CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN

 

 

                                                                                                            ANEXA  nr. 1

                                                                                                                  la Hotărârea  nr.130 din 26 octombrie 2007

                                                                                    

 

                                                                                                                      

STATUTUL ASOCIAȚIEI  de  DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ

„TELEORMANUL ”

 

Asociații :

 

1.      Municipiul Alexandria, prin Consiliul Local al municipiului Alexandria, reprezentat de Slabescu Constantin, în calitate de [Primar], legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 99/31.07.2006modificata prin HCL nr .28/30.03.2007.;

 

2.      Muncipiul Turnu Magurele, prin Consiliul Local al municipiului Turnu Magurele, reprezentat de Mohanu Nicolae, în calitate de [Primar], legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 72 / 27.04.2007;

 

3.      Municipiul Rosiorii de Vede, prin Consiliul Local al municipiului Rosiorii de Vede, reprezentat de Nutu Ion, în calitate de [Primar], legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 37/28 martie 2007.;

 

4.      Orasul Videle, prin Consiliul Local al orasului Videle, reprezentat de Militaru Lucian, in calitate de [Primar], legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr.37/26.04.2007;

 

5.      Orasul Zimnicea, prin Consiliul Local al orasului Zimnicea, reprezentat de Pirvu Petre, in calitate de [Primar], legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 22/30.03.2007 ;

 

6.      Județul Teleorman, prin Consiliul Județean Teleorman, reprezentat de Dragnea Liviu Nicolae, în calitate de [Președinte al Consiliului Județean], legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Județean nr. 52/24.04.2007  ;

 

 

Având în vedere că :

 

 

 

Ne exprimăm voința de a coopera și de a ne asocia în conformitate cu prevederile Legii administrației publice locale nr. 215/2001 republicata, ale Legii serviciilor comunitare de utilitati publice nr.51/2006, ale Legii serviciului public de alimentare cu apa si de canalizare nr. 241/2006 si ale Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitar㠄TELEORMANUL” (denumită în cele ce urmeaz㠄Asociația”), in scopul de a realiza in comun proiecte de dezvoltare a infrastructurii aferente  Serviciilor pe baza strategiei de dezvoltare la nivelul Judetului Teleorman si de a furniza Serviciile in comun prin intermediul unui operator comun unic.

 

 

CAPITOLUL I –DENUMIREA, SEDIUL ȘI DURATA ASOCIAȚIEI

 

Art. 1. – Denumirea Asociației  este Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara  «TELEORMANUL », conform dovezii nr. 50836 din 26.03.2007, eliberată de Ministerul Justiției, privind disponibilitatea denumirii Asociației.

 

Art. 2. – (1) Sediul Asociației este în România, municipiul Alexandria, str.Vedea, nr.31, judetul Teleorman.

(2) Sediul Asociației va putea fi mutat în orice alt loc în baza unei Hotărâri a Consiliului de Administrație al Asociației.

 

Art. 3. – Asociația este constituită pe o durată nedeterminată, începând cu data înscrierii sale în Registrul asociațiilor și fundațiilor.

 

 

CAPITOLUL II – SCOPUL ȘI OBIECTIVELE ASOCIAȚIEI

 

Art. 4. – Asociația are ca scop realizarea în comun a proiectelor de dezvoltare a infrastructurii aferente Serviciilor pe baza strategiei de dezvoltare la nivelul Județului Teleorman și furnizarea în comun a Serviciilor, forma de gestiune  fiind gestiunea delegata, ce se va realiza in baza unui Contract de Delegare a gestiunii Serviciilor pe termen lung, catre un operator comun unic („Operatorul”) conform legislatiei in vigoare.

 

Părțile declară că interesul comun ce stă la baza Asociației este legat de interesul general al locuitorilor din Județul Teleorman , pentru îmbunătățirea Serviciilor, de cresterea capacitatii de atragere a fondurilor externe nerambursabile pentru finanțarea investițiilor necesare privind Serviciile, precum și de crearea unui operator profesionist care sa implementeze programul de investitii aprobat de catre Parti, care sa functioneze pe principii de eficienta si sa asigure servicii de calitate in conditiile unor tarife acceptabile pentru populatie.

