CONSILIUL JUDETEAN TELERMAN
Anexa nr.2
S T A T U T U L
Asociaţiei
“CENTRUL DE MANAGEMENT AL APEI
TURNU MAGURELE”
Capitolul I
Dispoziţii generale
Art.1.
Asociatia “CENTRUL
DE MANAGEMENT AL APEI TURNU MAGURELE” ia fiinta ca urmare a actului de vointa
exprimat de reprezentantii împuterniciti ai celor 3 persoane juridice,
semnatare ale Actului constitutiv intocmit la data de ______________
Capitolul II
Asociati
Art. 2 In baza
art. 1 alin.
1 si art. 4-14 din O.G. 26/ 2000 cu privire la
asociatii si fundatii precum si in baza art. 28 lit. d din Decretul nr. 31/ 54
privitor la persoanele fizice si
persoanele juridice au hotarat sa se asocieze urmatoarele unitati administrativ-teritoriale :
1. Judetul
Teleorman, persoana juridica de drept public, identificat prin codul de
inregistrare fiscala nr. 4652686,
prin
Consiliul Judetean Teleorman, cu sediul in strada Dunarii nr. 178, municipiul
Alexandria, reprezentat de dl. Liviu Nicolae Dragnea, Presedinte, domiciliat in
mun. Turnu Magurele, bd. Independentei, bl. T2, et. 3, ap. 14, judetul
Teleorman, posesor al CI, seria TR nr. 000002, CNP 1621028282204.
2. Municipiul
Turnu Magurele, persoana juridica de drept public, identificat prin codul
de inregistrare fiscala nr. 4253731, prin
Consiliul local, cu sediul in mun. Turnu Magurele, reprezentat de dl. Mohanu Nicolae, primar,
domiciliat in mun. Turnu Magurele, str. Independentei, bl. T5, ap. 4, posesor
al CI, seria TR nr. 212346, CNP 1461102343224.
si
3. S.C.Aqua Tur S.R.L.,
cu sediul in mun. Turnu Magurele, str. Stadionului, nr. 12 cod fiscal, Ro
18113185 prin reprezentantul sau legal Pitis Petre, Director, domiciliat in
mun. Turnu Magurele, str. Nicolae Balcescu, bl. C4, sc. 2. et. 2, ap. 15,
posesor al CI, seria TR nr.231196, CNP 1621018343222.
Art. 3 Pot dobandi calitatea de
asociat in conditiile prevazute de statut si alte persoane, cu respectarea legislatiei in
vigoare.
Capitolul III
Denumirea asociatiei; sediul;
durata
Art.4. Denumirea asociatiei
este “CENTRUL DE
MANAGEMENT AL APEI TURNU MAGURELE”.
Art.5.(1) Sediul asociatiei
este in Turnu Magurele, str. 1 Decembrie, nr. 5, cladirea Centru Administrativ,
et. 1, camera nr. 1, conform
contractului de comodat anexat.
(2) Sediul va putea fi schimbat,
in functie de necesitatile asociatiei, la o alta adresa, conform legislatiei in
vigoare.
Art.6. Durata de functionare a
Asociatiei “CENTRUL
DE MANAGEMENT AL APEI TURNU MAGURELE”
este pe termen nelimitat de la data inregistrarii
in Registrul asociatiilor si fundatiilor de pe langa Judecatoria TURNU
MAGURELE.
Capitolul IV
Scopul; obiective
Art.7. Scopul asociatiei ce se
infiinteaza il constituie:
- promovarea si reprezentarea concertata a
intereselor comune ale autoritatilor locale pe probleme de managementul apei in raporturile cu administratia publica
centrala si locala, cu organizatii neguvernamentale, cu autoritati locale si
regionale din alte tari, precum si cu institutii si organisme internationale.
