CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN
ANEXA nr. 1
la Hotărârea nr.130
TELEORMANUL
Asociații :
1.
Municipiul Alexandria, prin Consiliul Local al
municipiului Alexandria, reprezentat de Slabescu Constantin, în calitate de [Primar], legal împuternicit în acest
scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 99/31.07.2006modificata prin HCL nr
.28/30.03.2007.;
2.
Muncipiul Turnu Magurele, prin Consiliul Local al
municipiului Turnu Magurele, reprezentat de Mohanu Nicolae, în calitate de [Primar], legal împuternicit în acest
scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 72 / 27.04.2007;
3.
Municipiul Rosiorii de Vede, prin Consiliul Local al
municipiului Rosiorii de Vede, reprezentat de Nutu Ion, în calitate de [Primar], legal împuternicit în acest
scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 37/28 martie 2007.;
4.
Orasul Videle, prin Consiliul Local al orasului
Videle, reprezentat de Militaru Lucian, in calitate de [Primar], legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea
Consiliului Local nr.37/26.04.2007;
5.
Orasul Zimnicea, prin Consiliul Local al orasului
Zimnicea, reprezentat de Pirvu Petre, in calitate de [Primar], legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea
Consiliului Local nr. 22/30.03.2007 ;
6.
Județul Teleorman, prin Consiliul Județean
Teleorman, reprezentat de Dragnea Liviu Nicolae, în calitate de [Președinte al Consiliului Județean], legal
împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Județean nr.
52/24.04.2007 ;
Având în vedere că :
Ne
exprimăm voința de a coopera și de a ne asocia în conformitate cu prevederile
Legii administrației publice locale nr. 215/2001 republicata, ale Legii
serviciilor comunitare de utilitati publice nr.51/2006, ale Legii serviciului
public de alimentare cu apa si de canalizare nr. 241/2006 si ale Ordonantei
Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, în cadrul
Asociației de Dezvoltare Intercomunitară TELEORMANUL (denumită în cele ce
urmează Asociația), in scopul de a
realiza in comun proiecte de dezvoltare a infrastructurii aferente Serviciilor pe baza strategiei de dezvoltare
la nivelul Judetului Teleorman si de a furniza Serviciile in comun prin
intermediul unui operator comun unic.
CAPITOLUL I DENUMIREA, SEDIUL ȘI DURATA ASOCIAȚIEI
Art. 1. Denumirea Asociației
este Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara «TELEORMANUL », conform dovezii nr. 50836 din
26.03.2007, eliberată de Ministerul Justiției, privind disponibilitatea
denumirii Asociației.
Art. 2. (1) Sediul Asociației este în România, municipiul
Alexandria, str.Vedea, nr.31, judetul Teleorman.
(2) Sediul
Asociației va putea fi mutat în orice alt loc în baza unei Hotărâri a
Consiliului de Administrație al Asociației.
Art. 3. Asociația este constituită pe o durată nedeterminată,
începând cu data înscrierii sale în Registrul asociațiilor și fundațiilor.
CAPITOLUL II SCOPUL ȘI OBIECTIVELE ASOCIAȚIEI
Art. 4. Asociația are ca scop realizarea în comun a
proiectelor de dezvoltare a infrastructurii aferente Serviciilor pe baza
strategiei de dezvoltare la nivelul Județului Teleorman și furnizarea în comun
a Serviciilor, forma de gestiune fiind
gestiunea delegata, ce se va realiza in baza unui Contract de Delegare a
gestiunii Serviciilor pe termen lung, catre un operator comun unic
(Operatorul) conform legislatiei in vigoare.
Părțile declară că
interesul comun ce stă la baza Asociației este legat de interesul general al
locuitorilor din Județul Teleorman , pentru îmbunătățirea Serviciilor, de
cresterea capacitatii de atragere a fondurilor externe nerambursabile pentru
finanțarea investițiilor necesare privind Serviciile, precum și de crearea unui
operator profesionist care sa implementeze programul de investitii aprobat de
catre Parti, care sa functioneze pe principii de eficienta si sa asigure
servicii de calitate in conditiile unor tarife acceptabile pentru populatie.
