CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN
Anexa nr. 2 la hotărârea nr. 100 din 30 august 2007
REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCȚIONARE
AL CENTRULUI DE RECUPERARE SI REABILITARE
NEUROPSIHIATRICA VIDELE
Art. 1.
Centrul de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica Videle situat în orașul
Videle,
șos. Pitești, nr. 54, județul Teleorman , este organizat și functionează în structura
Complexului de servicii pentru persoane adulte cu handicap din cadrul Direcției
Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Teleorman, în regim de
componentă funcțională a acesteia , fără
personalitate juridică. Centrul de
Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica Videle furnizează servicii
sociale specializate de găzduire, îngrijire personala, recuperare si integrare
profesionala, pentru 20 persoane cu handicap din județul Teleorman, temporar
sau definitiv , acordând sprijin, facilitați și asistență pentru prevenirea
situațiilor ce pun în pericol securitatea persoanelor adulte cu handicap.
Art. 2.
Principiile care stau la
baza activitățiilor serviciilor sunt:
a) respectarea
drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului;
b) prevenirea si
combaterea discriminarii;
c) respectarea
demnității umane și a intimității ;
d) asigurarea
autonomiei;
e) libertatea
optiunii si controlul sau decizia asupra propriei vieti, a serviciilor si
formelor de suport de care beneficiaza;
f) menținerea
relațiilor personale cu familia și alte persoane față de care există atașament;
g) abordarea
centrata pe persoana in furnizarea serviciilor;
h)
asigurarea confidențialității și a eticii profesionale;
i)
alegerea alternativei celei mai putin restrictive in determinarea sprijinului
si asistentei necesare;
j)
recunoașterea valorii fiecărei ființe umane și valorizarii ei, indiferent de
tipul de handicap.
CAPITOLUL II
Condiții de admitere în Centrul de Recuperare si Reabilitare
Neuropsihiatrica Videle
Art. 3.
(1)
Beneficiarii
serviciilor de îngrijire și asistență sunt:
-
persoane cu handicap accentuat
sau mediu de tip neuropsihic din județul Teleorman care sunt admiși în centru
la cererea reprezentanților ori susținătorilor legali ai acestora .
(2) Contribuția lunară a acestora
este stabilită în baza prevederilor H.G. 503/2003 pentru indexarea intervalelor
de venituri pe baza cărora se stabilește contribuția lunară de întreținere
datorată de persoanele asistate sau de susținătorii legali ai acestora, aflate
în instituțiile de protecție specială a persoanelor cu handicap.
(3)
Din capacitatea totala de 20
paturi toate vor fi ocupate cu respectarea condiției de bază -încadrarea în
grad de handicap prin certificat eliberat de Comisia de evaluare medicală a
persoanelor cu handicap Teleorman , în limita locurilor disponibile și a
resurselor financiare alocate .
(4)
Admiterea în centru se aprobă de
către comisia de admitere formată din: reprezentantul Consiliului Judetean
Teleorman desemnat de Președintele Consiliului Județean Teleorman, reprezentantul
Directiei Generale de Asistență Socială și Protecției Copilului desemnat de
Directorul Executiv , Șef Centru.