Art.8. Asociatia va
urmari atingerea urmatoarelor obiective:
a) identificarea in teren a problemelor legate de cantitatea si calitatea
apei potabile, uzate si pluviale ca urmare a solicitarilor in acest sens,
b)
identificarea zonelor cu risc la inundatii,
c)
identificarea de programe de finantare nerambursabila a proiectelor ,
d) initierea
si dezvoltarea de proiecte in domeniul managementului apei,
e)
atragerea de parteneri interni si externi pentru dezvoltarea Centrului de
Management al Apei.
f)
promovarea unei politici de mediu active in acord cu interesele locale si cu
reglementarile interne si internationale,
g)realizarea
de parteneriate si infratiri cu localitati, provincii si regiuni din alte tari;
h)dezvoltarea
unui parteneriat eficient cu administratia publica centrala;
i)armonizarea intereselor
autoritatilor publice locale in vederea asigurarii unui management al apei
j)promovarea
unei politici de mediu active in acord cu interesele locale si cu
reglementarile interne si internationale;
k)formarea
unor echipe de specialisti in masura sa analizeze si sa propuna solutii pentru
un management al apei integrat si eficient al administratiei publice locale;
l)colaborarea
cu diferite structuri ale societatii civile in vederea asigurarii proximitatii
actului de guvernare si a promovarii constante a intereselor cetatenilor;
m)organizarea
de schimburi de experienta, stagii de pregatire si formare in tara si in
strainatate in domeniul managementului apei
n)infiintarea
sau colaborarea cu institutiile de specialitate, birouri, servicii, precum si
angajarea tuturor resurselor necesare pentru atingerea obiectivelor propuse;
o)alte obiective stabilite de organele de
conducere ale Asociatiei.
Capitolul V
Colaborari si asocieri
Art.9. Asociatia isi desfasoara
activitatea in colaborare cu autoritati ale administratiei publice locale,
judetene si centrale, cu serviciile descentralizate ale ministerelor, organisme
neguvernamentale, agenti economici si alte persoane fizice sau juridice din
tara si din strainatate.
Art.10. Pentru realizarea
obiectivelor stabilite, asociatia poate infiinta filiale, comisii cu activitate
temporara sau permanenta, grupe de lucru ori se poate asocia cu alte asociatii
si fundatii cu scop similar din tara si strainatate.
Capitolul VI
Patrimoniul initial al
asociatiei, venituri, fondul de
dezvoltare si activitatea
financiar-contabila
a)
cotizatia membrilor stabilita prin hotarare
a Adunarii generale;
b)
dobanzile si dividendele
rezultate din plasarea sumelor disponibile, in conditiile legii;
c)
dividendele societatilor
comerciale infiintate de asociatie;
d)
venituri realizate din
activitati economice directe;
e)
donatii, sponsorizari sau legate;
f)
resurse obtinute de la
bugetul de stat si/sau de la bugetele locale;
g)
venituri realizate din
diverse programe sau proiecte cu finantare interna si externa.
h)
alte venituri prevazute
de lege.
(2) Asociatia poate
infiinta societati comerciale. Dividendele obtinute de asociatie din
activitatile acestor societati comerciale, daca nu se reinvestesc in aceleasi
societati comerciale, se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului
asociatiei.
(3) Asociatia poate
desfasura orice alte activitati economice directe, daca acestea au caracter
accesoriu si sunt in stransa legatura cu scopul principal al persoanei
juridice.
Art.13.(1) Asociatia poate
constitui separat de patrimoniul sau un fond de dezvoltare cu destinatie
precisa, care serveste finantarii de proiecte de dezvoltare locala.
(2) Sursele de
finantare ale fondului de dezvoltare vor putea fi :
a)
fonduri alocate de unele organisme
internationale ;
b)
subventii de la bugetul statului ;
c)
contributii ale autoritatilor administratiei
publice locale si judetene ;
d)
alte surse.
Modul si procedurile de finantare a proiectelor se vor
stabili de catre Consiliul director.
Art.14.(1) Asociatia elaboreaza
bugetul de venituri si cheltuieli, precum si bilantul contabil, conform dispozitiilor
legale in vigoare. Anul financiar incepe la 1 ianuarie si se termina la 31
decembrie ale fiecarui an.
(2)
Daca se vor infiinta, filialele vor elabora buget de venituri si cheltuieli si
bilant contabil proprii, in limitele bugetului aprobat de catre Asociatie.
