HOTĂRÂRE

 

privind: constituirea comisiilor de evaluare, a comisiilor de soluționare a contestațiilor și aprobarea Regulamentelor de organizare și desfășurare a evaluării managementului instituțiilor publice de cultură aflate în subordinea Consiliului Județean Teleorman

 

          Consiliul Județean Teleorman, întrunit în ședință ordinară, conform art. 94  alin. (1) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

          Având în vedere:

-      expunerea de motive nr.4436 din 22 aprilie 2010 a Președintelui Consiliului Județean Teleorman și raportul comun de specialitate nr.4437 din 22 aprilie 2010 al Direcției economice, buget-finanțe, Direcției educție, sănătate, cultură, sport, ONG-uri, comunicare și relații publice și Serviciului juridic și contencios privind necesitatea constituirii comisiilor de evaluare, a comisiilor de soluționare a contestațiilor și aprobarea Regulamentelor de organizare și desfășurare a evaluării managementului instituțiilor publice de cultură aflate în subordinea Consiliului Județean Teleorman;

-      adresa nr.169 din 21 aprilie 2010 a Direcției Județene pentru Cultură și Patrimoniu Național Teleorman;

-      raportul de avizare al comisiei pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii publice,  respectarea drepturilor si libertatilor cetatenilor;

-      prevederile art.16 alin.(2)-(5), art.36-44 din O.U.G. nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor de spectacole sau concerte, muzeelor și colecțiilor publice, bibliotecilor și al așezămintelor culturale de drept public aprobată, aprobată cu modificări și completări de Legea nr. 269/2009;  

-       prevederile Anexei nr.2 la H.G. nr.1301/2009 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului, modelului-cadru al caietului de obiective, modelului-cadru al raportului de activitate, precum și modelului-cadru recomandat pentru contractele de management, pentru instituțiile publice de cultură;

-       prevederile art.14-16 din contractul de management nr.195/2009 încheiat de Consiliul Județean cu d-na Țînțăreanu Ecaterina, director-manager al Muzeului Județean Teleorman;

-       prevederile art.14-16 din contractul de management nr. 196/2009 încheiat de Consiliul Județean cu dl. Stuparu Timotei, director-manager al Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Teleorman;

-       prevederile art. 91 alin. (1) lit. d) și alin. (5) lit. a) pct.4., art. 104 alin.(1) lit. e) și alin.(6) lit.b) din Legea nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul dispozițiilor art.97 din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

 

HOTĂRĂȘTE:

 

Art.1. - Se aprobă constituirea unor comisii la nivelul Consiliului Județean Teleorman după cum urmează:

1.a) Comisia de evaluarea managementului Muzeului Județean Teleorman  având următoarea componență:

-         președinte   - …………………- reprezentant al Consiliului Județean Teleorman

-         membri:      - dl. Țînțariu Constantin – reprezentant al Direcției județene pentru Cultură și Patrimoniu Național Teleorman

                       -  dl. Nedelcuță-Apope Ștefan – reprezentant al Direcției județene                       pentru Cultură și Patrimoniu Național Teleorman

-         secretar:   - d-na Ciotingă Viorica – șef serviciu al Serviciului financiar-contabilitate, resurse umane și monitorizare funcții publice din cadrul Consiliului Județean Teleorman

 

b) Comisia de soluționare a contestațiilor, având următoarea componență:

-    președinte:  - ……………….. – reprezentant al Consiliului Județean Teleorman

-           membri:     - ……………….. – reprezentant al Consiliului Județean Teleorman

                       - ……………….. – reprezentant al Consiliului Județean Teleorman

- secretar:       - d-na Cioacă Lucia Ioana – consilier juridic la Serviciul financiar-contabilitate, resurse umane și monitorizare funcții publice din cadrul Consiliului Județean Teleorman

 

2. a) Comisia de evaluarea managementului Centrului Județean de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale Teleorman, având următoarea componență:

-         președinte   -  ………………...- reprezentant al Consiliului Județean Teleorman

