PROCES VERBAL
al ședinței
extraordinare a Consiliului Județean Teleorman
din data de 31 ianuarie 2017
Bună ziua, stimați colegi,
Consiliul Județean Teleorman a fost convocat
în ședință extraordinară pentru astăzi, 31 ianuarie 2017 prin
dispoziția nr. 37 din 30 ianuarie 2017.
La ședință
participă 27 consilieri din totalul de 33 consilieri în funcție lipsind doamna
Fedeleș Raluca și domnii Vătafu Cătălin, Ion Petre, Bădulescu Adrian,
Fulga Sandu, Țole Marin, ședința de consiliu este legal constituită,
fiind astfel asigurat cvorumul de prezență necesar pentru desfășurarea
legală a acestei ședințe extraordinare.
Fiind ședință publică, așa cum prevede Legea administrației publice locale, anunțul
cu ordinea de zi a fost adus la cunoștință dumneavoastră și
locuitorilor județului Teleorman prin mass - media locală, fiind publicat și
pe site-ul Consiliului județean.
Participă, în calitate de invitați, directori
și funcționari publici din aparatul de specialitate al Consiliului
județean, conducători ai unor instituții din subordine, precum și
reprezentanți ai presei scrise și audio-vizuale.
x
x x
Procesul - verbal al ședinței
ordinare a Consiliului Județean Teleorman, din data de 25 ianuarie 2017, v-a
fost pus la dispoziție și îl supun aprobării dumneavoastră.
-
Cine este pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat procesul-verbal al ședinței
ordinare a Consiliului Județean, din 25 ianuarie 2017.
x
Doamnelor și domnilor,
În
conformitate cu prevederile art. 43 alin. (1) coroborate cu cele ale art. 98
din Legea administrației publice locale, republicată, cu modificările și
completările ulterioare, am întocmit următorul proiect al ordinii de zi:
1.
Proiect de hotărâre privind reorganizarea
Căminului pentru Persoanele Vârstnice Cervenia și a Căminului pentru
Persoanele Vârstnice Furculești.
Inițiator:
Președintele Consiliului Județean Teleorman
Inițiator:
Președintele Consiliului Județean Teleorman
3.
Proiect de hotărâre privind repartizarea pe
unități administrativ-teritoriale a cotei de 20% din limita de sume
defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea
bugetelor locale și a cotei de 20% din cota de 18,5%
din impozitul pe venit, precum și sumele reținute ca urmare a
diminuării cu gradul de necolectare a veniturilor proprii, pe anul 2017 și
estimări pentru anii 2018-2020.
Inițiator:
Președintele Consiliului Județean Teleorman
Supun la
vot proiectul ordinii de zi.
- Cine este
pentru ?
- Impotrivă ?
- Abțineri ?
În unanimitate de voturi s-a aprobat
proiectul ordinii de zi.
Potrivit art. 117 litera a din Legea nr.
215/2001, republicată, cu modificările și completările
ulterioare, proiectele de hotărâri de la ordinea de zi au fost avizate pentru legalitate.
Înainte de a merge mai departe, țin să
precizez că, în conformitate cu prevederile art. 46 din Legea nr. 215/2001, respectiv ale art. 77 din Legea nr. 393/2004, nu
poate lua parte la deliberarea și adoptarea hotărârilor înscrise pe ordinea
de zi consilierul județean care fie personal, fie prin soț, soție, afini, rude
până la gradul IV inclusiv, are interes patrimonial în problema supusă
dezbaterii.
Dacă avem asemenea cazuri, rog să ne fie
aduse la cunoștință pentru ca abținerea de la deliberarea și
adoptarea hotărârilor să fie consemnată în procesul verbal al acestei ședințe.
La primul punct de la ordinea de zi este
înscris proiectul de hotărâre pentru desființarea și
reorganizarea Căminului pentru Persoanele Vârstnice Cervenia și a Căminului
pentru Persoanele Vârstnice Furculești.
