la Hotarârea nr. 88
din 30 septembrie 2006
de
organizare și funcționare a Comisiei socio-economice de examinare și avizare a
implantării structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafață mare, a județului
Teleorman
Art.1.
Comisia socio-economică de examinare și avizare a implantării structurilor de
vânzare cu amănuntul cu suprafață mare, a județului Teleorman, denumită în
continuare Comisie, a fost constituită prin Dispoziția președintelui
Consiliului Județean nr. 167/8.06.2006, conform prevederilor art. 5 din
Hotărârea Guvernului României nr. 1454 din 9.09.2004.
Art.2.
Regulamentul stabilește modul de lucru al comisiei în relațiile funcționale, de
la depunerea dosarului cu solicitări până la finalizarea acestuia, cu
reprezentanții autorităților administrației publice centrale și locale în
vederea susținerii inițiativei private în comerț, în condițiile unui climat
concurențial liber și loial și urmărește ca structurile de suprafață mare să
permită coexistența microîntreprinderilor și întreprinderilor mici cu
activitate de comerț, alături de cele mari, de comercianții independenți și de
cei integrați într-un lanț de distribuție.
CAP. II. MĂSURI ORGANIZATORICE
Art.3. Ședințele
Comisiei se desfășoară la sediul Consiliului Județean Teleorman, str. Dunării,
nr.178, municipiul Alexandria.
Art.4.(1)
Președintele Comisiei este de drept secretarul
județului;
(2) Președintele
Comisiei are următoarele atribuții:
- stabilește data convocării
membrilor comisiei în ședința de analizare și avizare;
- convoacă persoanele fizice
sau juridice la Comisie prin secretariatul acesteia, cu 3 zile înainte de data
ședinței;
- conduce ședințele comisiei;
- asigură desfașurarea dezbaterilor
și deliberărilor în condiții de legalitate;
- semnează avizele, alături de
arhitectul șef;
Art.5.(1)
Secretariatul comisiei va fi asigurat de o persoană desemnată de Arhitectul
șef, din cadrul Consiliului Județean Teleorman Amenajarea Teritoriului;
(2) Secretariatul
are următoarele atribuții:
- pregătește documentele
necesare convocării reuniunii Comisiei și convoacă membrii Comisiei,
precum persoanele fizice sau juridice
interesate;
- verifică dacă documentația
depusă este completă; în situația în care documentația este incompletă, aceasta
se returnează solicitantului cu menționarea în scris a deficiențelor și a
completărilor necesare, sub semnătura președintelui Comisiei, și a arhitectului
șef al județului;
- întocmește procesul-verbal al
ședințelor Comisiei, care va fi semnat de către toți membrii prezenți ai
acesteia;
- redactează avizele comisiei,
le înaintează spre semnare și le comunică celor interesați;
- înregistrează avizele
comisiei în registrul special;
- primește și distribuie
corespondența destinată Comisiei, ține evidența documentelor potrivit regulilor
arhivistice în materie.
Art.6.(1)
Comisia se întrunește în ședințe ordinare
ori de câte ori este necesar.
(2)
Comisia este legal constituită în prezența majorității membrilor săi,
deliberarea făcându-se prin vot deschis, cu majoritatea membrilor prezenți.
Art.7.
Membrii comisiei reprezintă instituțiile de care au fost desemnați, prezența
acestora la ședințe fiind obligatorie.
Art.8.
Ședințele comisiei nu sunt publice, asigurându-se totodată confidențialitatea
datelor și informațiilor.
Art.9. La lucrările de examinare și avizare vor fi
invitate atât persoane fizice, cât și persoane juridice implicate în
solicitarea implantării structurilor de vânzare cu amânuntul cu suprafață mare.
CAP. III. PROCEDURA PREALABILĂ
Art.10.
Comisia comunică cu autoritățile publice pentru obținerea de informații în
vederea respectării criteriilor de emitere a avizelor pentru implantarea
structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafață mare și definirea tipologiei
structurilor de vânzare, în scopul dezvoltării armonioase a rețelei de
distribuție a produselor și serviciilor de piață, cu respectarea liberei
concurențe și a reglementărilor în domeniul urbanismului.
