PROCES VERBAL
al ședinței
extraordinare a Consiliului Județean Teleorman
din data de 29 iunie 2016
Buna ziua, doamnelor și domnilor.
Înainte de a începe ședința de astăzi,
dați-mi voie să urez La mulți ani cu multe împliniri și realizări celor care poartă numele Sfinților
Petru și Pavel .
Stimați colegi, Consiliul Județean
Teleorman a fost convocat in sedință extraordinară
pentru astăzi, 29 iunie 2016, prin dispoziția
nr. 250 din 28 iunie 2016.
La ședință
participă 26 consilieri din totalul de 33 consilieri în funcție, lipsind doamnele
Cațan Alina Luminița, Panagoreț Ioana, domnii Bădulescu Adrian,
Ion Petre, Piper Savu Florin, Pârvulescu Eugen și Ștefan Mihai
Gabriel, ședința de consiliu este legal constituită, fiind astfel asigurat
cvorumul de prezență necesar pentru desfășurarea legală a acestei ședințe
extraordinare.
Fiind ședință publică, așa cum prevede Legea administrației publice locale, anunțul
cu ordinea de zi a fost adus la cunoștință, dumneavoastră și
locuitorilor județului Teleorman, prin afișare la avizierul
instituției, fiind publicat și pe site-ul Consiliului județean.
Participă, în calitate de invitați, directori
și funcționari publici din aparatul de specialitate al Consiliului
județean, doamna director a Direcției Generale de Asistență Socială
și Protecția Copilului Teleorman, precum și reprezentanți ai
presei scrise și audio-vizuale.
Procesul - verbal al ședinței
de constituire a Consiliului Județean Teleorman, din data de 23 iunie 2016, v-a
fost pus la dispoziție și îl supun aprobării dumneavoastră.
Domnul Vătafu Cătălin.
Domnule președinte, vă
rog să-mi permiteți să fac o remarcă cu privire la conținutul acestui proces
verbal înainte de a-l supune la vot. În ceea ce
privește repartizarea membrilor consiliului județean pe comisiile de
specialitate, în procesul verbal de față, este consemnat faptul că acest proces
s-a derulat în baza unor consultări ale consilierilor. Eu personal nu-mi aduc aminte să fi fost consultat
de cineva. De altfel, nici șeful grupului de consilieri ai Partidului Național
Liberal nu a fost consultat pe această temă astfel că, pentru corectitudine,
procesul verbal propun să nu fie supus votului în
aceasta formă, ci să fie amendat cu aceasta remarcă. Aceasta este
și poziția colegilor mei din grupul Partidului Național Liberal.
Domnul președinte
Gâdea Adrian Ionuț.
Am înțeles și sunt de acord cu aceasta
observație, astfel că supun la vot procesul verbal în varianta care conține
acest amendament.
-
Cine este pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
Cu 25
voturi pentru și 1 abținere (domnul Florescu Adrian) s-a
aprobat procesul-verbal al ședinței din 23 iunie 2016.
Doamnelor și domnilor,
În
conformitate cu prevederile art. 43 alin. (1) coroborate cu cele ale art. 98
din Legea administrației publice locale, republicată, cu modificările și
completările ulterioare, am întocmit următorul proiect al ordinii de zi:
Inițiator: Președintele Consiliului Județean Teleorman
Supun la vot proiectul ordinii de zi.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul ordinii de zi.
Potrivit art. 117 litera a din Legea nr.
215/2001, republicată, cu modificările și completările
ulterioare, proiectul de hotărâre de la ordinea de zi a fost avizat pentru
legalitate de secretarul județului.
Înainte de a merge mai departe, țin să
precizez că, în conformitate cu prevederile art. 46 din Legea nr. 215/2001, respectiv ale art. 77 din Legea nr. 393/2004, nu
poate lua parte la deliberarea și adoptarea hotărârilor înscrise pe
ordinea de zi consilierul județean care fie personal, fie prin soț, soție,
afini, rude până la gradul IV inclusiv, are interes patrimonial în problema
supusă dezbaterii.
Dacă avem asemenea cazuri, rog să ne fie
aduse la cunoștință pentru ca abținerea de la deliberarea și
adoptarea hotărârilor să fie consemnată în procesul verbal al acestei ședințe.