 

Art. 5. – Obiectivele Asociației sunt următoarele:

a)      Sa incheie Contractul de Delegare a gestunii Serviciilor cu Operatorul, prevazut la art.18 alin.2 lit.a) din prezentul Statut, in numele si pe seama unitatilor administrativ teritoriale membre care vor constitui impreuna Autoritatea Delegata;

b)        exercite drepturile specifice de control si informare, privind Operatorul, conform prezentului Statut  si Actul Constutiv al Operatorului ;

c)      Să constituie interfata pentru discutii si sa fie un partener pentru Autoritatile Locale in ceea ce priveste aspectele de dezvoltare si de gestiune a Serviciilor, in scopul de a coordona politicile si actiunile de interes intercomunitar ;

d)      Sa pregateasca si sa promoveze strategia de dezvoltare a Serviciilor ;

e)      Sa elaboreze Caietele de sarcini (masterplanul) si Regulamentul consolidat si armonizat al Serviciilor pentru intreaga Arie a Delegarii, precum si Regulamentul de organizare si functionare al Operatorului ;

f)        Sa vegheze la punerea in aplicare a proiectelor de investitii incredintate Operatorului in temeiul Contractului de Delegare ;

g)       Să monitorizeze respectarea obligațiilor asumate de Operator prin Contractul de Delegare, îndeosebi în ceea ce privește realizarea indicatorilor de performanță, executarea lucrarilor incredintate Operatorului  si calitatea Serviciilor furnizate utilizatorilor ;

h)      Să identifice și să propună orice acțiuni vizând realizarea obiectivelor Autorităților Locale în legătură cu Serviciile :

·        păstrarea tarifelor la un nivel care sa respecte limitele de suportabilitate ale populatiei si principiul poluatorul plateste, in conformitate cu art.18 al.2 lit.d) din prezentul Statut,

·        cresterea progresiva a nivelului de acoperire al Serviciilor,

·        buna prestare din punct de vedere tehnic a Serviciilor și gestiunea administrativă și comercială eficientă a acestora,

·        menținerea calității tehnice și întreținerea eficientă a echipamentelor și lucrărilor legate de Servicii,

·        buna gestiune a resurselor umane.

i)        Să fie un pol al competențelor administrative, financiare, tehnice și economice în beneficiul Autorităților Locale și al Serviciilor;

j)        Să acorde ajutor Autorităților Locale și Operatorului în vederea obținerii resurselor financiare  necesare implementării Programul de Dezvoltare a Serviciilor și, dacă este cazul, să obțină astfel de fonduri care vor fi puse la dispoziția Operatorului.

 

CAPITOLUL III – PATRIMONIUL ASOCIAȚIEI

 

Art. 6. – (1) Patrimoniul  Asociației este compus  din patrimoniul initial, pe de o parte, si de patrimoniul pe care Partile il vor da in administrare pentru exercitarea competentelor legate de gestiunea Serviciilor, pe de alta parte in conditiile prevazute de lege. 

(2) Patrimoniul initial al Asociatiei este de 30.000 constituit din contribuția în numerar a asociaților, după cum urmează :

(3) In conditiile prevazute de lege, bunurile date in administrare de catre Parti pentru exercitarea competentelor legate de gestiunea Serviciilor vor fi inregistrate contabil ca mijloace fixe in parte de Activ a Bilantului Asociatiei si respectiv fie ca drepturi ale Partilor in parte de Pasiv a Bilantului Asociatiei , fie, daca bunurile sunt finantate de catre terti, in Pasiv la Finantari de catre Terti. 

Art. 7. – Sursele de venit ale Asociației sunt următoarele :

a)      Cotizațiile membrilor săi și alte contribuții de la bugetele Autorităților Locale ;

b)      Dobânzile și dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiții legale ;

c)      Dividendele societăților comerciale la care Asociația este asociat/acționar ;

d)      Veniturile realizate din activități economice directe ;

e)      Donații, sponsorizări sau legate ;

f)        Orice alte surse legale de venituri.

 

Art. 8. – Asociația nu va desfasura  activități economice directe.

