CONSILIUL JUDEȚEAN
TELEORMAN
P R E Ș E D I N T E
RAPORT
privind: modul de îndeplinire a
atribuțiilor proprii și a hotărârilor Consiliului județean pe anul 2009
În conformitate cu
prevederile art. 104 alin. (3) lit. b
din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale în exercitarea
atribuțiilor ce-mi revin în relația cu consiliul județean vă prezint raportul
privind modul de îndeplinire a atribuțiilor proprii și a hotărârilor
Consiliului județean pe anul 2009.
În calitate de președinte
al consiliului județean, cunoscut fiind faptul că reprezint județul în
relațiile cu celelalte autorități publice și juridice române și străine, precum
și în justiție, am pus pe prim plan atât coordonarea directă, cât și
participarea activă a tuturor celor implicați în administrația publică
județeană, la programele și strategiile aprobate prin hotărâri de autoritatea
publică județeană.
Raportul oferă
informații concrete despre activitatea consiliului județean și a serviciilor
publice de sub autoritatea acestuia.
Am acordat atenție
deosebită stabilirii necesității, oportunității, legalității, analizei
economice și tehnice, surselor de finanțare, beneficiul pentru comunitate al
actelor administrative emise de către funcționarii publici din aparatul de
specialitate, cât și cei din subordinea autorității publice județene.
M-am implicat direct
în elaborarea, fundamentarea și luarea deciziilor, conlucrând și consultându-mă
cu compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al
consiliului județean.
Cu privire la rolul
consiliului județean, în conformitate cu prevederile Constituției României și
ale Legii administrației publice locale, pentru coordonarea activității
consiliilor comunale, orășenești și municipale am pus un accent deosebit pentru
realizarea serviciilor publice de interes județean.
Colaborarea cu
primarii unităților administrativ-teritoriale a avut drept rezultat promovarea
și realizarea unor proiecte de infrastructură, precum și din domeniul
social-cultural de interes public de o valoare și o importanță deosebită pentru
comunitatea locală.
Raportul cuprinde în
sinteză activitățile pe care le-am desfășurat în anul 2009 grupate pe structura
aparatului de specialitate și a serviciilor publice din subordine.
Astfel, prin activitățile
desfășurate în anul 2009 de aparatul de specialitate al Direcției Administrație
Publică Locală s-a asigurat în condiții bune, asistență tehnică și sprijin în
domeniul administrației publice instituțiilor și serviciilor publice din
subordine, precum și consiliilor locale sau primarilor, la cererea expresă a
acestora.
Compartimentul
administrație publică locală a sprijinit și îndrumat primăriile din județ în
activitatea de elaborare și aprobare a Regulamentului de organizare și
funcționare a consiliilor locale ca urmare a prevederilor Legii administrației
publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările
ulterioare și a Legii nr. 393/2004 privind statutul aleșilor locali, de
eliberare a certificatelor de producător și de elaborare a Nomenclatorului
actelor ce se constituie în dosare pentru documentele create și gestionate de
autoritoritățile administrației publice locale.
În baza prevederilor
Hotărârii Guvernului nr. 1334/2004 și a Hotărârii Guvernului nr. 348/2004, au fost
organizate activități în piețele, târgurile și oboarele din județ privind
comercializarea produselor agroalimentare pe baza certificatelor de producător.
Prin Compartimentul
Cancelarie s-au realizat activități privind organizarea și desfășurarea
ședințelor de consiliu județean și comisii de specialitate, s-au înregistrat și
comunicat hotărârile adoptate de autoritatea administrației publice județene,
dispozițiile emise de subsemnatul, precum și editarea a patru numere ale
Monitorului Oficial al Județului.
În Monitorul Oficial
al Județului, s-au publicat hotărârile consiliului județean pentru uzul
autorităților publice locale, dispoziții ale președintelui, programe de
activități, strategii de dezvoltare, informații de interes public și informații
privind legislația apărută în domeniul administrației publice locale.
Convocarea
consiliului județean pentru cele 17 ședințe de consiliu s-a făcut întotdeauna
în scris, prin intermediul secretarului județului, cu respectarea prevederilor
art. 94 alin. (3) și (4) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, iar proiectul ordinii
de zi a fost adus la cunoștința locuitorilor județului prin mass-media locală,
publicat și pe site-ul consiliului județean sau afișat la sediul instituției.
Întrucât au apărut
probleme importante și urgente pentru județ, a căror rezolvare nu a putut fi
amânată până la următoarea ședință ordinară, a fost necesară convocarea
consiliului județean în două ședințe extraordinare și trei ședințe de îndată.
În anul 2009, ca
urmare a problemelor analizate și dezbătute în cadrul ședințelor, consiliul
județean a adoptat un număr de 145 hotărâri, care sunt publicate pe site-ul
consiliului județean, ce privesc:
- adoptarea și
rectificarea bugetului propriu, a bugetelor de venituri și cheltuieli, a
numărului de personal și a fondului salariilor de baza ale instituțiilor și
serviciilor publice din subordine, repartizarea pe unități administrativ
teritoriale a cotei de 20% din sume defalcate din TVA și a cotei de 22% din
impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale, precum și a celor
reținute ca urmare a diminuării cu gradul de necolectare pentru susținerea
programului de dezvoltare locală și pentru programul de infrastructură care necesită
cofinanțare locală pe anul 2009, repartizarea sumelor defalcate din T.V.A.
alocate județului Teleorman, prin Legea bugetului de stat pe anul 2009 pentru
finanțarea cheltuielilor privind drumurile județene, aprobarea contului de
încheiere a exercițiului bugetului propriu al județului pe anul 2008.
- programul
activităților, manifestărilor, competițiilor și acțiunilor culturalsportive și
de tineret, religioase, educative și de divertismentrecreere;
- programul Integrat
de Gestiune a Calității Aerului pentru localitățile Turnu Măgurele și Zimnicea.
- aprobarea
Protocolului de colaborare între Consiliul Județean Teleorman și Inspectoratul
de Poliție al Județului Teleorman în domeniul siguranței rutiere pe drumurile
județene.
- asocierea
județului Teleorman cu unitățile administrativ-teritoriale în vederea
înființării Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Managementul Deșeurilor
Teleorman.
- asocierea
județului Teleorman cu județele Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița,
Prahova în vederea constituirii Asociației de Dezvoltare Intercomunitară
Situații de Urgență Sud Muntenia.
- proiectul
Reabilitare Spital Județean de Urgență Alexandria, Județul Teleorman și a
cheltuielilor necesare implementării.
- Planul de analiză
și acoperire a riscurilor identificate la nivelul județului Teleorman.
- proiectul
Reabilitare și modernizare centru școlar pentru educație incluzivă Alexandria
și a cheltuielilor necesare implementării.