Art. 5. Obiectivele Asociației sunt următoarele:
a)
Sa incheie Contractul de Delegare
a gestunii Serviciilor cu Operatorul, prevazut la art.18 alin.2 lit.a) din
prezentul Statut, in numele si pe seama unitatilor administrativ teritoriale
membre care vor constitui impreuna Autoritatea Delegata;
b)
Să exercite drepturile specifice de control si
informare, privind Operatorul, conform prezentului Statut si Actul Constutiv al Operatorului ;
c)
Să constituie interfata pentru
discutii si sa fie un partener pentru Autoritatile Locale in ceea ce priveste
aspectele de dezvoltare si de gestiune a Serviciilor, in scopul de a coordona
politicile si actiunile de interes intercomunitar ;
d)
Sa pregateasca si sa promoveze
strategia de dezvoltare a Serviciilor ;
e)
Sa elaboreze Caietele de sarcini
(masterplanul) si Regulamentul consolidat si armonizat al Serviciilor pentru
intreaga Arie a Delegarii, precum si Regulamentul de organizare si functionare
al Operatorului ;
f)
Sa vegheze la punerea in aplicare a proiectelor de investitii incredintate
Operatorului in temeiul Contractului de Delegare ;
g)
Să monitorizeze respectarea obligațiilor
asumate de Operator prin Contractul de Delegare, îndeosebi în ceea ce privește
realizarea indicatorilor de performanță, executarea lucrarilor incredintate
Operatorului si calitatea Serviciilor
furnizate utilizatorilor ;
h)
Să identifice și să propună orice
acțiuni vizând realizarea obiectivelor Autorităților Locale în legătură cu
Serviciile :
·
păstrarea tarifelor la un nivel care sa respecte limitele de
suportabilitate ale populatiei si principiul poluatorul plateste, in
conformitate cu art.18 al.2 lit.d) din prezentul Statut,
·
cresterea progresiva a nivelului de acoperire al Serviciilor,
·
buna prestare din punct de vedere tehnic a Serviciilor și gestiunea
administrativă și comercială eficientă a acestora,
·
menținerea calității tehnice și întreținerea eficientă a echipamentelor și
lucrărilor legate de Servicii,
·
buna gestiune a resurselor umane.
i)
Să fie un pol al competențelor administrative, financiare, tehnice și
economice în beneficiul Autorităților Locale și al Serviciilor;
j)
Să acorde ajutor Autorităților Locale și Operatorului în vederea obținerii
resurselor financiare necesare
implementării Programul de Dezvoltare a Serviciilor și, dacă este cazul, să
obțină astfel de fonduri care vor fi puse la dispoziția Operatorului.
CAPITOLUL III PATRIMONIUL ASOCIAȚIEI
Art. 6. (1) Patrimoniul
Asociației este compus din
patrimoniul initial, pe de o parte, si de patrimoniul pe care Partile il vor da
in administrare pentru exercitarea competentelor legate de gestiunea
Serviciilor, pe de alta parte in conditiile prevazute de lege.
(2) Patrimoniul initial al
Asociatiei este de 30.000 constituit din contribuția în numerar a asociaților,
după cum urmează :
(3) In conditiile prevazute
de lege, bunurile date in administrare de catre Parti pentru exercitarea
competentelor legate de gestiunea Serviciilor vor fi inregistrate contabil ca
mijloace fixe in parte de Activ a Bilantului Asociatiei si respectiv fie ca
drepturi ale Partilor in parte de Pasiv a Bilantului Asociatiei , fie, daca
bunurile sunt finantate de catre terti, in Pasiv la Finantari de catre
Terti.
Art. 7. Sursele de venit ale Asociației sunt
următoarele :
a)
Cotizațiile membrilor săi și alte contribuții de la bugetele Autorităților
Locale ;
b)
Dobânzile și dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în
condiții legale ;
c)
Dividendele societăților comerciale la care Asociația este asociat/acționar
;
d)
Veniturile realizate din activități economice directe ;
e)
Donații, sponsorizări sau legate ;
f)
Orice alte surse legale de venituri.
Art. 8. Asociația nu va desfasura activități economice directe.
Art. 9. Asociația are un buget propriu de venituri și
cheltuieli. Situațiile financiare se întocmesc în conformitate cu legislația în
vigoare.
