Serviciul AUTORIZAREA CONSTRUCTIILOR |
Serviciul autorizarea construcțiilor, disciplina în construcții și protecția mediului se subordonează arhitectului-șef și este coordonat de un șef serviciu. Șeful de serviciu al Serviciului autorizarea construcțiilor, disciplina în construcții și protecția mediului se subordonează arhitectului -șef și îndeplinește următoarele atribuții: a. înlocuitor de drept al Arhitectului-șef al județului; b. coordonează Serviciul autorizarea construcțiilor, disciplina în construcții și protecția mediului cu urmatoarea structura : 1. Compartimentul autorizarea construcțiilor; 2. Compartimentul disciplina in constructii; 3. Compartimentul intern de prevenire si protectia muncii si de protectia mediului. c. verifică documentațiile primite în vederea emiterii autorizațiilor de construire/desființare; d. verifică documentațiile de urbanism și amenajarea teritoriului; e. asigură și verifică respectarea cerințelor formulate în certificatul de urbanism privind: avize, acorduri, studii solicitate, introducerea în documentația tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții (D.T.A.C.), extras din proiectul tehnic de executie, a condițiilor formulate de emitenții de avize și acorduri; f. întocmește autorizațiile de construire/desființare și asigură semnarea și emiterea lor; g. propune ,,durata executării lucrărilor în funcție de interesul public și de gradul de complexitate al lucrărilor; h. completează la zi registrul autorizațiilor de construire/desființare; i. asigură afișarea listelor cu autorizațiile aprobate și emise; j. verifică respectarea legalității în privința dreptului de semnatură, calității de verificator atestat, conținutul studiilor solicitate; k. asigură prelungirea autorizațiilor în condițiile legii; j. asigură expedierea autorizațiilor la primăriile interesate și la titulari; m. asigură si verifică respectarea prevederilor din normele tehnice de proiectare și execuția construcțiilor și instalațiilor și a legislației cu caracter general; n. verifică documentațiile primite în vederea emiterii avizului structurii de specialitate din cadrul Consiliului județean asupra proiectului (propunerii) de ,,Autorizație de construire/ desființare; o. întocmește avizul structurii de specialitate din cadrul consiliului județean asupra proiectului (propunerii) de ,,Autorizație de construire/desființare în vederea emiterii; p. asigură activitățile aferente regularizării taxelor de autorizare în colaborare - dupa caz - cu organele financiare; asigură trimiterea înștiințărilor titularilor de autorizație, verifică si stabilește sumele reactualizate datorate, precum și a penalizărilor dacă este cazul; ține evidența în ,,Registru cu regularizare taxe a sumelor vărsate la buget; q. asigură banca de date în construcții pentru localitățile județului; r. colaborează cu Inspectoratul Județean în Construcții Teleorman în privința aplicării normelor tehnice de proiectare și execuție; s. efectuează deplasări în teren în urma cărora întocmește referate privitor la contextul urban constatat și concordanța cu prevederile certificatului de urbanism; t. asigură asistența tehnică primăriilor din județ; u. verifica execuția lucrărilor autorizate de consiliul județean si participa ca membru in comisia de receptie; v. efectuează controale în intravilan și extravilan la lucrările autorizate de consiliul județean; x. participă la ședințele Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism a județului Teleorman ca membru al acesteia; y. asigură întocmirea programelor de verificare și control în unitățile administrativ - teritoriale ale județului, aprobate de Președintele Consiliului Județean Teleorman și participă la controale organizate în baza acestora; z. întocmește note de constatare în urma controalelor efectuate in unitățile administrativ - teritoriale ale județului ; aa. încheie procese-verbale de constatare și sancționare a contravențiilor, menționează limitele amenzii, înaintează persoanei îndreptățite conform legii să aplice amenda și să stabilească data până când se vor realiza măsurile stabilite; bb. urmărește îndeplinirea realizării măsurilor stabilite în termen; în caz de neexecutare se va sesiza instanța de judecată de care aparține; cc. întocmește rapoarte periodice cu amenzile propuse spre aplicare și aplicate; dd. asigură întocmirea de liste periodice cu amenzile aplicate și asigură expedierea lor la organele fiscale competente în vederea încasării lor, eventual și a penalizărilor de întârziere; ee. întocmește referate de activitate - sintetice - pentru întreaga activitate desfășurată (lunare, trimestriale, semestriale și anuale); ff. verifică respectarea Planului Urbanistic General și a Regulamentului Local de Urbanism aferent, precum și a celorlalte documentații de urbanism și amenajarea teritoriului; gg. efectuează controale în intravilanul si extravilanul localităților de câte ori este necesar, ca urmare a sesizărilor și reclamațiilor primite la consiliul județean de la persoane fizice/juridice (inclusiv primării); hh. întocmește referate în urma efectuării anchetelor cu caracter administrativ în vederea rezolvării sesizărilor si reclamațiilor primite la consiliul județean de la persoane fizice/juridice (inclusiv primării); ii. organizează expedierea răspunsului la persoanele fizice/juridice care au formulat reclamații sau sesizări; jj. asigură prezentarea și actualizarea periodică pe site-ul instituției a listelor cu actele de informare si de autoritate emise, a formularelor utilizate în procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcții și a actelor normative ce reglementează acest domeniu conform legislatiei specifice; kk. colaborează cu Inspectoratul Județean în Construcții Teleorman în vederea efectuării unor controale în comun și cu organele de poliție; ll. colaborează cu organele primăriilor, cu responsabilități în controlul disciplinei în construcții; mm. colaborează cu compartimentul juridic în vederea asigurării legalității; nn. colaborează cu Compartimentul amenajarea teritoriului și Compartimentul urbanism; oo.promovează relații civilizate, asigură informarea corectă a solicitanților în orice problemă, în limitele competenței; pp. asigură respectarea legalității prin prevenirea situațiilor conflictuale ce ar putea să se creeze între cetățeni sau cetățeni și administrație; qq. manifestă operativitate și promptitudine în rezolvarea solicitărilor celor interesați; rr.pe perioada absenței titularului postului atribuțiile acestuia sunt îndeplinite de o alta persoana desemnata, in condițiile legii; ss. rezolvă și alte sarcini primite din partea conducerii consiliului județean și a arhitectului- șef al judetului.
