CONSILIUL JUDETEAN TELEORMAN                                                               Anexa nr. 4

                                                                                                                            la Hotararea nr. 87

                                                                                                                              din 26 iulie 2007

 

                       R O M Â N I A

 CONSILIUL  JUDEȚEAN  TELEORMAN                              

                    Dosar nr. III/B/B1      

                          

 

                         PREȘEDINTE,

 

                   Liviu Nicolae Dragnea

 

                            În calitate de administrator al drumurilor județene, în baza cererii nr _________ din ________ eliberăm prezentul:

 

 

 

A C O R D  nr........din.............

 

PENTRU AMPLASAREA SAU EXECUTAREA DE LUCRĂRI ÎN ZONA DRUMURILOR PUBLICE JUDEȚENE

 

 

Beneficiar:_________________________________________________

Denumirea  lucrării___________________________________________

Comuna / sat ______________________________________________

Drumul _____________________________

        A.   TERMENUL  DE  VALABILITATE

                        Acordul este valabil în perioada ________________________________________

        B.   DOCUMENTELE  CARE STAU LA BAZA ELIBERĂRII ACORDULUI

                1. CERTIFICAT DE URBANISM Nr. ________ din ____________ eliberat de  .....................................................

                2. a) Documentația tehnică întocmită de _________________________________________

                b) Denumirea documentației tehnice ____________________________ faza _________ codul __________ data _____________ ediția ____________ revizia ____________ copia _______________

                c) Componența documentației tehnice:

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................................

                Nr. pag. ______________

 

         C.    RĂSPUNDE  DE  ÎNDEPLINIREA  CLAUZELOR  DIN  PREZENTUL  ACORD :

                                1. ( Dacă beneficiarul este persoană fizică ) Dl (a) _____________________________________ care se legitimează cu C.I. seria ________ nr. ______________________ eliberat de Poliția ________________________________ la data _____________ CNP ______________________________________

                                2.( Dacă beneficiarul este persoană juridică ) Dl (a) ____________________________________ în calitate de _________________________________ al _______________________________________________ împuternicitul sau succesorul acestuia.

 

         D.   CONDIȚII GENERALE :

1. Prin  grija  beneficiarului, proiectantul, constructorul și  toți cei implicați la  realizarea lucrării vor respecta prevederile din:

a)Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor,republicată.

 b)Ordinele Ministrului Transporturilor, Constructiilor și Turismului  nr. 571/1997; 43/1998; 44/1998; 45/1998; 47/1998; 49/1998; 50/1998; 2264/2004

c)   Legea nr.10/1995 privind calitatea în construcții, precum și toate normativele în vigoare privind construcțiile și/sau           instalațiile;

d)Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice precum și Regulamentul de aplicarea acesteia.

e)Normelele  Metodologice  privind  condițiile  de  închidere  sau  de  instituire  a  restricțiilor  de  circulație  în  vederea  executării  de  lucrări  în  zona  drumului  public  și / sau  pentru  protejarea  drumului  aprobate  de  M.I.  si  M.T.C.T. , în  vigoare  la  data  execuției  lucrării .

2. Lucrarea care afectează drumul public nu poate fi începută sau, după caz, continuată, dacă executantul acesteia nu are autorizarea administratorului drumului și acordul poliției, nu a realizat semnalizarea corespunzătoare, termenul aprobat a fost depășit ori lucrarea se execută în alte condiții decât cele stabilite în autorizație;

3. În cazul execuției de lucrări în zona drumului, beneficiarul lucrării este obligat să aducă la starea inițială configurația și structura terenului. Beneficiarul lucrării (dacă aceasta afectează ampriza drumului) are obligația să convoace reprezentanții Consiliului Judetean Teleorman la încheierea proceselor verbale pentru fazele determinate, proceselor verbale de recepție la terminarea lucrărilor și proceselor verbale de recepție finală.

4. Lucrările care prin natura lor modifică configurația drumului (modificarea sistemului rutier, modificarea drumului pentru încadrarea într–o clasă tehnică superioară, execuția de benzi de decelerare, accelerare, stocaj, construirea de parcări, refugii, construirea sau modificarea unor lucrări de artă și altele asemenea) se execută pe baza unor proiecte de specialitate cu viză verificator proiecte atestat conform legilor în vigoare cu respectarea condițiilor de la pct. anterior.