CAPITOLUL IV - ASOCIAȚII
Art. 10. Asociații au următoarele drepturi :
a)
Să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale Asociației;
b)
Să participe la luarea hotărârilor care privesc activitatea Asociației;
c)
Să primească la cerere toate informațiile disponibile care privesc
activitatea Asociației.
Art. 11. Asociații au următoarele obligații :
a)
Să respecte Statutul, Actul Constitutiv și hotărârile organelor de
conducere ale Asociației;
b)
Să plătească cotizația anuală, fixată la suma de 10.000 lei/an ;
c)
Să promoveze și să participe activ la acțiunile desfășurate de
Asociație ;
d)
Să desemneze un membru în Adunarea Generala a Asociației.
Art. 12. (1) Calitatea de asociat încetează în cazul retragerii
din Asociație. Retragerea din Asociatie
nu poate avea loc decat in situatia in care Asociatul respectiv renunta
unilateral la Contractul de Delegarera (rascumparare).
(2) Dacă oricare
dintre Asociați dorește să se retragă din Asociație, această Parte va notifica
Președintelui Asociației și celorlalți Asociați
intenția sa.
(3) Adunarea
Generala a Asociației va analiza consecințele retragerii planificate și va
propune Părților modificările care să fie operate la Actul Constitutiv al
Operatorului și/sau la Contractul de Delegare (în special în ceea ce privește
Lista de Investiții și Planul de Finanțare al său), conform prevederilor
Contractului de Delegare.
(4) Președintele
Asociației va convoca Adunarea Generala în cel mult 30 zile de la data
retragerii unuia dintre Asociați, pentru a modifica corespunzător prezentul
Statut și Actul Constitutiv al Asociației.
(5) Orice membru
care se retrage din Asociatie este obligat sa plateasca:
a)
sumele corespunzatoare rambursarii, de catre Operator, a imprumuturilor
contractate, pentru finantarea
dezvoltarii (modernizarea, reabilitarea, bunuri noi indiferent daca sunt
extinderi sau inlocuiri) infrastructuri aferente Serviciilor respectivului
membru, de care a beneficiat in perioada in care a fost membru al Asociatiei
plus cheltuielile aferente acestor imprumuturi;
b)
sumele corespunzatoare investitiilor de care a beneficiat in perioada in
care a fost membru al Asociatiei, altele decat cele prevazute la lit.a);
c)
sumele corespunzatoare raspunderii Contractului de Delegare prevazute de
acesta.
Art. 13. Asociația poate accepta noi membri cu consimțământul
tuturor Asociaților, exprimat prin hotarare a Consiliului Local sau Judetean,
dupa caz, si cu incheierea unui act aditional la prezentul Statut, prin care
noii membrii sunt mentionati in preambulul Statutului. Orice unitate administrativ-teritoriala care
devine membru al Asociatiei accepta in totalitate prevederile prezentului
Statut si deleaga gestiunea Serviciilor Operatorului, prin act aditional la
Contractul de Delegare, semnat de Asociatie in numele si pe seama unitatii
administrativ-teritoriale respective.
CAPITOLUL V ORGANELE
ASOCIAȚIEI
Adunarea Generală a Asociației
Art. 14. (1) Adunarea
Generale este organul de conducere al Asociației, format din toti
reprezentantii desemnati de Autoritatile Locale.
(2) Fiecare
Autoritate Locală va desemna un reprezentant ca membru în Adunarea Generala a
Asociației. Mandatul reprezentaților este valabil de la data numirii acestora
până la data revocării/înlocuirii lor, prin hotărârea Autorității Locale
competente.
(3) Fiecare
Autoritate Locală va depune toate diligențele pentru a-și asigura reprezentarea
permanentă în cadrul Adunarii Generale a Asociației.
(4) Hotărârile de
numire/ revocare/ înlocuire a reprezentanților vor fi transmise, în copie,
Părților și Consiliului de Administrație numit în termen de 30 zile calendaristice
de la data emiterii lor.
