PROCES VERBAL
al ședinței
ordinare a Consiliului Județean Teleorman
din data de 23 februarie 2016
Bună ziua, stimați colegi,
Consiliul Județean Teleorman a fost convocat
în ședință ordinară pentru astăzi, 23 februarie 2016, prin dispoziția nr. 46
din 17 februarie 2016.
La ședință
participă 31 consilieri din totalul de 32 consilieri în funcție, lipsește
domnul Amarie Constantin, ședința
de consiliu este legal constituită, fiind astfel asigurat cvorumul de prezență
necesar pentru desfășurarea legală a acestei ședințe ordinare.
Fiind ședință publică, așa cum prevede Legea administrației publice locale, anunțul
cu ordinea de zi a fost adus la cunoștință dumneavoastră și
locuitorilor județului Teleorman prin mass - media locală, fiind publicat și
pe site-ul Consiliului județean.
Participă, în calitate de invitați, directori
și funcționari publici din aparatul de specialitate al Consiliului
județean, conducători ai unor instituții din subordine, precum și reprezentanți
ai presei scrise și audio-vizuale.
Procesul - verbal al ședinței
ordinare a Consiliului Județean Teleorman, din data de 27 ianuarie 2016, v-a
fost pus la dispoziție și îl supun aprobării dumneavoastră.
-
Cine este pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat procesul-verbal al ședinței
ordinare a Consiliului Județean, din 27 ianuarie 2016.
x
Doamnelor și domnilor,
În
conformitate cu prevederile art. 43 alin. (1) coroborate cu cele ale art. 98
din Legea administrației publice locale, republicată, cu modificările și
completările ulterioare, am întocmit următorul proiect al ordinii de zi:
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele Consiliului
Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
care arenda se exprimă în natură, pentru anul 2016.
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Inițiator: Președintele
Consiliului Județean Teleorman
Înainte de a supune
la vot proiectul ordinii de zi vă propun suplimentarea acestuia cu încă două
proiecte de hotărâre ce privesc bunurile și echipamentele
achiziționate în cadrul proiectului ,,Îmbunătățirea managementului
situațiilor de urgență în regiunea transfrontalieră (IMES),,. Pentru
a putea fi folosite în cadrul acțiunilor pe care le întreprinde, aceste
bunuri și echipamente trebuie să fie atribuite beneficiarului final,
respectiv Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Al. D. Ghica,, ,care
le va include în ,,tabela de înzestrare,, a unității, astfel încât să
poată aloca resurse financiare și umane pentru utilizarea lor.
Cele două proiecte
sunt:
1. Proiect de hotărâre
privind includerea în domeniul privat al județului Teleorman a unor
echipamente și bunuri specializate achiziționate în cadrul
proiectului ,,Îmbunătățirea managementului situațiilor de
urgență în regiunea transfrontalieră (IMES),, și,
2. Proiect de hotărâre
privind atribuirea în folosință gratuită a unor echipamente și bunuri
specializate, proprietatea privată a județului Teleorman,
achiziționate prin proiectul ,,Îmbunătățirea managementului
situațiilor de urgență în regiunea transfrontalieră (IMES),,.
Supun la vot proiectul ordinii de zi
completat.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul ordinii de zi.
Potrivit art. 117 litera a din Legea nr.
215/2001, republicată, cu modificările și completările
ulterioare, proiectele de hotărâri de la ordinea de zi au fost avizate pentru
legalitate de secretarul județului.
Înainte de a merge mai departe, țin să
precizez că, în conformitate cu prevederile art. 46 din Legea nr. 215/2001, respectiv ale art. 77 din Legea nr. 393/2004, nu
poate lua parte la deliberarea și adoptarea hotărârilor înscrise pe
ordinea de zi consilierul județean care fie personal, fie prin soț, soție,
afini, rude până la gradul IV inclusiv, are interes patrimonial în problema
supusă dezbaterii.
Dacă avem asemenea cazuri, rog să ne fie
aduse la cunoștință pentru ca abținerea de la deliberarea și
adoptarea hotărârilor să fie consemnată în procesul verbal al acestei ședințe.
La primul punct de la ordinea de zi este înscris proiectul
de hotărâre privind acordul Consiliului Județean
Teleorman pentru executarea unor lucrări la un imobil situat în municipiul
Turnu Măgurele, proprietate publică a județului Teleorman.
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de hotărâre
privind acordul Consiliului Județean Teleorman pentru executarea unor lucrări
la un imobil situat în municipiul Turnu Măgurele, proprietate publică a
județului Teleorman.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a
aprobat proiectul de hotărâre privind acordul Consiliului
Județean Teleorman pentru executarea unor lucrări la un
imobil situat în municipiul Turnu Măgurele, proprietate publică a județului
Teleorman.
La punctul doi de la ordinea de zi este
înscris proiectul de hotărâre privind aprobarea
contribuției, sub formă de cotizație, a Județului Teleorman, prin Consiliul
Județean Teleorman, la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ,,Managementul
Deșeurilor Teleorman, pentru anul 2016.
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Domnul Savu Adrian.
Domnule presedinte,
am intervenit de fiecare dată când a fost vorba de cotizația Consiliului județean
către aceste ADI-uri, cu rugămintea de a ni se prezenta si noua un raport de
activitate al acestora pentru a vedea cum sunt folosiți acești bani. Nu știu
în ce măsură aceste asociații și-au dovedit
până acum eficiența, consider că aceste sume constituite în cotizații
puteau fi folosite pentru multe alte investiții de interes public. În speță,
această asociație pentru managementul deșeurilor ce
face de fapt? Care este rolul ei? Cu ce ajută
managementul deșeurilor în județul Teleorman ?