5. Se interzice amplasarea construcțiilor de orice fel în zona stațiilor mijloacelor de transport în comun, cu excepția celor destinate refugiilor pentru călători.

6. Se interzice amplasarea de panouri, afișe, instalații precum și construcții sau obstacole de orice fel în zona trecerilor la nivel cu calea ferată care ar diminua vizibilitatea din locurile unde conducătorul de vehicul este obligat să oprească.

7. Închiderea sau instituirea restricțiilor de circulație precum și blocarea sau amplasarea de obstacole de orice fel pe platforma drumului este interzisă, cu excepția cazurilor autorizate la capitolul „E” și cu acordul Inspectoratului de PolițieTeleorman , Serviciul Poliție Rutieră.

8. Beneficiarul are obligația de a asigura salubrizarea zonei aferente construcției pe toată perioada construirii.

9. Deținătorii construcțiilor și/sau instalațiilor acceptate în zona drumului sunt obligați să execute pe cheltuiala lor demolarea, mutarea sau modificare acestora dacă aceste operațiuni sunt impuse de modernizarea, modificarea, întreținerea sau exploatarea drumurilor publice convenit astfel cu Consiliul Judetean Teleorman- administratorul drumului în momentul acordului. Proprietarul construcțiilor, instalațiilor sau a altor asemenea, realizate în zona drumurilor fără respectarea condițiilor din prezentul acord este obligat a le desființa sau a le muta pe cheltuiala sa în termenul stabilit de administrator.

10.Daca constructiile pentru care se solicita emiterea acordului se afla la o distanta mai mica de 12 m fata de axul drumului,solicitantul a semnat in fata Notarului Public ,declaratia nr........din...........,in sensul ca este de acord să desființeze sau să reamplaseze pe cheltuiala sa ,construcția care urmează să fie executata, în situația în care administratorul drumului decide modernizarea și lărgirea drumului.

11. Deținătorii de construcții sau de instalații amplasate în zona drumurilor publice sunt obligați să execute revizia periodică și repararea acestora, pentru a asigura estetica, protejarea drumului și siguranța circulației.

12. În cazul lucrărilor care afectează sistemul rutier, refacerea acestuia se va executa de către o firmă de specialitate agreată de administratorul drumului și sub supravegherea acestuia, în condițiile de la pct. 3.

13. În cursul execuției lucrărilor în zona drumurilor și pe durata exploatării și întreținerii construcției și/sau instalației beneficiarul va lua toate măsurile de protecție a fondului forestier în conformitate cu  cerințele legislației în vigoare. Zonele în care s-au depozitat materiale provenite din excavații vor fi reamenajate la terminarea lucrărilor conform condițiilor impuse prin acordul de mediu.

14. Pe perioada lucrărilor materialele de construcție, materialele rezultate din săpătură, utilajele, sculele, dispozitivele, etc., necesare construcției vor fi depozitate în afara domeniului public, pentru construcții sau instalații cu caracter privat. Pentru construcții sau instalații administrate de instituții ale statului, acestea vor fi depozitate în afara amprizei și a zonei de siguranță a drumului.

                15. În caz de producere a unui eveniment rutier ca urmare a lucrărilor efectuate fără respectarea condițiilor impuse de administratorul drumului și/sau poliția rutieră sau a neaplicării Normelor metodologice privind semnalizarea lucrării, executantul lucrării răspunde contravențional, civil sau penal, după caz.

E.  CONDIȚII  SPECIALE  legate de particularitatea construcției sau instalației în zona drumului ______________

...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

                Nerespectarea condițiilor din prezentul acord se sancționează conform Ordonanței Guvernului nr.43/1997, republicată și Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 195/2002.

 

 

                                                                                                               

                DIRECTOR ,                                   ȘEF SERVICIU ,                                          ÎNTOCMIT,

   ........................................                       ........................................                           ........................................

 

 

                                                                                                                                        Beneficiar,

                                                                                                                                .......................................

                                                                                                                             Am primit 1 exemplar astăzi

                                                                                                                                   ________________

 

Taxa prezentului acord este în valoare de _______________ lei și a fost plătită cu chitanța/O.P. nr _____________ din ________________

Prezentul acord s-a întocmit în două exemplare (unul la beneficiar și unul la emitent).

 

 

 

PREȘEDINTE,

 

Liviu Nicolae Dragnea