Art. 15. Sunt numiți în calitate de membri ai primei Adunari
Generale:
-
Dl. Dumitrescu Mircea., numit de Consiliul Local al municipiul Alexandria
-
Dl. Pitis Petre , numit de Consiliul Local al municipiul Turnu Magurele
-
Dl. Fierascu Daniel , numit de
Consiliul Local al municipiul Rosiori de Vede
-
Dl. Dobanda Marian., numit de Consiliul Local al orasului Videle
-
Dl. Parvu Petre
., numit de Consiliul Local al orasului Zimnicea
-
Dl. Neatu Gabriel.., numit de Consiliul Județean Teleorman
Art. 16. Adunarea
Generala alege dintre membrii săi pe Președintele Asociației care are
atribuțiile prevăzute în prezentul Statut și care reprezintă Asociația în
raporturile cu terții, cu excepția situațiile în care se prevede expres altfel.
Art. 17. (1) Adunarea
Generala îndeplinește atribuțiile care îi revin Adunării Generale conform art.
21 al. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2001 cu privire la asociații și
fundații precum si atributiile speciale prevazute de prezentul Statut, in
exercitarea competentelor privind Serviciile Delegate incredintate de catre
Autoritatile Locale membre,si drepturile speciale acordate de Actul Constitutiv
al Operatorului prevazut la art.18 al.2 lit. a) din prezentul Statut.
(2) Principalele
atributii ale Adunarii Generale a Asociatiei sunt:
a)
stabilirea strategiei și a obiectivelor generale ale
Asociației;
b)
aprobarea raportului de activitate al Consiliului
Director pentru perioada anterioara, situatiilor financiare ale Asociatiei
pentru exercitiul incheiat si proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al
Asociatiei pentru urmatorul exercitiu financiar.
c)
alegerea și revocarea membrilor Consiliului Director;
d)
alegerea și revocarea cenzorului sau, după caz, a
membrilor comisiei de cenzori;
e)
înființarea de filiale;
f)
aprobarea contractelor
a căror valoare depășește echivalentul în lei al sumei de 5000 Euro ;
g)
modificarea Actului Constitutiv și a Statutului
Asociatiei;
h)
dizolvarea și lichidarea Asociației, precum și stabilirea
destinației bunurilor rămase după lichidare;
i)
aprobarea primirii de noi membri in Asociatie si a
retragerii unor membrii din Asociatue;
j)
orice alte atribuții prevăzute în lege sau în Statut.
(3) Prin prezentul
Statut, Autoritatile Locale membre incredinteaza Asociatiei dreptul ca, prin
Adunarea Generala, sa exercite in numele si pe seama lor urmatoarele atributii
legate de Servicii
(a)
aprobarea strategiilor
privind imbunatatirea si dezvoltarea Serviciilor, a programelor de reabilitare,
extindere si modernizare a sistemelor de utilitati publice existente, a
programelor de infiintare a unor noi sisteme, precum si a programului de
protectie a mediului, prezentat de Consiliul Director al Asociatiei;
(b)
coordonarea proectarii
si executiei lucrarilor tehnico-edilitare, in scopul realizarii acestora intr-o
conceptie unitara si corelata cu programele de dezvoltare economico-sociala a
localitatilor, de amenajare a teritoriului, urbanism si mediu;
(c)
asigurarea gestiunii si
administrarii Serviciilor de catre Operator pe criterii de eficienta economica
si manageriala, avand ca obiectiv atingerea si respectarea indicatorilor de
performanta a Serviciilor, stabiliti prin contract de delegare a gestiunii;
(d)
consultarea asociatiilor
utilizatorilor in vederea stabilirii politicilor si strategiilor locale si a
modalitatilor de organizare si functionare a Serviciilor;
(e)
medierea conflictelor
dintre utilizatori si Operator, la cererea unuia dintre parti;
(f)
monitorizarea si
controlul modului de respectare a obligatiilor si responsabilitatilor asumate
de Operator prin Contract de Delegare cu privire la:
-
modul de respectare si de indeplinire a obligatiilor
contractuale asumate de Operator, in special respectarea indicatorilor de
performanta, inclusiv in relatie cu utilizatorii,
-
modul de administrare, exploatare, conservare si
mentinere in functiune, dezvoltare sau modernizare a sistemelor de utilitati
publ;ice, mai ales exploatarea eficienta si in conditii de siguranta a
sistemelor de utilitati publice sau a altor bunuri apartinand patrimoniului
