al ședinței de constituire a
Consiliului Județean Teleorman,
din 23 iunie 2016, ora 13,00
Deschiderea
ședinței de către doamna Dan Carmen Daniela, Prefectul județului
Doamnelor
și domnilor aleși locali, stimați invitați
Potrivit
dispozițiilor art. 30 alin. (1) coroborate cu cele
ale art. 89 din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale, republicată,
cu modificările și completările ulterioare, am convocat, prin Ordinul
nr. 309 din 21 iunie 2016, consilierii județeni declarați aleși la data de 5
iunie 2016, pentru constituirea Consiliului Județean Teleorman.
În
calitate de prefect al județului și reprezentant al Guvernului, am onoarea să
deschid ședința de constituire a Consiliului Județean Teleorman și în numele
instituției pe care o reprezint și al meu personal, vă felicit pentru
încrederea acordată de alegătorii acestui județ și vă urez succes în tot ce
veți întreprinde în acest mandat spre binele locuitorilor acestui județ.
Precizez
că potrivit dispozițiilor art. 30 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 a
administrației publice locale, republicată, cu modificările și
completările ulterioare, ședința este legal constituită dacă sunt prezenți 2/3
din numărul consilierilor aleși.
În acest
sens, vă informez că, din datele puse la dispoziție s-a constatat că, din
totalul de 33 consilieri județeni aleși la data de 5 iunie 2016, sunt prezenți
în sală toți consilierii, ceea ce înseamnă că sunt îndeplinite condițiile
legale și se pot desfășura lucrările ședinței de constituire a Consiliului
județean.
În
sală sunt invitați: primarii de municipii și orașe, parlamentarii,
directorii direcțiilor din aparatul de specialitate al Consiliului județean,
reprezentanți ai mass-media locală.
Doamnelor
și domnilor,
Lucrările
ședinței de constituire a Consiliului județean, așa cum prevăd dispozițiile
art. 30 alin. (1) și art. 31 din Legea nr. 215/2001 a administrației
publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, trebuie
structurate în două părți, după cum urmează:
- prima
parte a ședinței de constituire va fi condusă de cel mai în vârstă
consilier, asistat de 2 consilieri dintre cei mai tineri, desemnați pe baza
documentelor existente în dosarele de alegeri ale consilierilor, până la
alegerea președintelui Consiliului județean;
- partea
a doua a ședinței va fi condusă de președintele Consiliului județean ales
potrivit legii, după programul care va fi prezentat în continuare.
În acest
sens, din documentele puse la dispoziție de Biroul Electoral Județean al
Circumscripției nr. 36 Teleorman, s-a constatat că domnul consilier Cioabă
Petre din partea Partidului Social Democrat este cel mai în vârstă consilier
județean ales la 5 iunie 2016, iar domnii Chiran Florin-Valentin și Crîngeneanu
Gabriel din partea Partidului Social Democrat sunt cei mai tineri consilieri
județeni aleși care îl vor asista.
Rog pe
domnii consilieri nominalizați să preia conducerea lucrărilor primei părți a
ședinței de astăzi. Dau cuvântul domnului Cioabă Petre.
x
x x
Doamnelor
și domnilor consilieri aleși,
În
conformitate cu prevederile legale în vigoare îmi revine onoarea să conduc
lucrările din prima parte a ședinței de constituire a Consiliului Județean
Teleorman și, cu ajutorul tinerilor mei colegi consilieri, sper să fim la
nivelul cerințelor legii și a încrederii celor care ne-au ales la 5 iunie 2016.
Așa cum
a anunțat doamna Prefect, această ședință de constituire a fost convocată
potrivit legii, prin Ordinul nr. 309 din 21 iunie 2016.
Doamnelor
și domnilor, vă prezint ordinea de zi:
1.
Alegerea comisiei de validare.
2.
Validarea mandatelor consilierilor județeni aleși la 5 iunie 2016.
3. Depunerea jurământului
de către consilierii județeni.
4.
Constituirea Consiliului județean.
5.
Alegerea președintelui și vicepreședinților Consiliului județean.
6.
Organizarea comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate
ale Consiliului județean.