Art.15. Eventualele excedente
obtinute de Asociatia “CENTRUL DE MANAGEMENT AL APEI TURNU MAGURELE”
vor fi folosite numai pentru
realizarea scopului sau.
Art.16.(1) Procedurile
financiar-contabile utilizate vor fi cele reglementate de legislatia in
vigoare.
(2) Gestiunea Asociatiei si a filialelor, daca acestea se vor infiinta, se
tine de catre personal calificat retribuit si este supusa controlului periodic
al organului de controlul financiar al acesteia.
(3) Asociatia si filialele efectueaza plati in lei
sau in valuta prin caseriile proprii sau prin conturi deschise la bancile
comerciale.
Capitolul VII
Dobandirea si pierderea calitatii
de membru
Art.17.(1)
Calitatea
de membru al Asociatiei “CENTRUL DE MANAGEMENT AL APEI TURNU MAGURELE”
poate fi dobandita de catre orice
persoana juridica cu capacitate de exercitiu deplina care este de acord cu
prevederile statutului si care achita ca aport la patrimoniul social
contributia de 150 lei.
(2) Dobandirea calitatii de asociat se face la
cerere, cu votul a cel putin jumatate din membrii asociati.
Art.18.(1) Calitatea de membru
al Asociatiei “CENTRUL
DE MANAGEMENT AL APEI TURNU MAGURELE”
poate inceta in urmatoarele situatii:
a)
prin pierderea
personalitatii juridice, in conditiile legii;
b)
prin renuntare care
trebuie sa fie expresa si comunicata Consiliului director al Asociatiei;
c)
prin excludere, in
urmatoarele situatii:
- angajarea in activitati ce
contravin statutului, hotararilor si angajamentelor luate de organele de
conducere ale asociatiei;
- neplata cotizatiei in
conditiile stabilite de Consiliul director
(2) Excluderea se face prin hotararea Adunarii
generale a Asociatiei adoptata cu votul a cel putin 2/3 din membrii asociati.
Art.19. Membrii care se retrag
sau sunt exclusi nu au nici un drept asupra patrimoniului asociatiei.
Capitolul VIII
Drepturile si obligatiile
asociatiei
Art.20. Membrii asociatiei au
urmatoarele drepturi:
a)
sa beneficieze de fondul
de dezvoltare al asociatiei, in conditiile prezentului statut;
b)
sa duca la indeplinire
obiectivele stabilite prin statutul Asociatiei
c)
sa aleaga si sa fie alesi
in Consiliul director;
d)
sa beneficieze de serviciile asociatiei, de regula cu
plata unor tarife mai avantajoase decat cele stabilite pentru terte persoane;
e)
sa participe la
activitatea asociatiei cu studii, comunicari sau in orice alta forma;
f)
sa faca propuneri pentru completarea sau modificarea
statutului asociatiei.
g) sa participe
la programele de formare initiate de catre Asociatie in domeniul managementului
apei
Art.21.
Membrii asociatiei au
urmatoarele obligatii:
a) sa respecte prevederile
statutului si hotararile organelor de conducere ale asociatiei;
b) sa participe la actiunile
asociatiei si sa contribuie cu informatii si studii, in functie de necesitati;
c) sa nu intreprinda actiuni care
prin natura lor pot leza interesele asociatiei;
d) sa-si aduca contributia la
indeplinirea scopului asociatiei.
Capitolul IX
Organele de conducere,
administrare si
control ale asociatiei
Art.22.
Organele asociatiei sunt:
A)
adunarea generala;
B) consiliul
director;
C) cenzorul.
In lipsa reprezentantului legal, asociatii vor fi reprezentati la lucrarile
Adunarii generale de persoane
imputernicite de acesta.
(2) Competenta adunarii generale
cuprinde :
a) stabilirea strategiei si a
obiectivelor generale ale asociatiei;
b) aprobarea programului anual de
activitati al asociatiei;
c) aprobarea bugetului de
venituri si cheltuieli si a bilantului contabil;
d) aprobarea cotizatiei lunare
platita de catre membrii asociati;
e) alegerea si revocarea
membrilor consiliului director;
f) infiintarea de filiale ;
g) modificarea actului
constitutiv si a statutului asociatiei;
h) dizolvarea si lichidarea
asociatiei precum si stabilirea destinatiei bunurilor ramase dupa lichidare;
i) schimbarea sediului
asociatiei;
j) controlarea activitatii
consiliului director si a cenzorului;
k) orice alte atributii prevazute
de lege sau de statut.