public si/sau privat al unitatilor administrativ-teritoriale, aferente Serviciilor,
-
asigurarea protectiei mediului si a domeniului public,
-
asigurarea protectiei utilizatorilor;
(g)
solicitarea de
informatii cu privire la nivelul si calitatea Serviciilor furnizate/prestate si cu
privire la modul de intretinere, exploatare si administrare a bunurilor din
proprietatea publica sau privata a unitatilor administrativ-teritoriale,
incredintate pentru realizarea Serviciilor;
(h)
invitarea Operatorului
pentru audieri, in vederea concilierii diferendelor aparute in relatia cu
utilizatorii Serviciilor,
(i)
stabilirea unei politici tarifare coerente la nivelul
intregii Arii a Delegarii prevazute in Contractul de Delegare;
(j)
de la data la care
Autoritatile Locale membre hotarasc trecerea la un sistem de tarif unic,
aprobarea modulului de formare si a stabilirii preturilor si tarifelor,
respectiv ajustarea si modificarea preturilor si tarifelor propuse de Operator;
(k)
monitorizarea
respectarii angajamentelor asumate fata de Operator prin clauzele contractuale
stabilite prin Contractul de Delegare in situatia in care Operatorul nu
respecta nivelul indicatorilor de performanta si eficienta la care s-a obligat
si nu asigura continuitatea Serviciilor;
(l)
aprobarea Caietului de Sarcini si a Regulamentului
consolidat si armonizat al serviciilor pentru intreaga arie a Delegarii,
prezentate de Consiliul Director;
(m)
pastrarea, in conditiile
legii, a confidentialitatii datelor si informatiilor economico-financiare
privind activitatea Operatorului, altele decat cele de interes public;
4) Adunarea Generala a Asociatiei adopta
de asemenea orice hotararii in exercitarea drepturilor speciale acordate
Asociatiei prin Actul Constitutiv al Operatorului infiintat conform art.18
alin.(2) lit. a) din prezentul Statut.
Art. 18. (1)In temeiul
art. 17 alin. 3 din prezentul Statut, Adunarea Generala delibereaza asupra
aspectelor legate de obiectivele Asociatiei,, având în vedere interesul său
comun, în special:
- Operatorul
-
Contractul de Delegare
-
Masterplan-ul pentru Servicii ( caiet de sarcini si lista de investitii)
-
Politica de tarife
(2) În legătură cu
acestea, Părțile declară că :
a) Operatorul
1. Operatorul va fi o societate comerciala
infiintata intr-una dintre formele prevazute de legislatia privind societatile
comerciale, avand ca actionari toate sau o parte dintre unitatile
administrativ-teritoriale membre ale Asociatiei.
2. Operatorul va
avea ca obiect principal de activitate furnizarea de Servicii pentru Autoritățile Locale semnatare ale prezentului
Statut.
3. Asociatia va fi
consultata cu privire la propunerile de modificare a Actul Constitutiv al
Operatorului, inainte de aprobarea acestora. Autoritatile Locale vor respecta
avizul Asociatiei.
4. Asociatia va
exercita drepturi speciale de control si informare care ii sunt acordate prin
Actul Constitutiv al Operatorului.
b) Contractul de
Delegare a Gestiunii Serviciilor
1. Partile
incredinteaza Asociatiei, prin prezentul Statut, exercitiul competentelor lor
privind Serviciile, prevazute la art. 17
alin.3 de mai sus.
2. Contracul de
Delegare va fi semnat pe de o parte de Asociatie, in numele si pe seama
unitatilor administrativ-teritoriale membre care vor avea impreuna calitatea de
Autoritate Delegata, si pe de alta parte de Operator.
3. Prin Contractul
de Delegare, Asociatia, in numele si pe seama Autoritățile Locale membre, va
conferi Operatorului dreptul exclusiv de a furniza Serviciile, ca servicii
publice, în cadrul ariei geografice a teritoriului lor, precum și concesiunea
exclusivă asupra bunurilor publice care
constituie sistemele de alimentare cu apă și de canalizare aferente
Serviciilor, si private aferente Serviciilor. Operatorul va fi responsabil de
implementarea programelor de investitii convenite de Parti, va intretine,
moderniza, reabilita si extinde sistemele de alimentare cu apa si de canalizare
si va gestiona Serviciile pe riscul si raspunderea sa, conform dispozitiilor
Contractului de Delegare.
