PROCES VERBAL
al ședinței ordinare a Consiliului Județean Teleorman
din data de 29 martie 2016
Bună ziua, stimați colegi,
Consiliul Județean Teleorman a fost convocat
în ședință ordinară pentru astăzi, 29 martie 2016, prin dispoziția nr. 102
din 21 martie 2016.
La ședință
participă 31 consilieri din totalul de 32 consilieri în funcție, lipsind doamna
Ionescu Adelina, ședința de consiliu este legal constituită, fiind astfel
asigurat cvorumul de prezență necesar pentru desfășurarea legală a acestei
ședințe ordinare.
Fiind ședință publică, așa cum prevede Legea administrației publice locale, anunțul
cu ordinea de zi a fost adus la cunoștință dumneavoastră și
locuitorilor județului Teleorman prin mass - media locală, fiind publicat și
pe site-ul Consiliului județean.
Participă, în calitate de invitați, directori
și funcționari publici din aparatul de specialitate al Consiliului
județean, conducători ai unor instituții din subordine, precum și
reprezentanți ai presei scrise și audio-vizuale.
Procesul - verbal al ședinței
extraordinare a Consiliului Județean Teleorman, din data de 11 martie 2016, v-a
fost pus la dispoziție și îl supun aprobării dumneavoastră.
-
Cine este pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat procesul-verbal al ședinței
extraordinare a Consiliului Județean, din 11 martie 2016.
x
Doamnelor și domnilor,
În
conformitate cu prevederile art. 43 alin. (1) coroborate cu cele ale art. 98
din Legea administrației publice locale, republicată, cu modificările și
completările ulterioare, am întocmit următorul proiect al ordinii de zi:
Inițiator: Președintele Consiliului Județean
Inițiator: Președintele Consiliului Județean
Inițiator: Președintele Consiliului Județean
Inițiator: Președintele Consiliului Județean
Inițiator: Președintele Consiliului Județean
Înainte
de a supune la vot proiectul ordinii de zi doresc să vă propun suplimentarea
acestuia cu ,,Proiectul de hotărâre privind modificarea arondării actuale a unităților
administrativ-teritoriale deservite de
Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor al orașului Videle,
prin înființarea unui nou serviciu public comunitar local de evidență a
persoanelor în comuna Trivalea-Moșteni,,.
Supun la vot proiectul ordinii de zi
completat.
- Cine este pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul ordinii de zi.
Potrivit art. 117 litera a din Legea nr.
215/2001, republicată, cu modificările și completările
ulterioare, proiectele de hotărâri de la ordinea de zi au fost avizate pentru
legalitate de secretarul județului.
Înainte de a merge mai departe, țin să
precizez că, în conformitate cu prevederile art. 46 din Legea nr. 215/2001, respectiv ale art. 77 din Legea nr. 393/2004, nu
poate lua parte la deliberarea și adoptarea hotărârilor înscrise pe
ordinea de zi consilierul județean care fie personal, fie prin soț, soție,
afini, rude până la gradul IV inclusiv, are interes patrimonial în problema
supusă dezbaterii.
Dacă avem asemenea cazuri, rog să ne fie
aduse la cunoștință pentru ca abținerea de la deliberarea și
adoptarea hotărârilor să fie consemnată în procesul verbal al acestei ședințe.
La primul punct de la ordinea de zi este înscris proiectul
de hotărâre pentru modificarea anexei nr. 1 la
Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr. 48 din 23 februarie 2016.
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia urbanism
avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de hotărâre
pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr. 48 din 23
februarie 2016.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de hotărâre pentru modificarea anexei nr. 1
la Hotărârea Consiliului Județean Teleorman nr. 48 din 23 februarie 2016.
La punctul doi de la ordinea de zi este
înscris proiectul de hotărâre privind atribuirea în folosință gratuită a unor echipamente și bunuri
specializate, proprietatea privată a Județului Teleorman, achiziționate prin
proiectul ,,Îmbunătățirea managementului situațiilor de urgență în regiunea
transfrontalieră (IMES).
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vrăjitoarea Emilian, comisia urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu
sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de hotărâre privind atribuirea în folosință gratuită a unor
echipamente și bunuri specializate, proprietatea privată a Județului Teleorman,
achiziționate prin proiectul ,,Îmbunătățirea managementului situațiilor de
urgență în regiunea transfrontalieră (IMES).