- participarea
județului Teleorman prin Consiliul Județean Teleorman, la Programul de
îmbunătățire a calității mediului prin împădurirea terenurilor agricole
degradabile, în calitate de solicitant și coordonator.
- aprobarea
încheierii Acordului de parteneriat între județul Teleorman, prin Consiliul
Județean Teleorman, Regia Națională a Pădurilor Romsilva, Asociația Mai Mult
Verde și S.C. Realitatea Media S.A. pentru realizarea, în comun, a campaniei de
împădurire România prinde rădăcini etapa toamnă 2009.
Aceste proiecte, precum și actele
pregătitoare potrivit legii organice în domeniu, fundamentate, avizate și mai
ales motivate, au dus la procedura de pregătire și desfășurare a ședințelor
consiliului județean, ordinare sau extraordinare.
Trebuie remarcată buna conlucrare cu
comisiile de specialitate în pregătirea și fundamentarea proiectelor de
hotărâre, precum și cooperarea constantă a comisiilor de specialitate și a
grupurilor de consilieri pentru promovarea și susținerea intereselor județului
nostru.
În exercitarea
atribuțiilor conferite de lege, am emis un număr de 544 dispoziții, în
principal în domeniul resurselor umane și salarizării, în domeniul urbanismului
și disciplinei în construcții, al achizițiilor publice, al modificării stării
civile prin schimbarea numelui pe cale administrativă și organizarea unor comisii.
În anul 2009 s-au
înregistrat un număr de 53 petiții și s-au primit în audiență peste 370
cetățeni, dar aceste cifre nu exprimă întreaga activitate din instituție pentru
că zilnic se prezintă cetățeni care solicită relații și consultații cu privire
la domeniile de activitate din competența autorității noastre publice județene.
Prin Serviciul
juridic și contencios, s-au susținut interesele consiliului județean și s-a
acordat asistență juridică autorităților publice locale din județ pentru
reprezentare la instanță.
S-au întocmit documentațiile necesare și
s-a asigurat reprezentarea atât la instanța de fond, cât și în căile
extraordinare de atac de la instanțele superioare la care consiliul județean
este parte, într-un număr de 22 cauze, totalizând peste 150 termene de
judecată. Dosarele au avut ca obiect cauze civile, penale, comerciale, de
contencios administrativ, plângeri contravenționale formulate în baza Legii
nr.50/1991 - privind autorizarea executării construcțiilor și unele măsuri
pentru realizarea de locuințe.
După calitatea procesuală a Consiliului
Județean Teleorman, în aceste litigii se pot evidenția 18 litigii în care
autoritatea publică județeană a avut calitatea de pârât și 4 litigii în care
Consiliul Judetean a avut calitatea de reclamant.
Acordarea de sprijin și
asistență juridică a constat în consultanță juridică, consiliilor locale sau
primăriilor, la cerere, formularea de acțiuni în justiție, întâmpinări,
concluzii scrise, apeluri și recursuri.
Cele mai multe dosare au
privit aplicarea Legii nr. 10/2001, dar și acțiuni formulate în baza Legii nr.
544/2004 a contenciosului administrativ.
În
ceea ce privește activitatea economico-financiară, în calitate de ordonator
principal de credite am
urmărit îndeplinirea corespunzătoare a atribuțiilor pe linie
financiar-contabilă prevăzută de Legea nr.215/2001 a administrației publice
locale, republicată,
cu modificările și
completările ulterioare, Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale cu
modificările și completările ulterioare și Legea nr.82/1992 a contabilității.
Am elaborat și fundamentat proiectul de buget propriu, al județului, urmărind modul de realizare a
veniturilor, angajarea, lichidarea și ordonanțarea cheltuielilor în limita
creditelor bugetare aprobate și a veniturilor bugetare posibil de încasat,
precum și organizarea și ținerea la zi a contabilității, prezentând la
termen situațiile financiare asupra
patrimoniului aflat în administrare și execuția bugetară.
Pe această bază s-a aprobat bugetul
propriu al județului și bugetele celor 13 institutii și servicii publice
subordonate, finanțate astfel :
►
integral din bugetul local - 5 instituții,
►
din venituri proprii și subventii
acordate de la bugetul local - 5 institutii și servicii publice ;
►
integral din venituri proprii - 3 servicii publice.
Bugetul propriu al
județului a fost rectificat pe parcursul exercițiului bugetar al anului 2009,
atât ca urmare a unor acte normative cât și prin majorarea și utilizarea
,,Fondului de rezervă bugetară la dispoziția consiliului județean cu
disponibilitățile înregistrate la unele capitole bugetare sau a unor virări de
credite de la un capitol bugetar la altul. Urmare acestor rectificări,
veniturile definitive ale bugetului
propriu pe anul 2009 au fost de 153.224 mii lei.
Ca urmare a insuficienței fondurilor
pentru investițiile publice de interes local finanțate din fonduri
nerambursabile, în temeiul prevederilor art.61 din Legea nr.273/2006 privind
finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare și a
Legii.215/2001 a administrației publice locale, am propus consiliului judetean
aprobarea contractării unei finanțări rambursabile interne, în valoare de
30.529.000 lei pentru prefinanțarea și cofinanțarea proiectelor care
beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană.
