PROCES
VERBAL
al
ședinței ordinare a Consiliului Județean Teleorman
din data
de 26 noiembrie 2015
Bună ziua, stimați colegi,
Consiliul
Județean Teleorman a fost convocat în ședință ordinară pentru astăzi, 26 noiembrie
2015, prin dispoziția nr. 647 din 19 noiembrie 2015.
La ședință participă toți consilierii
în funcție, ședința de consiliu este legal constituită, fiind astfel asigurat
cvorumul de prezență necesar pentru desfășurarea legală a acestei ședințe
ordinare.
Fiind ședință publică, așa
cum prevede Legea administrației publice locale, anunțul cu ordinea de zi a
fost adus la cunoștință dumneavoastră și locuitorilor județului Teleorman prin
mass - media locale, fiind publicat și pe site-ul Consiliului județean.
Participă, în calitate de invitați, directori și funcționari publici din aparatul de specialitate al Consiliului județean, conducători ai unor instituții din subordine, precum și reprezentanți ai presei scrise și audio-vizuale.
Procesul - verbal al
ședinței extraordinare a Consiliului Județean Teleorman, din data de 13 noiembrie
2015, v-a fost pus la dispoziție și îl supun aprobării dumneavoastră.
-
Cine este pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat procesul-verbal al ședinței extraordinare
a Consiliului Județean, din 13 noiembrie 2015.
Doamnelor
și domnilor,
În
conformitate cu prevederile art. 43 alin. (1) coroborate cu cele ale art. 98
din Legea administrației publice locale, republicată, cu modificările și
completările ulterioare, am întocmit următorul proiect al ordinii de zi:
Inițiator: Președintele Consiliului
Județean Teleorman
Inițiator:
Președintele Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator:
Președintele Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele Consiliului
Județean Teleorman
Inițiator: Președintele Consiliului
Județean Teleorman
Supun la vot proiectul ordinii
de zi.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul ordinii de zi.
Potrivit
art. 117 litera a din Legea nr. 215/2001, republicată, cu modificările și
completările ulterioare, proiectele de hotărâri de la ordinea de zi au fost
avizate pentru legalitate de secretarul județului.
Înainte de a merge mai departe, țin să precizez că, în conformitate
cu prevederile art. 46 din Legea nr. 215/2001, respectiv ale art. 77 din Legea
nr. 393/2004, nu poate lua parte la deliberarea și adoptarea hotărârilor
înscrise pe ordinea de zi consilierul județean care fie personal, fie prin soț,
soție, afini, rude până la gradul IV inclusiv, are interes patrimonial în
problema supusă dezbaterii.
Dacă avem asemenea cazuri, rog să ne fie aduse la cunoștință
pentru ca abținerea de la deliberarea și adoptarea hotărârilor să fie
consemnată în procesul verbal al acestei ședințe.
La punctul unu de la ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre privind repartizarea pe unități administrativ teritoriale a sumelor
necesare realizării drepturilor de care beneficiază copiii, elevii și tinerii
cu cerințe educaționale speciale, integrați în învățământul de masă.
Rog
președinții comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să
prezinte rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea acestui proiect de
hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de hotărâre privind
repartizarea pe unități administrativ teritoriale a sumelor necesare realizării
drepturilor de care beneficiază copiii, elevii și tinerii cu cerințe
educaționale speciale, integrați în învățământul de masă.
Supun
la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul
de hotărâre privind repartizarea pe unități
administrativ teritoriale a sumelor necesare realizării drepturilor de care
beneficiază copiii, elevii și tinerii cu cerințe educaționale speciale,
integrați în învățământul de masă.
La punctul doi de la ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre privind darea în folosință gratuită Agenției Naționale pentru
Locuințe a unui spațiu din ,,Palatul Administrativ, proprietate publică a
statului, aflat în administrarea Consiliului Județean Teleorman.
Rog pe
domnul Vlad Eugen Ovidiu președintele comisiei juridice să prezinte raportul de
avizare.
Domnul Vlad
Eugen Ovidiu.
Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea acestui proiect de
hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de hotărâre privind
darea în folosință gratuită Agenției Naționale pentru Locuințe a unui spațiu
din ,,Palatul Administrativ, proprietate publică a statului, aflat în
administrarea Consiliului Județean Teleorman.
Supun
la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul
de hotărâre privind darea în folosință gratuită Agenției Naționale pentru
Locuințe a unui spațiu din ,,Palatul Administrativ, proprietate publică a
statului, aflat în administrarea Consiliului Județean Teleorman.
