ROMÂNIA
Anexa nr. 5
CONSILIUL JUDEȚEAN
TELEORMAN
la Hotararea nr. 87
din 26 iulie 2007
PREȘEDINTE,
Liviu Nicolae Dragnea
AUTORIZAȚIE
nr.........
din................
pentru amplasare și/sau execuție de lucrări în zona
drumurilor publice județene
BENEFICIAR:_______________________
Adresa:_____________________________
În
conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 43/1997, privind regimul
drumurilor, republicată și ale Ordinului Ministrului
Transporturilor,Constructiilor și Turismului nr. 571/1997, în baza
documentației depuse se eliberează prezenta autorizație pentru amplasarea
și/sau execuția lucrării______________________________în zona
_________________, cu respectarea următoarelor condiții:
Valabilitatea autorizației este de 12
luni de la data emiterii, interval în care beneficiarul este obligat să
finalizeze lucrările în zona drumului. În caz contrar, beneficiarul are
obligația să solicite o nouă autorizație.
A.
Condiții generale
1. Beneficiarul are obligația să
comunice în scris, în prealabil cu cel puțin 48 de ore, Consiliului Județean
Teleorman data la care va începe execuția lucrărilor autorizate, nominalizînd
și executantul lucrărilor.
2. Pe toată durata execuției
lucrărilor, închiderea sau instituirea restricțiilor de circulație se va face
conform ,,Normelor metodologice privind condițiile de închidere sau de
instituire a restricțiilor de circulație în vederea executării de lucrări în
zona drumului public și/sau protejarea drumului, aprobate prin Ordinul comun
nr. 1112/411 al Ministrului Administratiei și Internelor și al Ministrului
Transporturilor, Constuctiilor si Turismului publicat în Monitorul Oficial nr.
397/24.08.2000.
3. Direcția Tehnică din cadrul
Consiliului Județean va fi anunțat în scris cu 48 de ore înaintea începerii
lucrărilor, urmând ca odată cu demararea acestora să verifice pe teren și să
consemneze într-un proces-verbal împreună cu delegatul unității beneficiare
existența semnalizării rutiere temporare, respectiv acceptul pentru începerea
lucrărilor. Verificarea semnalizării rutiere temporare și a modului în care
este asigurată securitatea traficului rutier, se va face pe toată durata
execuției, iar în situația în care se constată abateri, se va dispune pe loc
remedierea deficiențelor sau, dacă este cazul, sistarea lucrărilor pînă la
eliminarea acestora.
4. Beneficiarul lucrărilor este
obligat să solicite, prealabil începerii execuției lucrărilor, acordul de la
deținătorii de instalații aeriene, subterane, construcții de orice fel, precum
și pentru plantații existente în zona de execuție a lucrărilor și care pot fi
afectate.
5. După tăierea sau tunderea
plantației drumului fără aprobări legale, precum și degradarea drumurilor,
instalațiilor și construcțiilor de orice fel situate pe zona drumului, în
sectorul în care se execută lucrarea, răspund direct beneficiarul autorizației
și executantul lucrării.
6. De orice accident de muncă sau
de circulație produs în timpul și din cauza execuției lucrărilor, răspund
direct beneficiarul autorizației și executantul lucrării.
7. Beneficiarul autorizației și
executantul lucrării răspund direct de respectarea normelor de protecție a
mediului.
8. În timpul execuției lucrărilor
se interzice depozitarea pe ampriza și zona de siguranță a drumului a oricăror
materiale, utilaje, unelte, pământ, etc.
9. Lucrările ce afectează partea
carosabilă se vor executa numai pe timpul zilei.
10. În cazul în care prin
construirea, modernizarea, modificarea, întreținerea, repararea sau exploatarea
drumurilor publice sau prin lucrările și măsurile de siguranța circulației, se
impune demolarea, mutarea sau modificarea lucrărilor autorizate a se executa în
zona drumurilor, beneficiarul construcției sau insatalației autorizate este
obligat să execute lucrările în condițiile prevăzute de lege pe cheltuiala sa
fără nici o despăgubire și în termenul fixat de organul care administrează
drumul public, conform art. 47, alin. 5 din O.G. 43/1997, privind regimul
drumurilor, republicată .
11. Această autorizație nu dă
dreptul beneficiarului să ocupe abuziv terenuri ce nu-i aparțin și care îi sunt
necesare pentru realizarea obiectivului autorizat (construcției, instalației,
accesului sau parcării după caz), beneficiarul având obligația de a obține
acceptul scris al proprietarului de teren.