4. Adunare Generala a Asociației va monitoriza
îndeplinirea de către Operator a obligațiilor ce-i incumbă în temeiul
Contractului de Delegare.
5. Asociatia, in
temeiul dreptului de exercitare a competentelor membrilor sai legate de
Servicii, care ii sunt conferite prin prezentul Statut, va exercita in numele
si pe seama Autoritatilor Locale membre, drepturile si obligatiile contractuale
care le revin acestora in calitate de Autoritate Delegata.
c) Masterplan-ul
pentru Servicii (caietul de sarcini si lista de investitii)
1.Masterplan-ul va
fi elaborat si actualizat periodic, tinand seama de nevoile specifice ale
fiecarei Parti.
2. Sursele de
finanțare a investițiilor pot fi fonduri nerambursabile acordate de Uniunea
Europeană sau instituții financiare, fonduri de la bugetele locale ale
Autorităților Locale, fondurile proprii sau atrase ale Operatorului.
3. Lista de
Investiții și Planul de Finanțare a Investițiilor, cuprinse in Masterplan, vor
fi discutate în ședințele Adunarii Generale a Asociației și aprobate de fiecare
dintre Autoritățile Locale. Acestea vor face parte integrantă din Contractul de
Delegare.
4. Studiile de Fezabilitate aferente Listelor de Investitii vor fi supuse
avizului consultativ al Asociatiei inainte de a fi aprobat de Autoritatile
Locale membre vizate de respectiva Lista de Investitii.
d) Politica
tarifară
1. Fiecare
Autoritate Locală va aproba tarifele care vor fi aplicate de Operator în aria
geografică corespunzătoare competenței teritoriale a acesteia, conform
politicii tarifare stabilite de Asociatie si dupa consultari prealabile in
cadrul Asociatiei. Tarifele vor fi stabilit,
ajustate și modificate conform legislației în vigoare.
2. De indata ce
Partile vor hotara trecerea la un sistem de Tarif Unic pentru intreaga arie a
delegarii de gestiune, Asociatia va avea atributia de a aproba stabilirea,
ajustarea si modificarea acestui tarif unic, in numele si pe seama unitatilor
administrativ-teritorialr membre.
Art. 19. Membrii Adunarii Generale sunt răspunzători pentru activitatea lor în
conformitate cu legislația în vigoare.
Art. 20. (1) Adunarea Generala
va fi convocat cel puțin o dată la 3 (trei) luni sau ori de câte ori
este necesar, de către Președintele Asociației sau de un număr de cel puțin
2/3, din membri.
(2) Convocarea va
fi transmisă prin scrisoare, fax sau e-mail cu cel puțin 3 zile calendaristice
înainte de data ședinței și va cuprinde data, ora, locul și ordinea de zi a
ședinței.
(3) Participanții
la ședințele Adunarii Generale a Asociatiei vor fi reprezentanții numiți de
Autoritățile Locale.
(4) Ședințele
Adunarii Generale a Asociației vor fi
conduse de Președintele Asociației sau, în absența acestuia de persoana
desemnată de Adunarea Generala dintre
membrii săi.
(5) Adunarea
Generala va alege dintre participanții la ședință un secretar care va redacta
procesul verbal al ședinței.
(6) Procesul
verbal este semnat de Președinte și de secretar. O copie a procesului verbal va
fi transmisă, în termen de 3 (trei) zile calendaristice de la data ședinței,
fiecărei Autorități Locale, indiferent dacă reprezentantul acesteia a fost sau
nu prezent la ședință.
Art. 21. (1) Fiecare membru al Adunarii Generale are un vot
egal în Adunarea Generala. Dreptul de vot nu poate fi transmis.
(2) Pentru a fi
valabile hotărârile Adunarii Generale adoptate in exercitarea atributiilor
prevazute la art.17 alin. (2) lit.a), g)din prezentul Statut se iau în prezența a 3/4 din membri și
cu majoritatea voturilor membrilor
prezenti. Daca la prima convocare cvorumul nu este indeplinit, Adunarea
Generala sa convoaca pentru o data ulterioara, care nu poate fi mai tarziu de
15 zile calendaristice de la data stabilita pentru prima convocare, iar la a
doua convocare Adunarea Generala este valabil intrunita indiferent de numarul
de membri prezenti.