(3) Adunarea generala se poate
intruni in sedinte ordinare si extraordinare.
(4) Adunarea generala ordinara se
intruneste cel putin o data pe an, de regula in primul trimestru.
(6) Atat Adunarea generala
ordinara cat si Adunarea generala extraordinara este valabil constituita in
prezenta majoritatii membrilor asociati.
(8) Adunarea generala ordinara se
convoaca fie de catre directorul executiv la propunerea membrilor Consiliului
director fie de catre Consiliul director cu cel putin 15 zile inainte prin
scrisoare recomandata cu confirmare de primire, fax sau nota telefonica.
In convocator se vor trece data,
ora, locul de desfasurare precum si ordinea de zi. Documentele sedintei vor
fi puse la dispozitia asociatilor cu 5
zile inainte de catre directorul executiv, care va asigura efectuarea
lucrarilor tehnice de secretariat ale asociatiei.
(10) Adunarea generala este
condusa de un presedinte, ales din randul membrilor asociati, asistat de
directorul executiv.
(12) Hotararile luate de Adunarea generala, in
limitele legii, ale actului constitutiv si statutului sunt obligatorii si
pentru asociatii care nu au luat parte la Adunarea generala sau au votat
impotriva.
Art.
24. (1) Consiliul director este compus din 3 membri, alesi de catre Adunarea generala pe baza
propunerilor facute de catre asociati.
(2) Revocarea membrilor Consiliului director se face pentru motive temeinice de catre
Adunarea generala cu votul a 2/3 din membri asociati.
(3) Consiliul director asigura
punerea in executare a hotararilor Adunarii generale.
(4) In exercitarea competentei sale, consiliul
director:
a)
prezinta Adunarii
generale raportul de activitate pe perioada anterioara, executarea bugetului de
venituri si cheltuieli, bilantul contabil, proiectul bugetului de venituri si
cheltuieli si proiectul programelor asociatiei;
b)
incheie acte juridice in
numele si pe seama asociatiei;
c)
aproba organigrama si politica de personal
ale asociatiei;
d)
numeste directorul executiv la propunerea
presedintelui Adunarii generale;
e)
elibereaza din functie si
sanctioneaza directorul executiv la propunerea presedintelui Adunarii generale,
conform prevederilor legale;
f)
indeplineste orice alte atributii prevazute in statut sau
stabilite de Adunarea generala;
(5) Regulile generale privind organizarea si functionarea Consiliului
director se stabilesc prin regulamentul ce va fi aprobat de Adunarea generala.
Art.25. Conducerea activitatii
curente a asociatiei se asigura de un director executiv, remunerat in
conditiile legii.
Art.26.(1) Consiliul director se
intruneste in sedinte lunare, si ori de cate ori este nevoie, fiind convocat de
directorul executiv.
(2) Pentru valabilitatea deciziilor
Consiliului director este necesara prezenta a cel putin 2/3 din membrii
Consiliului director.
(3) In exercitarea atributiilor sale, Consiliul director adopta decizii cu
majoritatea membrilor prezenti.
Art.27.(1) Controlul financiar
intern al asociatiei este asigurat de un cenzor ales de Adunarea Generala.
(2) In realizarea competentei sale, cenzorul:
a)
verifica modul in care este administrat
patrimoniul asociatiei;
b)
intocmeste rapoarte si le
prezinta adunarii generale;
c)
poate participa la sedintele consiliului
director fara drept de vot;
d)
indeplineste orice alte
atributii prevazute in statut sau stabilite de adunarea generala;
(3) Membrii consiliului director nu pot fi
cenzori.
(4) Regulile generale de organizare si functionare ale cenzorului
asociatiei se aproba de catre Adunarea generala.
Capitolul X
Dizolvarea si lichidarea
asociatiei
Art.28. Asociatia se
dizolva:
a) de drept;
b) prin hotarare judecatoreasca;
c) prin hotarare a adunarii generale.