(5) Condițiile de admitere în Centrul de Recuperare si Reabilitare
Neuropsihiatrica
Videle sunt urmatoarele:
a)
să existe locuri disponibile;
b) să aibă certificat de încadrare într-un grad
de handicap (accentuat sau mediu);
c)
să aibă
domiciliul stabil în județul Teleorman;
d)
să prezinte
un dosar care să cuprindă :
- cerere de admitere în centru;
-
certificat de încadrare într-un grad de handicap;
- planul individual de
servicii;
- actele de stare civilă în
original certificat de naștere, act de identitate;
- copii de pe certificatele
de nastere , de căsătorie și de pe actul
de identitate ale reprezentanților ori
susținătorilor legali care solicită admiterea;
- declaratie privind lipsa
sustinatorilor legali, dupa caz;
- acte doveditoare privind
veniturile: adeverință de salariu, talon de pensie, adeverinte de venit
eliberate de organele financiare teritoriale, alte acte sau , după caz,
declarația pe propria raspundere ca nu are venituri, autentificată ale
reprezentanților ori susținătorilor legali;
- copii de pe hotărârii
judecatoresti actualizate, prin care s-au stabilit obligații de întreținere ale
unor persoane în favoarea sau in obligatia persoanei cu handicap;
- analize medicale (MRF, testul HIV, VDRL și dovadă de la
medicul de familie ca poate conviețui în colectivitate și nu are boli
contagioase);
- ancheta socială realizată la domiciliul stabil al
persoanei care solicită admiterea cu propunerea admiterii într-o instituție de
protecție specială;
- dovada eliberata de serviciul
specializat al primariei in a carei raza teritoriala isi are domiciliul/
resedinta persoana cu handicap, prin care se atesta ca acesteia nu i s-au putut
asigura protectia si ingrijirea la domiciliu sau in cadrul altor servicii din
comunitate.
e)
în urma prezentării dosarului cu
actele solicitate , asistentul social al centrului întocmește un raport de
anchetă socială.
f)
asistentul social va verifica veridicitatea celor
declarate de solicitant, răspunzând de realitatea datelor prezentate.
g)
comisia de admitere, va stabili punctajul dosarului în vederea întocmirii unei
liste a dosarelor aflate în asteptare și va încheia un proces-verbal . În
situația creării unui loc în centru, comisia va hotărî admiterea în centru a
persoanei cu cel mai mare punctaj realizat din punctajul maxim de 100 puncte ,
pe baza criteriilor mai jos prevăzute:
CRITERII
PUNCTAJ
1)
VÂRSTA
- peste 18 ani 10
puncte
- peste 40 ani
5 puncte
- peste 50 ani 0
puncte
2)
STAREA DE
SĂNĂTATE
- afecțiuni cu gravitate medie
10 puncte
(handicap mediu)
- afecțiuni cu gravitate accentuată
20 puncte
( handicap accentuat)
3)
FAMILIA
-
fără
familie
20 puncte
- fără locuință
15 puncte
- locuință deteriorată sau
insalubră 10 puncte
- spatiu
insuficient sau tolerat în spațiu 5 puncte
- cu familie și locuință
0 puncte
4)
SUSȚINĂTORI
LEGALI
- fără susținători
legali
20 puncte
-
nu au venituri, sunt dependenți de îngrijirea 15 puncte
altei persoane sau sunt în detenție
-
au în întreținere alte persoane sau au familii 10 puncte
dezorganizate
-
sănătoși, cu posibilități materiale, pot acorda 0 puncte
îngrijire și supraveghere
5)
PROVINE DINTR-UN CENTRU DE
PLASAMENT CU NEVOI SPECIALE:
- da 30
puncte
- nu
0 puncte
g)
La punctaj egal se va ține
seama de ancheta socială (gravitatea cazului) și data depunerii dosarului.
Art. 4 La
admiterea în centru, fiecare beneficiar sau dupa caz, reprezentant ori
susținător legal al acestuia încheie un contract cu șeful centrului în care se
stipulează îngrijirile și serviciile prestate și perioada de acordare , cine
asigură plata acestora , drepturile și obligațiile părților , răspunderile în
cazul nerespectării contractului , precum și condițiile de externare și de
părăsire a centrului.
Art. 5
Fiecare persoană admisă în centru beneficiază de un plan personalizat de
servicii , conform nevoilor sale de sănătate, îngrijire , de recuperare
socializare, prin care sunt stabilite în detaliu obiectivele , etapele și
acțiunile întreprinse de personal potrivit cerințelor beneficiarului precum și
modalitățile de monitorizare , evaluare și implementare a procesului de
furnizare a serviciilor.