Cumva se substituie activității operatorului SC. Polaris de a încheia contracte cu primăriile comunale? Eu consider că este inoportună alocarea unor sume de bani asociației
pentru managementul deșeurilor atâta timp cât nu reiese obiectul de
activitate al acesteia, drept urmare votul meu va fi împotrivă. Vă mulțumesc.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Și eu vă mulțumesc. În primul rând, menționez că raportul de
activitate al asociației se află în
mape anexat la proiectul de hotărâre. Înființarea
acestei asociații a fost o condiție
esențială pentru a putea depune proiectul în urma căruia s-a realizat
investiția de la Mavrodin. Din această asociație fac parte toate autoritățile
administrativ-teritoriale din județ, iar aceste cotizații sunt
folosite pentru buna funcționare a asociației. Obiectul său de
activitate constă în monitorizarea derulării celor două contracte
, cel pentru depozitul de la Mavrodin și cel referitor la
colectarea și depozitarea deșeurilor din județul Teleorman. După cum vă amintiți,
în 2013, înainte de finalizarea proiectului, toate bunurile achiziționate în
cadrul acestui proiect au fost predate către asociația de dezvoltare
intercomunitară. Urmărirea derulării celor două contracte nu mai este de
competența consiliului județean, această monitorizare se face de către
această asociație, monitorizare ce presupune deplasări în teren.
Domnul Savu Adrian.
Mulțumesc. Am reținut că
înființarea acestei
asociații a fost imperios necesară pentru accesarea de
fonduri europene. Eu însa îmi mențin solicitarea de a ni se pune la dispoziție un raport cu privire la modul
cum sunt utilizați banii proveniți din cotizațiile membrilor.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Am reținut
observația dumneavoastră și vom solicita președintelui asociației
un raport detaliat al tuturor cheltuielilor efectuate.
Aș vrea să vă amintesc și faptul că această
instituție este supusă organelor de control financiar și că, până în
prezent, nu au existat nici un fel de probleme.
Domnul Savu Adrian
Observația
mea nu a fost legată de legalitatea cheltuirii acestor fonduri ci de
oportunitatea acestor cheltuieli. Mulțumesc.
Domnul Vlad Eugen
Ovidiu.
Dacă imi permiteți,
aș dori să fac câteva precizări. Într-o mare măsură,
și eu consider că cei din consiliul de adminsitrație al asociației
nu au fost foarte transparenți și găsesc oportun să
efectuăm și noi un audit în această instituție. Cât privețte
nivelul cotizației care ne revine, respectiv 18 000 lei pe an consider că nu este o sumă greu de suportat. Mulțumesc.
Domnul președinte
Gâdea Adrian Ionuț:
Vă
mulțumesc și eu, domnilor. Rămâne ca
la ședința următoare să-l invităm la discuții pe domnul președinte
al asociației, domnul primar al comunei Botoroaga pentru a ne da mai multe
detalii pe acest subiect.
Domnul Pârjol
George.
Domnule președinte,
dacă imi permiteți, observ în raportul de activitate că această asociație
a monitorizat respectarea indicatorilor de performanță, respectiv s-a efectuat
dotarea tuturor gospodăriilor și punctelor de preluare cu pubele și
containere, pubele puse la dispoziție
de către consiliul județean. Eu vă aduc la
cunoștință că în comuna Tătărăștii de Jos nu s-a distribuit nici
o pubelă și nici un container.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Containerele și
pubelele au fost achiziționate tot în cadrul proiectului care a necesitat
inființarea asociației intercomunitare de dezvoltare
. Aceste obiecte s-au predat în primă fază celor 5 primarii de orașe
și municipii, iar operatorul este în curs de
distribuire a acestora către toate primăriile din județ
Vă
prezint proiectul de hotărâre privind aprobarea
contribuției, sub formă de cotizație, a Județului Teleorman, prin Consiliul
Județean Teleorman, la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ,,Managementul
Deșeurilor Teleorman, pentru anul 2016.
Supun la vot proiectul de
hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
Cu 26 voturi pentru, 3 voturi
împotrivă (doamna Burghiu Mihaela și domnii Savu Adrian și Pîrjol
George) și 3 abțineri (domnii Pițigoi Mihai, Șuică Iulian
și Ion Petre) s-a aprobat proiectul de hotărâre privind aprobarea contribuției, sub formă de cotizație, a Județului Teleorman,
prin Consiliul Județean Teleorman, la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară
,,Managementul Deșeurilor Teleorman, pentru anul 2016.
La punctul trei de la ordinea de zi este înscris
proiectul de hotărâre privind aprobarea
contribuției, sub formă de cotizație, a Județului Teleorman, prin Consiliul
Județean Teleorman, la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ,,Teleormanul,
pentru anul 2016.
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Domnul Savu Adrian
Domnule președinte,
intervenția mea este similară cu precedenta, respectiv
observ că în expunerea de motive această asociație are prevazut ca obiect de
activitate furnizarea în comun a serviciilor de apă potabilă si apă uzată pe
raza de competență a unităților adminsitrativ teritoriale membre. Din nou, mi
se pare o cheltuire nejustificată a banului public, deoarece nu văd cum ar
putea furniza în comun orașele Videle si Turnu Măgurele apă potabilă si apă
menajeră, cu alte cuvinte, nu văd rolul acestei asociații atâta vreme cât
obiectul său de activitate este formulat echivoc. De asemenea, vreau să trag un
semnal de alarmă asupra majorării tarifelor de furnizare a apei potabile în
special în orașul Turnu Măgurele și consider că aceste sume ar putea fi
folosite de către
comunitățile locale pentru subvenționarea tarifului la apă potabilă sau pentru
realizarea unor investiții. Deci nu văd rolul acestei asociații atâta vreme căt
fiecare oraș își gospodărește singur serviciile de furnizare de apă. Vă mulțumesc.
Domnul președinte
Gâdea Adrian Ionuț
Domnilor
consilieri, și această asociație a fost o condiție esențiala pentru inființarea
operatorului regional de apa SC Apa Serv SA. Nefiind constituit operatorul la nivel județean, nu puteau fi
depuse proiecte și nu puteau fi accesate fonduri europene. Ne amintim cu
toții că în perioada 2007 2013 prin operatorul județean de apă
și prin această asociație a fost implementat acel masterplan în urma căruia
s-au extins și reabilitat rețelele de apă ți canalizare în cele 5 orase și
municipii. De asemenea, au fost reabilitate și modernizate stațiile de epurare
și stațiile de tratare a apei. În acest moment, prin
acest operator regional și prin această asociație de dezvoltare există în
implementare un al doilea masterplan de aproximativ 120 milioane euro care
privește cele 5 orașe si municipii în care se vor creea condiții de conectare
și branșare la rețeaua de apă. Pe lângă cele 5 localităti mai sunt prinse înca 15 comune
din județul Teleorman, comune care vor avea la pachet atât servicii de
alimentare cu apă cât și sistem de canalizare. Nefiind inființată această
asociație nu putea fi realizat nici primul masterplan și nu putea fi depus nici
cel de-al doilea masterplan. Și în cazul acestei asociații, nivelul cotizației
de membru este la nivelul anilor trecuți, iar aceasta
cotizație colectată de la membri susține cheltuielile sale de funcționare,
deplasările care se fac pentru întocmirea și depunerea documentațiilor,
obținerea de avize și tot ceea ce este legat de implementarea acestor
investiții.