La punctul de pe ordinea de zi este înscris proiectul
de hotărâre pentru completarea
anexei la Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr. 148 din 11 decembrie
2008, cu modificările și completările ulterioare.
Rog comisia juridică să
ne prezinte raportul de avizare.
Domnul Vlad Eugen Ovidiu.
Domnule președinte, în calitate de
președinte al comisiei juridice pentru ședinta de astăzi și în numele celor opt
consilieri prezenți la lucrările comisiei, vă comunic
avizul favorabil pentru acest proiect de hotărâre.
Domnul președinte Gâdea Adrian
Ionuț.
Vă mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Domnul Vătafu Cătălin.
Domnule președinte, caracterul ședinței de
astăzi este unul extraordinar. Cred însa că
pensionarea unei doamne doctor, fie ea și președinta unei comisii, nu este un eveniment extraordinar. Este un
eveniment ce putea fi cu ușurință anticipat existând astfel răgazul de a
pregăti o trecere lină de la președenția doamnei către altcineva. Eu consider că
este o lipsă de pregătire a acestui eveniment,
chestiune care putea fi rezolvată fără nici un fel de ședință extraordinară.
Astăzi suntem prezenți aici și vom mai da curs și altor convocări pentru
ședințe extraordinare, dar rugămintea este ca astfel de chestiuni să fie
tratate cu mai mult profesionalism în cadrul aparatului consiliului județean
astfel încât să nu mai fie nevoie să fim convocați într-o ședință extraordinară
pentru a lua act de pensionarea unei doamne, fie ea și președinte a acestei
comisii.
În al doilea rând, v-aș adresa rugămintea
ca în perioada următoare să derulați toate procedurile
legale astfel încât acest post să fie ocupat pe perioada nedeterminată, cu
caracter definitiv, astfel încât să depășim această perioadă de interimat. Cum
am spus, pentru astăzi, aveți girul nostru. Vă mulțumesc.
Domnul președinte
Gâdea Adrian Ionuț.
Și eu vă
mulțumesc. Apreciez cele menționate de dumneavoastră.
În perioada imediat următoare Direcția Generală de Asistență Socială și
Protecția Copilului va scoate la concurs acest post.
În data de 22 iunie 2016, consiliul județean a fost notificat că doamna Popa a îndeplinit condițiile de pensionare. Caracterul
extraordinar al ședinței este justificat de faptul că
această comisie mâine are activitate și este important să aibă un președinte
care să semneze toate documentele necesare, astfel încât prestațiile sociale să
poată fi plătite.
Această comisie este
a consiliului județean, iar activitatea de mâine trebuie să se desfașoare în
condiții normale, astfel încât cei care sunt programați mâine în fața comisiei
să poată fi evaluați. Acestea sunt motivele pentru care a fost convocată
această ședință extraordinară.
Cu siguranță, în perioada următoare, postul
va fi scos la concurs pentru a putea asigura funcționarea
comisiei. Mulțumesc.
Domnul Iliescu Alexandru.
Domnule președinte, dacă îmi permiteti,
putem să știm care este numele medicului reprezentant
al DSP-ului care va prelua această funcție? Cred că era bine să
se specifice în documentația pusă la dispoziție.
Domnul președinte Gâdea
Adrian Ionuț.
Sunt de acord cu
observația dumneavoastră.
Numele medicului este Petcu Dragoș Marian. Am
preferat să nu specificăm și acest lucru deoarece
Legea 448/2006 care reglementează activitatea privind protecția și promovarea
drepturilor persoanelor cu handicap precizează din partea căror instituții
trebuie să facă parte persoanele din această comisie, componență care poate fi
modificată pe parcurs. Din acest motiv n-am mai trecut numele reprezentantului.
Dacă am clarificat aspectele semnalate,
dați-mi voie să vă prezint proiectul de hotărâre
pentru completarea anexei la Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr. 148
din 11 decembrie 2008, cu modificările și completările ulterioare.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a adoptat hotărârea pentru completarea anexei la Hotărârea Consiliului
Județean Teleorman nr. 148 din 11 decembrie 2008, cu modificările și completările
ulterioare.
Dacă nu mai
aveți alte observații, ordinea de zi fiind epuizată, declar
încheiate lucrările ședinței și vă mulțumesc pentru participare.
PREȘEDINTE
SECRETAR AL JUDEȚULUI
Gâdea Adrian Ionuț
Oprescu Silvia