CAPITOLUL III.
Art. 6
Atributiile Centrului de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica Videle
sunt:
a)
asigură cazarea, hrana,
cazarmamentul, echipamentul și conditiile igienico-sanitare necesare protecției
speciale a persoanelor cu handicap, în funcție de nevoile și de
caracteristicile fiecărei persoane;
b)
asigură, dupa caz, supravegherea stării de sănătate,
asistență medicală, recuperarea si reabilitarea beneficiarilor din perspectiva
reintegrarii sociale
c)
asigură paza și securitatea
beneficiarilor;
d)
asigură beneficiarilor protecție și asistență in
cunoașterea și exercitarea drepturilor lor;
e)
asigură socializarea
beneficiarilor, dezvoltarea relațiilor cu comunitatea;
f)
asigură climatul favorabil
dezvoltării personalității;
g)
asigură intervenție de specialitate;
h)
organizează activități de recuperare reabilitare și
de socializare de grup prin terapie ocupațională atât în interiorul centrului ,
cât și în afara acestuia;
i)
asigură consiliere și informare atât familiilor cât
și beneficiarilor , privind problematica socială (familiale, psihologice etc);
j)
asigură respectarea
standardelor minime de calitate pentru servici sociale in centre rezidentiale;
k)
contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în
planul personalizat de servicii;
l)
urmărește modalitățile concrete de punere în
aplicare a măsurilor de protecție specială, integrarea și evoluția
beneficiarilor în cadrul serviciului și formulează propuneri vizând completarea
sau modificarea planului personalizat de servicii sau îmbunătățirea calitații
îngrijirii acordate;
CAPITOLUL IV.
Structura organizatorică și statutul personalului
Art. 7. Structura organizatorică a Centrului de Recuperare si Reabilitare
Neuropsihiatrica Videle, numarul de personal și statul de funcții se aprobă prin hotărâre a Consiliului
Judetean Teleorman la propunerea colegiului director .
Art. 8. Ponderea diferitelor
categorii de personal, respectiv personal de conducere, de specialitate,
administrativ și de îngrijire, de întreținere și pază se stabileste cu
respectarea Legii 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor
persoanelor cu handicap si a H.G. nr.539/2005 pentru aprobarea nomenclatorului
institutiilor de asistenta sociala si a structurii orientative de personal .
Art. 9
Structura personalului este formată din următoarele categorii :
a)
personal de
conducere șeful complexului
b)
personal de specialitate medic specialist(1/2), psiholog(1/2), asistent social(1/2), asistent medical(3), kinetoterapeut(1/2), instructor
ergoterapie(1/2), psihopedagog specializat(1), logoped(1), educator
specializat(1/2),infirmiera(5)
c)
personal administrativ și de îngrijire inspector
de specialitate(1), referent (3), magaziner-casier(1), muncitor-bucătar(3),
muncitor necalificat bucătărie(1), muncitor calificat- conducator auto(1)
d)
personal de întreținere și pază paznic(1),
spălătoreasă(2), muncitor calificat
tamplar(1), muncitor calificat electrician(1), muncitor calificat fochist(4),
ingrijitor(1).
Art. 10. Personalul centrului de recuperare si reabilitare neuropsihiatrica
se angajează prin dispoziția directorului general , în limita și structura
posturilor aprobate, pe bază de concurs sau după caz , examen , organizat în
condițiile legii.
Art. 11 . Salarizarea personalului se stabileste
potrivit legislatiei aplicabile salariaților din sistemul bugetar, pe baza
statului de funcții aprobat de Consiliul Județean Teleorman.
Art. 12 Finanțarea cheltuielilor centrului de recuperare si reabilitare
neuropsihiatrica se asigură din:
a)
bugetul propriu al județului ;
b)
contribuțiile proprii ale beneficiarilor sau ale
întreținătorilor acestora, care sunt virate în contul Direcției Generale de
Asistență Socială și Protecția Copilului Teleorman;
c)
alte venituri realizate conform
legii.