La punctul trei de la ordinea de zi este
înscris proiectul de hotărâre privind predarea din administrarea
Consiliului Județean Teleorman a unor tronsoane de drumuri comunale din județul
Teleorman în administrarea unor consilii locale și încetarea aplicabilității
Hotărârii Consiliului Județean Teleorman nr. 107 din 16 iulie 2015.
Rog
președinții comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să
prezinte rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea acestui proiect de
hotărâre, vă rog să le prezentați.
Domnul
Șuică Iulian.
Domnule Președinte, eu doresc să fac o remarcă. În primul rând, constat modul în care a fost redactată Expunerea de motive, este superficială și cu paragrafe contradictorii, în condițiile în care în același paragraf se face trimitere la o legislație în vigoare. O să trec peste aceste aspecte, care țin mai mult de cei care doresc să intre în profunzimea lucrurilor. Motivul pentru care am solicitat această intervenție este legat de fapul că, în urmă cu mai multe luni de zile am fost puși în situație de a prelua în administrare anumite sectoare de drum comunal. După cum știți, personal și de cele mai multe ori alături de colegii mei, am votat împortivă, considerând, la vremea respectivă că, banii care erau repartizați pentru dezvoltarea Consiliului Județean Teleorman, cea mai mare parte erau direcționați către investiții legate de drumuri. Preluând acele drumuri, nu am facut decât să împovărăm acest buget. Acum, o parte din aceste drumuri sunt înapoiate, în condițiile în care, consiliile locale nu vor avea posibilitatea intreținerii lor. Acesta este un motiv pentru care, dacă tot le-am luat să rămână în continuare și să avem mai multă grijă pe viitor, dacă vom mai primi solicitări din partea consiliilor locale.
Ca o recomandare pentru luna viitoare, dacă vom avea pe ordinea de zi și stabilirea bugetului pe anul 2015, să avem în vedere ca la Secțiunea dezvoltare, la obiectivele de investiții să prindem și alte obiective decât drumuri, reparații și întreținere. Mă gândesc că județul are nevoie și de realizarea altor obiective.
Nu știu dacă am fost prea concludent, votul meu este împortivă pentru argumentele menționate anterior.
Domnul Președinte Adrian Ionuț Gâdea.
În primul rând dumneavoastă ați votat împotriva proiectelor prin care au fost preluate aceste drumuri, și astăzi tot dumneavoastră spuneți că nu există posibilitatea de întreținere a acestor drumuri din partea consiliilor locale. Tocmai din acest motiv au fost preluate de Consiliul Județean, pentru a face lucările de reparații și intreținere. Banii folosiți în acest scop, nu au nicio legătură cu secțiunea de dezvoltare. În Secțiunea de dezvoltare sunt cuprinse proiectele, iar drumurile au fost preluate în vederea reparației și intreținerii, cheltuieli susținute prin Capitolul Transporturi din Secțiunea de funcționare. O parte din aceste drumuri comunale au fost reparate, inclusiv drumul de la Măldăieni, drumul comunal DC 32. Pentru drumul de la Poieni, pe care noi am intenționat să-l preluăm, s-a adoptat și o Hotărâre de Consiliu Județean, dar nu am apucat să încheiem procesul-verbal, pentru că Ordonanța 43 care reglementează regimul juridic al drumurilor, nu ne mai dă posibilitatea să preluăm aceste drumuri și să executăm lucrări de reparații și întreținere.
Luna viitoare nu știu dacă vom putea aproba proiectul privind bugetul pe anul 2016, întrucât depinde când va fi aprobat bugetul de stat. Dacă ne vom încadra în termen, cu siguranță îl vom avea, dacă nu în ianuarie, februarie. În ce privește Secțiunea de dezvoltare nu sunt numai proiecte legate de drumuri, sunt și proiecte legate de sănătate, de asistență socială. Trebuie să ne amintim că, atunci când am proiectat bugetul pe anul 2015, au fost prinse la Secțiunea de dezvoltare, la Capitolul alte cheltuieli și active financiare și alte sume de bani care nu fac referire la proiecte legate de drumuri, ba mai mult s-au întocmit proiecte și pentru celelalte domenii menționate de dumneavoastră.
Vă prezint proiectul de hotărâre privind predarea
din administrarea Consiliului Județean Teleorman a unor tronsoane de drumuri
comunale din județul Teleorman în administrarea unor consilii locale și
încetarea aplicabilității Hotărârii Consiliului Județean Teleorman nr. 107 din
16 iulie 2015.
