AUTORITATEA TERITORIALĂ DE
ORDINE PUBLICĂ TELEORMAN (ATOP)
Prezentare
A.T.O.P.
În conformitate cu dispozițiile Hotărârii
Guvernului Romaniei nr. 787/2002 privind aprobarea Regulamenntului de organizare
și funcționare a autorității teritoriale de ordine publică, ATOP este organism
cu rol consultativ, fără personalitate juridica, care își desfășoară activitatea
în conformitate cu prevederile Legii nr. 218/2002 privind organizarea și
funcționarea Poliției Române, în scopul asigurării bunei desfășurări și sporirii
eficienței serviciului polițienesc din unitatea administrativ-teritorială în
care funcționează.
În vederea realizarii
atributiilor prevazute de Legea 218/2002, A.T.O.P. îsi desfășoară activitatea în
plen și în comisii de lucru. Plenul se intrunește trimestrial în ședință
ordinară si ori de cate ori este nevoie în ședintă extraordinară, la convocarea
scrisă a președintelui sau la solicitarea a cel puțin 4 membri, adresată
președintelui.
COMPONENȚA A.T.O.P. TELEORMAN
COMPONENȚA COMISIILOR DE LUCRU ALE A.T.O.P.
Atribuții
Președintele reprezintă autoritatea și are în principal următoarele
atribuții:
-
convoacă și conduce ședințele plenului;
-
coordonează activitatea comisiilor de lucru și a secretariatului executiv;
-
prezintă trimestrial informări asupra eficienței serviciului polițienesc în
ședințele Consiliului Județean;
-
coordonează elaborarea planului anual asupra activității poliției.
1. Comisia de coordonare, situații
de urgență și pentru petiții are următoarele
atribuții:
-
organizează consultări cu membrii comunității
și cu organizații neguvernamentale;
-
întocmește planul strategic anual cu caracter
de recomandare pentru unitățile de poliție;
-
monitorizează activitățile poliției și
sesizează eventualele deficiențe în activitatea acesteia, în vederea luării
operative a măsurilor de înlaturare a acestora;
-
face propuneri pentru soluționarea de către
organele de poliție a sesizărilor care îi sunt adresate referitoare la
încălcarea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului;
-
la propunerea unităților de poliție sau din
proprie inițiativă analizează activitatea instituțiilor investite cu atribuții
de sprijin al persoanelor aflate în situații de risc ori comportamente
inadecvate (bolnavi psihic, minori, eliberati din penitenciare, persoane
lipsite de mijloace de subzistentă etc.), recomandând acestora luarea unor
măsuri pentru creșterea eficienței activității desfășurate;
-
întreprinde măsuri pentru cointeresarea
organizațiilor neguvernamentale în exercitarea actului de prevenire a
criminalității;
-
identifică logistica necesară pentru
eficientizarea exercitării serviciului polițienesc.
2. Comisia de planificare, stabilire
și evaluare a indicatorilor de performanță minimali
are următoarele atribuții:
-
participă la elaborarea planului de
activități și la fixarea obiectivelor și indicatorilor de performanță minimali
pentru serviciul polițienesc, având ca scop protejarea intereselor comunității
și asigurarea climatului de siguranță publică;
-
urmarește îndeplinirea indicatorilor de
performantă, prezentând periodic informări în acest sens în plenul A.T.O.P.;
-
recomandă inițierea unor acte normative în
domeniul asigurării climatului de siguranță publică;
-
la solicitare sau din proprie inițiativă se
deplasează la sediile unităților de poliție și în raport de constatări
formulează recomandări;
-
elaborează studii de specialitate, lucrări și
documantații în domeniul ordinii publice;
-
elaborează raportul anual asupra eficienței poliției, care va fi prezentat în
ședința Consiliului Județean.
3. Comisia pentru probleme sociale,
standarde profesionale, consultanță și drepturile omului
are următoarele atribuții:
-
primește sesizări referitoare la încălcarea
drepturilor și libertăților fundamentale ale omului și face propuneri pentru
soluționarea lor legală de către organele de poliție, organizând în acest scop
audiențe;
-
monitorizează din punct de vedere al ordinii
publice, activitățile cotidiene și face recomandări scrise celor predispuși să
încalce legea, pentru a-și revizui atitudinea (administratori de piețe,
organizatori de manifestări cultural-artistice si sportive, administratori ai
localurilor de alimentatie publică, ai discotecilor etc.);
-
ia masuri de antrenare a populației în
activități de asigurare a ordinii publice și a siguranței bunurilor
persoanelor;
-
recomandă tuturor structurilor cu atribuții
educative luarea măsurilor necesare față de persoanele predispuse la
încalcărea legii.
Comisiile de lucru se întrunesc lunar.
Informările periodice, planurile de măsuri, programele, strategiile de acțiune
și orice alte documente elaborate de acestea, prin care se angajeaza A.T.O.P. în
relațiile cu terții se supun spre adoptare sau spre aprobarea plenului acesteia,
care se pronunță în acest sens.
În vederea executării atribuțiilor sale cu
caracter permanent, A.T.O.P. are constituit un secretariat executiv care asigură
primirea și transmiterea corespondenței, a petițiilor și sesizărilor
cetățenilor, precum și relația cu presa.
Hotărârile A.T.O.P. sunt adoptate cu
majoritate simplă, în cvorum de cel putin 9 membri. A.T.O.P. nu are competență
în problemele operative ale Poliției.
Anual in cursul lunii decembrie, pe baza
concluziilor desprinse în urma consultării populației și a celor rezultate din
analiza situației operative la nivelul județului, se întocmește un
plan strategic pentru anul
urmator, cuprinzând principalele obiective ce trebuie îndeplinite de unitățile
de poliție și indicatorii de performanță minimali.
Programul de audiențe al membrilor A.T.O.P.
COMISIA PENTRU PROBLEME SOCIALE, STANDARDE
PROFESIONALE, CONSULTANȚĂ ȘI DREPTURILE OMULUI:
Secretariatului executiv al A.T.O.P. are
sediul în cladirea Consiliului Județean Teleorman,
str. Dunării, nr. 78, camera 25.
Telefon:
0247/311201
Fax: 0247/ 312494
E-mail:
atop_trm@yahoo.com