(3) Dacă această
hotărârea Adunarii Generale privește în
mod direct Serviciile sau bunurile care aparțin unei anumite Autorități Locale,
nici o Hotărâre nu poate fi luată fără votul favorabil al reprezentantului
respectivei Autorități Locale.
(4) Pentru a fi
valabile hotararile Adunarii Generale adoptate in exercitarea atributiilor
prevazute la art. 17 alin.(3) lit.b)-h), k) si m) si la art. 17 alin.(4) din
prezentul Statut se iau in prezenta tuturor membrilor, cvorum obligatoriu la
oricare convocare, si cu votul favorabil fie a cel putin jumatate din numarul
Autoritatilor Locale membre care insumeaza cel putin 2/3 din numarul total al
populatiei membrilor Asociatiei, fie a cel putin 2/3 din numarul Autoritatilor
Locale membre care insumeaza cel putin jumatate din numarul total al populatiei
membrilor Asociatiei. Pentru luare acestor hotarari este necesar ca printre cei
care voteaza favorabil sa se numere reprezentantul Judetului Teleorman.
(5) Pentru a fi
valabile hotararile Adunarii Generale adoptate in exercitarea atributiilor
prevazute la art.17 alin. (2) lit. h)-j) si art. 17 alin. (3) lit. a), j), i)
si l) din prezentul Statut se iau in prezenta tuturor membrilor, cvorum
obligatoriu la oricare convocare, si cu votul favorabil al tuturor
Autoritatilor Locale membre ale Asociatiei.
Art. 22. (1) Hotărârile Adunarii Generale luate in exercitarea
atributiilor prevazute la art.17 alin.(2) lit.h)-j) si art. 17 alin. (3) lit.
a), i), j) si l) nu pot fi votate de reprezentantii Autoritatilor Locale membre
in Adunarea Generale decat in baza unui mandat special, acordat expres, in
prealabil, prin hotarare a Autoritatili Locale al carei reprezentant este.
(2) Hotărârile
luate de Adunarea Generala a Asociatiei trebuie aduse la cunostinta
Autoritatilor Locale membre in termen de cel mult zile de la adoptare. Aceste
hotarari sunt asimilate actelor administrative si lor li se aplica toate prevederile
legale privind aducerea lor la cunostinta publica de catre secretarii fiecarei
unitati administrativ-teritoriale membre. De asemenea Asociatia este obligata
sa publice toate hotararile Adunarii Generale pe propria pagina de internet.
Consiliul Director
Art. 23. - (1) Consiliul Director este organul executiv de
conducere al Asociației, format din Președintele Asociației și încă 2 (doi)
membri numiți de Adunarea Generala, pe o perioada de 4 ani. Componenta
Consiliului Director va asigura cat mai bine reprezentativitatea in cadrul
acestui organ a tuturor membrilor Asociatiei, utilizand principiul
reprezentarii prin rotatie.
(2) Președintele Asociației este și Președinte al Consiliului Director.
Art. 24. - Sunt numiți în calitate de membri ai primului
Consiliu Director:
Art. 25. -
Consiliul Director asigură punerea în executare a
hotărârilor Consiliului de Administrație. În exercitarea competențelor sale,
Consiliul Director:
a)
prezintă Adunarea Generala raportul de activitate pe perioada anterioară,
executarea bugetului de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil, proiectul
bugetului de venituri și cheltuieli al exercițiului financiar viitor și proiectul programelor
Asociației;
b)
încheie acte juridice în numele și pe seama Asociației, cu excepția
contractelor a căror valoare depășește echivalentul în lei al sumei de 5000
Euro.
c) asigura elaborarea strategiilor privind
imbunatatirea si dezvoltarea Serviciilor, utilizand principiul planificarii
strategice multianuale, a programelor de reabilitare, extindere si modernizare
a sistemelor de utilitati publice existente, a programelor de infiintare a unor
noi sisteme, inclusiv cu consultarea Operatorului, precum si a programelor de
protectie a mediului, pe care le supune spre aprobarea Adunarii Generale a
Asociatiei;
d) asigura elaborarea Caietului de Sarcini si a
Regulamentului consolidat si armonizat al Serviciilor pentru intreaga Arie a
Delegarii, pe care le supune spre aprobare Adunarii Generale a Asociatiei;
e) indeplineste orice alte atributii prevazute in
statut sau stabilite de Adunarea Generala.