-         membri:   - dl. Mircea Gabriel – reprezentant al Direcției județene pentru Cultură și Patrimoniu Național Teleorman

                         - dl. Cristea V. Stan – reprezentant al Direcției județene pentru Cultură și Patrimoniu Național Teleorman

-         secretar:      - d-na Cioacă Lucia Ioana – consilier juridic la Serviciul financiar-contabilitate, resurse umane și monitorizare funcții publice din cadrul Consiliului Județean Teleorman

 

b) Comisia de soluționare a contestațiilor având următoarea componență:

-  președinte: - …………...…….. – reprezentant al Consiliului Județean Teleorman

-         membri:   - ……………...….. – reprezentant al Consiliului Județean Teleorman

                    - …………....…..... – reprezentant al Consiliului Județean Teleorman

-         secretar: - d-na Ciotingă Viorica – șef serviciu al Serviciului financiar-contabilitate, resurse umane și monitorizare funcții publice din cadrul Consiliului Județean Teleorman

 

Art.2. - Se aprobă Regulamentul de organizare și desfășurare a evaluării managementului Muzeului Județean Teleorman și al Centrului Județean de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale Teleorman, conform anexelor nr.1 și nr.2.

 

Art.3. - Anexele nr.1 și   fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

Art.4. - Președintele Consiliului Județean Teleorman, prin Direcția economică, buget-finanțe, asigură punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotărâri.

 

Art.5. - Secretarul judetului, prin Compartimentul Cancelarie, va comunica actul administrativ instituțiilor și persoanelor interesate, în termenul prevăzut de lege.

 

 

PREȘEDINTE,

 

Liviu Nicolae Dragnea

 

 

 

 

 

  

Alexandria,

Nr………. din ……………….. 2010

 

 

 

CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN

 

                                                                                            Anexa nr.1

                                                                                              la hotărârea nr.........

                                                                                                din.................2010

 

 

 

 

 

REGULAMENT

de organizare și desfășurarea a evaluării managementului

Muzeului Județean Teleorman

 

   CAPITOLUL I
  Dispozitii generale

 

Art. 1. - Evaluarea managementului de către Consiliul Județean Teleorman, denumit în continuare autoritatea, pentru Muzeul Județean Teleorman, aflat în subordinea sa, se face în conformitate cu prevederile OUG nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 269/2009

, denumită în continuare ordonanța de urgență, precum și cu cele ale prezentului regulament.

Art. 2. - Prezentul regulament a fost elaborat pentru evaluarea managementului realizat în perioada 2009-2010 și prevederile sale se aplică pentru:

   a) de la 1 ianuarie 2010 la 1 martie 2010 - prima evaluare;

   b) de la 1 martie 2010 la 01 septembrie 2010 - evaluarea finală [în conformitate cu prevederile art. 37 alin. (2) din ordonanta de urgenta].

Art. 3. - (1) Evaluarea managementului se face pe baza raportului de activitate întocmit de managerul Muzeului Județean Teleorman, denumit în continuare managerul.

          (2) Raportul de activitate se depune la Serviciul financiar-contabilitate, resurse umane și monitorizare funcții publice, cu respectarea termenelor stabilite de dispozitiile art. 37, respectiv art. 39 alin. (1) din ordonanța de urgență.

Art. 4. - Evaluarea managementului din perioada prevazuta la art. 2 se desfășoară conform următorului calendar:

   a) 30 aprilie 2010, depunerea raportului de activitate;

   b) 03 mai 2010, analiza raportului de activitate;

   c) 03 mai 2010, deplasarea membrilor comisiei de evaluare, în tot sau în parte, la sediul institutiei, dupa caz;

   d) 04 mai 2010, sustinerea raportului de activitate de catre manager în cadrul unui interviu;

   e) 04 mai 2010, comunicarea rezultatului evaluarii.

   

   CAPITOLUL II
  Organizarea si functionarea Comisiei de evaluare

 

          Procedura de evaluare

          Art. 5. - (1) Comisia de evaluare, denumită în continuare Comisia, este alcatuită din:

          a) 1 reprezentant al consiliului județean;

          b) 2 specialiști.