 

Art. 9. – Asociația are un buget propriu de venituri și cheltuieli. Situațiile financiare se întocmesc în conformitate cu legislația în vigoare.

 

CAPITOLUL IV -  ASOCIAȚII

 

Art. 10. – Asociații au următoarele drepturi :

a)      Să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale Asociației;

b)      Să participe la luarea hotărârilor care privesc activitatea Asociației;

c)      Să primească la cerere toate informațiile disponibile care privesc activitatea Asociației.

 

Art. 11. – Asociații au următoarele obligații :

a)      Să respecte Statutul, Actul Constitutiv și hotărârile organelor de conducere ale Asociației;

b)      Să plătească cotizația anuală, fixată la suma de 10.000 lei/an ;

c)      Să promoveze și să participe activ la acțiunile desfășurate de Asociație ;

d)      Să desemneze un membru în Adunarea Generala a Asociației.

 

Art. 12. – (1) Calitatea de asociat încetează în cazul retragerii din Asociație.  Retragerea din Asociatie nu poate avea loc decat in situatia in care Asociatul respectiv renunta unilateral la Contractul de Delegarera (rascumparare).

(2) Dacă oricare dintre Asociați dorește să se retragă din Asociație, această Parte va notifica Președintelui Asociației și celorlalți Asociați  intenția sa.

(3) Adunarea Generala a Asociației va analiza consecințele retragerii planificate și va propune Părților modificările care să fie operate la Actul Constitutiv al Operatorului și/sau la Contractul de Delegare (în special în ceea ce privește Lista de Investiții și Planul de Finanțare al său), conform prevederilor Contractului de Delegare.

(4) Președintele Asociației va convoca Adunarea Generala în cel mult 30 zile de la data retragerii unuia dintre Asociați, pentru a modifica corespunzător prezentul Statut și Actul Constitutiv al Asociației.

(5) Orice membru care se retrage din Asociatie este obligat sa plateasca:

a)      sumele corespunzatoare rambursarii, de catre Operator, a imprumuturilor contractate,  pentru finantarea dezvoltarii (modernizarea, reabilitarea, bunuri noi indiferent daca sunt extinderi sau inlocuiri) infrastructuri aferente Serviciilor respectivului membru, de care a beneficiat in perioada in care a fost membru al Asociatiei plus cheltuielile aferente acestor imprumuturi;

b)      sumele corespunzatoare investitiilor de care a beneficiat in perioada in care a fost membru al Asociatiei, altele decat cele prevazute la lit.a);

c)      sumele corespunzatoare raspunderii Contractului de Delegare prevazute de acesta.

Art. 13. –Asociația poate accepta noi membri cu consimțământul tuturor Asociaților, exprimat prin hotarare a Consiliului Local sau Judetean, dupa caz, si cu incheierea unui act aditional la prezentul Statut, prin care noii membrii sunt mentionati in preambulul Statutului.  Orice unitate administrativ-teritoriala care devine membru al Asociatiei accepta in totalitate prevederile prezentului Statut si deleaga gestiunea Serviciilor Operatorului, prin act aditional la Contractul de Delegare, semnat de Asociatie in numele si pe seama unitatii administrativ-teritoriale respective.

 

 

 

 

CAPITOLUL V – ORGANELE  ASOCIAȚIEI

 

Adunarea Generală a Asociației

 

Art. 14. – (1) Adunarea Generale este organul de conducere al Asociației, format din toti reprezentantii desemnati de Autoritatile Locale.

(2) Fiecare Autoritate Locală va desemna un reprezentant ca membru în Adunarea Generala a Asociației. Mandatul reprezentaților este valabil de la data numirii acestora până la data revocării/înlocuirii lor, prin hotărârea Autorității Locale competente.

(3) Fiecare Autoritate Locală va depune toate diligențele pentru a-și asigura reprezentarea permanentă în cadrul Adunarii Generale a Asociației.

(4) Hotărârile de numire/ revocare/ înlocuire a reprezentanților vor fi transmise, în copie, Părților și Consiliului de Administrație numit în termen de 30 zile calendaristice de la data emiterii lor.