Art.29. Asociatia se dizolva de drept prin:
-
implinirea
duratei pentru care a fost constituita;
-
imposibilitatea realizarii scopului pentru care a fost
constituita, daca in termen de 3 luni de la constatarea acestui fapt nu se
produce schimbarea acestui scop;
-
imposibilitatea constituirii adunarii generale sau a
constituirii Consiliului director, in conformitate cu Statutul asociatiei, daca
aceasta situatie dureaza mai mult de un an de la data la care potrivit
statutului, Adunarea generala sau, dupa caz, Consiliul director trebuia
constituit;
-
reducerea numarului de asociati sub numarul de 3, daca
acesta nu a fost complinit timp de 3 luni.
Art.30. Constatarea dizolvarii
se realizeaza prin hotarare a judecatoriei in circumscriptia careia se afla
sediul asociatiei, la cererea oricarei persoane interesate.
Art.31.(1) Asociatia se dizolva
prin hotarare judecatoreasca, la cererea oricarei persoane interesate:
a)
cand scopul sau
activitatea asociatiei a devenit ilicita sau contrara ordinii publice;
b)
cand realizarea scopului
este urmarita prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
c)
cand asociatia
urmareste un alt scop decat cel pentru care s-a constituit;
d)
cand asociatia a
devenit insolvabila;
e)
daca nu s-a obtinut autorizatia administrativa
prealabila pentru activitatile la care se cere aceasta autorizatie;
(2) Instanta competenta este
judecatoria in a carei circumscriptie isi are sediul asociatia.
Art.32.(1) Asociatia se poate
dizolva si prin hotararea adunarii generale.
(2) In termen de 15 zile de la data sedintei de
dizolvare, procesul-verbal, in forma autentica se depune la judecatoria in a
carei circumscriptie teritoriala isi are sediul asociatia, pentru a fi inscris
in registrul asociatiilor si fundatiilor.
Art.33.(1) In cazul dizolvarii
asociatiei, bunurile ramase in urma lichidarii nu se pot transmite catre
persoane fizice.
(2) Aceste bunuri pot fi transmise catre persoane juridice de drept privat
sau de drept public cu scop identic sau asemanator.
(3) Daca in termen de 6 luni de la terminarea
lichidarii, lichidatorii nu au reusit sa transmita bunurile in conditiile alin.
(2), bunurile ramase dupa lichidare vor fi atribuite de instanta competenta
unei persoane juridice cu scop identic sau asemanator.
(4) In cazul in care asociatia a fost dizolvata pentru motivele prevazute
la art. 31 alin. 1 lit.a)-c), bunurile ramase dupa lichidare vor fi preluate de
catre stat, prin Ministerul Finantelor sau, dupa caz, de comuna sau orasul in a
carui raza teritoriala asociatia isi avea sediul, daca aceasta din urma era de
interes local.
(5) Data transmiterii bunurilor este cea a
intocmirii procrsului-verbal de predare-preluare, daca prin acesta nu s-a
stabilit o data ulterioara.
Art.34(1) In cazurile de dizolvare prevazute de art. 31 si 32, lichidatorii vor
fi numiti prin insasi hotararea judecatoreasca.
(2) In cazul dizolvarii prevazute de art. 32, lichidatorii vor fi numiti de
catre Adunarea generala, sub sanctiunea lipsirii de efecte juridice a hotararii
de dizolvare.
(3) In toate cazurile, mandatul Consiliului
director inceteaza odata cu numirea lichidatorilor.
(4) Lichidatorii vor putea fi persoane fizice sau
persoane juridice. Reprezentantii permanenti – persoane fizice ale persoanei
juridice lichidatoare – trebuie sa fie lichidatori autorizati, in conditiile
legii.
Art.35. Imediat dupa intrarea
lor in functie, lichidatorii vor face inventarul si vor incheia un bilant care
sa constate situatia exacta a activului si pasivului asociatiei.
Art.36. Lichidatorii sunt
obligati sa primeasca si sa pastreze registrele si orice acte ale asociatiei.