12. Prezenta autorizație s-a emis
pentru beneficiarul, destinația și funcția precizată a obiectivului. Schimbarea
beneficiarului, a funcției sau a destinației obiectivului, implică obligația
beneficiarului de a obține acceptul administratorului drumului pentru noua
situație.
13. Obiectivul va fi pus în
funcțiune numai după finalizarea în totalitate a lucrărilor aferente realizării
accesului la drumul public precum și a tuturor utilităților care ar putea
afecta accesul, în conformitate cu condițiile impuse prin avize.
Certificarea respectării acestor
condiții, precum și a dreptului de punere în funcțiune a obiectivului, este
dată prin completarea pct. C, respectiv semnarea de către persoanele delegate
în acest scop.
14. Nerespectarea prevederilor
din prezenta autorizație conduce la anularea acesteia și la constatarea
contravenției, conform art. 60 din O.G. 43/1997, privind regimul drumurilor,
republicată, precum și la închiderea accesului în și din drumul județean
conform legislației în vigoare.
B. Condiții speciale
-Amplasarea obiectivului în
zona____________________se va face conform proiectului prezentat precum și a planului de situație vizat de
noi, spre neschimbare.
-Construcția se va amplasa la
distanța de minim____________m față de axul drumului județean.
-Se va asigura scurgerea apelor
în lungul drumului județean.
-Se interzice dirijarea apelor
uzate și a celor pluviale de pe platforma incintei în șanțurile drumului
județean.
-Se interzice parcarea sau
staționarea autovehiculelor pe drumul județean și pe trotuarul drumului
județean în dreptul obiectivului. În acest sens se va amplasa indicatorul
rutier ,,Oprirea interzisă.
-Accesul, marcajele rutiere și
indicatoarele rutiere vor fi realizate de către unități specializate pe
cheltuiala beneficiarului.
-În cazul în care trebuie
demontate panouri publicitare sau mutate alte instalații ce se află în zona
drumului unde dumneavoastră trebuie să amenajați accesul, aceasta se va face cu
acordul beneficiarului respectivelor instalații.
-În cazul apariției ulterioare în
vecinătatea dumneavoastră a unui alt obiectiv ce impune amenajarea accesului la
drumul județean și se suprapune cu accesul dumeavoastră, beneficiarul prezentei
autorizații este obligat la corelarea celor două accese pe soluția stabilită de
administratorul drumului.
-Daca în cadrul obiectivului se
vor desfăsura activități de deservire a publicului beneficiarul se obligă să
solicite și să obțină avizul sanitar al Centrelor de Medicină Preventivă
teritoriale.
-Pentru ocuparea amprizei și a
zonei de siguranță a drumului județean, beneficiarul va achita
administratorului drumului, respectiv Consiliului Județean Teleorman, chiria
stabilită pentru terenul ocupat prin amenajarea accesului.
-Obiectivul va fi pus în
funcțiune numai după recepționarea lucrărilor aferente accesului rutier și
reglementarea și organizarea circulației în incintă, de către delegați ai
administratorului drumului public și al Serviciului Poliției Rutiere Județene.
-Beneficiarul lucrării este
obligat în conformitate cu art. 3 din Legea 50/1991, privind autorizarea
execuătrii construcțiilor și unele măsuri pentru realizarea locuințelor, să
solicite și să obțina autorizația de construire de la direcțiile de urbanism și
amenajarea teritoriului din cadrul Primariei locale sau dupa caz Arhitectului Șef din cadrul Consiliului
Județean Teleorman, inainte de începerea lucrărilor.
-Pentru eventualele necorelări
între planul de situație și teren raspunde proiectantul lucrării.
Nerespectarea uneia sau mai
multora dintre condițiile impuse în prezenta autorizație, conduce la anularea
acesteia și se sancționează cu amendă contravențională, conform art. 60 din
O.G. 43/1997, privind regimul drumurilor, republicată .
DIRECTOR EXECUTIV, ȘEF SERVICIU, ÎNTOCMIT,
.............................................
......................................
................................
Beneficiar,
.......................................
Am
primit 1 exemplar astăzi
________________
Taxa prezentei
autorizatii este în valoare de_____________ lei și a fost plătită cu
chitanța/O.P. nr ___________ din
________________
Prezenta autorizatie s-a
întocmit în două exemplare (una la beneficiar și una la emitent).
PREȘEDINTE,
Liviu Nicolae Dragnea