 

Art. 15. – Sunt numiți în calitate de membri ai primei Adunari Generale:

-         Dl. Dumitrescu Mircea., numit de Consiliul Local al municipiul Alexandria

-         Dl. Pitis Petre , numit de Consiliul Local al municipiul Turnu Magurele

-         Dl. Fierascu  Daniel , numit de Consiliul Local al municipiul Rosiori de Vede

-         Dl. Dobanda Marian., numit de Consiliul Local al orasului Videle

-         Dl.   Parvu   Petre  ., numit de Consiliul Local al orasului Zimnicea

-         Dl. Neatu Gabriel.., numit de Consiliul Județean Teleorman

 

Art. 16. –  Adunarea Generala  alege dintre membrii săi pe Președintele Asociației care are atribuțiile prevăzute în prezentul Statut și care reprezintă Asociația în raporturile cu terții, cu excepția situațiile în care se prevede expres altfel.

 

Art. 17.  (1) Adunarea Generala îndeplinește atribuțiile care îi revin Adunării Generale conform art. 21 al. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2001 cu privire la asociații și fundații precum si atributiile speciale prevazute de prezentul Statut, in exercitarea competentelor privind Serviciile Delegate incredintate de catre Autoritatile Locale membre,si drepturile speciale acordate de Actul Constitutiv al Operatorului prevazut la art.18 al.2 lit. a) din prezentul Statut.

(2) Principalele atributii ale Adunarii Generale a Asociatiei sunt:

a)      stabilirea strategiei și a obiectivelor generale ale Asociației;

b)      aprobarea raportului de activitate al Consiliului Director pentru perioada anterioara, situatiilor financiare ale Asociatiei pentru exercitiul incheiat si proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Asociatiei pentru urmatorul exercitiu financiar. 

c)      alegerea și revocarea membrilor Consiliului Director;

d)      alegerea și revocarea cenzorului sau, după caz, a membrilor comisiei de cenzori;

e)      înființarea de filiale;

f)        aprobarea contractelor a căror valoare depășește echivalentul în lei al sumei de 5000 Euro ;

g)      modificarea Actului Constitutiv și a Statutului Asociatiei;

h)      dizolvarea și lichidarea Asociației, precum și stabilirea destinației bunurilor rămase după lichidare;

i)        aprobarea primirii de noi membri in Asociatie si a retragerii unor membrii din Asociatue;

j)        orice alte atribuții prevăzute în lege sau în Statut.

(3) Prin prezentul Statut, Autoritatile Locale membre incredinteaza Asociatiei dreptul ca, prin Adunarea Generala, sa exercite in numele si pe seama lor urmatoarele atributii legate de Servicii

(a)    aprobarea strategiilor privind imbunatatirea si dezvoltarea Serviciilor, a programelor de reabilitare, extindere si modernizare a sistemelor de utilitati publice existente, a programelor de infiintare a unor noi sisteme, precum si a programului de protectie a mediului, prezentat de Consiliul Director al Asociatiei;

(b)   coordonarea proectarii si executiei lucrarilor tehnico-edilitare, in scopul realizarii acestora intr-o conceptie unitara si corelata cu programele de dezvoltare economico-sociala a localitatilor, de amenajare a teritoriului, urbanism si mediu;

(c)    asigurarea gestiunii si administrarii Serviciilor de catre Operator pe criterii de eficienta economica si manageriala, avand ca obiectiv atingerea si respectarea indicatorilor de performanta a Serviciilor, stabiliti prin contract de delegare a gestiunii;

(d)   consultarea asociatiilor utilizatorilor in vederea stabilirii politicilor si strategiilor locale si a modalitatilor de organizare si functionare a Serviciilor;

(e)    medierea conflictelor dintre utilizatori si Operator, la cererea unuia dintre parti;

(f)     monitorizarea si controlul modului de respectare a obligatiilor si responsabilitatilor asumate de Operator prin Contract de Delegare cu privire la:

-         modul de respectare si de indeplinire a obligatiilor contractuale asumate de Operator, in special respectarea indicatorilor de performanta, inclusiv in relatie cu utilizatorii,

