CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN

 

     Anexa

                                                                                                            la Hotarârea nr. 88

din 30 septembrie 2006

 

 

R E G U L A M E N T

 

de organizare și funcționare a Comisiei socio-economice de examinare și avizare a implantării structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafață mare, a județului Teleorman

 

 

CAP.I. DISPOZITII GENERALE

 

Art.1. Comisia socio-economică de examinare și avizare a implantării structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafață mare, a județului Teleorman, denumită în continuare „Comisie”, a fost constituită prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 167/8.06.2006, conform prevederilor art. 5 din Hotărârea Guvernului României nr. 1454 din 9.09.2004.

Art.2. Regulamentul stabilește modul de lucru al comisiei în relațiile funcționale, de la depunerea dosarului cu solicitări până la finalizarea acestuia, cu reprezentanții autorităților administrației publice centrale și locale în vederea susținerii inițiativei private în comerț, în condițiile unui climat concurențial liber și loial și urmărește ca structurile de suprafață mare să permită coexistența microîntreprinderilor și întreprinderilor mici cu activitate de comerț, alături de cele mari, de comercianții independenți și de cei integrați într-un lanț de distribuție.

 

CAP. II. MĂSURI ORGANIZATORICE

Art.3. Ședințele Comisiei se desfășoară la sediul Consiliului Județean Teleorman, str. Dunării, nr.178, municipiul Alexandria.

Art.4.(1) Președintele Comisiei este de drept secretarul  județului;

(2) Președintele Comisiei are următoarele atribuții:

- stabilește data convocării membrilor comisiei în ședința de analizare și avizare;

- convoacă persoanele fizice sau juridice la Comisie prin secretariatul acesteia, cu 3 zile înainte de data ședinței;

- conduce ședințele comisiei;

- asigură desfașurarea dezbaterilor și deliberărilor în condiții de legalitate;

- semnează avizele, alături de arhitectul șef;

Art.5.(1) Secretariatul comisiei va fi asigurat de o persoană desemnată de Arhitectul șef, din cadrul Consiliului Județean Teleorman – Amenajarea Teritoriului;

(2) Secretariatul are următoarele atribuții:

- pregătește documentele necesare convocării reuniunii Comisiei și convoacă membrii Comisiei, precum  persoanele fizice sau juridice interesate;

- verifică dacă documentația depusă este completă; în situația în care documentația este incompletă, aceasta se returnează solicitantului cu menționarea în scris a deficiențelor și a completărilor necesare, sub semnătura președintelui Comisiei, și a arhitectului șef al județului;

- întocmește procesul-verbal al ședințelor Comisiei, care va fi semnat de către toți membrii prezenți ai acesteia;

- redactează avizele comisiei, le înaintează spre semnare și le comunică celor interesați;

- înregistrează avizele comisiei în registrul special;

- primește și distribuie corespondența destinată Comisiei, ține evidența documentelor potrivit regulilor arhivistice în materie.

Art.6.(1) Comisia se întrunește în ședințe ordinare  ori de câte ori este necesar.      

(2) Comisia este legal constituită în prezența majorității membrilor săi, deliberarea făcându-se prin vot deschis, cu majoritatea membrilor prezenți.

Art.7. Membrii comisiei reprezintă instituțiile de care au fost desemnați, prezența acestora la ședințe fiind obligatorie.

Art.8. Ședințele comisiei nu sunt publice, asigurându-se totodată confidențialitatea datelor și informațiilor.

Art.9.   La lucrările de examinare și avizare vor fi invitate atât persoane fizice, cât și persoane juridice implicate în solicitarea implantării structurilor de vânzare cu amânuntul cu suprafață mare.

 

CAP. III. PROCEDURA PREALABILĂ

Art.10. Comisia comunică cu autoritățile publice pentru obținerea de informații în vederea respectării criteriilor de emitere a avizelor pentru implantarea structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafață mare și definirea tipologiei structurilor de vânzare, în scopul dezvoltării armonioase a rețelei de distribuție a produselor și serviciilor de piață, cu respectarea liberei concurențe și a reglementărilor în domeniul urbanismului.