Supun la vot proiectul de
hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de hotărâre privind atribuirea în folosință gratuită a unor
echipamente și bunuri specializate, proprietatea privată a Județului Teleorman,
achiziționate prin proiectul ,,Îmbunătățirea managementului situațiilor de
urgență în regiunea transfrontalieră (IMES).
La punctul trei de la ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre
privind constituirea comisiei pentru evaluarea noului proiect de management
precum și aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării
noului proiect de management de la Biblioteca Județeană Marin Preda.
Rog președinții
comisiilor economică și juridică să prezinte rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de hotărâre
privind constituirea comisiei pentru evaluarea noului proiect de management
precum și aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării
noului proiect de management de la Biblioteca Județeană Marin Preda.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de hotărâre privind constituirea comisiei pentru
evaluarea noului proiect de management precum și aprobarea Regulamentului de
organizare și desfășurare a evaluării noului proiect de management de la
Biblioteca Județeană Marin Preda.
Următorul proiect de
hotărâre privește desemnarea unei persoane și, în conformitate cu
prevederile art. 45 alin. (5) coroborat cu ale art. 98 din Legea administrației
publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările
ulterioare, hotărârile cu privire la persoane vor fi luate prin vot secret, cu
votul majorității membrilor prezenți la ședință.
La
ședința de astăzi participă, un număr de 31 consilieri județeni și
subsemnatul, deci jumătate plus unu din numărul membrilor consiliului județean
prezenți reprezintă 17.
Proiectul de hotărâre se referă la exercitarea
cu caracter temporar, prin detașare, a funcției de director executiv al
Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al județului Teleorman
de către doamna Ionescu Iuliana.
Rog președinții
comisiilor economică și juridică să prezinte rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nefiind
observații, rog pe domnul Vrăjitoarea Emilian, președintele comisiei de
numărare a voturilor să-și intre în atribuții.
x
Se
prezintă tehnica votării.
Pentru
exprimarea opțiunii se folosesc cuvintele DA sau NU.
Buletinele de vot fiind completate, urmează
operațiunea propriu - zisă de votare.
(Fiecare
consilier a primit un buletin de vot, a semnat de
primire, și-a exprimat opțiunea și apoi l-a introdus în urnă).
x
x x
Rog pe domnul
Vrăjitoarea Emilian, președintele comisiei de numărare a voturilor să prezinte procesul verbal.
Domnul
Vrăjitoarea Emilian.
Doamna Ionescu Iuliana, din totalul de 32
de voturi valabil exprimate a întrunit un număr de 29 de voturi ,,pentru,,
și 3 voturi ,,împotrivă,,.
Domnul președinte
Gâdea Adrian Ionuț.
Vă mulțumesc. Vă felicit și vă urez să reprezentați în continuare cu cinste această
instituție.
Vă prezint proiectul de
hotărâre privind exercitarea
cu caracter temporar, prin detașare, a funcției de director executiv al
Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al județului Teleorman
de către doamna Ionescu Iuliana.
Urmare
votului dumneavoastră s-a aprobat proiectul de hotărâre privind exercitarea
cu caracter temporar, prin detașare, a funcției de director executiv al
Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al județului Teleorman
de către doamna Ionescu Iuliana.
La
punctul cinci de la ordinea de zi este înscris proiectul
de hotărâre privind aprobarea
organigramei și a statului de funcții ale Serviciului de Deservire, Pază și
Protocol.
Rog președinții
comisiilor economică și juridică să prezinte rapoartele de avizare.
- Domnul
Cioabă Petre, comisia economică.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, comisia juridică.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Domnul Savu Adrian.
Domnule președinte,
eu aș avea o observație. Mi se pare enorm de încărcată schema de personal ca
pentru un compartiment de deservire de 35 de persoane, dintre care 3 muncitori,
un bufetier, un paznic si un îngrijitor, sa avem la biroul financiar,
contabilitate și resurse umane un număr de 7 persoane. Mi se pare o cheltuire
nejustificată a banilor. Mulțumesc.