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, președintele comisiei economice.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, președintele comisiei juridice.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre.
- Domnul
Zavera Niculae, președintele comisiei urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre.
Domnul
vicepreședinte Cristescu Ionel Dănuț.
Vă mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nu
sunt, în aceste condiții vă prezint proiectul de
hotărâre privind reorganizarea Căminului pentru Persoanele Vârstnice Cervenia
și a Căminului pentru Persoanele Vârstnice Furculești.
Supun la vot
proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
-
Impotrivă ?
-
Abțineri ?
În
unanimitate de voturi s-a aprobat proiectul de
hotărâre privind
reorganizarea Căminului pentru Persoanele Vârstnice Cervenia și a
Căminului pentru Persoanele Vârstnice Furculești.
Următorul
proiect de
hotărâre are
caracter individual cu privire la persoane și,
în conformitate cu prevederile art. 45 alin. (5) coroborat cu ale art. 98 din
Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările
și completările ulterioare, hotărârile cu privire la persoane vor fi luate
prin vot secret, cu votul majorității membrilor prezenți la ședință.
La
ședința de astăzi participă, un număr de 27 consilieri județeni, deci
jumătate plus unu din numărul membrilor consiliului județean prezenți
reprezintă 14.
Proiectul de hotărâre se referă la desemnarea
reprezentanților Consiliului Județean Teleorman în comisia de
orientare școlară și profesională, precum și în comisia de
soluționare a contestațiilor privind orientarea școlară și
profesională pentru copiii/elevii/tinerii cu cerințe educaționale
speciale.
Rog pe domnul Vlad
Eugen Ovidiu, președintele comisiei juridice să prezinte raportul de
avizare.
Domnul
Vlad Eugen Ovidiu.
Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre.
Domnul vicepreședinte Cristescu Ionel Dănuț.
Vă
mulțumesc
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Nefiind
observații, rog pe domnul Piper Savu Florin, președintele comisiei de
numărare a voturilor să-și intre în atribuții.
x
Buletinele
de vot fiind completate, urmează operațiunea propriu - zisă de votare.
Se
prezintă tehnica votării.
Pentru exprimarea opțiunii se folosesc cuvintele DA sau NU.
Fiecare consilier a primit un
buletin de vot, a semnat de primire, și-a exprimat opțiunea și apoi l-a
introdus în urnă.
x
x x
Rog pe domnul
Piper Savu Florin, președintele comisiei de numărare a voturilor să prezinte procesul verbal.
Domnul Piper Savu Florin.
Doamna Silvia Oprescu din totalul de 27 de voturi valabil
exprimate a întrunit un număr de 27 de voturi pentru.
Domnișoara Capră Luciana Cătălina din totalul de 27
de voturi valabil exprimate a întrunit un număr de 27 de voturi pentru.
Domnul vicepreședinte
Cristescu Ionel Dănuț.
Vă mulțumesc.
Vă prezint proiectul de
hotărâre privind desemnarea reprezentanților Consiliului Județean
Teleorman în comisia de orientare școlară și profesională, precum
și în comisia de soluționare a contestațiilor privind orientarea
școlară și profesională pentru copiii/elevii/tinerii cu cerințe
educaționale speciale.
Urmare
votului dumneavoastră s-a adoptat proiectul de hotărâre
privind desemnarea
reprezentanților Consiliului Județean Teleorman în comisia de
orientare școlară și profesională, precum și în comisia de
soluționare a contestațiilor privind orientarea școlară și
profesională pentru copiii/elevii/tinerii cu cerințe educaționale
speciale.
La următorul
punct de la ordinea de zi este înscris proiectul de hotărâre privind repartizarea pe unități
administrativ-teritoriale a cotei de 20% din limita de sume defalcate din unele
venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale și a
cotei de 20% din cota de 18,5% din impozitul pe venit, precum și sumele
reținute ca urmare a diminuării cu gradul de necolectare a veniturilor
proprii, pe anul 2017 și estimări pentru anii 2018-2020.