În  acest sens solicitarea și documentația va fi înaintată comisiei de către autoritățile publice dacă au primit cereri în vederea emiterii avizului.

 

CAP. IV. PROCEDURA IN FATA COMISIEI

Art.11.  Solicitările de implantare a structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafață mare se depun la sediul Consiliului județean și se transmit Comisiei,astfel:

a)                      pentru construcții noi și pentru modificări, consolidări sau extinderi,       solicitările se transmit înaintea obținerii autorizației de construcție;

b)                              pentru schimbarea unui exercițiu  comercial sau redarea în circuitul comercial a unor structuri de vânzare neutilizate,solicitările se transmit înaintea obținerii autorizației de funcționare.

Art.12.  Solicitările de implantare a structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafață mare  depuse, vor fi însoțite de un studiu de piață și impact care va fi corelat cu criteriile de examinare și avizare a implantării și trebuie să cuprindă elementele necesare în vederea examinării și avizării implantării, după cum urmează:

a)    motivația alegerii locului/zonei de implantare;

b)    harta comercială a zonei de implantare;

c)     descrierea tipologică a structurilor de vânzare existente în zonă ca număr, mărime, amplasare, specializare, conform tipologiei stabilite prin H.G.R. nr. 1454/2004;

d)    caracteristicile demografice ale populației: populație, densitate, structură,, evoluție, etc.

e)     caracteristicile sociale ale zonei: categorii socio-etnice, venituri, obiceiuri de consum și altele asemenea;

f)      impactul implantării din punct de vedere urbanistic.

Art.13.  La documentație se vor anexa în mod obligatoriu acte din care să rezulte:

a)    regimul juridic al terenului;

b)    autorizarea agentului economic pentru desfășurarea activităților de comerț cu amănuntul;

c)     capacitatea agentului economic de a achiziționa produse ce urmează a fi comercializate în structurile respective;

d)    dovada achitării tarifului aferent cheltuielilor de emitere a avizului Comisiei, funcție de suprafața structurii de vânzare, localizarea în zonă și natura amplasamentului.

Art.14.  În situația când documentația depusă este incompletă, respectiv nu îndeplinește cerințele de avizare, aceasta se restituie solicitantului în termen de 10 zile de la înregistrarea la Consiliul județean.

Art.15. Solicitarea va fi examinată de către membrii comisiei pe baza documentelor depuse și având în vedere interesele de dezvoltare economico-socială în zonă, precum și a localității în ansamblu.

Art. 16.  Examinarea și avizarea implantării structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafață mare va ține seama de următoarele criterii:

n     Localizarea spațială a impactului urbanistic al implantării

a)    încadrare în planurile de urbanism general al zonei;

b)    localizare în zone cu densitate comercială redusă, de regulă în spații extravilane sau în zone restructurabile și deficitare;

c)     suprafața terenului de amplasament și condițiile de ocupare și utilizare;

d)    încadrare plastic volumetrică în caracterul zonei;

e)     accesibilitate și impact al traficului generat și atras asupra circuției generale, asupra transportului public: căi de acces public și de deservire, categorii de vehicule, parcaje, circulație pietonală;

f)      racorduri și solicitări de capacități și servicii pentru rețele tehnico-edilitare;

g)    suprafețe și utilități suplimentare, necesare unei eventuale extinderi.

n     Protejarea intereselor consumatorilor:

a ) dotare cu echipamente adecvate care să garanteze consumatorilor, pe termen scurt și mediu, o ofertă de produse de calitate;

b)    servicii și tehnici de vânzare diversificate;

c)     accesul consumatorilor, direct și prin intermediul rețelelor de transport;

d)    orar de funcționare flexibil;

e)     influența favorabilă asupra nivelurilor de prețuri cu amănuntul;parcări: număr de locuri, cost, distanța față de magazin.