Prin
Compartimentul achiziții publice, în anul 2009, s-au desfășurat
următoarele proceduri de achiziție publică:
- cereri de oferte
pentru furnizare de produse și pentru achiziții publice de servicii
- licitații
deschise: pentru proiectarea și execuția lucrărilor:
a)
reabilitare DJ 601F Coșoteni
Albești, 12,156 km,
reabilitare
DJ 504B Trivalea Moșteni Talpa, 5,054 km, reabilitare DJ 601F Albești
Mavrodin, 11,344 km, reabilitare DJ 506 Negreni-Tatarastii de Jos, 4,840 km,
reabilitare DJ 612 A Balta Sărată Plopii Slăvitești, 11,473 km, reabilitare DJ
506ª, PuraniRăsmirești limită județ Giurgiu, 14,000 km, reabilitare DJ
611 lim.jud.Giurgiu-Gratia-Sârbeni-lim.jud.Dâmbovița, 9,380 km;
b) pentru
execuția lucrărilor
de reconstructie și reabilitare poduri
la obiectivele Infrastructură rutieră
afectată de inundațiile din perioada aprilie- mai și iulie august 2005, în
județul Teleorman, barajele aflate pe pârâul Vîjiștea,în localitățile
Vitănești, Răsmirești, Mîrzănești, județul Teleorman, DJ 543 , limita județului
Olt-Prundu-Lunca, 7km, DJ 701, limită județ
Dâmbovița-Gratia-Poeni-Siliștea-Scurtu
Mare-Slăvești-Ciolănești-Zâmbreasca-Dobrotești, 55,450 km, lucrări și
servicii de întreținere multianuală iarna și vara 2009-2012 pentru drumurile
județene);
c) pentru furnizare
de produse la implementarea proiectului ,,Reabilitarea barajelor aflate pe pârâul Vîjistea în localitatile
Vitănești, Răsmirești, Mârzanești, județul Teleorman
d) pentru achiziții
publice de servicii: (PT, DE, la Reabilitare
DJ506, Cervenia-Vitănești- Băbăița 41Km, serviciu de supervizare lucrări
pentru obiectivul Fluidizare trafic la
punctul de control trecere frontiera Turnu Măgurele-Nikopol prin reabilitarea
primară a drumului județean DJ 546 între km 4+000-40+000, servicii pentru
implementarea proiectului ,,Reabilitare
DJ 701, limită jud. Dâmbovița-Gratia- Poeni- Siliștea- Scurtu Mare -Slăvești
-Ciolănești Zâmbreasca -Dobrotești, 55,450 km, servicii pentru
implementarea proiectului ,,Reabilitare
DJ 543, limita județului Olt-Prundu-Lunca, 7 km, servicii pentru
implementarea proiectului Reabilitarea barajelor aflate pe pârâul Vijiștea
în localitățile Vitănești, Răsmirești, Mârzănești, județul Teleorman,
contractarea unei finanțări rambursabile interne, în valoare de 30.529.000 lei
pentru prefinanțarea și cofinanțarea proiectelor care beneficiază de fonduri
externe nerambursabile de la Uniunea Europeană;
- de asemenea au fost aplicate proceduri de
licitație deschisă urmată de o etapă
finală de licitație electronică pentru
furnizare de produse la achizitionarea și
distribuția produselor lactate și de panificație pentru elevii din
clasele I-
Prin Serviciul
Drumuri și Poduri s-a urmărit execuția corectă a lucrărilor pe următoarele
drumuri județene: Reabilitare tronson DJ 703-lim jud Olt-Balaci, Reabilitare tronson DJ 703, Siliștea
Gumești-Ciolănești, Pod pe DJ 653, peste pârâul Călmățuiu la Balta Sărată, Reabilitare DJ 601B, Siliștea-Puranii de Sus,
Reabilitare DJ 612B Satu Vechi-Drăcșenei-Beuca-Dobrotești, Reabilitare DJ 503,
lim jud. Giurgiu-Drăgănești Vlașca, Reabilitare DJ 601F, Coșoteni-Albești,
Reabilitare DJ 601F, Albești-Mavrodin, Reabilitare DJ 611, lim. județ
Giurgiu-Gratia Sîrbeni-lim. județ Dâmbovița, Reabilitare DJ 612A, Balta
Sărată-Plopii Slăvitești, Reabilitare DJ 506, Negreni-Tătărăștii de Jos.
A
fost asigurat secretariatul tehnic pentru efectuarea recepțiilor la terminarea
lucrărilor a 10 drumuri județene (DJ 503, DJ 504, DJ 506, DJ 601B, DJ 601C, DJ
601F, DJ 611, DJ 612, DJ 612A, DJ 701 ), a podului amplasat pe DJ 653, km
79+800, peste pârâul Călmățuiu la Balta Sărată, a podului amplasat pe DJ 703,
km 128+119 peste pârâul Cîinelui la Necșești.
Au fost
efectuate recepții finale privind
lucrările efectuate pe 16 drumuri județene (DJ503, DJ 504, DJ 504B, DJ506, DJ
506B, DJ601, DJ 601B, DJ 601C, DJ 679B, DJ 679E, DJ 612, DJ 612A, DJ 612B, DJ
701, DJ 703) și pentru podul amplasat pe
DJ 703, km 159+337 la Mavrodin, varianta ocolitoare provizorie de circulație a
podului amplasat pe DJ 504B, km 18+191 peste pârâul Câinelui la Gărăgău.
În
anul 2009 s-au eliberat un număr de 126 acorduri și 109 autorizații pentru
amplasarea sau executarea de lucrări în zona drumurilor publice județene.
Compartimentul
transporturi județene a introdus în sistemul electronic și în baza de date a
Agenției pentru Serviciile Societății Informaționale, datele necesare
licitațiilor de atribuire electronică a traseelor cuprinse în Programul de
transport public județean de persoane prin curse regulate, valabil pentru
perioada 2008-2011, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr.
45 din 31 martie 2008, pentru ședințele de atribuire din datele de 10.04.2009,
08.05.2009, 07.08.2009 și 30.10.2009. Prin aceste licitații de atribuire electronică
s-au atribuit trasee care nu au fost solicitate inițial de către operatorii de
transport rutier sau au fost atribuite trasee pentru care au apărut renunțări.
De asemenea, s-a efectuat permanent
controlul operatorilor de transport rutier care efectuează curse pe traseele
cuprinse în Programul de transport public județean de persoane prin curse
regulate, valabil pentru perioada 2008-2011, întocmindu-se adrese către
aceștia, ori procese verbale de constatare și sancționare a contravențiilor,
s-au constatat încălcări ale prevederilor legale în două cazuri.
Am actualizat permanent traseele cuprinse
în Programul de transport public județean de persoane prin curse regulate,
valabil pentru perioada 2008-2011, în funcție de cerințele de deplasare ale
populației.
Am eliberat opt licențe de traseu pentru
efectuarea serviciului de transport public județean de persoane prin curse
regulate speciale, unui număr de patru operatori de transport rutier.
Au fost încheiate contracte de achiziții,
de comodat și de închiriere ca urmare a aprobării consiliului județean, după
cum urmează:
-contract de administrare cu Consiliul
local al comunei Vârtoape
-contracte de comodat cu Asociația de
Dezvoltare Intercomunitară Teleormanul și Asociația EuroTeleorman
- contracte de închiriere cu SC APA
S-a efectuat
vânzarea prin licitație publică a unui număr de 36 spații medicale din domeniul
privat al județului situate în imobilele Policlinică, Stomatolocie, clădire
poartă Dermatologie, din municipiul Alexandria și 1 spațiu medical situat în
imobilul Dispensar Poroschia.
S-au încheiat un
număr de 37 contracte vânzare-cumpărare în sumă de 1.069.238,77 lei, din care
pentru 33 spații plata s-a făcut integral iar pentru 4 spații plata se face în
rate lunare.
Pentru Direcția Managementul proiectelor
cu finanțare internațională, în anul 2009, am aprobat, prin hotărâri ale
consiliului județean, implementarea următoarelor proiecte:
1. Reabilitare DJ 701 -
limita jud. Dâmbovița-Gratia-Poeni-Siliștea-Scurtu
Mare-Slăvești-Ciolănești-Zâmbreasca-Dobrotești (55,45 km, 11 poduri )
2.