Supun la
vot ordinea de zi prezentată.
- Cine
este pentru?
- Este
cineva împotrivă?
- Dacă
se abține cineva?
În
unanimitate de voturi, ordinea de zi a fost aprobată.
x
x x
Doamnelor
și domnilor,
Începem
dezbaterea problemelor înscrise la ordinea de zi și potrivit art. 31 alin. (2)
din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale, republicată, cu modificările
și completările ulterioare, pentru validarea mandatelor consilierilor județeni
trebuie să alegem prin vot deschis pe întreaga durată a mandatului, o comisie
de validare alcătuită din 3-5 consilieri care va examina legalitatea alegerii
fiecărui consilier și va propune validarea sau invalidarea mandatelor.
În acest
scop vă propun ca numărul membrilor Comisiei de validare să fie de 3,
corespunzător configurației politice a Consiliului județean.
Supun la
vot propunerea ca numărul membrilor comisiei să fie de 3(trei).
- Cine
este pentru?
- Este
cineva împotrivă?
- Se
abține cineva?
În
unanimitate de voturi, numărul membrilor comisiei de validare a fost aprobat.
Vă rugăm
să faceți propuneri nominale pentru membrii comisiei de validare.
Domnul Piper-Savu Florin.
Domnule președinte,
eu am o propunere. Ținând cont de activitatea pe care
a avut-o în consiliul județean, propun pe domnul Vlad Eugen Ovidiu și
pe doamna Panagoreț Ioana.
Domnul Cioabă Petre.
Alte
propuneri?
Domnul
Vătafu Teodor Cătălin.
Având
în vedere expertiza consistenta în domeniu, îl propun pe domnul Vrăjitoarea
Emilian.
Domnul
Cioabă Petre.
Supun la vot
fiecare candidat în ordinea propunerilor făcute și așa cum am precizat votul
este deschis deci, prin ridicare de mână, iar pentru a fi ales candidatul,
trebuie să întrunească votul a cel puțin jumătate plus unu, din numărul total
al consilierilor prezenți.
- Cine
este pentru domnul Vlad Eugen Ovidiu?
- Este
cineva împotrivă?
- Se
abține cineva?
În
unanimitate de voturi propunerea a fost aprobată.
- Cine
este pentru doamna Panagoreț Ioana?
- Este
cineva împotrivă?
- Se
abține cineva?
În
unanimitate de voturi propunerea a fost aprobată.
- Cine
este pentru domnul Vrăjitoarea Emilian?
- Este
cineva împotrivă?
- Se
abține cineva?
În
unanimitate de voturi propunerea a fost aprobată.
Membrii
comisiei fiind aleși, vă rog să-mi permiteți să vă prezint hotărârea privind
alegerea comisiei de validare.
Supun la
vot hotărârea.
- Cine
este pentru?
- Este
cineva împotrivă?
- Se
abține cineva?
În
unanimitate de voturi, hotărârea a fost aprobată.
Doamnelor
și domnilor,
Rog membrii
comisiei de validare să se retragă și să-și aleagă un președinte și un
secretar, după care comisia trebuie să verifice legalitatea alegerii
consilierilor județeni și să prezinte procesul verbal de validare.
Potrivit
prevederilor art. 107 din Legea nr. 115/2015, coroborate cu prevederile art. 88
alin. (2) din Legea nr. 161/2003, aceia dintre dumneavoastră care au fost aleși
atât în funcția de consilier local, cât și în funcția de consilier județean,
sunt obligați ca în termen de 10 zile de la data ultimei validări, să opteze
pentru una dintre cele două calități, în caz contrar, consecința fiind
încetarea mandatului.
Doamnelor și domnilor,
Până își
definitivează procesul verbal comisia de validare, vă propun o pauză de 10
minute.
Sunteți
de acord cu această propunere?
- Cine
este pentru?
- Este
cineva împotrivă?
- Se
abține cineva?