-         modul de administrare, exploatare, conservare si mentinere in functiune, dezvoltare sau modernizare a sistemelor de utilitati publ;ice, mai ales exploatarea eficienta si in conditii de siguranta a sistemelor de utilitati publice sau a altor bunuri apartinand patrimoniului public si/sau privat al unitatilor administrativ-teritoriale, aferente Serviciilor,

-         asigurarea protectiei mediului si a domeniului public,

-         asigurarea protectiei utilizatorilor;

(g)    solicitarea de informatii cu privire la nivelul si calitatea Serviciilor                 furnizate/prestate si cu privire la modul de intretinere, exploatare si administrare a bunurilor din proprietatea publica sau privata a unitatilor administrativ-teritoriale, incredintate pentru realizarea Serviciilor;

(h)    invitarea Operatorului pentru audieri, in vederea concilierii diferendelor aparute in relatia cu utilizatorii Serviciilor,

(i)      stabilirea unei politici tarifare coerente la nivelul intregii Arii a Delegarii prevazute in Contractul de Delegare;

(j)     de la data la care Autoritatile Locale membre hotarasc trecerea la un sistem de tarif unic, aprobarea modulului de formare si a stabilirii preturilor si tarifelor, respectiv ajustarea si modificarea preturilor si tarifelor propuse de Operator;

(k)   monitorizarea respectarii angajamentelor asumate fata de Operator prin clauzele contractuale stabilite prin Contractul de Delegare in situatia in care Operatorul nu respecta nivelul indicatorilor de performanta si eficienta la care s-a obligat si nu asigura continuitatea Serviciilor;

(l)      aprobarea Caietului de Sarcini si a Regulamentului consolidat si armonizat al serviciilor pentru intreaga arie a Delegarii, prezentate de Consiliul Director;

(m)  pastrarea, in conditiile legii, a confidentialitatii datelor si informatiilor economico-financiare privind activitatea Operatorului, altele decat cele de interes public;

      4) Adunarea Generala a Asociatiei adopta de asemenea orice hotararii in exercitarea drepturilor speciale acordate Asociatiei prin Actul Constitutiv al Operatorului infiintat conform art.18 alin.(2) lit. a) din prezentul Statut.

 

Art. 18. –  (1)In temeiul art. 17 alin. 3 din prezentul Statut, Adunarea Generala delibereaza asupra aspectelor legate de obiectivele Asociatiei,, având în vedere interesul său comun, în special:

-     Operatorul

-          Contractul de Delegare

-          Masterplan-ul pentru Servicii ( caiet de sarcini si lista de investitii)

-          Politica de tarife

 

(2) În legătură cu acestea, Părțile declară că :

 

a) Operatorul

1.  Operatorul va fi o societate comerciala infiintata intr-una dintre formele prevazute de legislatia privind societatile comerciale, avand ca actionari toate sau o parte dintre unitatile administrativ-teritoriale membre ale Asociatiei.  

2. Operatorul va avea ca obiect principal de activitate furnizarea de Servicii pentru  Autoritățile Locale semnatare ale prezentului Statut.

3. Asociatia va fi consultata cu privire la propunerile de modificare a Actul Constitutiv al Operatorului, inainte de aprobarea acestora. Autoritatile Locale vor respecta avizul Asociatiei.

4. Asociatia va exercita drepturi speciale de control si informare care ii sunt acordate prin Actul Constitutiv al Operatorului.

 

b) Contractul de Delegare a Gestiunii Serviciilor

1. Partile incredinteaza Asociatiei, prin prezentul Statut, exercitiul competentelor lor privind Serviciile, prevazute la  art. 17 alin.3 de mai sus.

2. Contracul de Delegare va fi semnat pe de o parte de Asociatie, in numele si pe seama unitatilor administrativ-teritoriale membre care vor avea impreuna calitatea de Autoritate Delegata, si pe de alta parte de Operator.

3. Prin Contractul de Delegare, Asociatia, in numele si pe seama Autoritățile Locale membre, va conferi Operatorului dreptul exclusiv de a furniza Serviciile, ca servicii publice, în cadrul ariei geografice a teritoriului lor, precum și concesiunea exclusivă asupra bunurilor publice  care constituie sistemele de alimentare cu apă și de canalizare aferente Serviciilor, si private aferente Serviciilor. Operatorul va fi responsabil de implementarea programelor de investitii convenite de Parti, va intretine, moderniza, reabilita si extinde sistemele de alimentare cu apa si de canalizare si va gestiona Serviciile pe riscul si raspunderea sa, conform dispozitiilor Contractului de Delegare.