Reabilitare DJ 506 - Cervenia-Vitănești-Băbăița ( 40,6 km, 3 poduri, 234
drumuri laterale, 234 podețe, 1600 intrări în curți)
3. Reabilitarea infrastructurii rutiere afectate de inundațiile
din perioada aprilie-mai și iulie-august, 2005 in județul Teleorman
4. Punct de control si trecere a frontierei cu bacul la Turnu Magurele Nikopol, proiect
finalizat în 2009
5. Reabilitarea barajelor aflate pe paraul Vijistea in
localitatile Vitanesti, Razmiresti, Marzanesti, judetul Teleorman
6. Reabilitare DJ 543, limita județului
Olt-Prundu-Lunca km 16+200-23+050",
7. Fluidizare trafic la punctul
de control trecere frontieră Turnu Măgurele- Nikopol, prin reabilitarea primară
a DJ 546, între km 4+000- km 40+000
8. Evaluare de mediu pentru Planul Judetean de Gestionare a
Deseurilor Teleorman
9.
,,Sistem integrat de
management al deșeurilor în județul Teleorman" / ISPA 2002
10.
Strategia de
dezvoltare durabilă a județului Teleorman 2008-2013 / Programul Operațional
Dezvoltarea Capacității Administrative
11. ,, Reabilitare drum de legatură rutieră între orașul Videle și
DN 61, Milcovățu, prin modernizarea DJ 601D, km 14+514 27+214, Mereni
Videle și DJ 612, km 0+000-6+900, Milcovățu (jud. Giurgiu) Mereni .
Ca urmare a hotărârilor adoptate s-au
depus cereri de finanțare pentru următoarele proiecte:
1. Personal
european pentru administratia publica
Valoare proiect:
172.213 euro
2.
Realizare studiu de fezabilitate pentru DJ 642 limita
judet Olt, Moldoveni- Islaz, km 60- 00
69 + 55( 9,55 km)
Valoare proiect:
250.046,00 euro
3.
Reabilitarea
infrastructurii drumului judetean DJ 504 Cernetu(DJ 506) Alexandria(E 70), 42+060 km 53+834 km, Repararea si reconstructia drumului PVN 1026,
Zagrazhden-port Zagrazhden si repararea drumului municipal
ІV 11042(PVN
1020), Iskar- Slavovitsa, districtul Pleven/
Valoare proiect:
7.755.255,55 euro
4.
Reabilitare si modernizare Centru Scolar pentru Educatie Incluziva Alexandria
Valoare proiect:
4.361.482,49 lei
5.
Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru modernizare
sistem rutier, Drum Expres de legătură, limită județ Olt Punct Control și Trecere Frontieră Turnu
Măgurele Nicopole, tronson 1, Segarcea Vale-Lița-Turnu
Măgurele(intersecția cu DN52), valoare proiect: 383.253,00 euro
6. Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru modernizare
sistem rutier, Drum Expres de legătură, limită județ Olt Punct Control și Trecere Frontieră Turnu
Măgurele Nicopole, tronson 2, Uda Clocociov Saelele Lunca, valoare proiect: 378.346,00 euro
7.
Elaborare
Studiu de Fezabilitate pentru modernizare sistem rutier, Drum Expres de
legătură, limită județ Olt Punct
Control și Trecere Frontieră Turnu Măgurele Nicopole, tronson 3, Beciu
- Plopii Slăvitești Slobozia Mîndra, valoare proiect: 377.010,00 euro
8.
Realizare
studiu de fezbilitate pentru DJ 506 Beiu Smârdioasa- Izvoarele, km 0- 10+ 674
( 8,674 km) , valoare
proiect: 250.961,00 euro
9.
Imbunătățirea capacității operaționale pentru răspuns în situații de
urgență in regiunea transfrontalieră Teleorman-Velico-Târnovo, valoare proiect: 5.597.898,00 euro
10. Achiziționare
echipamente specifice pentru imbunătățirea capacității si calității sistemului
de intervenție in situații de urgență si pentru acordarea asistenței medicale
de urgență si a primului ajutor calificat, in Regiunea Sud Muntenia, valoare
proiect: 49.995.241,99 lei
11. Reabilitare Spital
Judetean de Urgenta Alexandria judetul Teleorman, valoare proiect:
84.290.400 lei
12.
Realizare
cadastru
rutier
al
drumurilor
judetene
din
judetul
Teleorman
si
strategie
comuna
de
dezvoltare
a
infrastructurii
in
judetul
Teleorman
si
Belene, valoare proiect: 1.405.025 euro
13.
Programul de imbunatatire a calitatii mediului prin impadurirea
terenurilor agricole degradate, valoare proiect: 958.137 euro
14. Înlocuirea
sistemului de încălzire clasic și a sistemului de producere a apei calde
menajere cu sisteme ce utilizează energia produsă din surse regenerabile în
cadrul Spitalului de Psihiatrie Kalinderu Balaci, valoare proiect: 334.540 euro
15. Înlocuirea sistemului de încălzire clasic și a sistemului de
producere a apei calde menajere cu sisteme ce utilizează energia produsă din
surse regenerabile în cadrul Spitalului Județean de Urgență Alexandria secția
boli infecțioase, secția oncologie și compartimentul de dermato-venerice,
valoare proiect: 491.390 euro
Au fost acceptate la finantare urmatoarele
cereri de finantare și urmează să se încheie contractele de finanțare pentru
următoarele proiecte:
1.Elaborarea planului
cadastral pentru drumurile judetene din judetul Teleorman
2.
Realizare studiu
de fezabilitate pentru Drumul Viilor, Tronson I
3. Realizare studiu de fezabilitate pentru Drumul
Viilor, Tronson II
4. Realizare studiu de fezabilitate pentru Drumul
Viilor, Tronson III
5. Achiziționare echipamente specifice
pentru imbunătățirea capacității si calității sistemului de intervenție in
situații de urgență si pentru acordarea asistenței medicale de urgență si a
primului ajutor calificat, in Regiunea Sud Muntenia
6.Reabilitare
Spital Judetean de Urgenta Alexandria, judetul Teleorman
În cursul anului 2009
a fost acordată asistență tehnică pentru depunerea de proiecte și întocmirea
cererilor de finanțare consiliilor locale pentru următoarele obiective:
1.
Reabilitare Institutii de Invațământ Oraș Zimnicea (reabilitarea și
modernizarea celor 2 școli generale cu cls. I-VIII din oraș)
Valoare totală : 1.363.063
euro
2.
Reabilitare
Scoala de
Arte si Meserii oras Zimnicea (reabilitarea și
modernizarea clădirii)
Valoare totală : 822.154 euro
3.
Reabilitarea,
modernizarea, extinderea și echiparea sediilor școlilor generale din comuna
Islaz, județul Teleorman
(reabilitarea, modernizarea și dotarea școlilor)
Valoare totală : 2.542.555 euro
4.