În
unanimitate de voturi, propunerea a fost aprobată.
x
x x
Doamnelor și domnilor,
Reluăm
lucrările ședinței și vă rog să-mi permiteți să dau cuvântul președintelui
comisiei de validare, domnului Vlad Eugen Ovidiu să prezinte procesul-verbal cu
privire la validarea sau invalidarea mandatelor consilierilor județeni aleși la
5 iunie 2016.
Domnul Vlad
Eugen Ovidiu a prezentat procesul verbal prin care s-a constatat că toți
consilierii aleși la data de 5 iunie 2016, îndeplinesc condițiile
pentru a fi validați.
Președintele
de vârstă precizează că potrivit art. 31 alin. (5) din Legea nr. 215/2001,
validarea sau invalidarea mandatelor se face, în ordine alfabetică, cu votul
deschis al majorității consilierilor prezenți la ședință.
În
continuare s-a supus la vot separat, în ordine alfabetică, fiecare consilier
pentru validarea acestuia. Întrucât consilierul supus validării nu a
votat, fiecare consilier a întrunit un
număr de 32 de voturi.
x
Președintele
de vârstă prezintă hotărârea privind validarea mandatelor consilierilor
județeni aleși la 5 iunie 2016.
Supun la
vot hotărârea prezentată.
- Cine
este pentru?
- Este
cineva împotrivă?
- Se
abține cineva?
În
unanimitate de voturi, s-a aprobat hotărârea privind validarea mandatele
consilierilor județeni aleși la 5 iunie 2016.
Doamnelor
și domnilor,
Conform
art. 32 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale, republicată,
cu modificările și completările ulterioare, consilierii județeni ale căror
mandate au fost validate trebuie să depună jurământul prevăzut în acest articol.
Precizez
că legea prevede expres și în mod imperativ pentru consilierii care refuză să
depună jurământul că sunt considerați demisionați de drept, fiind înlocuiți cu
primul supleant înscris pe lista de la alegeri a partidului respectiv.
Consilierii
validați s-au prezentat, în ordine alfabetică la apelul nominal făcut de
președintele de vârstă, în fața mesei special amenajate, pe care s-a aflat
un exemplar din Constituție și Biblia, consilierul în cauză a pus mâna stângă
atât pe Constituție cât și dacă a fost cazul pe Biblie, a rostit jurământul și l-a
semnat în două exemplare, unul pentru consilier și unul la dosar.
x
x x
Stimați
colegi, doamnelor și domnilor invitați,
Jurământul
prevăzut de lege fiind depus, declar legal constituit Consiliul Județean
Teleorman în cea de-a VII-a legislatură de funcționare de la primele alegeri
locale din 1992 și până în prezent, fapt pentru care vă rog să-mi permiteți să
prezint hotărârea privind constituirea Consiliului Județean Teleorman.
Supun la
vot hotărârea prezentată.
- Cine
este pentru?
- Este
cineva împotrivă?
- Se
abține cineva?
În
unanimitate de voturi hotărârea a fost aprobată.
Doamnelor
și domnilor consilieri,
Trecem
la punctul cinci al ordinii de zi și, conform prevederilor art. 101 alin. (1)
și (2) din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată,
cu modificările și completările ulterioare, vom alege președintele și doi
vicepreședinți ai Consiliului județean. În acest sens, vă propun ca mai întâi
să alegem președintele și după preluarea lucrărilor ședinței de către acesta,
să alegem vicepreședinții Consiliului Județean Teleorman.
Fac
precizarea că potrivit art. 45 alin. (5) coroborat cu prevederile art. 101
alin. (1) și (2) din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale, republicată,
cu modificările și completările ulterioare, hotărârile cu privire la
persoane, deci și pentru alegerea președintelui și a vicepreședinților
Consiliului județean, se adoptă prin vot secret cu votul majorității
consilierilor în funcție. Alegerea persoanelor menționate se face din rândul
consilierilor județeni validați în ședința de astăzi.
Stimați
colegi,
Pentru a
executa operațiunile materiale necesare consemnării rezultatului votului
dumneavoastră, atât pentru președinte, cât și pentru vicepreședinți, este
necesar să alegem o comisie de numărare a voturilor, care propun să fie formată
din trei consilieri titulari și supleanți ai acestora, alții decât
cei care vor fi trecuți pe buletinele de vot și nu fac parte din comisia de
validare.