Domnul
Șuică Iulian.
Domnule președinte,
aș dori să intervin și eu. Nu am
făcut-o la punctul anterior întrucat s-au generat deja multe discuții. Totuși
m-ar interesa să știu dacă toți membrii acestor
asociații își plătesc cotizația. De asemenea, consider că este
important să identificăm dacă există disfuncționalități în activitatea
acestora. La punctul anterior m-am documentat și am
aflat că sunt niște neconcordanțe între societatea de colectare a gunoiului și
unele consilii locale. Există temerea ca s-ar putea ajunge la un moment dat la încheierea contractului
ceea ce ar duce la consecințe din punctul de vedere al celor care au
implementat proiectul. Ideea este că avem nevoie de certitudini că aceste asociații sunt
funcționale, așa cum a sesizat și colegul meu, domnul Eugen Vlad.
Domnul
presedinte Gadea Adrian Ionut.
Toate unitățile
admintrativ teritoriale care fac parte din aceste asociații isi plătesc
cotizația. Așa cum v-am spus, aceste sume de bani sunt folosite pentru buna
funcționare a lor. Cât privește partea legată de contracte,
nici noi și nici asociația de dezvoltare privind managementul deșeurilor nu ne
ocupăm de încheierea contractelor. Aceste contracte se încheie de catre firma prestatoare
cu persoanele fizice și juridice din acest judet. Este vorba de același mecanism ca în cazul
contractelor cu CEZ.
Domnul Iliescu
Alexandru.
Domnule președinte vă rog să-mi permiteți să intervin și eu. Nu înteleg de ce această asociație în hotărârea lor numărul 1la articolul
3 spune că plata cotizației se face până cel mai târziu la data de 31 mai 2016.
De ce să se plătească toată cotizația până la data de
31 mai 2016? De ce nu se plătește trimestrial? Și, în altă ordine de idei, fiind vorba despre serviciile de
furnizare a apei, ați văzut că la nivel central s-a luat hotărârea de a se
micșora tva-ul. De ce nu s-a aplicat aceasta măsură și în cazul acestor tarife ? Înțeleg că e dreptul dumnealor să
le majoreze, dar este și dreptul nostru de a ne retrage din această asociație.
Fără a fi populist, consider că in acest mod, sunt afectați cetățenii
județului. Am înțeles că în statut se stipulează faptul că
prețul se stabilește de către asociație pâna la limita suportabilității.
Ce inseamnă acest lucru și cum se stabileste această limită?
Consider că aceste anomalii trebuie corectate. Iată cum
reprezentanții acestor asociații ne sfidează neparticipând la discuții.
Ca să nu mai vorbim de investițiile care se promiteau
la momentul inființării acestei asociații.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Nu putem să spunem că cineva ne sfidează atâta vreme cât nu a fost
invitat să participe la ședință. Înțeleg poziția dumneavoastră și sunt de acord
că trebuie să existe transparență. Nu
putem vorbi de majorări de tarife decât cu avizul ANRSC-ului. Vă aduc la cunostintă că tarifele practicate
în județul nostru sunt printre cele mai mici din țară.
Cât privește investițiile pe care le-ați amintit, acestea sunt în curs de
derulare. Vă amintesc de rețelele de apă și canalizare
care s-au extins, respectiv s-au modernizat. Dacă ne referim la investițiile de
pe programul national de dezvoltare locala, la acele contracte multianuale, în
acest moment ne aflăm în grafic cu execuția care va continua până în 2018
întrucât lucrările sunt sezoniere și se întind pe o perioadă de câțiva ani.
Toate localitățile ce au investiții prin programul
național de dezvoltare locală, la sfârșitul anului 2015 au semnat aceste
contracte.
Domnul Iliescu
Alexandru.
Este foarte bine că
se derulează aceste programe multianuale, dar este rău
că la momentul inființării acestei asociații s-au facut niște angajamente
potrivit cărora multe lucrări trebuia să fie deja finalizate. Au fost amânate
pentru 2017 sau chiar 2018 urmând probabil să plătim
iar studii de oportunitate și fezabilitate. Un alt aspect ar fi faptul că la
noi în județ pânza freatică se află la suprafață, la 2,3
metri adâncime. Deci captarea apei și alimentarea populației nu necesită niște
costuri mari cum
ar fi, de exemplu, în județele cu relief predominant muntos.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Noi nu avem aici
competența să apreciem stabilirea costurilor în funcție de pânza freatică, eu
v-am explicat că majorările nu se pot produce decât unitar și ca doar UNRSC-ul dă aviz pentru acest lucru. Nu se
pune problema ca la Turnu Măgurele sa fie un pret, iar
la Alexandria alt preț. Dar să nu confundăm masterplanul derulat de către
operatorul de apă cu celelalte contracte multianuale care sunt derulate prin
programul național de
dezvoltare locală și care sunt gestionate de guvernul Romaniei.
Domnul Pârjol
George.
Domnul președinte,
dacă imi permiteți, eu aș dori să știu dacă toate
localitățile care dispun de rețele de apa-canal fac parte din aceasta
asociație. Si dacă încă
n-au intrat, pe acestea cine le monitorizează? De exemplu, la
comuna Tătărăștii de Jos cine face monitorizarea ?
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Într-un final,
toate localitățile care vor dispune de rețele de apă
și canal vor fi membri ai acestei asociații. În cazul comunei Tătărăstii de
Jos, există în comună
organe abilitate care urmăresc calitatea apei. Dacă
o localitate nu face parte din asociația de dezvoltare nu poate accesa fonduri
europene pentru acest gen de investiții.