Supun
la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
Cu
22 voturi pentru și 11 voturi împotrivă (doamna Burghiu Mihaela și domnii
Iliescu Alexandru, Savu Adrian, Ștefan Mihai Gabriel, Vrăjitoarea Emilian, Moț
Petrică, Ion Petre, Șuică Iulian, Neagu Florin, Pîrjol George și Amarie
Constantin) s-a aprobat proiectul de hotărâre privind predarea din
administrarea Consiliului Județean Teleorman a unor tronsoane de drumuri
comunale din județul Teleorman în administrarea unor consilii locale și
încetarea aplicabilității Hotărârii Consiliului Județean Teleorman nr. 107 din
16 iulie 2015.
Domnul Neagu Florin.
Domnule președinte, fiind un proiect ce privește patrimoniul, pentru adoptare, este nevoie de două treimi.
Domnul Președinte Adrian Ionuț Gâdea.
Nu este vorba de patrimoniu, aceste drumuri nu fac parte din patrimoniul nostru așa cum sunt prevăzute în Hotărârea de Guvern din 2001 care stabilește domeniul public și patrimoniul județului Teleorman. Noi le-am avut numai în administrare pentru o perioadă de timp.
Domnul Șuică Iulian.
Este vorba de un principiu, când s-a propus să le luăm, am votat împotrivă, așa că îmi mențin punctul de vedere și voi vota împotrivă.
Domnul Președinte Adrian Ionuț Gâdea.
Domnilor, înapoiem aceste drumuri, nu pentru că nu mai vrem noi să le păstrăm, și dacă le-am păstra nu mai putem să facem lucrări pe ele, legea nu ne mai permite.
La
punctul patru de la ordinea
de zi este înscris proiectul de hotărâre privind
aprobarea Normativelor privind consumul lunar de carburanți pentru
autovehiculele din parcul auto al Consiliului Județean Teleorman, precum și ale
instituțiilor publice din subordine.
Rog
președinții comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să
prezinte rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea acestui proiect de
hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de hotărâre privind aprobarea Normativelor privind consumul lunar de carburanți
pentru autovehiculele din parcul auto al Consiliului Județean Teleorman, precum
și ale instituțiilor publice din subordine.
Supun
la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În
unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de hotărâre privind aprobarea
Normativelor privind consumul lunar de carburanți pentru autovehiculele din
parcul auto al Consiliului Județean Teleorman, precum și ale instituțiilor
publice din subordine.
La punctul cinci de la ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu al județului Teleorman pe anul 2015.
Rog
președinții comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să
prezinte rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea acestui proiect de
hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste
condiții vă prezint proiectul de hotărâre privind
rectificarea bugetului propriu al județului Teleorman pe anul 2015.
Supun la vot rectificarea
bugetului propriu al județului Teleorman pe anul 2015, pe capitole, subcapitole, titluri,
articole, alineate și anexe.
Supun la vot anexa nr.
1, Secțiunea
de funcționare a bugetului propriu al județului
Teleorman pe anul 2015.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat Secțiunea
de funcționare a bugetului propriu al județului Teleorman pe anul 2015.
Supun la vot anexa nr.
2, Bugetul general centralizat al județului Teleorman pe anul 2015 și estimări
pentru anii 2016-2018.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat Bugetul general centralizat al județului
Teleorman pe anul 2015 și estimări pentru anii 2016-2018.
Supun la vot proiectul de hotarare în
integralitatea sa.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul
de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu al județului Teleorman pe anul 2015.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul
de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu al județului Teleorman pe anul 2015.
La punctul șase de la ordinea de zi este
înscris proiectul de
hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului
Județean Teleorman nr. 34 din 12 februarie 2015, cu modificările și completările ulterioare.
Rog
președinții comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să
prezinte rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste condiții vă
prezint proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Județean
Teleorman nr. 34 din 12 februarie 2015,
cu modificările și completările ulterioare.
Supun
la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului
Județean Teleorman nr. 34 din 12 februarie 2015, cu modificările și completările ulterioare.
x
Trecem la ultimul punct Diverse.
În mape,
aveți și o invitație de a participa la ceremonia publică dedicată Zilei
Naționale a României care se va desfășura în ziua de 1 Decembrie 2015, începând
cu ora 10,00, în fața Monumentului Eroilor din Primul Război Mondial din
Municipiul Alexandria.
