|
COMPARTIMENTUL AUTORIZAREA CONSTRUCTIILOR |
Compartimentul autorizarea construcțiilor face parte din Serviciul autorizarea construcțiilor, disciplina în construcții și protecția mediului și are următoarele atribuții: a) verificarea documentațiilor primite în vederea emiterii autorizațiilor de construire/desființare; b) asigurarea și verificarea respectării cerințelor formulate în certificatul de urbanism privind: avize, acorduri, studii solicitate, introducerea în documentația tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții ( D.T.A.C.), extras din proiectul tehnic de execuție, a condițiilor formulate de emitenții de avize și acorduri; c) întocmirea autorizațiilor de construire/desființare și aigurarea semnării și a emiterii lor; d) propune ,,durata executării lucrărilor în funcție de interesul public și de gradul de complexitate al lucrărilor, după caz; e) completarea la zi a registrului autorizațiilor de construire/desființare; f) asigurarea afișării listelor cu autorizațiile aprobate și emise; g) verificarea respectării legalității în privința dreptului de semnatură, calității de verificator atestat, conținutul studiilor solicitate; h) asigurarea prelungirii autorizațiilor în condițiile legii; i) asigurarea expedierii autorizațiilor la primăriile interesate și la titulari; j) verificarea documentatiilor primite în vederea emiterii avizului structurii de specialitate din cadrul consiliului județean asupra proiectului (propunerii) de ,,Autorizație de construire/desființare; k) întocmirea avizului structurii de specialitate din cadrul Consiliului județean asupra proiectului (propunerii) de ,,Autorizație de construire/desființare în vederea emiterii; 1) asigurarea activităților aferente regularizării taxelor de autorizare în colaborare - dupa caz - cu organele financiare; asigurarea trimiterii înștiințărilor titularilor de autorizație, verificarea și stabilirea sumelor reactualizate datorate, precum și a penalizărilor dacă este cazul; ținerea evidenței în registru cu regularizare taxe a sumelor vărsate la buget; m) asigurarea băncii de date în construcții pentru localitățile județului, pentru care s-au emis autorizații de consiliul judetean; n) colaborarea cu Inspectoratul Județean în Construcții Teleorman în privința aplicării normelor tehnice de proiectare și execuție; o) efectuarea de deplasări în teren în urma cărora se întocmesc referate privitoare la contextul urban constatat; p) asigurarea asistenței tehnice pentru primăriile din județ în domeniul de activitate, la solicitarea acestora; q) asigurarea urmăririi execuției la lucrările autorizate de Consiliul Județean Teleorman; r) efectuarea de controale în intravilan și extravilan la lucrările autorizate de Consiliul Județean Teleorman; s) întocmirea programelor de verificare și control la lucrările autorizate de Consiliul Județean Teleorman, aprobate de Președintele Consiliului Județean Teleorman și participarea la controale organizate în baza acestora; t) întocmirea notelor de constatare în urma controalelor efectuate; u) încheierea proceselor-verbale de constatare și sancționare a contravențiilor, menționarea limitelor amenzii, înaintarea către persoana îndreptățită conform legii să aplice amenda și să stabilească data până când se vor realiza măsurile stabilite; v) urmărirea îndeplinirii măsurilor stabilite în termen; în caz de neexecutare se va sesiza instanța de judecată de care aparține; v1) participă la ședințele Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism a județului Teleorman; w) întocmirea referatelor de activitate -sintetice - pentru întreaga activitate desfășurată (lunare, trimestriale, semestriale și anuale, dupa caz); x) asigurarea prezentării și actualizării periodice pe site-ul instituției a listelor cu actele de informare și de autoritate emise, a formularelor utilizate în procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcții și a actelor normative ce reglementează acest domeniu; y) colaborarea cu Inspectoratul Județean în Construcții Teleorman în vederea efectuării unor controale în comun și cu organele de poliție; z) colaborarea cu compartimentul juridic în vederea asigurării legalității documentelor emise, precum și a verificării acestora din punct de vedere al oportunității și a conținutului acestora; aa) organizarea și asigurarea activității de arhivare a autorizațiilor de construire/desființare și a documentațiilor care au stat la baza emiterii lor. w)îndeplinește și alte sarcini primite din partea conducerii consiliului județean și a arhitectului - șef al județului; |