Domnul Savu Adrian.
Domnule președinte,
avem și noi un reprezentant în cadrul acestei
asociații? Vrem sa ne lamurim și noi unde se duc banii
concret și asupra modului de stabilire a cotizației.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Noi, în consiliul
județean, dacă se va pune problema majorării
tarifelor, trebuie sa dăm mandat reprezentantului nostru ca să poată să voteze.
Domnul Vlad Eugen
Ovidiu.
Domnule președinte,
o scurtă precizare aș vrea să fac, dacă imi permiteți.
S-au spus aici mai multe lucruri care dovedesc că noi consilierii nu am acordat o importanță sporită activității acestor
asociații de dezvoltare, respectiv rețelelor de apă potabilă. Am auzit astăzi aici că avem o pânză freatică care permite o
exploatare facilă. Apa folosită pentru uzul populației provine în cea
mai mare parte din puțuri, care au o adâncime de minim 60 m. Nu contează la ce
nivel se afla pânza freatică, deoarece apa aflată la suprafață este cea mai
poluată. Toate studiile și lucrările care s-au făcut pentru captarea apei s-au
făcut nu pentru a se ajunge la un anumit tarif, ci
pentru a se furniza populației cea mai buna apă.
Domnul Iliescu
Alexandru.
Eu
am spus doar că este mai ușor să forezi un puț în
pământ decât să forezi în rocă sau piatră, iar lucrările de aducțiune cu apă
sunt printre cele mai ieftine, spre deosebire de cele de canalizare.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Domnilor, vă sugerez ca detaliile acestea tehnice să le lasam în seama
specialiștilor. Dânșii au expertiza necesară pentru a
evalua soluțiile optime atât pentru siguranța populației cât și pentru
eficiența proiectului și a investiției.
Domnul
Ion Petre.
Legat de
gestionarea proiectelor de către aceasta asociație, vă
spun decât că nu cred că până în 2020, orașul Turnu Măgurele va fi racordat la
apă. Două cartiere din acest oraș nu au până în prezent nici
macar conducta trasă. Alimentarea cu apă a
populației se face direct din Dunare. Vă pot confirma acest
lucru întrucât sunt din acest oraș.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Dacă nu mai sunt observații,
dați-mi voie să vă prezint proiectul de hotărâre
privind aprobarea contribuției, sub formă de cotizație, a Județului Teleorman,
prin Consiliul Județean Teleorman, la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară
,,Teleormanul, pentru anul 2016.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
Cu 21 voturi pentru, 10
voturi împotrivă (doamna Burghiu Mihaela și domnii Pițigoi Mihai,
Pîrjol George, Neagu Florin, Ion Petre, Moț Petrică, Vrăjitoarea Emilian,
Savu Adrian, Iliescu Alexandru, Șuică Iulian) și 1 abținere (domnul
Ștefan Mihai Gabriel) s-a aprobat proiectul de hotărâre privind aprobarea contribuției, sub formă de cotizație, a
Județului Teleorman, prin Consiliul Județean Teleorman, la Asociația de
Dezvoltare Intercomunitară ,,Teleormanul, pentru anul
2016.
La punctul patru de la ordinea de zi este
înscris proiectul de hotărâre aprobarea contribuției, sub
formă de cotizație, a Județului Teleorman, prin Consiliul Județean Teleorman,
la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ,,Situații de Urgență Sud Muntenia,
pentru anul 2016.
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Domnul Șuică Iulian.
Domnule președinte,
eu am o singură întrebare și anume, l-aș întreba pe colegul meu Bălan
Ilie, ca semnatar al acestei solicitări din partea asociației, când are
termenul final de implementare acest proiect Îmbunătățirea
infrastructurii sociale. Înțeleg din raportul comun de specialitate că
această asociație de dezvoltare a fost înființată în scopul de a
putea implementa acest proiect și aș vrea să știu care este
termenul de finalizare, că dacă se finalizează în mai puțin de 12 luni nu știu
în ce măsură cotizația care este anuală își mai are rostul sau va
trebui calculată pentru 6 luni. Vă amintesc de un caz
similar, proiectul de îmbunătățire a managementului inspectoratului de
urgență, proiect aprobat la sfârșitul anului trecut și a cărei
implementare s-a prelungit pănă în iunie 2016.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Acel proiect este gestionat de Consiliul județean și nu a avut
nici o legătură cu asociația de dezvoltare intercomunitară. Prin această
asociație s-au derulat câteva proiecte, iar acum ne concentrăm pe următorul
exercițiu financiar 2014 2020, iar una din axele POR-ului prevede
posibilitatea ca prin asociațiile de dezvoltare intercomunitare să putem depune cereri de finanțare și să putem
accesa fonduri europene. Dacă mâine am depune un
proiect prin această asociație, ar fi indicat ca aceasta să fie funcțională
în continuare. Vă rog, domnule Bălan.
Domnul Bălan Ilie.
Dacă la celelalte
asociații de dezvoltare despre care am discutat azi s-a remarcat lipsa președinților
acestor asociații, în cazul asociației de dezvoltare inter-comunitară
Inspectoratul de Urgență Sud-Muntenia, eu sunt președintele
asociației și vă pot răspunde la întrebări.
Asociația a luat ființă în 2009, și până în prezent, au fost
implementate trei proiecte
prin care s-au achiziționat utilaje pentru situații de
urgență pentru pompieri.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Domnule Bălan, vă
rog să răspundeți la întrebarea pe care a pus-o
domnul Șuică, pentru că toți cunoaștem activitatea acestei
asociații.
Domnul Bălan Ilie.
Ca să vă răspund, cotizația a fost stabilită de către A.G.A.
cu acceptul tuturor reprezentanților, respectiv 7 consilii județene. Pentru că s-a terminat achiziționarea utilajelor, urmează
patru ani de monitorizare a proiectului.
Domnul
Șuică Iulian.
Mă
intereseaza când se implementeaza proiectul.
Domnul Bălan Ilie.
Toate
cele trei proiecte sunt implementate.
Domnul
Șuică Iulian.
