2002 RO/16/P/PE/024
"Sistem Integrat
de Management al Deșeurilor in Judetul Teleorman" ;
-
prevederile art.3 alin.(1) și alin.(2) și ale art.32 alin.(2) din Legea
51/2006 a serviciilor comunitare de utilitați publice;
-
prevederile art.8 din H.G. nr.71/2007 pentru aprobarea Normelor
de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor
de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii
prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea
contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice și a contractelor de concesiune de servicii ;
- prevederile art.91 alin. (1) lit.b
și lit.f din Legea administrației publice locale
nr.215/2001, republicată, modificată
și completată;
În temeiul
dispozițiilor art.97 din Legea
administrației publice locale nr.215/2001, republicată, modificată și
completată
H O T Ă R Ă Ș T E
Art.1.- Se aprobă Studiul de
fundamentare pentru activitatea de operare în Depozitul Central de la Mavrodin,
prevăzut în anexa
care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2.- Secretarul județului,
prin Compartimentul Cancelarie, va comunica prezentul act administrativ
instituțiilor și autorităților interesate, în termenul prevăzut de lege.
P R E Ș E D I N T E,
Liviu Nicolae Dragnea
CONTRASEMNEAZĂ
Secretar al județului
Jr. Rodica Vrabie
Alexandria
Nr. 67 din 24 mai
2008
CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN
DIRECȚIA
MANAGEMENTUL PROIECTELOR CU FINANȚARE INTERNAȚIONALĂ
Unitatea de Implementare a
Proiectului
ISPA
2002 RO/16/P/PE/024
"Sistem Integrat de Management al
Deșeurilor in Judetul Teleorman"
Nr.5615 din 20 mai 2008
RAPORT DE
SPECIALITATE
privind: aprobarea Studiului de fundamentare pentru
activitatea de operare în Depozitul
Central de la Mavrodin.
În acord cu prevederile
Memorandumului de Finanțare, în cadrul
măsurii ISPA nr. 2002/RO/16/P/PE/024 ,, Sistem integrat de
management al deșeurilor în județul Teleorman, sunt prevăzute 4
(patru) contracte : Contractul de Asistență Tehnică, Contractul de Lucrări,
Contractul de Achiziție Echipamente și contractul de Parteneriat Public-Privat.
Analizând
opțiunile propuse pentru acest parteneriat, Consiliul Județean Teleorman a ales
opțiunea în care sunt propuse două contracte de concesiune, unul pentru
colectarea și transportul deșeurilor menajere și unul pentru operarea
Depozitului Central de la Mavrodin, aceasta însemnând tratare și depozitare.
Această
opțiune este compatibilă cu legislația și practica romănească în depozitare,
prin care se face distincția între operatorii serviciilor de colectare și cei ai
servicilor de depozitare, având perioade maxime de concesiune diferite.
Totodată, această opțiune este comparabilă și cu practica internațională în
domeniu, în care se face distincția între cele două activități. În final,
operatorii fiind entități private, această opțiune reprezintă un adevărat
parteneriat public-privat, Consiliul Județean Teleorman fiind beneficiarul
fondurilor publice și al asistenței financiare nerambursabile, ramânând în
același timp și proprietarul bunurilor.Autoritatea publică județeană va încredința fiecare
serviciu public unui operator privat, în urma licitației publice organizate cu
respectarea principiilor transparenței și eficienței, păstrându-și drepturile
și obligațiile de verificare a performanțelor operatorilor desemnați caștigători
și de asemenea, va urmări modul în care se face
implementarea planului general de management al
deșeurilor și se pune în practică strategia aleasă pentru acest domeniu de
activitate.
Opțiunea
aleasă, evidențiază că sunt preferate perioadele de concesiune mai scurte și de
aceea sunt prevăzuți maxim 8 ani pentru activitatea de colectare și maxim 15
ani pentru administrarea Depozitului Central de la Mavrodin.
Legislația
românească în domeniul concesiunilor prevede plata unei taxe de concesiune,
care va fi păstrată la un nivel relativ fix, în vederea menținerii indicelui de
suportabilitate a sistemului de management al deșeurilor în județul Teleorman
fundamentat printr-un raport financiar și un raport de evoluție a indicelui
cost/beneficiu.
Conform
Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de
concesiune de servicii prevăzute de O.U.G. nr.34/2006 privind atribuitea
contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de servicii,
Autoritatea Contractantă are obligația de a efectua un studiu de fundamentare,
în orice situație în care intenționează să atribuie un contract de concesiune
de servicii.