Supun la
vot numărul membrilor comisiei.
- Cine
este pentru?
- Este
cineva împotrivă?
- Se
abține cineva?
În
unanimitate de voturi, s-a aprobat ca numărul membrilor comisiei să fie de 3
(trei).
Vă rog să
faceți propuneri.
Doamna Toțe Marioara.
Domnule președinte, propun ca membru
titular pe domnul Piper Savu Florin, iar ca membru supleant pe domnul Iliescu Nicolescu
Angelică.
Domnul Cioabă Petre.
Mulțumesc. Alte propuneri? Vă rog, doamna Stoian.
Doamna Stoian Maria.
Îl propun pe domnul Vrăjitoarea Emilian.
Domnul Cioabă Petre.
Domnul Vrăjitoarea deja face parte din comisia de
validare. Aveți altă propunere?
Doamna Stoian Maria.
Îl propun pe
domnul Vătafu Cătălin Teodor ca membru titular și pe domnul Ion Petre ca
membru supleant.
Domnul Cioabă Petre:
Mulțumesc. Mai este nevoie de încă o propunere pentru membru titular. Vă rog, domnule Crîngeneanu.
Domnul
Crîngeneanu Gabriel.
Propun
ca al treilea membru titular să fie domnul Fulga Sandu
Mircea.
Domnul
Cioabă Petre.
Conform legislației în vigoare, fiecare membru al
comisiei de numărare a voturilor trebuie aprobat individual.
Supun la vot propunerile pentru membrii titulari.
Pentru domnul Piper Savu Florin.
Cine
este pentru ?
Se abtine cineva?
In unanimitate propunerea a fost aprobată.
Pentru domnul Vătafu Cătălin.
Cine
este pentru ?
Se abtine cineva?
In unanimitate propunerea a fost aprobată.
Pentru domnul Fulga Sandu Mircea.
Cine
este pentru ?
Se abtine cineva?
In unanimitate propunerea a fost aprobată.
Supun la vot propunerile pentru membrii supleanti.
Pentru domnul Iliescu Angelică.
Cine
este pentru ?
Se abtine cineva?
In unanimitate propunerea a fost aprobată.
Pentru domnul Ion Petre.
Cine
este pentru ?
Se abtine cineva?
In
unanimitate propunerea a fost aprobată.
Comisia de
numărare a voturilor și-a desemnat un președinte și un secretar, a preluat
urna, pe care a verificat-o și a sigilat-o în fața consilierilor.
x
x x
Comisia
de numărare a voturilor fiind constituită, vă rog să faceți propuneri de
candidați pentru funcția de președinte al Consiliului județean care să fie
trecuți pe buletinul de vot.
Domnul Vlad Eugen Ovidiu.
Domnule președinte,
în numele organizației Partidului Social Democrat
organizația județeană Teleorman propun ca funcția de președinte
al consiliului județean să fie ocupată în
continuare de domnul Gâdea Adrian Ionuț. Deși a avut un mandat de
numai 3 ani, a preluat un mandat excelent de la domnul Dragnea pe care l-a
continuat perfect, în opinia mea. Aș vrea să vă
reamintesc câteva dintre realizările și demersurile întreprinse pentru
județul nostru. Vorbim despre acel sistem de management integrat al gunoiului,
reabilitarea spitalului județean, centrul pentru controlul nutrienților
de la Gratia, căminul de bătrâni de la Saelele sau reabilitarea a peste 200 km
de drumuri județene. Consider că este îndreptățit
să ocupe această funcție în continuare și pentru faptul că a avut
capacitatea de a strange în jurul domniei sale un consiliu județean care a
funcționat perfect.
Domnul
Cioabă Petre.
Mulțumesc. Conform uzanțelor, îl
voi întreba pe viitorul candidat dacă acceptă această propunere.
Domnul
Gâdea Adrian Ionuț.
Sunt onorat pentru propunere. Vă mulțumesc și accept.
Domnul
Cioabă Petre.
Mai sunt și alte propuneri? Vă rog, domnule Țole.