Reabilitarea,
modernizarea infrastructurii educaționale la Școala cu cls. I-VIII sat
Frumoasa, comuna Frumoasa, județul Teleorman
(reabilitarea și modernizarea
clădirii)
Valoare totală : 592.019
euro
5.
Reabilitare
drumuri comunale in comuna Olteni, judetul Teleorman- reabilitarea drumurilor comunale in localitatea Olteni
Valoare
totala:
7.580.000 euro
6.
Reabilitarea drumurilor comunale in satele Vitanesti,
Purani, Silistea si Schitu Poenari in comuna Vitanesti, judetul Teleorman-
reabilitarea drumurilor comunale in satele din localitatea Vitanesti
Valoare totala:
7.994.337,00 euro
7.
Reabilitare
drumuri comunale in comuna Calmatui, judetul Teleorman- reabilitarea drumurilor comunale din localitatea Calmatuiu
Valoare totala:
7.992.805,00 euro
8.
Modernizarea
si reabilitarea drumurilor comunale in
comuna Saelele, judetul Teleorman- reabilitarea si modernizarea drumurilor comunale in localitatea Olteni
Valoare totala:
7.580.000 euro
9.
Realizare
studiu de fezabilitate pentru drumurile comunale din localitatea Buzescu, judetul Teleorman realizare
studiu de fezabilitate pentru drumurile comunale din localitatea Buzescu
Valoare
totala:
257.770 euro
10.
Realizare
studiu de fezabilitate pentru drumurile comunale din localitatea Bragadiru
realizare studiu de fezabilitate pentru drumurile comunale din localitatea
Bragadiru
Valoare totala:
257.770 euro
11. Infiintare Camin pentru batrani
si persoane cu nevoi speciale in comuna Saelele, judetul Teleorman- realizarea
unui Cămin de bătrâni în comuna Saelele, sat Pleașov județul Teleorman
Valoare totală : 726.136,00 euro
Comunicarea publică și Informarea populației au fost realizate,
de regulă, prin comunicate de presă, știri, materiale informative, conferințe
de presă și interviuri vizând acțiunile curente și pe termen scurt, iar
periodicitatea comunicării fiind, în general, săptămânală.
În perioada 1
ianuarie31 decembrie 2009 au fost transmise massmediei peste 500 de
comunicate, anunțuri, informări de presă, majoritatea au apărut în presa scrisă
locală sau au fost difuzate prin audiovizualul local și care au fost inserate
în totalitate pe pagina proprie de Internet.
Deși, în unele cotidiene locale, activitățile
Consiliului Județean au fost prezentate subiectiv, motivat politic, aprecierea
generală este că relațiile cu massmedia și comunicarea publică s-au desfășurat
corect și normal în cursul anului 2009 din ambele sensuri și au favorizat cunoașterea
obiectivă a activităților Consiliului Județean de către cetățenii județului.
O activitate
distinctă în domeniul comunicării, reglementată prin Legea nr. 544/2001 este asigurarea liberului acces la informațiile
de interes public. Prin siteul propriu am asigurat publicarea
informațiilor de interes public care se comunică din oficiu, iar prin
compartimentul de specialitate am răspuns în termenul legal celor 26 petenți
(instituții sau persoane fizice) care ni s-au adresat în cursul anului 2009, în
toate cazurile fiind respectat termenul legal.
Anual a fost constituit un fond pentru
recompensarea elevilor care au obținut rezultate excepționale la olimpiadele
școlare naționale și internaționale.
Aceștia au beneficiat, ca și
profesorii care i-au pregătit, și în anul 2009 de premii oferite de Consiliul
Județean (suma de premiere fiind de peste 8 mii lei).
Programul sportiv a fost structurat în
două mari părți, adresate sportului de masă și respectiv, sportului de
performanță. Beneficiarii celor 40 de acțiuni sportive de masă au fost tinerii,
adulții și pensionarii, fiind organizate competiții specifice fiecărei
categorii de vârstă. O atenție deosebită s-a acordat sportului școlar. Dacă în
anii 20012008 s-a reușit relansarea acestuia, prin
calendarul sportiv al
Consiliului Județean pe 2009 s-a realizat întroducerea acestor competiții în
tradiția sportivă locală. În cadrul programului Tinerețe fără vârstă s-au
organizat competiții de cros, șah și table pentru pensionari.
O realizare deosebită
din program a constituit-o sportul de performanță. Au beneficiat de premii
substanțiale primii 20 de sportivi de performanță clasificați în anul 2009 de
către Direcția Județeană de Sport.
Acțiunile în domeniul educației au vizat în primul rând buna derulare a Programului guvernamental Lapte și Corn
pentru elevii din clasele
IVIII și pentru copiii din învățământul preșcolar de stat și privat cu program
normal de 4 ore.
De programul respectiv au beneficiat în primul semestru
al anului trecut (aferent anului școlar 20082009) 40.555 preșcolari și elevi,
iar în semestrul al doilea (aferent anului școlar 20092010) numărul
preșcolarilor și elevilor beneficiari este de 38.712;
Conform Planului
de audit public intern aprobat pe anul 2009, în conformitate cu
Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern și Normele metodologice de
organizare și funcționare a auditului public intern ale Consiliului Județean
Teleorman nr.1601/2003, auditorii interni au elaborat Raportul de audit public
intern pe anul 2008 la Consiliului Județean Teleorman, auditul activitatii
financiar contabile la Serviciul de Exploatatii Piscicole, la Muzeul Judetean
Teleorman, la Biblioteca Judeteana Marin Preda și Auditul activității IT la
Consiliul Judetean Teleorman.
Concluziile
echipei de audit au fost elaborate pe baza constatărilor făcute, având un
caracter fundamentat din care a rezultat
că nu există abateri cu caracter financiar sau fapte care, potrivit legii,
constituie infracțiuni.
Prin activitățile desfășurate, în anul
2009, prin Arhitectul șef al județului, s-au emis un număr de 199 certificate
de urbanism, 305 de avize ale structurii de specialitate din cadrul Consiliului
județean necesare emiterii certificatelor de urbanism de către primarii
localităților din județ, 39 autorizații de construire, 74 de avize ale
structurii de specialitate din cadrul Consiliului județean necesare emiterii
autorizațiilor de construire de către primarii localităților din județ, 90
avize ale Comisiei Tehnice de Arhitectură, Urbanism și Amenajarea Teritoriului,
s-au efectuat 38 de controale la primăriile din județ în vederea rezolvării
scrisorilor și reclamațiilor primite, precum și ca urmare a audiențelor ținute
la localitățile din județ.
Au fost elaborate un număr de 13 Planuri
Urbanistice Generale cu Regulamentele Locale de Urbanism aferente pentru
comunele Beciu, Beuca, Dracea, Fîntînele, Frăsinet, Islaz, Mavrodin, Purani,
Saelele, Uda Clocociov, Segarcea Vale, Drăcșenei și Drăgănești Vlașca.