-Domnul președinte Gâdea Adrian Ionuț
Stimate coleg, nu vă ascund că
am avut și eu o discuție cu domnul Viorel Cristea în legatură cu acest proiect
de hotărâre și am înțeles că
într-adevăr este nevoie de tot acest personal
iar pentru perioada urmatoare nu vom
iniția un asemenea proiect de hotărâre fără argumente solide. În cazul de față,
este vorba despre transformarea unui post de gradul 2 în debutant, întrucât a
fost scos la concurs în nenumarate rânduri și nu s-au prezentat candidați,
dându-se astfel posibilitatea mai multor persoane să poată aplica pentru acest
post. Pe de alta parte, legat de cele două posturi de muncitori
, acestea sunt necesare instituției pentru lucrările de reparare la
toate garajele pe care acest serviciu le are în administrare. Sunt lucrări care
necesita forță de muncă pentru o perioadă destul de lungă de timp. În
condițiile în care această instituție asigură paza și întreținerea sediului
consiliului județean precum și a spațiilor instituțiilor subordonate, vă asigur că nu este o risipă de bani.
Domnul Savu Adrian.
Vă
mulțumesc, domnule președinte. Eu nu contestam necesitatea muncitorilor
pentru acest serviciu, ci faptul că la 35 de oameni care îl alcatuiesc, avem
nevoie de 7 persoane pentru biroul contabilitate. Dacă ar fi fost o firmă
privată, un singur om pentru contabilitate si sectorul
administrativ ar fi fost suficient, niciun patron neputând să-și permită o
asemenea schemă. Mulțumesc.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc și eu. Dacă nu mai sunt alte observații, vă prezint proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei și a statului de
funcții ale Serviciului de Deservire, Pază și Protocol.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
Cu 30 voturi pentru și 2 voturi împotrivă (domnii
Savu Adrian și Moț Petrică) s-a aprobat proiectul de hotărâre privind privind aprobarea organigramei și a statului de
funcții ale Serviciului de Deservire, Pază și Protocol.
La punctul șase de la ordinea de zi este înscris proiectul
de hotărâre privind modificarea arondării actuale a unităților administrativ-teritoriale deservite de
Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor al orașului Videle,
prin înființarea unui nou serviciu public comunitar local de evidență a
persoanelor în comuna Trivalea-Moșteni,,..
Rog pe
domnul Vlad Eugen Ovidiu, președintele comisiei juridice să prezinte
raportul de avizare.
Domnul Vlad Eugen Ovidiu.
Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre, în unanimitate de voturi.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Vă
mulțumesc
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Domnul
Șuică Iulian.
Domnule președinte,
eu doresc să am o intervenție. Din expunerea de motive
am desprins câteva idei. Prima ar fi că sunt de acord cu prevederile Ordonanței Guvernului
nr.84/2001, nici n-am cum s-o contest. Întrebarea este
legată de modul în care vor fi salarizate persoanele ce vor activa in cadrul
acestui serviciu, pentru ca rezultă din acest material că Directia pentru
Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date de la București și-a dat
avizul și există în completare și o hotărâre a consililui local pentru
inființare și mai există și o organigramă. Sunt curios câte
locuri de muncă sunt disponibile în cadrul acestui serviciu și de unde provin fondurile
pentru salarii. In altă ordine de idei, din materialul pus la dispoziție am observat
că au mai fost inființate asemenea centre si la Drăgănești Vlașca, iar
localitățile arondate fiind Botoroaga, Bujoreni, Drăgănești, Moșteni,
Răzmirești. La Gratia este un caz mai izolat, acolo fiind arondate doar două
localități, Gratia si Sârbeni. Pe principiul geografic
acestea două sunt puțin izolate acolo. În schimb, pornind de la considerentele
care au stat la baza întocmirii referatelor pentru celelalte două localități
rurale, mă întreb de ce nu se inființează la Tătărastii de Jos, având în vedere
distanțele aproximativ egale de la Tătărăștii de Jos la Moșteni și de la
Tătăraștii de Jos la Tătărăstii de Sus. Mulțumesc.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Înființarea acestui
serviciu nu are nici o legatură cu bugetul consiliului județean Aceasta organigramă este aprobată de
consiliul local al comunei Trivalea Moșteni, iar cheltuielile vor fi suportate
de acesta. De asemenea, solicitarea de față și toată documentația au fost înaintate
de catre același consiliu local. Dacă consililiul local de la
Tătăraștii de Jos ar fi facut aceeasi solicitare și ar fi parcurs aceeași
procedură, ar fi obținut aprobarea. Noi, ca și
consiliul județean trebuie decât sâ ne dâm acordul privind arondarea.