Ca să concluzionăm, înțeleg că proiectul este implementat
și că asociația poate implementa în continuare și alte proiecte,
nu a fost inființată doar în scopul implementării acestui proiect. În
acest caz, votul meu va fi pentru. Vă mulțumesc.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Este în regulă. Dacă nu mai sunt
alte întrebări, dați-mi voie să vă prezint proiectul de hotărâre
aprobarea contribuției, sub formă de cotizație, a Județului Teleorman, prin
Consiliul Județean Teleorman, la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară
,,Situații de Urgență Sud Muntenia, pentru anul 2016.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a
aprobat proiectul de hotărâre aprobarea contribuției, sub
formă de cotizație, a Județului Teleorman, prin Consiliul Județean Teleorman,
la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ,,Situații de Urgență Sud Muntenia,
pentru anul 2016.
La
punctul cinci de la ordinea de zi este înscris proiectul
de hotărâre pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea
Consiliului Județean Teleorman nr. 45 din 21 mai 2001, cu modificările și
completările ulterioare.
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de hotărâre pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Consiliului Județean
Teleorman nr. 45 din 21 mai 2001, cu modificările și completările
ulterioare.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a
aprobat proiectul de hotărâre pentru modificarea anexei
nr. 1 la Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr. 45 din 21 mai 2001, cu
modificările și completările ulterioare.
La punctul șase de la ordinea de zi este
înscris proiectul de hotărâre privind atribuirea licenței de
traseu pentru efectuarea transportului public județean de persoane prin curse
regulate speciale unui operator de transport rutier.
Rog președinții
comisiilor economică și urbanism să prezinte rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de hotărâre privind atribuirea licenței de traseu pentru efectuarea transportului public
județean de persoane prin curse regulate speciale unui operator de transport
rutier.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a
aprobat proiectul de hotărâre privind atribuirea licenței de
traseu pentru efectuarea transportului public județean de persoane prin curse
regulate speciale unui operator de transport rutier.
La punctul șapte
de
la ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Județean Teleorman nr. 117 din
30 septembrie 2009, cu modificările ulterioare.
Rog pe
domnul Vlad Eugen Ovidiu, președintele comisiei juridice să prezinte
raportul de avizare.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea acestui
proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Vă
prezint proiectul de hotărâre pentru modificarea
Hotărârii Consiliului Județean Teleorman nr. 117
din 30 septembrie 2009, cu modificările ulterioare.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de hotărâre pentru
modificarea Hotărârii Consiliului Județean Teleorman nr. 117 din 30 septembrie
2009, cu modificările ulterioare.
La punctul opt de la
ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre
pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr.
15 din 27 ianuarie 2016.
Rog președinții
comisiilor economică și juridică să prezinte rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de hotărâre pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Consiliului Județean
Teleorman nr. 15 din 27 ianuarie 2016.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a
aprobat proiectul de hotărâre pentru modificarea
anexei nr. 2 la Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr. 15 din 27 ianuarie
2016.
La
punctul nouă de la ordinea de zi este înscris proiectul
de hotărâre pentru completarea anexei la Hotărârea
Consiliului Județean Teleorman nr. 16 din 27 ianuarie 2016.
Rog președinții
comisiilor economică și juridică să prezinte rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în
aceste condiții vă prezint
proiectul de hotărâre pentru completarea anexei
la Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr. 16 din 27 ianuarie 2016.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de hotărâre pentru
completarea anexei la Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr. 16 din 27
ianuarie 2016.
La punctul zece de la
ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei și a statului de funcții ale Spitalului de
Pneumoftiziologie Roșiorii de Vede.
Rog președinții
comisiilor economică și juridică să prezinte rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste
condiții vă prezint proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei și a statului de funcții ale Spitalului de
Pneumoftiziologie Roșiorii de Vede.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei și a statului de funcții ale Spitalului de
Pneumoftiziologie Roșiorii de Vede.
La punctul
11 de la ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre privind repartizarea pe unități administrativ teritoriale a sumelor
necesare realizării drepturilor de care beneficiază copiii, elevii și
tinerii cu cerințe educaționale speciale, integrați în învătământul de masă,
pentru anul 2016.
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Domnul
Vrăjitoarea Emilian.
Domnule
președinte, aș vrea să vă întreb cine
informează conducătorii unităților administrativ teritoriale în legătură
cu existența tinerilor, copiilor și altor persoane cu nevoi speciale
pentru a primi finanțarea necesară? Cine îi îndrumă pe acești copii
să se adreseze
organelor statului
abilitate cu identificarea și monitorizarea lor?
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Noi, Consiliul județean,
ținând cont de faptul că s-a modificat legislația și de faptul că
aceste sume trebuie asigurate din bugetul consiliului județean astfel încât și copiii cu nevoi speciale să
beneficieze de aceleași sume ca și copiii din cadrul protecției
copilului, prin Centrul Județean de Resurse și Asistență
Educațională, dar și în urma adreselor pe care le-am făcut unităților
adminsitrativ teritoriale, s-au identificat acești tineri în localitățile
prevăzute în anexa la prezentul proiect de hotărâre pentru asigurarea sumelor
necesare pentru hrană, rechizite etc.
Domnul
Vrăjitoarea Emilian.
Am adresat această întrebare
întrucât am cunoștință despre asemenea copii și în alte
localități și care nu sunt prevăzute în această anexă.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Probabil că acești
copii nu au depus documentația necesară pentru a fi luați în calcul.
Deci, consiliul județean a solicitat tuturor localităților din județ
să identifice și să ne înainteze lista cu aceste
cazuri.
Domnul
Vrăjitoarea Emilian.
Am înțeles, vă multumesc.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Dați-mi
voie să vă prezint proiectul de hotărâre
privind repartizarea pe unități administrativ teritoriale a sumelor necesare realizării
drepturilor de care beneficiază copiii, elevii și tinerii cu cerințe
educaționale speciale, integrați în învătământul de masă, pentru anul 2016.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a
aprobat proiectul de hotărâre privind repartizarea
pe unități administrativ teritoriale a sumelor necesare realizării drepturilor
de care beneficiază copiii, elevii și tinerii cu cerințe educaționale
speciale, integrați în învătământul de masă, pentru anul 2016.