Prin
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Drepturilor Copilului, cel
mai complex serviciu public de interes județean, s-a urmărit realizarea
obiectivelor stabilite prin strategia de dezvoltare a sistemului de asistență
socială pentru copii, persoane vârstnice și persoane cu handicap pentru
perioada 2008-2013, pentru descentralizarea sistemului de asistență socială de
la nivel județean la nivel local, către comunitățile de unde provin persoanele
aflate în dificultate, integrarea socio-profesională a tinerilor din sistemul
de protecție, perfecționarea profesională a personalului din sistemul de
protecție, reducerea numărului de copii instituționalizați, prin reintegrare
familială și prin instrumentarea eficientă a cazurilor sesizate, inserția
copilului cu handicap în mediul social real, asigurarea unui mediu stabil de
creștere și îngrijire pentru copiii aflați în sistemul de protecție, prin
adopție, urmărind eficientizarea colaborării între autoritățile publice locale.
În
urma instrumentării sesizărilor primite în cadrul Serviciului Alternativ de Tip
Familial, în anul 2009 s-au instituit 65 de măsuri de protecție speciale
plasamente familiale (la AMP, familii sau persoane) și 14 tutele. Urmare
monitorizării cazurilor active, s-au încetat 106 măsuri de protecție speciale și 5 tutele
prin: adopții, reintegrări în familie, reintegrare socio-profesională a
tinerilor, precum și ca urmare a împlinirii vârstei de 18 ani.
Conform obiectivului
stabilit in Strategia Judeteană pentru anii 2008-2013, s-au asigurat servicii
de pregătire a tinerilor cu dizabilități,
in vederea tranzitiei către segmentul de protectie a adultilor . În
acest sens, un număr de 6 tineri cu handicap au fost transferati la Complexul
de Servicii pentru Persoanele Adulte cu Handicap Videle și la
La data de 1 mai 2009
s-a incheiat proiectul Vrem
să știm cum putem să muncim!, finanțat din fondul Phare 2006 Măsuri de
Incluziune Socială.
În cadrul proiectului 140 de tineri care
au părăsit sau se pregătesc să părăsească sistemul de protecție a copilului din
județul Teleorman au beneficiat de informare, consiliere și orientare
profesională. Un număr de 42 de tineri (28 băieți și 14 fete) au urmat cursuri
de formare profesională, dintre aceștia 10 tineri au fost angajați legal. Toți
tinerii care au format grupul țintă sunt mai bine pregătiți să facă față
provocărilor unui parcus de viață independent.
Din
randul beneficiarilor finali ai proiectului, au făcut parte potentialii
angajatori, familiile tinerilor si comunitatea in care acestia traiesc,
asigurându-se astfel cadrul economic și social pentru integrarea tinerilor.
Complexul de Servicii
pentru Persoane Adulte cu Handicap Videle compus din Centrul de Recuperare și
Reabilitare Neuropsihiatrică si Centrul de Ingrijire si Asistenta, furnizează
servicii sociale specializate de găzduire, îngrijire, recuperare, reabilitare
și asistență pentru un numar de 78 persoane cu handicap(C.I.A 58 de persoane
si C.R.R.N 20 de persoane) atat din județul Teleorman, cat si din alte
judete, temporar sau definitiv, acordând sprijin, facilități și asistență
pentru prevenirea situațiilor ce pun în pericol securitatea persoanelor adulte
cu handicap.
Centrul Judetean
pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale Teleorman și-a
desfășurat activitatea pe baza obiectivelor asumate prin contractul de
management aferent perioadei 2007-2010, a actului adițional la acesta încheiat
în 2009, precum și a Programului activităților competițiilor manifestărilor
cultural-artistice și de tineret aprobat de consiliul județean pentru anul
2009.
Pentru realizarea
activităților prevăzute în acest program a colaborat cu alte
instituții/organizații culturale din județ, cămine culturale, ansambluri
artistice de amatori, școli generale și licee.
Colaborarea s-a concretizat
în participarea reciprocă la
acțiunile și manifestările culturale organizate (simpozioane, dezbateri,
expoziții etc.) și parteneriate culturale.
Toate acțiunile
instituției au fost cunoscute și în plan național prin intermediul Buletinului
Informativ, editat de Centrul National pentru Conservarea și Promovarea
Culturii Tradiționale unde s-au prezentat acțiunile lunare precum și recenzii
de carte și materiale de presă.
Am susținut editarea
unor lucrări de specialitate ale unor autori teleormăneni (Ex.Ion Scarlat-Din
Troianul Teleormanului spre lume), dar și a unor pliante, calendare, afișe
etc.
Nevoile culturale ale
comunităților locale au fost onorate prin proiecte culturale, unele
tradiționale, cum sunt : Festivalul concurs național de muzică ușoară œGhiocelul de Aurœ, Festivalul național de muzică
populară œPe deal la Teleormănelœ ajuns la
ediția a IXL a, iar Festivalul œTradițiilor Populare
Teleormăneneœ, ediția a IV-a, (proiect nederulat în
totalitate din cauza fondurilor insuficiente),
Zilele
Dunăriiœ,
Zărezeanul tradiție
multietnicăœ,
Dragobetele zeul
dreagostei la româniœ,
Călușul
perlă a patrimoniului cultural imaterial teleormăneanœ și alte
spectacole prezentate în localitățile județului.
Ansamblul
Burnasul a participat la manifestările oficiale organizate de către
comunitățile locale sau de către instituții de specialitate, a susținut
spectacole în București, a participat la Gale, întruniri oficiale, festivaluri
internaționale (Galați, Izmir Turcia), a fost organizator al Festivalului
național al obiceiurilor Drăgaica - Zimnicea.
Producțiile Ansamblului Burnasul au apărut
în 6 emisiuni TV naționale(TVR 1-2, Favorit -3, etno-1), iar săptămânal în
emisiunile locale de la TV Media Sud și Alexandria TV.
Biblioteca Județeana ,,Marin Preda în conformitate cu Programul
de activitate aprobat de Consiliul Județean, a desfășurat în anul 2009
activități cultural-educative pentru completarea relațiilor cu publicul,
informatizarea bibliotecii, asistență metodică de coodonare a activității
bibliotecilor publice din județ.
S-au completat colecțiile bibliotecii cu
2224 documente specifice astfel:
300 documente specifice achiziționate ( fonduri din bugetul alocat în
acest sens), ce constau în cărți și periodice; 526 documente specifice obținute din donații, (edituri, donatori
particulari sau instituții), 1398
documente specifice, donație, în
cadrul proiectului Sprijin pentru
implementarea lecturii publice în mediul rural.