Dacă mai e ceva de adaugat , am s-o rog pe doamna
Iuliana Ionescu, directorul serviciului județean de evidență a persoanelor să
ia cuvântul.
Doamna Ionescu
Iuliana.
Mulțumesc. Subliniez că serviciul
exista deja în organigrama acestui consiliu local, iar cheltuielile de
salarizare vor fi suportate în totalitate de catre consiliul local al
localității Tătărățtii de Jos.
Este vorba de trei posturi pe stare civilă și două pe evidența
persoanelor.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Mulțumesc. Dacă nu mai sunt
alte observații vă prezint proiectul de hotărâre privind modificarea
arondării actuale a unităților administrativ-teritoriale deservite de Serviciul
Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor al orașului Videle, prin
înființarea unui nou serviciu public comunitar local de evidență a persoanelor
în comuna Trivalea-Moșteni,,.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de hotărâre
privind
modificarea arondării actuale a unităților administrativ-teritoriale deservite
de Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor al orașului
Videle, prin înființarea unui nou serviciu public comunitar local de evidență a
persoanelor în comuna Trivalea-Moșteni,,.
x
Doresc să vă
informez că, în conformitate cu prevederile legale, am întocmit Raportul de
activitate pe anul 2015 pe care l-ați avut, spre studiu, la comisii și
l-am postat pe site-ul Consiliului Județean, www.cjteleorman.ro. Vă amintesc că și
dumneavoastră, conform legii, trebuie să vă întocmiți
câte un raport de activitate pe care să-l predați colegilor de la
compartimentul cancelarie.
Trecem la ultimul
punct Diverse.
x
Dacă aveți alte probleme?
Domnul Savu Adrian.
Eu aș dori să
supun atenției o solicitare mai veche a domnului consilier Pârjol prin
care semnala faptul că pe DJ 504 pe raza localității Tătărăștii
de Jos există o serie de curbe periculoase, una dintre ele chiar în dreptul
postului de poliție, curbe nesemnalizate corespunzător. Aș vrea să vă aduc la cunostință că de la ultima intervenție asupra
acestui aspect a mai avut loc o serie de accidente grave, curbele ramânând în
continuare nesemnalizate. De asemenea,
vreau să semnalez din nou faptul ca pe DJ 601, pe tronsonul Tătărăștii de Jos
Scurtu Mare mai există o serie de astfel de curbe nesemnalizate. S-au făcut promisiuni ca se vor lua măsuri, dar în continuare acolo
se înregistrează pierderi materiale si chiar de vieți omenești.
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Mulțumesc. Legat de DJ 504
vreau să vă informez că au început lucrările de întreținere și reabilitare pe tronsonul ce leagă
județele Giurgiu si Argeș. În legatură
cu aceste indicatoare, la acest moment, am făcut o centralizare la nivelul județului , ca în momentul
în care vom emite ordinul să putem acoperi tot necesarul de indicatoare
și alte elemente de semnalizare pe toate
drumurile județene unde acestea lipsesc. După cum stiți, foarte multe dintre
acestea se fură la scurt timp după ce au fost montate.
Noi am făcut
nenumarate adrese către politie să identifice acesti indivizi care pun în
pericol grav participanții la trafic.
Domnul
Neagu Florin.
Domnule președinte,
legat de achiziționarea de echipamente pe
proiectul IMAS mi-au atras atenția câteva echipamente cu un cost foarte
mare, de exemplu o imprimantă cu o valoare de 80 de milioane lei sau un suport
de acoperiș cu prețul de 150 milioane. Sunt acestea prețurile
reale sau au fost umflate?
Domnul
președinte Gâdea Adrian Ionuț.
Pentru ședința
următoare, vom pregăti un material cu toate tipurile
de echipamente achiziționate și cu prețurile aferente disponibile pe piață.
Vreau să vă spun că, criteriul de câștigare a licitației
a fost prețul cel mai scăzut. Colegii din unitatea de implementare s-au
asigurat până la cele mai mici detalii că toate prețurile au fost corecte și
vreau să-i felicit pentru modul cum au derulat toată acțiunea.
Dacă nu mai sunt
alte observații, epuizându-se ordinea de zi, declar încheiate lucrările ședinței și
vă mulțumesc pentru participare, vă urez o zi bună în
continuare, Doamne ajută!
PREȘEDINTE
SECRETAR AL JUDEȚULUI
Gâdea Adrian Ionuț
Oprescu Silvia