Art.37.. Lichidatorii isi indeplinesc mandatul sub controlul cenzorului
asociatiei.
Art.38.(1) Lichidatorii sunt
obligati sa continue operatiunile juridice in curs, sa incaseze creantele, sa
plateasca creditorii si, daca numerarul este insuficient sa transforme si
restul activului in bani, procedand la vanzarea prin licitatie publica a
bunurilor mobile si imobile, organizata conform legii.
(2) Lichidatorii pot realiza numai acele
operatiuni noi care sunt necesare finalizarii celor aflate in curs.
Art.39.(1) Suma cuvenita
creditorului cunoscut care refuza sa primeasca plata creantei sale se va consemna
in contul sau.
(2) Daca plata creantei nu se poate face imediat
sau atunci cand creanta este contestata, lichidarea nu se va declara terminata
inainte de a se garanta creditorii.
Art.40. In orice caz,
lichidatorii nu pot incheia operatiunile si nu pot remite celor in drept contul
gestiunii decat dupa expirarea unui termen de 6 luni de la publicarea
dizolvarii asociatiei.
Art.41. Lichidatorii raspund
solidar pentru daunele cauzate creditorilor din culpa lor.
Art.42. Atat fata de asociatie,
cat si fata de asociati, lichidatorii sunt supusi regulilor mandatului.
Art.43.(1) Dupa terminarea
lichidarii, lichidatorii sunt obligati ca in termen de 2 luni sa depuna
bilantul, registrul jurnal si un memorandum, declarand operatiunile de
lichidare la Registrul asociatiilor si fundatiilor al judecatoriei in a carei
circumscriptie teritoriala asociatia isi are sediul.
(2) Lichidatorii sunt obligati sa indeplineasca
toate procedurile pentru publicarea lichidarii si radierea asociatiei din
Registrul asociatiilor si fundatiilor.
(3) Publicarea lichidarii se face prin afisarea la
usa instantei in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul persoana
juridica, in termen de 2 luni de la terminarea lichidarii.
Art.44. Daca in termen de 30 de
zile libere de la depunerea bilantului nu se inregistreaza nici o contestatie,
bilantul se considera definitiv aprobat si lichidatorii, cu autorizarea
judecatoriei, vor remite celor in drept bunurile si sumele ramase de la
lichidare, impreuna cu toate registrele si actele asociatiei ai ale lichidarii.
Numai dupa aceasta lichidatorii vor fi considerati descarcati si li se va
elibera, in acest scop, un act constatator.
Art.45.(1) Contestatiile la
bilantul lichidatorilor se pot formula de orice persoana interesata la
judecatoria in a carei circumscriptie teritoriala se afla sediul persoanei
juridice lichidate.
(2) Toate contestatiile se solutioneaza printr-o
singura hotarare. Sentinta pronuntata de judecatorie este supusa recursului.
(3) Dupa terminarea lichidarii, lichidatorii
trebuie sa ceara radierea asociatiei din Registrul asociatiilor si fundatiilor.
Art.46.(1) Asociatia inceteaza a
avea fiinta la data radierii din Registrul asociatiilor si fundatiilor.
(2) Radierea se face in baza actului constatator
eliberat lichidatorilor in conditiile art. 44, prin care se atesta descarcarea
acestora de obligatiile asumate.
Capitolul XI
Dispozitii finale
Art.47. Eventualele litigii ce
se vor ivi din aplicarea prevederilor prezentului Statut se vor solutiona pe
cale amiabila, iar daca nu este posibil, de catre instanta de judecata
competenta.
Art.48. Prevederile prezentului
Statut se completeaza cu cele ale legislatiei romane in vigoare din domeniu.
Semnatura
imputernicitilor asociatilor si sigiliul.
1) Judetul
Teleorman,
prin
Consiliul Judetean Teleorman,
reprezentat de presedinte
Dragnea Liviu Nicolae
__________
2) Municipiul Turnu Magurele, reprezentat de
primar
Mohanu Nicolae ________________
3)
S.C.Aqua Tur S.R.L
Petre Pitis ________________
P R E Ş E D I N T
E,
Liviu Nicolae Dragnea