          (2) Membrii Comisiei sunt numiți prin hotarâre a autoritații, pentru fiecare sesiune de evaluare.

Art. 6. - (1) Membrii Comisiei studiază individual proiectele manageriale primite în format electronic și/sau pe suport hârtie de la secretariat.

(2) Comisia își desfasoara activitatea în ședinte, organizate la sediul autorității, în cadrul cărora membrii acesteia:

a) analizează solicitarea transmisă de către autoritate în vederea întocmirii raportului de activitate și stabilesc punctajul/grila de evaluare pentru criteriile în baza carora se va nota raportul de evaluare si interviul;

b) studiază și evaluează raportul de activitate, în corelare cu referatele-analiza întocmite de reprezentantii compartimentelor de specialitate din cadrul autoritatii;

c) se deplasează, după caz, la sediul instituției - toți sau o parte dintre membri, desemnați cu majoritate de voturi -, în vederea evaluarii activitatii managerului, pe baza raportului de activitate al acestuia, raportat la prevederile contractului de management;

d) evaluează raportul de activitate pe baza de interviu sustinut de manager;

e) dezbat, analizează și acordă note pentru fiecare etapă a evaluării;

f) elaborează un raport motivat asupra rezultatului obținut de directorul general/directorul instituției în urma evaluarii și face recomandări pentru continuarea sau încetarea managementului, respectiv reînnoirea ori rezilierea contractului de management;

g) certifică, prin semnatura, toate actele si documentele Comisiei, întocmite de secretariatul Comisiei.

 (3) Data, ordinea de zi și locul de desfășurare a ședintelor Comisiei sunt anunțate de către secretar cu cel puțin 24 ore înainte de desfășurarea acestora.

Art. 7. - (1) Secretariatul Comisiei are rolul de a organiza evaluarea și este asigurat de un reprezentant al Compartimentului resurse umane din cadrul Consiliului Județean Teleorman.

(2) Membrii secretariatului Comisiei pot participa, după caz, la ședințele Comisiei, fără drept de vot.

Art. 8. - Secretarul Comisiei de evaluare are urmatoarele atributii:

a)        întocmește referatul-analiza, urmărind corelația dintre raportul de activitate și contractul de management;

b)       înainteaza membrilor Comisiei raportul de activitate, însotit de referatul-analiză;

c)       consemnează la finele fiecarei etape notele acordate;

d)       calculează rezultatul evaluării;

e)        consemnează, dupa caz, recomandările Comisiei privind activitatea managerului, raportat la prevederile contractului de management;

f)         întocmește procesul-verbal al fiecarei etape;

g)       comunică și aduce la cunoștință publică rezultatul evaluării;

 

Art. 9. - (1) Analiza și notarea rapoartelor de activitate și a interviului se fac în baza criteriilor prevăzute în raportul de evaluare elaborat la solicitarea autorității, cu luarea în considerare a modelului elaborat de Ministerul Culturii, Cultelor si Patrimoniului National.

          (2) Evaluarea se face prin acordarea de către fiecare membru al Comisiei a unei note - nota A, de la 1 la 10, pentru prima etapa, nota B, de la 1 la 10, pentru etapa a II-a, facându-se media aritmetica a notelor acordate de fiecare membru al Comisiei.

          (3) Nota finala data de fiecare membru se calculeaza astfel: (A + B)/2= .......

          (4) Rezultatul final se calculează prin media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al Comisiei, astfel:

          [Rezultatul final] = (nota 1 + nota 2 + nota 3 + nota 4 + nota x)/x

          x - nr. membrilor Comisiei stabilit de autoritate pentru respectiva evaluare

 

 

   CAPITOLUL III
  Solutionarea contestatiilor

 

          Art. 10. - Managerii nemultumiți pot depune contestații asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea și desfășurarea evaluării la compartimentul resurse umane din cadrul Consiliului Județean Teleorman în termen de maxim 3 zile lucrătoare [stabilit în limita prevazută la art. 42 alin. (1) din ordonanța de urgență] de la data comunicarii rezultatului evaluării.