Compartimentul autorizarea construcțiilor
Compartimentul autorizarea construcțiilor face parte din Serviciul autorizarea construcțiilor, disciplina în construcții și protecția mediului și are următoarele atribuții: a) verificarea documentațiilor primite în vederea emiterii autorizațiilor de construire/desființare; b) asigurarea și verificarea respectării cerințelor formulate în certificatul de urbanism privind: avize, acorduri, studii solicitate, introducerea în documentația tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții ( D.T.A.C.), extras din proiectul tehnic de execuție, a condițiilor formulate de emitenții de avize și acorduri; c) întocmirea autorizațiilor de construire/desființare și aigurarea semnării și a emiterii lor; d) propune ,,durata executării lucrărilor în funcție de interesul public și de gradul de complexitate al lucrărilor, după caz; e) completarea la zi a registrului autorizațiilor de construire/desființare; f) asigurarea afișării listelor cu autorizațiile aprobate și emise; g) verificarea respectării legalității în privința dreptului de semnatură, calității de verificator atestat, conținutul studiilor solicitate; h) asigurarea prelungirii autorizațiilor în condițiile legii; i) asigurarea expedierii autorizațiilor la primăriile interesate și la titulari; j) verificarea documentatiilor primite în vederea emiterii avizului structurii de specialitate din cadrul consiliului județean asupra proiectului (propunerii) de ,,Autorizație de construire/desființare; k) întocmirea avizului structurii de specialitate din cadrul Consiliului județean asupra proiectului (propunerii) de ,,Autorizație de construire/desființare în vederea emiterii; 1) asigurarea activităților aferente regularizării taxelor de autorizare în colaborare - dupa caz - cu organele financiare; asigurarea trimiterii înștiințărilor titularilor de autorizație, verificarea și stabilirea sumelor reactualizate datorate, precum și a penalizărilor dacă este cazul; ținerea evidenței în registru cu regularizare taxe a sumelor vărsate la buget; m) asigurarea băncii de date în construcții pentru localitățile județului, pentru care s-au emis autorizații de consiliul judetean; n) colaborarea cu Inspectoratul Județean în Construcții Teleorman în privința aplicării normelor tehnice de proiectare și execuție; o) efectuarea de deplasări în teren în urma cărora se întocmesc referate privitoare la contextul urban constatat; p) asigurarea asistenței tehnice pentru primăriile din județ în domeniul de activitate, la solicitarea acestora; q) asigurarea urmăririi execuției la lucrările autorizate de Consiliul Județean Teleorman; r) efectuarea de controale în intravilan și extravilan la lucrările autorizate de Consiliul Județean Teleorman; s) întocmirea programelor de verificare și control la lucrările autorizate de Consiliul Județean Teleorman, aprobate de Președintele Consiliului Județean Teleorman și participarea la controale organizate în baza acestora; t) întocmirea notelor de constatare în urma controalelor efectuate; u) încheierea proceselor-verbale de constatare și sancționare a contravențiilor, menționarea limitelor amenzii, înaintarea către persoana îndreptățită conform legii să aplice amenda și să stabilească data până când se vor realiza măsurile stabilite; v) urmărirea îndeplinirii măsurilor stabilite în termen; în caz de neexecutare se va sesiza instanța de judecată de care aparține; v1) participă la ședințele Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism a județului Teleorman; w) întocmirea referatelor de activitate -sintetice - pentru întreaga activitate desfășurată (lunare, trimestriale, semestriale și anuale, dupa caz); x) asigurarea prezentării și actualizării periodice pe site-ul instituției a listelor cu actele de informare și de autoritate emise, a formularelor utilizate în procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcții și a actelor normative ce reglementează acest domeniu; y) colaborarea cu Inspectoratul Județean în Construcții Teleorman în vederea efectuării unor controale în comun și cu organele de poliție; z) colaborarea cu compartimentul juridic în vederea asigurării legalității documentelor emise, precum și a verificării acestora din punct de vedere al oportunității și a conținutului acestora; aa) organizarea și asigurarea activității de arhivare a autorizațiilor de construire/desființare și a documentațiilor care au stat la baza emiterii lor. w)îndeplinește și alte sarcini primite din partea conducerii consiliului județean și a arhitectului - șef al județului; |