La punctul 12 de la
ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre privind aprobarea Caietului de obiective în vederea prezentării unui nou proiect
de management de către managerul Bibliotecii Județene ,,Marin Preda Teleorman.
Rog președinții
comisiilor economică și juridică să prezinte rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste condiții vă
prezint proiectul de hotărâre privind aprobarea Caietului de obiective în vederea prezentării unui nou proiect
de management de către managerul Bibliotecii Județene ,,Marin
Preda Teleorman.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
- Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de
hotărâre privind aprobarea Caietului
de obiective în vederea prezentării unui nou proiect de management de către
managerul Bibliotecii Județene ,,Marin Preda
Teleorman.
La punctul 13 de la
ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre privind aprobarea structurii serviciilor
specifice prin care se constituie veniturile proprii, cuantumul tarifelor,
precum și modalitățile de încasare și utilizare a fondurilor Camerei
Agricole Județene Teleorman,
pentru anul 2016.
Rog pe domnul
Cioabă Petre, președintele comisiei economice să prezinte raportul de
avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Domnul Neagu Florin.
Domnule
președinte, la această anexă nu se respectă logica economică. Această anexă
propune ca nivelul comisioanelor să fie structurat în funcție de valoarea
eligibilă a proiectului astfel: între 5000 euro și 100.000 euro 2%,
între 100.001 euro și 300.000 euro -4%, iar peste 300.000 euro 5%.
Într-o economie normală, cu creșterea prețului și cu o vânzare
mai mare a unui produs, automat se acordă un discount,
adică reduce prețul de vânzare al produsului. Aici se
întamplă exact invers. Dacă omul accesează mai puțini bani,
plătește 2% , iar dacă accesează mai mulți
bani, plătește comision mai mare, ceea ce nu stimulează achiziția
și implicit vânzarea. Mulțumesc.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Țin să vă informez că s-a făcut publicitate la acest proiect de
hotărâre și a fost afișat timp de 30 de zile lucrătoare.
Domnul Vlad Eugen
Ovidiu.
Domnule
președinte, vă rog să-mi dați voie să
intervin. Aici nu este vorba despre vânzarea de
produse. Prestarea de servicii este mai puțin complicată pentru un proiect
de 50 000 de euro spre deosebire de un proiect de 300 000 euro când sunt
implicate mult mai multe persoane care oferă consultanță. De aceea, acest
lucru se reflectă într-un preț mai mare.
Domnul
Șuica Iulian.
Dacă îmi
permiteți , aș vrea să menționez că am
cunoștință despre activitatea Camerei Agricole, pentru că cele mai
multe proiecte pe care dumnealor le redactează ajung la locul meu de muncă
pentru evaluare. Pot să vă spun că aceste comisioane
care se percep, se stabilesc în funcție de gradul de complexitate al
proiectului. Cu cât gradul de complexitate este mai
ridicat, cu atât coeficientul este mai mare. Ceea ce
nu cred că știți, această sumă este recuperată în proporție de
minim 50%. Există proiecte amplasate în anumite zone defavorizate care ajung să recupereze și 90% din aceste sume. Deci, nici cei 5%
nu reprezintă un procent ridicat. În concluzie,
trebuie să-l contrazic pe colegul meu și să dau
dreptate celui care a intocmit proiectul de hotărâre.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă mulțumesc.
Dați-mi voie să vă prezint proiectul de hotărâre privind aprobarea
structurii serviciilor specifice prin care se constituie veniturile proprii,
cuantumul tarifelor, precum și modalitățile de încasare și utilizare
a fondurilor Camerei Agricole Județene Teleorman, pentru anul 2016.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
- Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de
hotărâre privind aprobarea structurii
serviciilor specifice prin care se constituie veniturile proprii, cuantumul
tarifelor, precum și modalitățile de încasare și utilizare a
fondurilor Camerei Agricole Județene Teleorman, pentru anul 2016.
La
punctul 14 de la ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre
privind stabilirea prețului
mediu al produselor agricole la care arenda se exprimă în natură, pentru
anul 2016.
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Doamna
Târnăcop Aurica.
Domnule
președinte, stimați colegi, aș vrea să
am o mică intervenție. Mă bucur că este prezentă în mijlocul nostru doamna
director a Direcției Agricole, doamna Veronela Pantalie. Cu privire la
stabilirea prețurilor produselor agricole, aceasta este
făcută în mod profesional și bine fundamentat pentru că devizele
tehnologice sunt aproape de realitate și exprimă cu adevarat, de doi ani
incoace, prețurile medii la care se vând producțiile agricole.
Aș fi vrut să fie inclusă în anexa și cultura de rapiță pentru
că e o cultură la care se obțin venituri foarte mari, în jur de 1900, 2000
lei / kg, ceea ce ar atârna foarte bine în balanța care îi interesează pe
membrii societăților agricole care sunt dezavantajați pentru că
nivelul mediu de retribuire este de 600 kg/ha, ori prețul mediu raportat
numai la cultura grâului, nu acoperă nici măcar subvenția pe hectar.
Trebuie să ne gândim nu doar la societățile
agricole care oricum își realizează balanțe favorabile. Producția se vinde diferit la recoltare față de momentul
ulterior când produsele se stochează și se valorifică. În
județul nostru, nivelul mediu variază între 700 kg și 1000 kg/ ha. Vă mulțumesc.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc. Dați-mi voie să vă
prezint proiectul de hotărâre privind stabilirea prețului mediu al produselor agricole la
care arenda se exprimă în natură, pentru anul 2016.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de hotărâre privind stabilirea prețului mediu al produselor
agricole la care arenda se exprimă în natură, pentru anul 2016.
La punctul
15 de la ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre
privind stabilirea prețului
mediu pentru masa verde de pe pajiști, pentru anul 2016.
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu
sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de
hotărâre privind
stabilirea prețului mediu pentru masa verde de pe pajiști, pentru anul
2016.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de
voturi s-a aprobat proiectul de hotărâre privind stabilirea prețului mediu pentru masa verde
de pe pajiști, pentru anul 2016.
La
punctul 16 de la ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu al
județului Teleorman pe anul 2016.