n     Impactul socio-economic și crearea de locuri de muncă:

a) ponderea locurilor de muncă nou-create prin implantarea respectivei structuri;

b) stabilirea locului de muncă și posibilități de promovare socială;

c) respectarea prevederilor legislației muncii.

n     Impactul asupra comerțului existent:

a) numărul și mărimea concurenților;

b) protejarea structurilor de vânzare existente;:

c) evitarea disfuncționalităților din mediul concurențial;

d) achiziționarea produselor vegetale și animale să se realizeze prin consultarea producătorilor din județul Teleorman.

Art.17.  Solicitarea înaintată comisiei va fi examinată în termen de 15 zile de la depunerea documentației complete.

Art.18.(1) Pentru emiterea avizelor, se va stabili prin hotărâre a Consiliului Județean Teleorman, o taxă de aviz care se va achita la casieria Consiliului județean;

(2) Chitanța eliberată în urma plății  taxei de aviz, se va depune odată cu cererea de aviz, la compartimentul Registratură, relații cu publicul și secretariat A.T.O.P.

 

CAP. V. PROCEDURA ULTERIOARĂ EXAMINĂRII

Art.19.  În urma analizării în plenul comisiei, solicitarea este avizată atunci când întrunește votul majorității membrilor prezenți.

Art.20. Termenul de emitere a avizului este de 5 zile calendaristice, de la data la care s-a desfășurat ședința de avizare.

Art.21.(1) În termen de 5 zile de la eliberarea avizului, acesta se transmite către:

a) primăria localității în care se realizează implantarea;

b) solicitant;

(2)  Avizul va fi însoțit de recomandări, după caz, pentru implantare, adresate solicitantului și primăriei în vederea autorizării construcției sau a funcționării.

Art.22.  În situația emiterii unui aviz nefavorabil, în termen de 5 zile de la consemnarea refuzului, acesta se va înainta în scris solicitantului și primăriei interesate, cu motivarea refuzului și menționarea condițiilor necesare și obligatorii pentru îndeplinirea cerințelor în vederea acordării avizului favorabil.

 

CAP.VI. DISPOZITII CU PRIVIRE LA ACTELE INTOCMITE DE COMISIE

Art.23.  Actele adoptate de comisie se redactează de secretariatul Comisiei și se semnează de către secretarul județului în calitate de președinte al comisiei și de către arhitectul șef al județului, aplicându-se ștampila comisiei.

Art.24(1). Avizele comisiei sunt înregistrate într-un registru special numerotat, ștampilat și sigilat care vor fi emise în ordine de la numărul 1 în fiecare an calendaristic;

(2) Avizele vor fi comunicate cu adresă de înaintare înregistrată la registratura  Consiliului Județean Teleorman.

Art.25.(1) Data și ora stabilită pentru desfășurarea ședințelor, audierile și dezbaterile, se consemnează  în procesul-verbal semnat de președinte și membrii comisiei prezenți.

(2)  Procesele-verbale se consemnează într-un registru special de evidență a proceselor-verbale, ale cărui pagini sunt numerotate.

 

CAP.VII. DISPOZITII FINALE

Art.26. Prezentul Regulament va intra în vigoare la data aprobării de către Consiliul Județean Teleorman.

Art.27.(1) Prevederile prezentului regulament se completează cu alte dispoziții cuprinse în acte normative specifice, în vigoare sau care apar după adoptarea acestuia.

(2) Modificările și completările prezentului Regulament  vor fi supuse aprobării  Consiliului Județean Teleorman.

Art.28.  Componența Comisiei și Regulamentul de organizare și funcționare a acesteia se afișează la sediul și pe site-ul Consiliului Județean Teleorman, str. Dunării, nr.178, municipiul Alexandria.

 

 

 

 

P R E Ș E D I N T E,

Liviu Nicolae Dragnea