4.  Adunare Generala a Asociației va monitoriza îndeplinirea de către Operator a obligațiilor ce-i incumbă în temeiul Contractului de Delegare.

5. Asociatia, in temeiul dreptului de exercitare a competentelor membrilor sai legate de Servicii, care ii sunt conferite prin prezentul Statut, va exercita in numele si pe seama Autoritatilor Locale membre, drepturile si obligatiile contractuale care le revin acestora in calitate de Autoritate Delegata.

 

c) Masterplan-ul pentru Servicii (caietul de sarcini si lista de investitii)

1.Masterplan-ul va fi elaborat si actualizat periodic, tinand seama de nevoile specifice ale fiecarei Parti.

2. Sursele de finanțare a investițiilor pot fi fonduri nerambursabile acordate de Uniunea Europeană sau instituții financiare, fonduri de la bugetele locale ale Autorităților Locale, fondurile proprii sau atrase ale Operatorului.

3. Lista de Investiții și Planul de Finanțare a Investițiilor, cuprinse in Masterplan, vor fi discutate în ședințele Adunarii Generale a Asociației și aprobate de fiecare dintre Autoritățile Locale. Acestea vor face parte integrantă din Contractul de Delegare.

4. Studiile de Fezabilitate aferente Listelor de Investitii vor fi supuse avizului consultativ al Asociatiei inainte de a fi aprobat de Autoritatile Locale membre vizate de respectiva Lista de Investitii.

 

d) Politica tarifară

1. Fiecare Autoritate Locală va aproba tarifele care vor fi aplicate de Operator în aria geografică corespunzătoare competenței teritoriale a acesteia, conform politicii tarifare stabilite de Asociatie si dupa consultari prealabile in cadrul Asociatiei. Tarifele vor fi stabilit,  ajustate și modificate conform legislației în vigoare.

2. De indata ce Partile vor hotara trecerea la un sistem de Tarif Unic pentru intreaga arie a delegarii de gestiune, Asociatia va avea atributia de a aproba stabilirea, ajustarea si modificarea acestui tarif unic, in numele si pe seama unitatilor administrativ-teritorialr membre.

 

Art. 19. – Membrii Adunarii Generale  sunt răspunzători pentru activitatea lor în conformitate cu legislația în vigoare.

 

Art. 20. – (1) Adunarea Generala  va fi convocat cel puțin o dată la 3 (trei) luni sau ori de câte ori este necesar, de către Președintele Asociației sau de un număr de cel puțin 2/3, din  membri.

(2) Convocarea va fi transmisă prin scrisoare, fax sau e-mail cu cel puțin 3 zile calendaristice înainte de data ședinței și va cuprinde data, ora, locul și ordinea de zi a ședinței.

(3) Participanții la ședințele Adunarii Generale a Asociatiei vor fi reprezentanții numiți de Autoritățile Locale.

(4) Ședințele Adunarii Generale  a Asociației vor fi conduse de Președintele Asociației sau, în absența acestuia de persoana desemnată de Adunarea Generala  dintre membrii săi.

(5) Adunarea Generala va alege dintre participanții la ședință un secretar care va redacta procesul verbal al ședinței.

(6) Procesul verbal este semnat de Președinte și de secretar. O copie a procesului verbal va fi transmisă, în termen de 3 (trei) zile calendaristice de la data ședinței, fiecărei Autorități Locale, indiferent dacă reprezentantul acesteia a fost sau nu prezent la ședință.

 

Art. 21. – (1) Fiecare membru al Adunarii Generale are un vot egal în Adunarea Generala. Dreptul de vot nu poate fi transmis.