Art.13.
Obligațiile , responsabilitățile , drepturile și toate celelalte aspecte legate
de activitatea desfășurată de salariați vor fi stabilite prin Regulamentul de
ordine interioară întocmit de conducerea Direcției Generale de Asistență
Socială și Protecția Copilului Teleorman cu consultarea salariaților din centru
și care poate fi modificat , ori de câte ori este necesar , în interesul
bunului mers al activității centrului.
Art. 14
(1) Conducerea
centrului este asigurată de un șef de complex, asimilat din punct de vedere al
salarizarii cu șeful de serviciu.
Ocuparea postului de șef de
complex se face prin concurs sau, dupa caz, prin examen, în condițiile legii.
(2) Candidații pentru ocuparea
postului de șef de complex trebuie să fie absolvenți cu diplomă de licență ai
învatamantului universitar de lungă durată în domeniul științelor socio-umane,
cu vechime de minimum 2 ani într-o instituție de protecție specială.
Art. 15.
Numirea , sancționarea și eliberarea din funcție a șefului de complex se
face de către directorul executiv.
Art. 16 Șeful de complex asigură conducerea complexului
și răspunde de buna funcționare și de îndeplinirea atribuțiilor care îi revin .
Art. 17
Șeful
de complex indeplineste, în conditiile legii, urmatoarele atributii principale:
a)
desfășoară activități pentru promovarea imaginii
complexului în comunitate;
b)
asigură promovarea principiilor si normelor
recomandate de ,,Regulile Standard privind egalizarea șanselor pentru
persoanele cu dizabilități adoptate de O.N.U.
în anul 1993; ia în
considerare și analizează orice sesizare care îi este adresată referitoare la
încalcări ale drepturilor persoanelor cu dizabilități în cadrul complexului pe
care îl conduce.
c)
răspunde de calitatea activităților desfășurate de
personalul din cadrul complexului și dispune, în limita competenței, măsuri de
organizare care să conducă la îmbunatațirea acestor activitati sau, dupa caz,
formulează propuneri în acest sens;
d)
asigură coordonarea, îndrumarea și controlul
activitatilor desfasurate de personalul complexului si propune directorului
executiv sanctiuni disciplinare pentru salariații care nu isi indeplinesc in
mod corespunzator atributiile;
e)
organizează activitatea
personalului și asigură respectarea
timpului de lucru și a regulamentului de organizare și funcționare;
f)
asigură aplicarea în centru a Standardelor minime de
calitate pentru centrele rezidentiale pentru persoane adulte cu handicap;
g)
îndeplineste orice alte
atributii prevazute in fisa postului sau care i-au fost delegate in mod expres.
Art.
18. Centrul de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica
Videle functionează în coordonarea
Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap. Activitatea de coordonare
și de control se exercită în conditiile legii.
Art. 19 . Institutiile publice, alte
persoane juridice, precum și persoanele fizice sunt obligate să pună la
dispoziția Centrului de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica Videle toate
actele, datele și informatiile pe care le detin și care sunt necesare în
vederea îndeplinirii de către acesta a atributiilor ce îi revin și să permită accesul
personalului de specialitate în sediile sau domiciliile lor, numai în vederea îndeplinirii atribuțiilor
stabilite potrivit legii.
Art. 20. Serviciile specializate și
compartimentele din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
Copilului Teleorman sunt obligate să asigure centrului de recuperare si
reabilitare neuropsihiatrica Videle sprijinul necesar pentru îndeplinirea
atribuțiilor ce îi revin.
Art. 21 Prezentul
regulament de organizare și funcționare se completează cu prevederile actelor
normative în domeniu și ale hotărârilor Consiliului Județean Teleorman.
Art. 22
Modificarea și completarea prezentului regulament se face numai prin hotărârea
Consiliului Județean Teleorman.