Studiul de Fundamentare pentru
activitatea de operare în Depozitul
Central de la Mavrodin, cuprinde o analiză tehnică și financiară a riscurilor
de proiect luând în considerare totodată și variantele identificate de
repartiție a riscurilor între părțile viitorului contract de concesiune.
Rezultatele studiului de
fundamnetare propus, justifică necesitatea și oportunitatea concesiunii și
demonstrează că proiectul este realizabil, răspunzând tuturor cerințelor și
politicilor promovate de autoritățile publice beneficiare, în susținerea
interesului public județean.
Având în vedere cele expuse, în
conformitate cu prevederile art.98 coroborate cu prevederile art.44 din Legea
administrației publice locale, nr.215/2001, republicată, supunem spre
aprobare Consiliului Județean Teleorman,
prezentul raport de specialitate privind
aprobarea
Studiului de fundamentare pentru activitatea de operare în Depozitul Central de la Mavrodin.
DIRECTOR EXECUTIV,
Mugur Bațăuș
Nr. 5614 din 20 mai 2008
EXPUNERE DE MOTIVE
privind: aprobarea Studiului de fundamentare pentru
activitatea de operare în Depozitul
Central de la Mavrodin.
Analizând opțiunile propuse
pentru Parteneriatul Public-Privat propus prin masura ISPA nr.
2002/RO/16/P/PE/024 ,, Sistem integrat de management al
deșeurilor în județul Teleorman, Consiliul Județean Teleorman a
ales opțiunea în care sunt propuse două contracte de concesiune, unul pentru
colectarea și transportul deșeurilor menajere și unul pentru operarea,
respectiv administrarea Depozitului Central de la Mavrodin, aceasta însemnând
tratare și depozitare.
Această
opțiune este compatibilă cu legislația și practica romănească în depozitare,
prin care se face distincția între operatorii serviciilor de colectare și cei
ai servicilor de depozitare, având perioade maxime de concesiune diferite.
Totodată, această opțiune este comparabilă și cu practica internațională în
domeniu, în care se face distincția între cele două activități. În final,
operatorii fiind entități private, această opțiune reprezintă un adevărat
parteneriat public-privat, Consiliul Județean Teleorman fiind beneficiarul
fondurilor publice și al asistenței financiare nerambursabile, ramânând în
același timp și proprietarul bunurilor.
Autoritatea
publică județeană va încredința fiecare serviciu public unui operator privat,
în urma licitației publice organizate cu respectarea principiilor transparenței
și eficienței, păstrându-și drepturile și obligațiile de verificare a
performanțelor operatorilor desemnați caștigători și de asemenea, va urmări
modul în care se face implementarea planului general de management al deșeurilor
și se pune în practică strategia aleasă pentru acest domeniu de activitate.
Opțiunea
aleasă, evidențiază că sunt preferate perioadele de concesiune mai scurte și de
aceea sunt prevăzuți maxim 8 ani pentru activitatea de colectare și maxim 15
ani pentru administrarea Depozitului Central de la Mavrodin.
Legislația
românească în domeniul concesiunilor prevede plata unei taxe de concesiune,
care va fi păstrată la un nivel relativ fix, în vederea menținerii indicelui de
suportabilitate a sistemului de management al deșeurilor în județul Teleorman
fundamentat printr-un raport financiar și un raport de evoluție a indicelui
cost/beneficiu.
Conform
Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de
concesiune de servicii prevăzute de O.U.G. nr.34/2006 privind atribuitea
contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de servicii,
Autoritatea Contractantă are obligația de a efectua un studiu de fundamentare,
în orice situație în care intenționează să atribuie un contract de concesiune
de servicii.
Studiul de Fundamentare pentru
activitatea de operare în Depozitul
Central de la Mavrodin, cuprinde o analiză tehnică și financiară a riscurilor
de proiect luând în considerare totodată și variantele identificate de repartiție
a riscurilor între părțile viitorului contract de concesiune.
Rezultatele studiului de
fundamnetare propus, justifică necesitatea și oportunitatea concesiunii și
demonstrează că proiectul este realizabil, răspunzând tuturor cerințelor și
politicilor promovate de autoritățile publice beneficiare, în susținerea
interesului public județean.
Având în vedere considerentele
expuse și Raportul de specialitate întocmit de Direcția Managementul
Proiectelor cu Finanțare Internațională, am întocmit alăturat proiectul de
hotărâre pe care îl propun spre aprobare Consiliului județean.
VICEPREȘEDINTE
Bălan Ilie