Domnul Țole Marin.
Doamnelor
și domnilor, din partea grupului PNL, propun pentru funcția de președinte al
consiliului judetean pe domnul Pârvulescu Eugen. Este o persoană tânără și energică și care
dorește să facă ceva pentru acest județ. Bineînțeles, cu sprijinul nostru. Vă
mulțumesc.
Domnul
Cioabă Petre.
Mulțumesc. Domnule Pârvulescu, sunteți de acord să candidați?
Domnul
Pârvulescu Eugen.
Cu siguranță că da. Vă mulțumesc.
Domnul
Cioabă Petre.
Mulțumesc și eu. Mai sunt alte propuneri?
Dacă
numai sunt, comisia tehnică este rugată să procedeze
la tipărirea buletinelor de vot.
Până se
tipăresc buletinele de vot, vă rog să-mi permiteți să vă prezint tehnica
votării.
Pentru
alegerea președintelui Consiliului județean, propun ca modalitate de vot, să
se înscrie cuvântul DA în coloana OPȚIUNE a buletinului de vot, în dreptul
candidatului pentru care se optează in sensul de a fi ales in functia de
presedinte si a cuvantului NU
in dreptul candidatilor pe care nu-i doriti.
Înscrierea cuvântului DA în
dreptul a doi candidați , neînscrierea cuvantului DA în dreptul nici unuia,
precum si inscrierea oricarui alt insemn (X, ., hasurare, taierea cu o linie a
numelor, etc.) atrage nulitatea buletinului de vot.
Este obligatorie completarea
opțiunilor pentru fiecare candidat în parte, în caz contrar buletinul de
vot este nul.
Este declarat ales președinte,
candidatul care a obținut votul majorității consilierilor județeni în
funcție.
Sunt în
funcție 33 consilieri și în consecință jumătate plus unu reprezintă 17 voturi.
Domnul Florescu Adrian
Domnule președinte, aș dori să întreb dacă
procedura de votare este înscrisă într-un text de lege sau modul de desfășurare
este propunerea dumneavoastră ca și președinte de ședință.
Vă solicit această precizare pentru că doresc să vin cu o altă propunere și
anume să nu apară în buletinele de vot specimenele de scris și să fie înlocuite
cu un X în dreptul candidatului votat. Pentru că votul este secret este bine ca
scrisul sa nu fie recunoscut.
Domnul Cioaba Petre
Noi vă aducem la
cunoștință faptul că procedura de vot prin înscrierea cuvintelor DA
și NU este prevăzută în regulamentul de organizare și
funcționare al consiliului județean aprobat prin hotărâre a
autorității publice deliberative județene.
Pentru
alegerea președintelui, fiecare consilier va primi câte un buletin de vot ce
va avea aplicată pe verso ștampila consiliului județean, va semna în
listă, consemnându-se astfel că se primește buletinul de vot și va
merge în cabina de vot unde își va exprima opțiunea. Buletinul,
pentru a-i asigura secretul, se va împături și se va introduce în urna
sigilată care se va afla în fața mesei prezidiului. În acest sens vor vota pe
rând toți consilierii prezenți în sală.
După ce
președintele de vârstă a făcut aceste precizări, a urmat operațiunea
propriu-zisă de votare a președintelui, fiecare consilier a fost chemat la
secretariatul tehnic de la care a primit un buletin de vot, a semnat de
primire, s-a deplasat la cabina de vot unde și-a exprimat opțiunea,
apoi l-a introdus în urnă.
După ce
ultimul consilier a introdus buletinul de vot în urnă, comisia de numărare a
voturilor a desigilat urna și a procedat la numărarea voturilor.
x
x x
Stimați colegi,
Îl rog
pe domnul președinte al comisiei de numărare a voturilor, domnul Piper Savu
Florin să ne prezinte rezultatul votării.
Domnul Piper Savu Florin.
Domnul Gâdea Adrian Ionuț, din totalul de 33 de
voturi valabil exprimate a întrunit un număr de 20 de voturi pentru și 13 voturi împotrivă.
Domnul
Pârvulescu Eugen, din totalul de 33 de voturi valabil exprimate a
întrunit un număr de 13 de voturi pentru și 20 voturi împotrivă.