(2) Pentru a fi valabile hotărârile Adunarii Generale adoptate in exercitarea atributiilor prevazute la art.17 alin. (2) lit.a), g)din prezentul Statut  se iau în prezența a 3/4 din membri și cu  majoritatea voturilor membrilor prezenti. Daca la prima convocare cvorumul nu este indeplinit, Adunarea Generala sa convoaca pentru o data ulterioara, care nu poate fi mai tarziu de 15 zile calendaristice de la data stabilita pentru prima convocare, iar la a doua convocare Adunarea Generala este valabil intrunita indiferent de numarul de membri prezenti. 

(3) Dacă această hotărârea Adunarii Generale  privește în mod direct Serviciile sau bunurile care aparțin unei anumite Autorități Locale, nici o Hotărâre nu poate fi luată fără votul favorabil al reprezentantului respectivei Autorități Locale.

(4) Pentru a fi valabile hotararile Adunarii Generale adoptate in exercitarea atributiilor prevazute la art. 17 alin.(3) lit.b)-h), k) si m) si la art. 17 alin.(4) din prezentul Statut se iau in prezenta tuturor membrilor, cvorum obligatoriu la oricare convocare, si cu votul favorabil fie a cel putin jumatate din numarul Autoritatilor Locale membre care insumeaza cel putin 2/3 din numarul total al populatiei membrilor Asociatiei, fie a cel putin 2/3 din numarul Autoritatilor Locale membre care insumeaza cel putin jumatate din numarul total al populatiei membrilor Asociatiei. Pentru luare acestor hotarari este necesar ca printre cei care voteaza favorabil sa se numere reprezentantul Judetului  Teleorman.

(5) Pentru a fi valabile hotararile Adunarii Generale adoptate in exercitarea atributiilor prevazute la art.17 alin. (2) lit. h)-j) si art. 17 alin. (3) lit. a), j), i) si l) din prezentul Statut se iau in prezenta tuturor membrilor, cvorum obligatoriu la oricare convocare, si cu votul favorabil al tuturor Autoritatilor Locale membre ale Asociatiei.

Art. 22. –(1) Hotărârile Adunarii Generale luate in exercitarea atributiilor prevazute la art.17 alin.(2) lit.h)-j) si art. 17 alin. (3) lit. a), i), j) si l) nu pot fi votate de reprezentantii Autoritatilor Locale membre in Adunarea Generale decat in baza unui mandat special, acordat expres, in prealabil, prin hotarare a Autoritatili Locale al carei reprezentant este.

(2) Hotărârile luate de Adunarea Generala a Asociatiei trebuie aduse la cunostinta Autoritatilor Locale membre in termen de cel mult              zile de la adoptare. Aceste hotarari sunt asimilate actelor administrative si lor li se aplica toate prevederile legale privind aducerea lor la cunostinta publica de catre secretarii fiecarei unitati administrativ-teritoriale membre. De asemenea Asociatia este obligata sa publice toate hotararile Adunarii Generale pe propria pagina de internet.

 

Consiliul Director

 

Art. 23. - (1) Consiliul Director este organul executiv de conducere al Asociației, format din Președintele Asociației și încă 2 (doi) membri numiți de Adunarea Generala, pe o perioada de 4 ani. Componenta Consiliului Director va asigura cat mai bine reprezentativitatea in cadrul acestui organ a tuturor membrilor Asociatiei, utilizand principiul reprezentarii prin rotatie.

(2) Președintele Asociației este și Președinte al Consiliului Director.

 

Art. 24. -  Sunt numiți în calitate de membri ai primului Consiliu Director:

 

Art. 25. -  Consiliul Director asigură punerea în executare a hotărârilor Consiliului de Administrație. În exercitarea competențelor sale, Consiliul Director:

a) prezintă Adunarea Generala raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al exercițiului  financiar viitor și proiectul programelor Asociației;

b) încheie acte juridice în numele și pe seama Asociației, cu excepția contractelor a căror valoare depășește echivalentul în lei al sumei de 5000 Euro.

 c) asigura elaborarea strategiilor privind imbunatatirea si dezvoltarea Serviciilor, utilizand principiul planificarii strategice multianuale, a programelor de reabilitare, extindere si modernizare a sistemelor de utilitati publice existente, a programelor de infiintare a unor noi sisteme, inclusiv cu consultarea Operatorului, precum si a programelor de protectie a mediului, pe care le supune spre aprobarea Adunarii Generale a Asociatiei;

d) asigura elaborarea Caietului de Sarcini si a Regulamentului consolidat si armonizat al Serviciilor pentru intreaga Arie a Delegarii, pe care le supune spre aprobare Adunarii Generale a Asociatiei;

e) indeplineste orice alte atributii prevazute in statut sau stabilite de Adunarea Generala.