Rog președinții
comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate să prezinte
rapoartele de avizare
- Domnul
Cioabă Petre, președintele comisiei economice.
- Comisia
economică avizează favorabil proiectul de hotărâre.
- Domnul
Vlad Eugen Ovidiu, președintele comisiei juridice.
- Comisia
juridică avizează favorabil proiectul de hotărâre.
- Domnul
Zavera Niculae, președintele comisiei urbanism.
- Comisia
urbanism avizează favorabil proiectul de hotărâre.
Domnul
vicepreședinte Cristescu Ionel Dănuț.
Vă mulțumesc.
Dacă sunt observații pe marginea
acestui proiect de hotărâre, vă rog să le prezentați.
Domnul
Vrăjitoarea Emilian.
Domnule
președinte, de când sunt consilier județean, nu am văzut o sfidare mai mare ca
de data aceasta la adresa unui sfert din populația acestui județ. Dacă lecturăm
cu atenție sumele defalcate repartizate pe unitățile territorial - administrative
primariilor care au altă coloratură politică decât
PSD, stimați colegi, constatăm că sumele repartizate acestora din urmă, sunt
undeva la jumătate din sumele acordate celorlate primării. Nu mi se pare normal
și drept ca acești cetățeni să sufere datorită
faptului că au ales un alt primar decât PSD. Consider că această repartizare este facută în mod batjocoritor, mai ales că este vorba de
un sfert din locuitorii acestui județ. Pe viitor ar trebui să
țineți cont că dumneavoastră reprezentați nu doar primăriile PSD, ci
reprezentați întreg județul. Și dacă vrem ca județul să
se dezvolte, trebuie să repartizăm bugetul în mod echitabil. S-a mai întâmplat să se repartizeze cu 10% sau cu 20% mai puțin, dar ca acum,
să existe diferențe și de 50% mi se pare inadmisibil. Vă
mulțumesc.
Domnul
vicepreședinte Cristescu Ionel Dănuț
Vreau să vă spun că între primării sunt diferențe de doar
câteva zeci de mii de lei. Ca să vă dau un exemplu,
primăria Dragănești Vlașca a primit 220.000 lei, iar primăria Botoroaga a
primit 200.000 lei. Deci, nu sunt diferențele așa de mari,
de 50% cum spuneți dumneavoastră. Mai mult, aceste sume sunt doar niște sume
previzionate, urmând ca atunci când vom stabili și când vom aloca aceste sume să le adaptăm în funcție de necesitățile localităților
respective, fară a ține cont de coloratura politică a primăriilor.
Domnul Vrăjitoarea Emilian.
Domnule
președinte, în ceea ce privește cazurile Dragănești
Vlașca și Botoroaga, consider ca acestea reprezintă doar o excepție. Din câte
am văzut, în rest, sumele sunt sub 65.000 lei. Degeaba încercați să ne convingeți că acestea sunt doar niște sume
previzionate și că se va ține cont de aceste previziuni pe care noi le votăm
acum. Păi de ce le mai votăm?
Domnul viceprședinte
Cristescu Ionel Dănuț.
Dacă
îmi permiteți, noi am transmis tuturor primăriilor câte o solicitare scrisă,
pentru a ne comunica o evaluare a necesităților și nu am primit răspunsuri la
această solicitare.
Domnul
Iliescu Alexandru .
Domnule
președinte, dacă îmi dați voie, și eu consider ca niciodată nu s-a mai procedat
de această manieră. Din această listă reiese clar în ce localități sunt primari
PSD și unde
sunt primari PNL. Nu putem să acceptăm această
justificare cum că există și câteva localități unde sunt previzionate sume mai
mari. Cu o floare nu se face primăvară. Chiar dacă este
vorba doar de niște previzionări, acestea trebuie facute corect.