Domnul Cioabă Petre.
Vă mulțumesc.
Deci, în
urma votului dat de dumneavoastră, a fost ales în funcția de președinte al
Consiliului județean domnul Gâdea Adrian Ionuț din partea Partidului
Social Democrat.
Urmare
votului dumneavoastră, s-a adoptat hotărârea privind alegerea președintelui
Consiliului județean.
Doamnelor și domnilor,
Din
acest moment, având un președinte ales al Consiliului Județean Teleorman în
persoana domnului Gâdea Adrian Ionuț misiunea mea și a celor doi
consilieri care m-au asistat, a încetat, îl felicit pe domnul președinte și îl
invit să preia în continuare conducerea lucrărilor ședinței noastre.
Domnul președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vreau să mulțumesc tuturor teleormănenilor care,
pe data de 05 iunie 2016, s-au prezentat la vot. Le mulțumesc și
membrilor Partidului social democrat. Vreau să vă asigur că voi fi un președinte
al tuturor. Sigur, evenimentul de astăzi este unul solemn, unul emoționant,
care mă onorează și vreau să felicit noul consiliu constituit astăzi, dar
acest moment este și unul care implică o mare responsabilitate. Când spun
responsabilitate mă gândesc la faptul că obiectivul meu și al consiliului
județean pentru perioada următoare îl va reprezenta continuarea proiectelor începute dar și
realizarea de proiecte noi și mai ales identificarea de cât mai multe
oportunități de atragere a cât mai multor fonduri europene. Ne aflăm în
exercițiul financiar 2014-2020 și mă refer la continuarea proiectelor
privind reabilitarea infrastructurii rutiere, extinderea sistemelor de
alimentare cu apă și canalizare, proiectele din domeniul sănătății,
cele din domeniul educației, asistenței sociale, din domeniul situațiilor
de urgență, proiecte care să genereze condiții mai bune de civilizație
pentru noi care trăim și muncim în acest județ. Vreau să vă asigur că
voi avea o colaborare bună cu toți colegii primari pentru că reprezintă
comunitățile acestui județ. Cetățenii județului nu au
culoare politica. Au, în schimb, probleme, au nevoi pentru care noi trebuie să
găsim soluțiile cele mai bune. Vă asigur că voi fi omul dialogului și
al comunicării. Sunt convins ca voi avea și din partea dumneavoastră aceeași
deschidere pentru că toți avem același numitor comun și anume
interesul și interesele cetățenilor .
De asemnenea,
voi fi un partener onest și voi exercita aceasta funcție cu respect și
responsabilitate față de cetățeni. Vă urez mult succes în continuare și
Doamne ajută!
Acum,
cu permisiunea dumneavoastră, propun să luăm o pauză
pentru discuții și consultări, având în vedere că urmează să fie
propuși și aleși cei doi vicepreședinți ai consiliului
județean.
Sunteți
de acord să luăm o pauză?
Având în
vedere că în unanimitate consilierii județeni au fost de acord cu această
propunere, nefiind obiecții în acest sens, s-a luat pauza în vederea
consultărilor.
x
x x
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Reluăm
lucrările ședinței cu alegerea celor doi vicepreședinți ai
consiliului județean.
Doamna
prefect Dan Carmen Daniela.
Domnule președinte,
având în vedere că în pauză o parte dintre consilierii județeni au părăsit
sala vă rog să faceți precizările care se impun în vederea continuării
ședinței.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Doamnelor
și domnilor, înainte de a continua ședinta, dați-mi voie să
fac unele precizări. Așa cum se poate observa, în sală au rămas un numar de 20 de consilieri județeni. Pentru constituirea
consiliului județean era nevoie de prezența a doua treimi din numărul total al
consilierilor aleși, iar la acel moment a existat
cvorumul necesar. Pentru a continua sedința trebuie să
fie prezenți jumatate plus unul din totalul de 33 de consilieri judeteni în
funcție. Întrucât această condiție este
îndeplinită, ședința este legal constituită și putem continua lucrările.