Dacă aveți alte probleme?
Domnul Neagu Florin.
Aș dori, dacă imi permiteți, să reiau
discuția inițiată acum un an privind
programul Laptele și cornul, program pe care îl administrăm. Legat de
aprovizionarea cu cornuri, știu că la Zimnicea, de exemplu, aceasta se face de
la societatea Pajura București o data pe
saptamână sau chiar la zece zile. Din acest motiv, după două, trei zile cornurile
devin foarte tari, nemaiputând fi consumate.
De asemenea, am mai discutat despre faptul că
exista copii care au alergii la produsele lactate. S-a făcut o ancheta
superficială în școli, fară a fi consultați niște medici specialiști, fară a se
stabili care sunt riscurile la care se expun copiii cu astfel de probleme. Mai
cunoscută este intoleranță la lactoză, însă există și intoleranță la proteina
din lapte de vacă. Eu, ca părinte, sunt într-o astfel de situație, băiețelul
meu suferind de intoleranță la această proteină , neputând să consume lapte de
vacă nici ca atare, nici sub forma vreunui produs lactat sau alt produs ce
contine lapte ca și ingredient.
Inițial s-au completat și centralizat niște formulare
cu copiii care nu pot să consume acest produs, dar se pare că nu s-a ținut cont
de acestea, copilul meu primind în continuare acest lapte.
Noi acasă îi administrăm doar lapte din soia sau preparate facute cu
lapte de soia. Sunt convins că există mai multi copii cu această problemă, de
aceea propun ca posibilă soluție pentru aceștia să li se ofere acest tip de
produs. Ca și costuri, pot sa vă
spun 1litru lapte de vacă din comerț
costă în jur de 4,5 lei, iar 1 litru de lapte de soia în jur de 13 lei, aportul
nutritiv fiind egal cu cel al laptelui de vacă. Evident că sunt multe familii
care nu și-l permit și consider că acești copii trebuie sprijiniți cu ceea ce
au nevoie.
Domnul președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Puteți
să ne spuneți ce soluție propuneți dumneavoastră în acest sens?
Domnul Neagu Florin:
În
primă fază să fie identificați și luați în evidente atât copiii cu intoleranță
la lactoză cât și cei cu intoleranță la proteina din lapte pentru a primi de la școală lapte de soia.
Consider că nu ar fi un efort financiar prea mare.
Domnul președinte Gâdea Adrian Ionuț:
Domnule
Neagu, ați spus că aceste anchete făcute în școli au fost inexacte. Au fost făcute de Consiliul Județean ?
Domnul
Neagu Florin
Nu,
au fost facute în cadrul școlilor și centralizate aici. Noi, fiind cei care
administrăm acest program, propun să fie refăcută ancheta astfel încât să
reflecte necesitățile reale, diferențiate pentru copii.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț:
Noi
nu am primit până acum nici un fel de sesizare în acest sens. Dacă
dumneavoastră aveți date că evaluările au fost făcute incorect, există organe pe care ați putea să le
reclamați la nivelul școlii sau la nivelul Inspectoratului școlar județean. Să ne
ocupăm de o anchetă, care nu intră în competența Consiliului Județean, ar duce
la încălcarea legii. În ceea ce priveste programul Laptele și cornul, acesta a
fost implementat în conformitate cu prevederile legale. După parcurgerea
procedurilor legale de licitație, fiind vorba de o licitație electronică, se
declară câștigator cel care îndeplinește condițiile stabilite de lege și a
oferit prețul cel mai mic. Prețul este cel cunoscut de toată lume, 1,17 lei
/pachet, iar cornul este unul simplu facut din făină, apă și sare.
Domnul
Neagu Florin.
Să
mă întelegeți, în momentul în care s-a făcut acea evaluare, am menționat în
chestionarul respectiv care sunt diferențele dintre intoleranța la lactoză și
intoleranța la proteina din laptele de vacă, însă nu a fost facut nimic în
acest sens.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Eu
am înțeles și cum vă spuneam, nu Consiliul Județean are competența de a
verifica corectitudinea acestor anchete, sunt comisii specializate la nivel de
inspectorat școlar.
Nemaifiind
alte observații, epuizându-se ordinea de zi, declar încheiate lucrările
ședinței și vă mulțumesc pentru participare.
PREȘEDINTE
SECRETAR AL JUDEȚULUI
Gâdea Adrian Ionuț
Oprescu Silvia