Domnul Vlad Eugen Ovidiu.
Domnule președinte vă
rog să-mi permiteți să intervin.
Observ că se pune
problema oarecum politic.
Este vorba de o diferență de câteva sute de milioane
ceea ce pentru o primărie este nesemnificativ. Le amintesc colegilor și celor care nu au mai participat la
aprobarea veniturilor bugetare ca aceste sume reprezintă doar 20% din totalul
bugetului repartizat județului. Restul de 80% a fost
repartizat de Direcția Finanțelor Publice prin decizie. Dacă luăm de
exemplu comuna Buzescu are repartizați 1.005 mii lei. Comuna Talpa are doar 85 mii lei. Deci vorbim de niște
diferențe enorme.
Domnul Iliescu Alexandru.
Stimate coleg, de câte ori am avut spre
adoptare hotarâri ale Consiliului județean prin care să
sprijinim comuna Talpa? Sau comuna Saelele? Se observă că numai anumite primării au fost ajutate în acest
județ.
Domnul Vlad Eugen Ovidiu.
Repet, discutăm acum despre niște sume
derizorii. De ce nu discutăm și despre cei 80%, adică despre partea semnificativă a bugetelor
repartizate?
Domnul vicepreședinte
Cristescu Ionel Dănuț.
Cum a spus și domnul Vlad Eugen, am ținut
cont și de repartizarea cealaltă, a Ministerului de Finanțe, astfel că aceste
bugete trebuie echilibrate. S-a facut vorbire despre acele comune care au
proiecte în derulare și pentru care a fost necesară alocarea de sume pentru
continuarea implementării acestora. Vă mulțumesc. Mai aveți observații?
Domnul Cocu Bogdan Ciprian.
Domnule președinte, la
alocarea acestor sume s-a ținut cont de formula prevăzută de Legea 273 a
finanțelor publice?
Cred ca cei 80% repartizați prin Direcția Finanțelor Publice despre care
vorbește domnul Vlad reprezintă tocmai aplicarea acestei formule.
Domnul vicepreședinte Cristescu Ionel Dănuț
Sigur că
da. Alocarea bugetelor
s-a făcut exclusiv în conformitate cu legea.
Dacă nu mai sunt alte observații dați-mi voie să
vă prezint proiectul de
hotărâre privind repartizarea pe unități administrativ-teritoriale
a cotei de 20% din limita de sume defalcate din unele venituri ale bugetului de
stat pentru echilibrarea bugetelor locale și a cotei de 20% din cota de 18,5% din impozitul pe venit, precum și sumele
reținute ca urmare a diminuării cu gradul de necolectare a veniturilor
proprii, pe anul 2017 și estimări pentru anii 2018-2020.
Supun la vot
proiectul de hotărâre.
- Cine este
pentru ?
- Impotrivă ?
-
Abțineri ?
Cu
20 voturi pentru, 5 voturi împotrivă (doamna Stoian Maria și domnii
Iliescu Alexandru, Vrăjitoarea Emilian, Cocu Ciprian, Constantinescu Florică) și
2 abțineri (domnii Florescu Adrian și Ogrăzeanu Teodor) s-a adoptat
proiectul de hotărâre privind repartizarea pe unități
administrativ-teritoriale a cotei de 20% din limita de sume defalcate din unele
venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale și a
cotei de 20% din cota de 18,5% din impozitul pe venit, precum și sumele
reținute ca urmare a diminuării cu gradul de necolectare a veniturilor
proprii, pe anul 2017 și estimări pentru anii 2018-2020.
Epuizându-se
ordinea de zi, declar încheiate lucrările ședinței și vă mulțumesc
pentru participare.
VICEPREȘEDINTE
SECRETAR AL JUDEȚULUI
Cristescu Ionel Dănuț
Oprescu Silvia