De
asemenea, întrucât unul dintre colegii care au fost aleși în comisia de
numărare a voturilor nu mai este prezent, acesta va fi
înlocuit de supleant, respectiv de domnul Iliescu Nicolae Angelică.
Tehnica votării va
fi următoarea, respectiv, să se înscrie cuvântul
DA în coloana OPȚIUNE a buletinului de vot, în dreptul candidaților
pentru care se optează în sensul de a fi aleși în functia de vicepresedinți
și a cuvantului NU în dreptul candidaților pe care nu-i doriți.
Înscrierea
cuvântului DA în dreptul a mai mult de doi candidați , neînscrierea cuvântului
DA în dreptul nici unuia, precum și înscrierea oricarui alt insemn (X, .,
hașurare, taierea cu o linie a numelor, etc. ) atrage nulitatea
buletinului de vot.
Sunt
declarați aleși vicepreședinți, candidații care au obținut
votul majorității consilierilor în funcție, inclusiv al președintelui
Consiliului județean.
Comisia de
numărare a voturilor a preluat urna pe care a verificat-o și a sigilat-o
în fața consilierilor.
Tehnica
votării fiind prezentată, propun să procedăm la alegerea
vicepresedinților si vă rog sa faceti propuneri.
Dacă
îmi permiteți, eu îl propun din partea grupului PSD, pe domnul Cristescu
Ionel-Dănuț. Îl cunosc personal, am lucrat împreună
în cadrul organizației PSD Teleorman și pot să vă spun
ca este un coleg care s-a implicat foarte mult și cu care sunt convins că voi
face echipă în consiliul județean. Are experință și din punct de vedere
administrativ și din punct de vedere politic și sunt convins că împreună putem
continua proiectele începute si demara proiecte noi. Aceasta
a fost propunerea din partea grupului PSD. Mulțumesc.
Vă rog sa faceti propunerea pentru cel de-al doilea vicepreședinte.
Vă rog, doamna Cațan.
Doamna
Cațan Alina-Luminița
Domnule
președinte, doamnelor și domnilor, propun din partea grupului ALDE pentru
funcția de vicepreședinte al consiliului județean, pe domnul Cocoșilă Virgiliu.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț
Vă
mulțumesc. Permiteți-mi acum
să-i întreb atât pe domnul Cristescu cât și pe domnul Cocoșilă dacă sunt de
acord cu aceste propuneri. Domnul Cristescu?
Domnul
Cristescu Ionel-Dănuț
Domnule
președinte, sunt onorat și vă multumesc pentru
propunere.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț
Vă
mulțumesc și eu. Dumneavoastră domnule Cocoșilă,
acceptați să candidați pentru această funcție?
Domnul
Cocoșilă Virgiliu.
Domnule
președinte, accept și mă simt onorat. De asemenea, le mulțumesc și colegilor din partidul din care fac
parte pentru propunere.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț
Mulțumesc.
Dacă nu mai sunt alte propuneri, rog secretariatul tehnic să
tipărească buletinele de vot. Procedura de votare va
fi în sensul că se va striga fiecare consilier, căruia i se va înmâna buletinul
de vot, va intra în cabină, își va exprima opțiunea după care va introduce
buletinul în urnă.
După
tipărire, buletinele de vot au fost distribuite prin semnătură în lista de
primire a lor și s-a trecut la votarea propriu-zisă în aceleași condiții ca și
la alegerea președintelui.
După ce
ultimul consilier a introdus buletinul de vot în urnă, comisia de numărare a
voturilor a desigilat urna și a procedat la numărarea voturilor.
x
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Rog pe
domnul Piper Savu Florin președinte al comisiei de numărare a voturilor să ne
prezinte rezultatul alegerii primului vicepreședinte al Consiliului județean.
Domnul
Piper Savu Florin.
Domnule
președinte, dați-mi voie să dau citire procesului
verbal, încheiat astăzi 23 iunie 2016.
Domnul
Cristescu Ionel Dănuț din totalul de 20 de voturi valabil exprimate a
întrunit un număr de 20 de voturi pentru.