 

Art. 26. – Membrii Consiliului Director sunt răspunzători pentru activitatea lor în conformitate cu legislația în vigoare.

 

Art. 27. – (1) Consiliul Director se întrunește în ședințe, o dată la două săptămâni sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea Președintelui Asociației.

(2) Deciziile Consiliului Director se iau în prezența a tuturor celor trei membri, cu votul favorabil a cel puțin doi dintre ei.

 

Controlul Financiar a Asociației

 

Art. 28. – (1) Controlul financiar intern al Asociației este asigurat de un cenzor numit de Consiliul de Administrație pentru o perioadă de 1 (un) an, cu posibilitatea prelungirii.

(2) Primul cenzor al Asociației este  TUNARU FLORIN

(3) Cenzorul are atribuțiile prevăzute de lege.

 

CAPITOLUL VI –DIZOLVAREA ȘI LICHIDAREA

 

Art. 29. – Asociația se dizolvă :

-         de drept;

-         prin hotărârea instanței judecătorești competente;

-         prin hotărârea Adunarii Generale.

 

Art. 30. – Asociația se dizolvă de drept prin:

-         imposibilitatea realizării scopului și obiectivelor pentru care a fost constituită, dacă în termen de 3 (trei) luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop;

-         imposibilitatea constituirii Adunarii Generale sau a Consiliului Director în conformitate cu prezentul Statut, dacă această situație durează mai mult de un an de la data la care Adunarea Generala  sau, după caz, Consiliul Director trebuia să se constituie;

-         reducerea numărului de asociați sub limita de trei, dacă acesta nu a fost completat în termenul legal prevăzut în acest scop.

 

Art. 31. – Asociația se dizolvă prin hotărârea instanței judecătorești competente când:

-         scopul sau activitatea sa au devenit ilicite sau contrare ordinii publice;

-         realizarea scopului său este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;

-         Asociația urmărește un alt scop decât acela pentru care s-a constituit;

-         Asociația a devenit insolvabilă.

 

Art. 32. – (1) Lichidarea Asociației se va face în condițiile prevăzute de lege.

                                                                                            

Art. 33. – (1) După terminarea lichidării, lichidatorii trebuie să ceară radierea Asociației din Registrul asociațiilor și fundațiilor.

(2) Asociația își încetează existența la data radierii ei din Registrul asociațiilor și fundațiilor.

 

 

CAPITOLUL VIII – DISPOZIȚII FINALE

 

Art. 34. – (1) Prezentul Statut poate fi modificat doar prin Acte Adiționale semnate de reprezentanții tuturor Părților, special împuterniciți în acest scop.

(2) Prezentul Statut este guvernat de legea română. In situatia in care intervin modificari ale legislatiei in domeniu, prezentul Statut va fi modificat in conformitate cu noile prevederi.

(3) Toate disputele născute din sau în legătură cu acest Statut, inclusiv orice problemă privind interpretarea, validitatea sau încetarea acestuia, care nu pot fi rezolvate pe cale amiabilă, vor fi deduse spre soluționare instanțelor judecătorești competente.

Prezentul Statut a fost semnat în 10 (zece) exemplare originale, astăzi, data autentificării sale.

ASOCIATII

Municipiul Alexandria

Prin Slabescu Constantin

(semnatura)

 

Municipiul Turnu Magurele

Prin Mohanu Nicolae

(semnatura)

 

Municipiul Rosiorii de Vede

Prin Nutu Ion

(semnatura)

 

Orasul Videle

Prin Militaru Lucian

(semnatura)

 

Orasul Zimnicea

Prin Parvu Petre

(semnatura)

 

Judetul Teleorman

Prin Dragnea Liviu Nicolae

(semnatura)

 

 

 

 

   P R E Ș E D I N T E,    

Liviu Nicolae Dragnea