În acest sens solicitarea și documentația va fi
înaintată comisiei de către autoritățile publice dacă au primit cereri în
vederea emiterii avizului.
CAP. IV. PROCEDURA IN FATA
COMISIEI
Art.11. Solicitările de implantare a structurilor de
vânzare cu amănuntul cu suprafață mare se depun la sediul Consiliului județean
și se transmit Comisiei,astfel:
a)
pentru construcții noi și pentru
modificări, consolidări sau extinderi,
solicitările se transmit înaintea obținerii autorizației de construcție;
b)
pentru schimbarea unui
exercițiu comercial sau redarea în
circuitul comercial a unor structuri de vânzare neutilizate,solicitările se
transmit înaintea obținerii autorizației de funcționare.
Art.12. Solicitările de implantare a structurilor de
vânzare cu amănuntul cu suprafață mare
depuse, vor fi însoțite de un studiu de piață și impact care va fi
corelat cu criteriile de examinare și avizare a implantării și trebuie să
cuprindă elementele necesare în vederea examinării și avizării implantării,
după cum urmează:
a) motivația
alegerii locului/zonei de implantare;
b) harta
comercială a zonei de implantare;
c)
descrierea tipologică a
structurilor de vânzare existente în zonă ca număr, mărime, amplasare,
specializare, conform tipologiei stabilite prin H.G.R. nr. 1454/2004;
d)
caracteristicile demografice
ale populației: populație, densitate, structură,, evoluție, etc.
e)
caracteristicile sociale ale
zonei: categorii socio-etnice, venituri, obiceiuri de consum și altele
asemenea;
f)
impactul implantării din punct
de vedere urbanistic.
Art.13. La documentație se vor anexa în
mod obligatoriu acte din care să rezulte:
a)
regimul juridic al terenului;
b)
autorizarea agentului economic
pentru desfășurarea activităților de comerț cu amănuntul;
c)
capacitatea agentului economic
de a achiziționa produse ce urmează a fi comercializate în structurile
respective;
d)
dovada achitării tarifului
aferent cheltuielilor de emitere a avizului Comisiei, funcție de suprafața
structurii de vânzare, localizarea în zonă și natura amplasamentului.
Art.14. În situația când documentația depusă este
incompletă, respectiv nu îndeplinește cerințele de avizare, aceasta se
restituie solicitantului în termen de 10 zile de la înregistrarea la Consiliul
județean.
Art.15.
Solicitarea va fi examinată de către membrii comisiei pe baza documentelor
depuse și având în vedere interesele de dezvoltare economico-socială în zonă,
precum și a localității în ansamblu.
Art.
16. Examinarea și
avizarea implantării structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafață mare va
ține seama de următoarele criterii:
n
Localizarea
spațială a impactului urbanistic al implantării
a)
încadrare în planurile de
urbanism general al zonei;
b)
localizare în zone cu densitate
comercială redusă, de regulă în spații extravilane sau în zone restructurabile
și deficitare;
c)
suprafața terenului de
amplasament și condițiile de ocupare și utilizare;
d)
încadrare plastic volumetrică
în caracterul zonei;
e)
accesibilitate și impact al
traficului generat și atras asupra circuției generale, asupra transportului
public: căi de acces public și de deservire, categorii de vehicule, parcaje,
circulație pietonală;
f)
racorduri și solicitări de
capacități și servicii pentru rețele tehnico-edilitare;
g)
suprafețe și utilități
suplimentare, necesare unei eventuale extinderi.
n
Protejarea
intereselor consumatorilor:
a ) dotare
cu echipamente adecvate care să garanteze consumatorilor, pe termen scurt și
mediu, o ofertă de produse de calitate;
b)
servicii și tehnici de vânzare
diversificate;
c)
accesul consumatorilor, direct
și prin intermediul rețelelor de transport;
d)
orar de funcționare flexibil;
e)
influența favorabilă asupra
nivelurilor de prețuri cu amănuntul;parcări: număr de locuri, cost, distanța
față de magazin.