Domnul
Cocoșilă Virgiliu din totalul de 20 de voturi valabil exprimate a întrunit
un număr de 20 de voturi pentru.
x
x x
Deci, în
urma votului dumneavoastră au fost aleși vicepreședinți ai
Consiliului Județean Teleorman domnul Cristescu Ionel Dănuț din partea Partidul
Social Democrat și domnul Cocoșilă Virgiliu din partea Partidului
Alianța Liberalilor și Democraților..
Urmare
votului dumneavoastră, a fost adoptată hotărârea privind alegerea
vicepreședinților Consiliului Județean Teleorman.
x
x x
Stimați colegi,
Trecem
la ultimul punct al ordinii de zi, respectiv Organizarea comisiilor de
specialitate pe principalele domenii de activitate ale Consiliului județean,
conform art. 54 din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale.
Trebuie
să vă precizez că în cadrul acestor comisii trebuie incluși toți consilierii
județeni cu excepția președintelui și a vicepreședinților Consiliului județean.
Art. 54
din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale, republicată, cu
modificările și completările ulterioare, nu prevede numărul acestor
comisii ci numai că se organizează comisii de specialitate pe principalele
domenii de activitate, având ca obiect principal avizarea proiectelor de
hotărâri.
Față de
principalele domenii de activitate în care Consiliul județean își exercită
atribuțiile așa cum sunt prevăzute în legea organică în scopul angrenării
tuturor consilierilor noștri în aceste comisii la fundamentarea actului de
decizie al Consiliului județean, avându-se în vedere configurația politică
a consiliului județean, pregătirea profesională și domeniul în care își
desfășoară activitatea (medic, inginer, profesor, economist) propun ca numărul
comisiilor de specialitate să fie de 3, după cum urmează:
1.
Comisia de studii și prognoze economico-sociale, buget-finanțe, pentru
activități științifice, activități economice, agricultură, învățământ,
sănătate, cultură, culte, precum și pentru protecție socială.
2.
Comisia de organizare și dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului,
realizarea lucrărilor publice, protecția mediului înconjurător.
3.
Comisia pentru administrație publică locală, juridică, apărarea ordinii
publice, respectarea drepturilor și libertăților cetățenilor.
Supun la
vot numărul și denumirea comisiilor.
- Cine
este pentru?
-
Împotrivă?
-
Abțineri?
În
unanimitate de voturi s-a aprobat numărul și denumirea comisiilor de
specialitate pe principalele domenii de activitate ale Consiliului județean.
Trecem
la stabilirea componenței nominale a comisiilor de specialitate ale
consiliului județean și trebuie să avem în vedere pregătirea
profesională a consilierilor județeni, dar și configurația
politică existentă.
Precizez
că președintele și vicepreședinții consiliului
județean nu fac parte din comisiile de specialitate, iar un consilier
poate face parte din una trei comisii dintre care una de bază, urmând ca
indemnizația de ședință să se plătească pentru activitatea în
comisia de bază.
În urma
consultărilor consilierilor prezenți, care au avut loc în pauza de dinaintea alegerii
vicepreședinților consiliului județean, pe baza pregătirii
profesionale a consilierilor s-a procedat la desemnarea nominală a membrilor care
să facă parte din comisiile de specialitate în principalele domenii de activitate.
Comisiile fiind complete, s-a dat citire hotărârii
privind organizarea comisiilor de specialitate pe principalele domenii de
activitate ale Consiliului județean, după care a fost supusă aprobării
dumneavoastră.
-
Cine este pentru?
-
Împotrivă?
-
Abțineri?
Cu
unanimitate de voturi hotărârea a fost aprobată.
Am pregătit pentru fiecare dintre dumneavoastră o mapă în
care veți găsi legislația necesară desfășurării activității
de consilieri județeni, precum și formulare pe care aveți
obligația să le completați și depuneți, conform
prevederilor legale.
Epuizându-se
ordinea de zi, vă mulțumesc pentru participare și declar închise lucrările
ședinței de constituire a Consiliului Județean Teleorman.
PREȘEDINTE SECRETAR AL JUDEȚULUI
Gâdea Adrian Ionuț
Oprescu Silvia