          Art. 11. - (1) Contestațiile se solutionează în termenul prevăzut la art. 42 alin. (2) din ordonanța de urgență, respectiv 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestațiilor.

          (2) Comisia de soluționare a contestațiilor este alcatuită din 3 membri, numiți cu respectarea dispozitiilor art. 21 alin. (2) din ordonanța de urgență.

          (3) În termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestațiile sau, după caz, de la data soluționării acestora, rezultatul final al evaluării este adus la cunoștință publică prin grija autorității.

          (4) Rezultatul final al evaluării se aprobă prin hotărâre a autorității.

          Art.12. - Rezultatul final al evaluării poate fi atacat în justiție, în condițiile Legii nr.554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

 

 

PREȘEDINTE

Liviu Nicolae Dragnea

 

 

CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN

                                                                                                Anexa nr.2

                                                                                              la hotărârea nr.........

                                                                                                din.................2010

 

 

 

 

 

REGULAMENT

de organizare și desfășurarea a evaluării managementului

Centrului Județean de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale Teleorman

  

 CAPITOLUL I
  Dispozitii generale

 

Art. 1. - Evaluarea managementului de către Consiliul Județean Teleorman, denumit în continuare autoritatea, pentru Centrul Județean de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale Teleorman, aflat în subordinea sa, se face în conformitate cu prevederile OUG nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 269/2009, denumită în continuare ordonanța de urgență, precum și cu cele ale prezentului regulament.

Art. 2. - Prezentul regulament a fost elaborat pentru evaluarea managementului realizat în perioada 2009-2010 și prevederile sale se aplică pentru:

   a) de la 1 ianuarie 2010 la 1 martie 2010 - prima evaluare;

   b) de la 1 martie 2010 la 01 septembrie 2010 - evaluarea finala [în conformitate cu prevederile art. 37 alin. (2) din ordonanta de urgenta].

Art. 3. - (1) Evaluarea managementului se face pe baza raportului de activitate întocmit de managerul Centrului Județean de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale Teleorman, denumit în continuare managerul.

          (2) Raportul de activitate se depune la Serviciul financiar-contabilitate, resurse umane și monitorizare funcții publice, cu respectarea termenelor stabilite de dispozitiile art. 37, respectiv art. 39 alin. (1) din ordonanța de urgență.

Art. 4. - Evaluarea managementului din perioada prevazuta la art. 2 se desfășoară conform următorului calendar:

   a) 30 aprilie 2010, depunerea raportului de activitate;

   b) 03 mai 2010, analiza raportului de activitate;

   c) 03 mai 2010, deplasarea membrilor comisiei de evaluare, în tot sau în parte, la sediul institutiei, dupa caz;

   d) 04 mai 2010, sustinerea raportului de activitate de catre manager în cadrul unui interviu;

   e) 04 mai 2010, comunicarea rezultatului evaluarii.

   

   CAPITOLUL II
  Organizarea si functionarea Comisiei de evaluare

 

          Procedura de evaluare

          Art. 5. - (1) Comisia de evaluare, denumită în continuare Comisia, este alcatuită din:

          a) 1 reprezentant al consiliului județean;

          b) 2 specialiști.

          (2) Membrii Comisiei sunt numiți prin hotarâre a autoritații, pentru fiecare sesiune de evaluare.

Art. 6. - (1) Membrii Comisiei studiază individual proiectele manageriale primite în format electronic și/sau pe suport hârtie de la secretariat.