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu
sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de
hotărâre privind rectificarea
bugetului propriu al județului Teleorman pe anul 2016.
S-a supus la vot rectificarea bugetului propriu al județului Teleorman pe anul 2015, pe capitole,
subcapitole, titluri, articole, alineate și anexe.
Supun la vot Anexa nr. 1 ,,Secțiunea de funcționare,,.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi Anexa nr. 1 ,,Secțiunea de funcționare,, a fost aprobată
Supun la vot Anexa nr. 2 ,,Secțiunea de dezvoltare,,.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi Anexa nr. 2 ,,Secțiunea de dezvoltare,, a fost aprobată
Supun
la vot proiectul de hotărâre în integralitatea sa.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat
proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu al județului Teleorman
pe anul 2016.
La punctul
17 de la ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre pentru modificarea anexelor nr. 1 și 2 ale Hotărârii
Consiliului Județean Teleorman
nr. 24 din 27 februarie 2013, cu modificările ulterioare.
Rog președinții
comisiilor economică și juridică să prezinte rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu
sunt, în aceste condiții, vă prezint proiectul de
hotărâre pentru modificarea
anexelor nr. 1 și
2 ale Hotărârii Consiliului
Județean Teleorman nr. 24 din 27 februarie 2013, cu modificările
ulterioare.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
- Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de
voturi s-a aprobat proiectul de hotărâre pentru modificarea anexelor nr. 1 și 2 ale Hotărârii Consiliului Județean Teleorman nr.
24 din 27 februarie 2013, cu modificările ulterioare.
La
punctul 18 de la ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr. 111 din 16 iulie 2015.
Rog președinții
comisiilor economică și juridică să prezinte rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea acestui
proiect de hotărâre?
Nu sunt, în
aceste condiții vă prezint proiectul de hotărâre pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr. 111 din 16 iulie 2015.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de hotărâre pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Consiliului
Județean Teleorman nr. 111 din 16 iulie 2015.
La următorul punct de la ordinea de zi
este înscris proiectul de hotărâre
privind includerea în domeniul privat al județului Teleorman a unor
echipamente și bunuri specializate achiziționate în cadrul
proiectului ,,Îmbunătățirea managementului situațiilor de
urgență în regiunea transfrontalieră (IMES),,.
Rog președinții
comisiilor economică și juridică să prezinte rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea acestui
proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste condiții vă prezint
proiectul de hotărâre privind includerea în
domeniul privat al județului Teleorman a unor echipamente și bunuri
specializate achiziționate în cadrul proiectului ,,Îmbunătățirea
managementului situațiilor de urgență în regiunea transfrontalieră
(IMES),,.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat
proiectul de hotărâre privind includerea în
domeniul privat al județului Teleorman a unor echipamente și bunuri
specializate achiziționate în cadrul proiectului ,,Îmbunătățirea
managementului situațiilor de urgență în regiunea transfrontalieră
(IMES),,.
La următorul
punct de la ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre privind
atribuirea în folosință gratuită a unor echipamente și bunuri
specializate, proprietatea privată a județului Teleorman,
achiziționate prin proiectul ,,Îmbunătățirea managementului
situațiilor de urgență în regiunea transfrontalieră (IMES),,.
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu
sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de hotărâre privind atribuirea în folosință gratuită a unor echipamente și bunuri
specializate, proprietatea privată a județului Teleorman,
achiziționate prin proiectul ,,Îmbunătățirea managementului
situațiilor de urgență în regiunea transfrontalieră (IMES),,.
Supun
la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
Cu 31 voturi pentru
și 1 abținere (domnul Șuică Iulian) s-a aprobat proiectul de
hotărâre privind atribuirea în
folosință gratuită a unor echipamente și bunuri specializate,
proprietatea privată a județului Teleorman, achiziționate prin proiectul
,,Îmbunătățirea managementului situațiilor
de urgență în regiunea transfrontalieră (IMES),,.
În mape ați avut și
două materiale de la Autoritatea Teritorială de Ordine
Publică Teleorman, respectiv :
1.
Informarea privind activitatea desfășurată de Autoritatea
Teritorială de Ordine Publică Teleorman, în trimestrul IV/2015 și
2.
Planul Strategic pentru anul 2016 cu privire la obiectivele ce trebuie
îndeplinite de Inspectoratul de Poliție al Județului Teleorman și
indicatorii de performanță minimali.
Dacă
aveți observații sau propuneri referitoare la aceste
materiale, vă rog să le prezentați.
x
Trecem la ultimul
punct Diverse.
Dacă aveți alte
probleme?
Domnul Neagu Florin
Domnule președinte,
doamnelor si domnilor aș dori sa dezbatem aspectul cu privire
la Spitalul Județean Alexandria. Mă refer la acele filmari si reportaje filmate
cu camera ascunsă difuzate în mass-media națională și la faptul ca am înțeles
că suntem singurul spital județean din țară unde
investigațiile cu computer tomograf trebuie plătite de către pacienți. Noi,
fiind administratorul acestui spital ar trebui să știm
cum sunt cheltuiți banii care îi alocam acestei instituții de interes vital
pentru populație. Am văzut pe un post național o știre potrivit căreia se
percepe șpagă de la bolnavi
pentru schimbarea lenjeriei sau orice gen de servicii medicale
desfășurate. Propunerea mea ar fi să cerem o informare
din partea spitalului județean vis-a vis de măsurile care s-au întreprins
pentru lămurirea acestei situații care ne-a pus într-o lumină proastă în toată
țara.
Domnul dr. Filip Valentin, manager al Spitalului Județean de
Urgență Alexandria
Doamnelor și domnilor, dați-mi voie să
vă ofer o serie de explicații cu privire la această situație extrem de
neplăcută. Pot să declar că a fost vorba de o
încercare de manipulare a opiniei publice de către un post de televiziune cu
acoperire națională inițiată de către domnul Vasile Barbu, președintele
Asociației Drepturilor Pacienților. Acest domn, în urmă cu două săptămâni, în
jur de orele unu noaptea cand eu eram de gardă, s-a prezentat la camera de
gardă cu solicitarea de a interna un copil . Copilului
i s-a acordat asistență medicală și a fost internat, iar dumnealui aflându-se
într-o evidentă stare de agitație psihomotorie , a
început să adreseze injurii și să ancheteze personalul medical precum și să
facă control în unitatea de primire urgențe, neavând nici un fel de drept sau
atribuție de control în această institutie.Am fost chemat să discut și eu cu
dumnealui, iar acesta început să-mi adreseze injurii și tot felul de acuzatii
jignitoare și calomnioase. Nu am reușit să dezvolt nici un fel de dialog cu
dânsul, fapt pentru care am anunțat jandarmii care au venit să-l legitimeze și
neavând nici un fel de act la dumnealui aceștia i-au aplicat o amendă.