Pentru a fi puse la
dispoziția publicului, documentele specifice,
s-au prelucrat biblioteconomic, prin utilizarea softului pentru biblioteci TINLIB, urmărindu-se crearea bazei de date on-line a
bibliotecii, prin introducerea în sistem informatizat a cărților noi și
progresiv a celorlalte cărți pe secții.
Biblioteca
Județeană a aplicat la programul BIBLIONET
-Lumea in biblioteca mea- împreună cu alte 20 de biblioteci comunale din
județ, în vederea obținerii de echipamente
și acces la pregătire
profesională specifică, prin sponsorizare de către fundația Bill
& Melinda Gates și a organizat intalniri de lucru cu bibliotecarii din
bibliotecile publice din judetul Teleorman, cu reprezentantii IREX Romania și
reprezentati ai autoritatilor publice locale.
S-au desfășurat
actvități tradiționale și de animație culturală :
Ziua bibliotecarului, Zilele bibliotecii județene,
Salonul editurilor teleormănene, ,,Copiii
noștri talentați, ,,Lui Eminescu, ,,Ziua Unirii Principatelor Române,
,,Dragobetele, ,,Ziua mărțișorului, ,,Ziua femeii.
Prin Biblioteca Județeană, am organizat
numeroase acțiuni cultural educative în parteneriat cu Bibliotecile publice
comunale. S-au organizat numeroase acțiuni cultural educative în parteneriat la localitățile: Buzescu,
Saelele, Ștorobăneasa, Peretu, ș.a..
Prin activitatea desfășurată, s-a urmărit,
atragerea a tot mai mulți cititori către bibliotecă, diversificând serviciile
oferite, încheind noi parteneriate
pentru îndeplinirea obiectivelor popuse.
În anul 2009 Muzeul Județean
Teleorman a desfășurat un complex de activități având drept scop realizarea
atribuțiilor specifice instituției: evidență, cercetare, valorificare,
conservare-restaurare, conferințe, colocvii, sesiuni științifice, publicații și
articole de specialitate, relații publice.
În colaborare cu instituții
de specialitate din țara și străinătate, s-au desfășurat proiecte care vizează
cercetarea arheologică: Cercetări arheologice în situl de la
Ciuperceni în cadrul proiectului Paleoliticul din România, Începuturile civilizației europene
neo-eneoliticul la Dunărea de jos,
Așezările
civile și fortificațiile lor la Dunărea de Jos
În cadrul proiectelor de cercetare s-au
desfășurat în diferite localități ale județului Teleorman, mai multe campanii
ce săpături arheologice: Vitănești, Zimnicea,Turnu Măgurele, Beciu și Nanov.
Muzeul Județean Teleorman a participat la
expoziții interne și internaționale:
-expoziția internațională The lost World of Old Europe - the Danube
Valley, 5000-3500 B.C. (Lumea pierdută a vechii Europe - valea Dunării,
5000-3500 î. Hr.), unde au fost expuse 5 statuete de os, provenite de
-expoziția tinerantă Țăranii și comunismul. 60 de ani de la colectivizarea agriculturii,
ce a fost prezentată publicului la sediul Muzeului Satului din București -
martie 2009.
Manifestarea instituției la nivelul
Uniunii Europene a fost sărbătorită la
Muzeul Județean Teleorman în seara zilei de 16 mai 2009, sub genericul Vezi, ascultă, gustă
și simte o noapte magică la muzeu.
Au fost marcate prin manifestări culturale,
enumerate în continuare, evenimente istorice, aniversări, comemorări, precum și
unele sărbători religioase.
În
cadrul manifestării Ziua porților deschise la Muzeului Județean Teleorman, a existat un program de vizitare
gratuită a expozițiilor muzeului în prima zi de vineri a fiecărei luni.
Prin programul Muzeul - sursă de cultură și educație s-a urmărit atragerea
publicului la muzeu și la activitățile desfășurate aici, mai ales a
preșcolarilor și școlarilor.
Prin
Serviciul de Cooperare Internă și Internațională am asigurat gestionarea de
relații de colaborare și parteneriat între județul Teleorman și localități din
județ, cu regiuni, instituții și organisme internaționale.
Printre
proiectele definitivate in cadrul relatiilor de cooperare romano franceze se
numara si proiectul: Sprijin pentru
implementarea lecturii publice pentru prescolari in mediul rural din judetul
Teleorman, ce a constat in: achizitionarea unui fond de carte pentru
copii in limba romana si franceza si pus la dispozitia Bibliotecii Judetene
Marin Preda, beneficiarul direct al proiectului;
organizarea unor cursuri de instruire a bibliotecarilor
si de sensibilizare a cadrelor didactice din sistemul de invatamant prescolar
din cele 20 de localitati selectate in cadrul proiectului in mediul rural.
Au fost
organizate activități de promovare a lecturii pentru preșcolari în bibliotecile
din mediul rural în comunele Buzescu, Frumoasa, Seaca, Segarcea Vale,
Scrioaștea și Ștorobăneasa, la care au participat bibliotecari din cadrul Mediatecii
Departamentare Seine et Marne și o autoare de carte pentru copii din Franța,
Ramona Bădescu originală din Roșiorii de Vede, județul Teleorman.
În anul 2009
prin Asociația Euro Teleorman am organizat cea de-a 6-a ediție a Zilei
Internaționale a Dunării având ca parteneri Consiliul Județean Teleorman,
Consiliul Local Turnu Măgurele și Provincia Overijssel din Olanda.
Asociația
Euro Teleorman a continuat activitatea de realizare a albumului monografic al
județului, activitate începută în anul 2008, identificând obiective de interes
turistic ale județului, culegând noi informații referitoare la acestea, toate
pentru a fi incluse în album. Prin crearea albumului monografic al județului,
se dorește promovarea instituțiilor publice locale, membri Asociației Euro
Teleorman, pe plan intern și internațional.
Direcția
Generală de Pază a Județului Teleorman, în decursul anului 2009, în baza
contractelor de pază și ordine publică, a prestat servicii pentru un număr de
14 beneficiari, din care 7 beneficiari din categoria instituțiilor publice și 7
beneficiari din categoria societăților comerciale, sub diverse forme juridice
de organizare.
Activitatea
prestată beneficiarilor s-a făcut cu respectarea obiectului de activitate al
Direcției Generale de Pază a județului Teleorman și al competenței teritoriale,
asa cum au fost definite prin Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr. 72
din 29 august 2005 privind înființarea Direcției de Pază a județului Teleorman,
cu modificările și completările ulterioare.
Relația
cu fiecare beneficiar s-a derulat conform clauzelor contractuale stabilite de
părțile contractante.
Serviciul Public Comunitar de Evidență a
Persoanelor al județului Teleorman și-a desfășurat activitatea în baza planului
anual de măsuri și activități în principal pentru coordonarea și controlul
metodologic al activităților privind eliberarea actelor de identitate, a
cărților de alegător, precum și a altor documente în sistem de ghișeu unic.