n
Impactul
socio-economic și crearea de locuri de muncă:
a) ponderea
locurilor de muncă nou-create prin implantarea respectivei structuri;
b) stabilirea
locului de muncă și posibilități de promovare socială;
c) respectarea
prevederilor legislației muncii.
n
Impactul
asupra comerțului existent:
a) numărul
și mărimea concurenților;
b) protejarea
structurilor de vânzare existente;:
c) evitarea
disfuncționalităților din mediul concurențial;
d) achiziționarea
produselor vegetale și animale să se realizeze prin consultarea producătorilor
din județul Teleorman.
Art.17. Solicitarea înaintată comisiei va fi
examinată în termen de 15 zile de la depunerea documentației complete.
Art.18.(1)
Pentru
emiterea avizelor, se va stabili prin hotărâre a Consiliului Județean
Teleorman, o taxă de aviz care se va achita la casieria Consiliului județean;
(2) Chitanța
eliberată în urma plății taxei de aviz,
se va depune odată cu cererea de aviz, la compartimentul Registratură, relații
cu publicul și secretariat A.T.O.P.
CAP. V.
PROCEDURA ULTERIOARĂ EXAMINĂRII
Art.19. În urma analizării în plenul comisiei,
solicitarea este avizată atunci când întrunește votul majorității membrilor
prezenți.
Art.20. Termenul
de emitere a avizului este de 5 zile calendaristice, de la data la care s-a
desfășurat ședința de avizare.
Art.21.(1) În
termen de 5 zile de la eliberarea avizului, acesta se transmite către:
a)
primăria
localității în care se realizează implantarea;
b) solicitant;
(2) Avizul va fi însoțit de
recomandări, după caz, pentru implantare, adresate solicitantului și primăriei
în vederea autorizării construcției sau a funcționării.
Art.22. În situația emiterii unui aviz nefavorabil,
în termen de 5 zile de la consemnarea refuzului, acesta se va înainta în scris
solicitantului și primăriei interesate, cu motivarea refuzului și menționarea
condițiilor necesare și obligatorii pentru îndeplinirea cerințelor în vederea
acordării avizului favorabil.
CAP.VI.
DISPOZITII CU PRIVIRE LA ACTELE INTOCMITE DE COMISIE
Art.23. Actele adoptate de comisie se redactează de
secretariatul Comisiei și se semnează de către secretarul județului în calitate
de președinte al comisiei și de către arhitectul șef al județului, aplicându-se
ștampila comisiei.
Art.24(1).
Avizele comisiei sunt înregistrate într-un registru special numerotat,
ștampilat și sigilat care vor fi emise în ordine de la numărul 1 în fiecare an
calendaristic;
(2) Avizele
vor fi comunicate cu adresă de înaintare înregistrată la registratura Consiliului Județean Teleorman.
Art.25.(1) Data
și ora stabilită pentru desfășurarea ședințelor, audierile și dezbaterile, se
consemnează în procesul-verbal semnat de
președinte și membrii comisiei prezenți.
(2) Procesele-verbale se consemnează într-un
registru special de evidență a proceselor-verbale, ale cărui pagini sunt
numerotate.
CAP.VII. DISPOZITII FINALE
Art.26. Prezentul
Regulament va intra în vigoare la data aprobării de către Consiliul Județean
Teleorman.
Art.27.(1) Prevederile
prezentului regulament se completează cu alte dispoziții cuprinse în acte
normative specifice, în vigoare sau care apar după adoptarea acestuia.
(2) Modificările
și completările prezentului Regulament
vor fi supuse aprobării
Consiliului Județean Teleorman.
Art.28. Componența Comisiei și
Regulamentul de organizare și funcționare a acesteia se afișează la sediul și
pe site-ul Consiliului Județean Teleorman, str. Dunării, nr.178, municipiul
Alexandria.
P R E Ș
E D I N T E,
Liviu
Nicolae Dragnea