La o zi, două după acest
incident, domnul Vasile Barbu a pătruns în incinta spitalului și a inceput sa
filmeze și să speculeze o situatie incomodă în care se află spitalul și anume
imposibilitatea temporară a acestuia de a acorda serviciile de investigație cu
computer tomograf. Am făcut sesizări despre această situație
atât la consiliul județean cât și la prefectura si minister. Firmei care
deține computerul tomograf si RMN-ul, și care se află la spitalul județean din
2009, i s-a încheiat contractul în anul
2014 contract care s-a prelungit, printr-un act adițional, pentru o perioada
înca 10 ani. Ulterior, consiliul județean m-a atentionat printr-o adresa ca
acest act aditional nu este legal. Astfel că, am
demarat, conform legislației în vigoare, procedura de licitație pentru
închirierea spațiului cu toată documentația aferentă, procedură care s-a extins până în luna noiembrie 2015. Pe perioada derulării
licitației, am avut
contract de prestări servicii cu o firmă, dar niciodată pacienții
care au necesitat aceste investigații nu au fost puși să plăteasca serviciul.
Contractul-cadru spune clar că doar dacă nu se impune în regim de urgență sau
nu există o recomandare
expresă de la medic pentru aceasta analiză, atunci pacientul iși
suportă intervenția. Revenind la procedura licitației, s-au
prezentat trei firme. Una este firma care funcționează în prezent în
spațiul spitalului județean, o altă firmă care deține un computer-tomograf la
Roșiorii de Vede și care este desprinsă din firma care a funcționat până în
2014 la spitalul din Alexandria si o a treia firmă de la București. A câștigat firma de la Roșiorii de Vede. Am încheiat
contract cu aceștia, dar înca nu sunt funcționali, deoarece firma care ocupă în
prezent spațiul, refuză să-l elibereze. Bineințeles că i-am acționat in
justiție și sperăm să se remedieze situația în cel mai
scurt timp. În momentul de față eu nu pot să dau niște
bani publici unei firme care funcționează ilegal într-un spațiu asupra căruia
numai are nici un fel de drept. Cum spuneam, acest domn Vasile Barbu a speculat
această situație și a interpretat că la Spitalul
Judetean Alexandria se percep bani pentru investigațiile cu computer-tomograf.
Acest spital este clasificat ca fiind de competență
profesională de gradul 3, iar unitatea de primire a urgențelor are competența
profesională 2B. Acest grad de competență profesională nu mă obligă să efectuez pacientului această analiză.
În județul
Teleorman nu există nici un fel de computer-tomograf
și RMN la stat. Am făcut nenumărate demersuri prin care am cerut aceste
dotări, iar în proiectul implementat de consiliul județean pentru
reabilitarea acestuia s-a prevăzut și un spațiu pentru așa ceva.
Domnul
Neagu Florin.
Domnule doctor, ca să n-o mai lungim, în materialul tv difuzat apar mai multe
persoane cu nume și prenume care declară că au avut tot felul de probleme
în acest spital. Rugămintea sau recomandarea mea ar fi să
investigați toate aceste declarații ca să eliminați toate
suspiciunile. În altă ordine de idei, prin aceste
asociații de dezvoltare pe care le finanțăm putem accesa fonduri să
achiziționăm un echipament de computer-tomograf? Am înțeles că ați
făcut referate în acest sens, dar noi ca și consiliu județean putem
implementa un astfel de proiect.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Domnule Neagu, avem
în vedere acest lucru, deja am finalizat o parte din documentația necesară.
Așteptăm să vedem programările, să vedem care
sunt taxele și ce axă ne permite să accesăm acest gen de fonduri.
Eu nu contest că
mai sunt multe de făcut în această unitate, dar în condițiile în care se
investesc 20 milioane de euro, conducerea spitalului a cerut acordul consiliului
județean pentru toate acțiunile de funcționare și
administrare pentru a genera un act
medical de calitate și așa mai departe, consider o jignire să se
afirme că spitalul județean din Alexandria este spitalul morții și
al groazei. Dacă facem o comparație sumară cu celelalte
spitale județene din județele limitrofe se poate observa că
serviciile și condițiile spitalicești de la noi din județ
sunt net superioare.
Domnul Neagu Florin
O altă problemă este legată de transportul public în județul
Teleorman. Noi, consiliul județean aprobăm licențele
și gestionăm acest transport. Prețul
carburanților a scăzut de la aproximativ 7lei /l de motorină la
aproximativ 4 lei. Tarifele pentru transportul public
de persoane nu reflectă deloc această ieftinire. Cum
putem interveni pentru a regla acest preț?
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Nu
consiliul județean organizează licitațiile pentru transportul de
persoane. Noi acordăm licențele în baza licitațiilor care se fac și
în baza avizelor pe care la dă Autoritatea Rutieră Romană. Este o procedură
similară cu cea prin care am aprobat prețul la
produsele pentru care arenda se exprimă în natură. Vă mulțumesc.
Doamna Târnăcop
Aurica.
Domnule președinte,
dacă imi permiteți, având în vedere că se apropie finalul mandatului
nostru, vin cu propunerea de a realiza
un mini album conținând o fotografie de grup, precum și date și
fotografii individuale cu fiecare dintre
consilierii județeni din acest mandat. Ar fi o amintire
frumoasă pentru fiecare dintre noi. Vă mulțumesc.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Eu sunt de acord, vă mulțumesc.
Dacă nu mai aveți
alte observații, dați-mi voie să declar
incheiată ședința de astăzi și să vă urez o după amiaza cât mai
plăcută!