CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN
PROIECT
PHARE CBC 2006
REABILITAREA DJ 543, LIMITA JUDEȚULUI OLT
PRUNDU-LUNCA KM 16+200 - 23+050
Consiliul
Județean Teleorman , în calitate de beneficiar, a implementat proiectul Reabilitarea
DJ 543, limita județului Olt Prundu-Lunca km 16+200 - 23+050 proiect
finanțat prin programul Phare CBC 2006 România
- Bulgaria, Prioritatea 1: Dezvoltarea infrastructurii de transport și a
accesibilității în zona de frontieră, RO
2006/018-445.01.01.04.
Obiectivul general al
proiectului este îmbunătățirea infrastructurii de
transport în regiunea de graniță în scopul creșterii accesibilității și a
mobilității persoanelor și a bunurilor pentru
stimularea dezvoltării economice.
Scopul proiectului a fost reabilitarea DJ 543 pe o lungime de 6,850 km .
Proiectul a fost implementat în parteneriat cu Consiliul Local Nikopol, Bulgaria.
Indicatori tehnici
realizați :
A. Pe o
lungime de 1,76 km
unde a fost afectată structura de rezistență a drumului s-a realizat un sistem
rutier nou, cu următoarea alcătuire:
Sistem
rutier de bază compactat pe 30 cm adâncime;
25
cm sistem rutier reciclat , fără adaos de lianți hidraulici;
5
cm completarea fundației
de balast ;
20
cm strat de bază din balast stabilizat cu ciment și reciclat in situ;
6
cm strat de beton asfaltic cu pietriș sortat, BADPS 25 ;
4
cm strat de uzură cu beton asfaltic BA 16.
B. Pe o
lungime de 5,09 km, unde drumul prezintă diverse degradări, dar structura de rezistență a drumului nu este
afectată, sistemul rutier are următoarea
alcătuire:
Reparații prin plombare și frezare a suprafețelor mari pentru
asigurarea pantelor transversale și longitudinale;
6 cm beton asfaltic cu pietriș
sortat BADPS 25, inclusiv material
suplimentar pentru asigurarea pantelor transversale ;
4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA 16
C . Pe
toată lungimea drumului s-au realizat următoarele lucrări:
-
amenajare acostamente pe o lățime de 2 x 1 m;
-
amenajare drumuri laterale pe o lungime de 20 m, pentru
evitarea înnoroirii pe drumul reabilitat;
-
decolmatare șanțuri existente și
executare șanțuri noi, pentru asigurarea scurgerii apelor de pe
platforma drumului;
-
decolmatare podețe existente și
executare de podețe noi;
-
executare parapeți metalici
de siguranță pe zonele de rambleu cu o înălțime mai mare de 3,00 m;
-
executare semnalizare rutieră la intersecțiile cu alte drumuri,
la trecerile de pietoni, vopsire borne kilometrice, etc.
STAREA TEHNICĂ INIȚIALĂ A DRUMULUI
STAREA TEHNICĂ A DRUMULUI DUPĂ EXECUTAREA LUCRĂRILOR DE REABILITARE
IMPACTUL ANTICIPAT
AL PROIECTULUI ASUPRA ZONEI
TRANSFRONTALIERE
●Îmbunătățirea infrastructurii rutiere
în zona transfrontalieră
●Creșterea accesibilității persoanelor
și bunurilor
●Identificarea de domenii comune de interes și
realizarea de noi proiecte în parteneriat
cu Municipalitatea din Nikopol
●Intensificarea legăturilor
economice și culturale între
locuitorii de pe cele două maluri
ale
Dunării
● Dezvoltarea durabilă
a zonei transfrontaliere