Art. 26.
Membrii Consiliului Director sunt răspunzători pentru activitatea lor în conformitate
cu legislația în vigoare.
Art. 27. (1)
Consiliul Director se întrunește în ședințe, o dată la două săptămâni sau ori
de câte ori este nevoie, la convocarea Președintelui Asociației.
(2) Deciziile Consiliului Director se iau în prezența a tuturor celor trei
membri, cu votul favorabil a cel puțin doi dintre ei.
Controlul Financiar a Asociației
Art. 28. (1) Controlul financiar intern al Asociației este
asigurat de un cenzor numit de Consiliul de Administrație pentru o perioadă de
1 (un) an, cu posibilitatea prelungirii.
(2) Primul cenzor
al Asociației este TUNARU FLORIN
(3) Cenzorul are
atribuțiile prevăzute de lege.
Art. 29. Asociația se dizolvă :
-
de drept;
-
prin hotărârea instanței judecătorești competente;
-
prin hotărârea Adunarii Generale.
Art. 30. Asociația se dizolvă de drept prin:
-
imposibilitatea realizării scopului și obiectivelor pentru care a fost
constituită, dacă în termen de 3 (trei) luni de la constatarea unui astfel de
fapt nu se produce schimbarea acestui scop;
-
imposibilitatea constituirii Adunarii Generale sau a Consiliului Director
în conformitate cu prezentul Statut, dacă această situație durează mai mult de
un an de la data la care Adunarea Generala
sau, după caz, Consiliul Director trebuia să se constituie;
-
reducerea numărului de asociați sub limita de trei, dacă acesta nu a fost
completat în termenul legal prevăzut în acest scop.
Art. 31. Asociația se dizolvă prin hotărârea instanței
judecătorești competente când:
-
scopul sau activitatea sa au devenit ilicite sau contrare ordinii publice;
-
realizarea scopului său este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare
ordinii publice;
-
Asociația urmărește un alt scop decât acela pentru care s-a constituit;
-
Asociația a devenit insolvabilă.
Art. 32. (1) Lichidarea Asociației se va face în condițiile
prevăzute de lege.
Art. 33. (1) După terminarea lichidării, lichidatorii trebuie
să ceară radierea Asociației din Registrul asociațiilor și fundațiilor.
(2) Asociația își
încetează existența la data radierii ei din Registrul asociațiilor și
fundațiilor.
CAPITOLUL VIII DISPOZIȚII FINALE
Art. 34. (1) Prezentul Statut poate fi modificat doar prin Acte
Adiționale semnate de reprezentanții tuturor Părților, special împuterniciți în
acest scop.
(2) Prezentul
Statut este guvernat de legea română. In situatia in care intervin modificari
ale legislatiei in domeniu, prezentul Statut va fi modificat in conformitate cu
noile prevederi.
(3) Toate
disputele născute din sau în legătură cu acest Statut, inclusiv orice problemă
privind interpretarea, validitatea sau încetarea acestuia, care nu pot fi
rezolvate pe cale amiabilă, vor fi deduse spre soluționare instanțelor
judecătorești competente.
Prezentul Statut a fost semnat în 10 (zece) exemplare
originale, astăzi, data autentificării sale.
ASOCIATII
Municipiul Alexandria
Prin Slabescu Constantin
(semnatura)
Municipiul Turnu Magurele
Prin Mohanu Nicolae
(semnatura)
Municipiul Rosiorii de Vede
Prin Nutu Ion
(semnatura)
Orasul Videle
Prin Militaru Lucian
(semnatura)
Orasul Zimnicea
Prin Parvu Petre
(semnatura)
Judetul Teleorman
Prin Dragnea Liviu Nicolae
(semnatura)
P R E Ș E D I N T E,
Liviu Nicolae
Dragnea