Au fost verificate
în evidențe și furnizate date pentru un număr de 204 persoane, la cererea
M.A.I., instanțelor de judecată, persoanelor fizice și juridice.
Pe linie de stare
civilă, în perioada analizată, s-au înregistrat 423 cereri pentru avizarea
transcrierilor actelor întocmite în străinătate, 20 dosare de schimbare a numelui
pe cale administrativă, 1 renunțare la cetățenie, 3 redobândiri de cetățenie.
La nivelul S.P.C.J.E.P. au fost avizate
104 rectificări, ce cuprind acte de stare civilă(certificate naștere, de
căsătorie), s-au operat în exemplarul II al actelor de stare civilă un număr de
9800 mențiuni și au fost înregistrate un număr de 8622 astfel de lucrări,
soluționate 260 cereri de eliberare extrase.
Prin
Serviciul Informatic s-a asigurat suportul de hard și soft pentru rețeaua de
calculatoare și serverul Consiliului Județean.
Acest
serviciu a desfășurat de asemenea și activități de proiectare, implementare,
întreținere și operare a calculatoarelor și serviciilor de tip rețea. Aici
se administrează și întrețin site-urile pentru Consiliul județean și unele
primării din județ.
In
anul 2009 serviciul a avut contracte de prestari servicii IT cu primariile
Mereni, Ștorobăneasa, Smirdioasa, Bujoru, Olteni, Rădoiești, Suhaia, Lisa,
Viișoara, Bogdana, Salcia, Cervenia, precum si Fichtner Gmb si Instituția
Prefectului Județul Teleorman.
SC Piscicola TeleormanS.R.L are în administrare șase diguri care
delimitează șapte bazine piscicole.
Prin SC Piscicola Teleorman SRL s-a desfășurat activități privind
producerea și comercializarea de material piscicol necesar populării luciurilor
de apa, pescuitul industrial, recreativ și sportiv.
In anul 2009, Serviciul de deservire,
paza si protocol, si-a realizat principalele obiecte de activitate, si anume:
- a asigurat paza si supravegherea atat a Palatului
Administrativ cat si a altor imobile ce apartin Consiliului Judetean Teleorman
din Alexandria, Rosiori de Vede, Nanov si Plosca;
- a efectuat si intretinut curatenia in Palatul
Administrativ, potrivit contractelor de prestari servicii incheiate;
- a asigurat exploatarea centralei telefonice a
Consiliului judetean si a efectuat servicii telefonice;
-a asigurat buna functionare si intretinere a
instalatiilor electrice ale consiliului județean;
-a asigurat intretinerea si functionarea
instalatiilor tehnico-sanitare si termice ale consiliului județean;
- a asigurat intretinerea si supravegherea
functionarii corespunzatoare a centralei termice precum si furnizarea
agentului termic prin centrala termica, situata in Palatul Administartiv,
propietate a Consilului Judetean Teleorman;
- a efectuat servicii de alimentatie publica si
protocol pentru public.
În calitate de presedinte al
Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din Romania (UNCJR) doresc să vă
informez că am intreprins o serie de actiuni menite sa imbunatatesca
activitatea Uniunii si care sa vizeze promovarea si reprezentarea acesteia in
mediile interne si internationale.
Demersurile făcute au vizat
înfăptuirea principiilor autonomiei și descentralizării serviciilor publice în
organizarea și funcționarea autorităților administrației publice locale,
promovarea cooperării regionale și interregionale, colaborării cu celelalte
structuri asociative ale organelor administrației publice locale existente în țara
noastră.
In anul 2009, membrii UNCJR
s-au reunit in două Adunari Generale.
Am organizat seminarii și
conferințe împreună cu reprezentanții structurilor asociative, respectiv
Asociația Municiilor, Asociația Orașelor și Asociația Comunelor din România
formând grupuri de lucru pentru formularea de amendamente pe marginea pachetului
de legi privind descentralizarea administrației publice locale și a Legii nr.
273/2006 prind finanțele publice locale.
În ceea ce privește activitatea de
reprezentare la Bruxelles am realizat:
·
reprezentarea
intereselor UNCJR si a membrilor sai pe langa institutiile europene si actorii
europeni ce isi desfasoara activitatea la Bruxelles;
·
promovarea
parteneriatelor cu alte regiuni, institutii, ONG-uri europene;
·
sprijinirea
procesului de modernizare a administratiei publice locale prin organizarea
programelor de reprezentare a Consiliilor Judetene in mediul institutional
european de la Bruxelles;
·
asigurarea
unui flux permanent de informatie referitor la politicile, programele si
initiativele europene.
Activitatile delegatilor in cadrul
Biroului UNCJR de la Bruxelles au mai inclus:
·
organizarea
de reuniuni tematice cu diferiti responsabili europeni;
·
participarea
la redactarea unor proiecte;
·
sprijinirea
organizarii de evenimente de promovare a UNCJR si, implicit, ale judetelor la
Bruxelles.
Doamnelor și
domnilor consilieri,
Stimați colegi
Rezultatele obținute
pe parcursul anului 2009, mă îndreptățesc să apreciez că a existat o preocupare
constantă pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite, în condițiile în care
capacitatea financiară de care s-a dispus, nu a fost la nivelul proiectelor și
aspirațiilor Consiliului Județean Teleorman. Politica instituției noastre a
avut ca linii directoare valorificarea judicioasă a resurselor și a
patrimoniului propriu, dar cu precădere atragerea de fonduri comunitare, prin
promovarea a cât mai multor proiecte de interes public care să contribuie la
dezvoltarea economică, socială și culturală a județului nostru.
Materializarea
tuturor inițiativelor executivului Consiliului Județean Teleorman și a consilierilor județeni nu ar
fi fost posibilă fără eforturile aparatului de specialitate al consiliului
județean și ale unităților din subordine, dar nici fără disponibilitatea de
colaborare de care au dat dovadă permanent primarii și consilierii locali din
unitățile administrativ teritoriale ale județului.
Apreciez că prin
activitatea desfășurată de Consiliul Județean Teleorman s-a reușit în mare
măsură să se răspundă problemelor prioritare ale județului.
Pentru anul 2010, în
contextul economic actual, rămâne în continuare prioritară dezvoltarea
economico-socială și culturală a județului, realizarea mai multor programe în
parteneriat cu unități administrativ teritoriale din județ pentru atragere de
finanțări externe, devoltarea și modernizarea infrastructurii la nivelul județului.
Alte informații și
detalii cu privire la acțiunile și rezultatele înregistrate în anul 2009, pot
fi obținute consultând site-ul Consiliului Județean Teleorman (www.cjteleorman.ro).
PREȘEDINTE,
Liviu Nicolae Dragnea