(2) Comisia își desfasoara activitatea în ședinte, organizate la sediul autorității, în cadrul cărora membrii acesteia:

a) analizează solicitarea transmisă de către autoritate în vederea întocmirii raportului de activitate și stabilesc punctajul/grila de evaluare pentru criteriile în baza carora se va nota raportul de evaluare si interviul;

b) studiază și evaluează raportul de activitate, în corelare cu referatele-analiza întocmite de reprezentantii compartimentelor de specialitate din cadrul autoritatii;

c) se deplasează, după caz, la sediul instituției - toți sau o parte dintre membri, desemnați cu majoritate de voturi -, în vederea evaluarii activitatii managerului, pe baza raportului de activitate al acestuia, raportat la prevederile contractului de management;

d) evaluează raportul de activitate pe baza de interviu sustinut de manager;

e) dezbat, analizează și acordă note pentru fiecare etapă a evaluării;

f) elaborează un raport motivat asupra rezultatului obținut de directorul general/directorul instituției în urma evaluarii și face recomandări pentru continuarea sau încetarea managementului, respectiv reînnoirea ori rezilierea contractului de management;

g) certifică, prin semnatura, toate actele si documentele Comisiei, întocmite de secretariatul Comisiei.

 (3) Data, ordinea de zi și locul de desfășurare a ședintelor Comisiei sunt anunțate de către secretar cu cel puțin 24 ore înainte de desfășurarea acestora.

Art. 7. - (1) Secretariatul Comisiei are rolul de a organiza evaluarea și este asigurat de un reprezentant al Compartimentului resurse umane din cadrul Consiliului Județean Teleorman.

(2) Membrii secretariatului Comisiei pot participa, după caz, la ședințele Comisiei, fără drept de vot.

Art. 8. - Secretarul Comisiei de evaluare are urmatoarele atributii:

a)     întocmește referatul-analiza, urmărind corelația dintre raportul de activitate și contractul de management;

b)    înainteaza membrilor Comisiei raportul de activitate, însotit de referatul-analiză;

c)     consemnează la finele fiecarei etape notele acordate;

d)    calculează rezultatul evaluării;

e)     consemnează, dupa caz, recomandările Comisiei privind activitatea managerului, raportat la prevederile contractului de management;

f)      întocmește procesul-verbal al fiecarei etape;

g)     comunică și aduce la cunoștință publică rezultatul evaluării;

 

Art. 9. - (1) Analiza și notarea rapoartelor de activitate și a interviului se fac în baza criteriilor prevăzute în raportul de evaluare elaborat la solicitarea autorității, cu luarea în considerare a modelului elaborat de Ministerul Culturii, Cultelor si Patrimoniului National.

          (2) Evaluarea se face prin acordarea de către fiecare membru al Comisiei a unei note - nota A, de la 1 la 10, pentru prima etapa, nota B, de la 1 la 10, pentru etapa a II-a, facându-se media aritmetica a notelor acordate de fiecare membru al Comisiei.

          (3) Nota finala data de fiecare membru se calculeaza astfel: (A + B)/2= .......

          (4) Rezultatul final se calculează prin media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al Comisiei, astfel:

          [Rezultatul final] = (nota 1 + nota 2 + nota 3 + nota 4 + nota x)/x

          x - nr. membrilor Comisiei stabilit de autoritate pentru respectiva evaluare

 

 

   CAPITOLUL III
  Solutionarea contestatiilor

         

          Art. 10. - Managerii nemultumiți pot depune contestații asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea și desfășurarea evaluării la compartimentul resurse umane din cadrul Consiliului Județean Teleorman în termen de maxim 3 zile lucrătoare [stabilit în limita prevazută la art. 42 alin. (1) din ordonanța de urgență] de la data comunicarii rezultatului evaluării.

          Art. 11. - (1) Contestațiile se solutionează în termenul prevăzut la art. 42 alin. (2) din ordonanța de urgență, respectiv 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestațiilor.

          (2) Comisia de soluționare a contestațiilor este alcatuită din 3 membri, numiți cu respectarea dispozitiilor art. 21 alin. (2) din ordonanța de urgență.

          (3) În termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestațiile sau, după caz, de la data soluționării acestora, rezultatul final al evaluării este adus la cunoștință publică prin grija autorității.

          (4) Rezultatul final al evaluării se aprobă prin hotărâre a autorității.

          Art.12. - Rezultatul final al evaluării poate fi atacat în justiție, în condițiile Legii nr.554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

 

PREȘEDINTE

Liviu Nicolae Dragnea